loading...

برگرباز ، با ما بهترین باشید.

بازدید : 28

بله درست متوجه شدید! در صورت تلاش آگاهانه برای مراقبت از پوست  و با بهبود کیفیت و سبک زندگی و استفاده از محصولات مناسبو طبیعی می توانید پوستی صاف و درخشان را بدست آورید. 

نکاتی مفید برای پاک سازی و درخشندگی پوست به طور طبیعی

یک شیوه زندگی مناسب با روال صحیح مراقبت از پوست می تواند  طی یک هفته شرایط پوست شما را بهبود ببخشد ، اما برای اینکه درخشش و سلامت آن به مدت طولانی تری حفظ شود ، باید به طور مرتب این نکات را رعایت و تکرار کنید.

ترفندهای مربوط به مراقبت از پوست

1- نوع پوست خود را بشناسید
اگر نوع پوست خود را نشناسید، نمی توانید محصولات آرایشی، بهداشتی و ماسک های خانگی مناسب مناسب آن است انتخاب کنید. بهتر است پس از فهمیدن نوع پوست خو ، از یک پاک کننده ، تونر و مرطوب کننده متناسب با پوست خود استفاده کنید.
•    پوست خشک:  در پوست خود احساس سفتی، پوسته پوسته شدن و لکه دار شدن می کنید
•    پوست چرب: منطقه T صورت شما چرب و براق است
•    پوست ترکیبی: ناحیه T صورتتان چرب است اما گونه و فکتان خشک است
•    پوست طبیعی: پوست شما نه خیلی چرب و نه خیلی خشک است
•    پوست حساس: پوست شما به راحتی قرمز می شود و التهاب و خارش پیدا می کند
برای یادگیری روش های بیشتر برای تعیین نوع پوست خود ، این مقاله را حتما مطالعه کنید تا به نتایج مطلوب برسید.
2- چند روش روتین معمولی را روزانه تکرار کنید
 شاید شما در دسته کسانس هستید که از محصولاتی استفاده می کنید که حاوی مواد روشن کننده پوست مانند عصاره دانه انگور، اسید آزلائیک، اسید کوجیک ، هیدروکینون و عصاره توت هستند، همه اینها به شما کمک می کند پوستتان سریعتر درخشان شود.
3- لایه برداری مهم کنید
وقتی پوست خود را لایه برداری نکنید ، سلولهای مرده در سطح آن جمع می شوند و آنرا کسل کننده و لکه دار جلوه می دهند. می توانید از یک لایه بردار فیزیکی (اسکراب های صورت) استفاده کنید.
اگر از لایه بردار فیزیکی استفاده می کنید، حتماً روی پوست شما خیلی خشن نیست. از لایه بردارهایی استفاده کنید که دارای ذرات بسیار ریز یا ذراتی دانه گرد مانند شکر هستند که سلولهای مرده را به آرامی دور می کنند.
اما اگر از لایه بردارهای شیمیایی  استفاده می کنید، دستورالعمل های ذکر شده روی محصول را با دقت دنبال کنید.
4- از ماسک لایه بردار استفاده کنید
استفاده مرتب از ماسک ها و اسکراب های لایه بردار پوست موجب  رهایی شما از شر سلول های مرده پوست شده و  پوست شما را صاف و یکدست می کند.
ماسک های لایه برداری را که حاوی آنزیم های میوه طبیعی هستند ، مانند آناناس یا پاپایا انتخاب کنید. همچنین می توانید ماسک های لایه برداری را با مقادیر کم اسید گلیکولیک امتحان کنید، این بهترین روال مراقبت از پوست برای درخشان کردن آن است.
5- محصولات مراقبت از پوست را با فواید متعدد  را امتحان کنید
این عاقلانه است که از محصولاتی استفاده کنید که فواید و خواص متعددی دارند. به عنوان مثال ، مرطوب کننده ای که هم خاصیت ضد پیری و درخشندگی داشته باشد و هم یک کرم  لکه بر و باعث تسکین پوست می شود را انتخاب کنید.

6- بخور کنید
بهتر است دو بار یا چند بار در هفته صورت خود را بخور دهید این عمل به پاکسازی منافذ پوست و رفع ناخالصی ها کمک می کند. همچنین به عرق کردن پوست و بیرون راندن سموم کمک می کند.
7- ضدآفتاب را فراموش نکنید
محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش مهم است. هرگز استفاده از ضد آفتاب  را قبل از بیرون رفتن فراموش نکنید و بیرون از منزل ضد آفتابتان را هر دو ساعت یکبار تجدید کنید.

ترفندهای سبک زندگی

مقدار زیادی آب بنوشید
ساده ترین  و موثرترین تغییر در سبک زندگی، می تواند مصرف زیاد آب در طی روز باشد. میزان مصرف روزانه آب برای تأمین نیازهای بدن ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد. نوشیدن روزانه بیش از 2 لیتر آب به شما نشان می دهد که پوست شما را آبرسان می کند و باعث بهبود چشمگیر سلامت و ظاهر کلی آن می شود. برای نتیجه بهتر مقداری گلاب یا لیموی تازه به آب اضافه کنید.
ورزش کنید
ورزش باعث افزایش جریان خون در بدن می شود که به نوبه خود باعث می شود اکسیژن در بدن حرکت کند. این عمل منجر به شفاف تر شدن پوست و تناسب اندام شما می شود! دو بار یا سه بار در هفته ورزش کنید. می توانید رقص، آهسته دویدن، پیاده روی یا پیاده روی تند را امتحان کنید.
با شکر و غذای فرآوری شده خداحافظی کنید
کوکی ها، آب نبات ها و کیک ها وسوسه انگیز به نظر  می رسند ، اما اگر می خواهید بدن و پوست خود را سالم نگه دارید، بهتر است در برابر غذاهای فرآوری شده مقاومت کنید.

مصرف زیاد قند می تواند علائم پیری را با ترویج اتصال متقابل الیاف کلاژن تسریع کند. مصرف غذاهایی GI مانند نان سفید ، برنج و قند ممکن است التهاب پوست را افزایش دهد. 

میوه و سبزیجات رنگی بخورید

سبزیجات و میوه های رنگارنگ و غنی از مواد مغذی منابع سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای حفظ سلامت پوست هستند. آنها سرشار از آنتی اکسیدان هستند که از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند، سطح هیدراتاسیون را حفظ می کنند و سلامت کلی پوست و بدن را بهبود می بخشند.
مراقبت از پوست و تغییر سبک زندگی ممکن است نتایج سریع به دنبال نداشته باشند، اما در صورت پیروی از آنها می تواند در دراز مدت شما را به اهداف زیباییتان برسانند.
ترفندهای آرایشی
با این وجود ، اگر می خواهید پوست فورا به نتیجه برسید، آرایش می تواند به شما کمک کند. برای درخشش چهره، نیازی به محصولات آرایش زیادی ندارید. آنچه شما نیاز دارید محصولات و تکنیک های مناسب آرایش برای دستیابی به آن درخشش است.
یک کرم پایه خوب می تواند در تمام مدت لکه های صورت شما را بپوشاند. کرم های مایع دارای رطوبت نسبتاً بالایی هستند که به بازتاب نور کمک می کنند تا پوستتان بدرخشد.
کرم هایلایت بهترین محصولی است که می توانید برای به دست آوردن پوستی شفاف استفاده کنید. از یک هایلایت مایع یا یک کرم استروب استفاده کنید. می توانید آن را با لوسیون بدن خود مخلوط کنید تا پوست درخشان طبیعی داشته باشید.
یک کرم پودر برنزه باعث براق شدن صورت شما می شود، با این حال ، سایه مناسب برنزر را برای تن پوست خود انتخاب کنید، برنز براق و هلویی و یا سایه ای که سایه تیره تر از پوست شما است. آن را در امتداد گونه ها، لب، پل بینی و در امتداد خط موی خود بمالید.
به خاطر داشته باشید اگرچه  محصولات آرایش می توانند در مدت کوتاه جلوه ای سریع و طبیعی به شما بدهند، اما هیچگونه میانبری برای  داشتن پوست سالم واقعی وجود ندارد. از پوست خود مراقبت کنید و سبک زندگی را که در بالا ذکر شد تغییر دهید تا سالم به نظر برسید و چهره ای زیبا داشته باشید.

lopas یکشنبه 30 آذر 1399 زمان : 8:49 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

اطلاعات کاربری
آرشیو
  • 1399
  • 1398
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 510
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 152
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 171
  • باردید دیروز : 76
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 277
  • بازدید ماه : 579
  • بازدید سال : 6,667
  • بازدید کلی : 25,044

  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد