loading...

برگرباز ، با ما بهترین باشید.

بازدید : 133

رازهای قدیمی ضد پیری ژاپنی! 

من ب هفت یا هشت ساله بودم، من مادرم را تماشا می کردم که چکونه خود را برای مراسم خوردن صبحانه آماده می کرد؛ بعد از شستن صورت با آب گرم  به آرامی گونه ها و پیشانی را با حرکتی ملایم به سمت بالا صاف کرد و همیشه برایمان می گفت که این عمل برای بهبود گردش خون است.
او به من می آموخت که مراقبت از پوست بسیار مهم است و من همیشه باید با عشق و احترام با پوستم رفتار کنم!
با افزایش سن، پوست شما برای سالم ماندن و زیبایی به کمک شما نیاز دارد و باید مدام آبرسانی شود.
مادرم،  برای آموزش من چند بطری و کوزه بیرون کشید و قدم به قدم ، روال زیبایی را به من نشان داد.
وی گفت: این یک روال سنتی  و قدیمی مراقبت از پوست ژاپنی است که توسط همه زنان ژاپنی دنبال می شود و در حالی که کاری بسیار آسان  و ساده است  می تواند برای پوست شما بسیار مفید باشد.  
حرفهای مادرم مربوط به  35 سال پیش بود، من ، صبح و شب به طور معمول مراقبت های پوستی مادرم را دنبال کرده ام قصد دارم این رازهای بزرگ جوانی را با شما به اشتراک بگذارم.
از آنجا که همه چیز درباره جوانی و سلامتی است، من هرگز دوست ندارم پوستی خشک، پوسته پوسته و یا بامنافذ باز داشته باشم به همین دلیل آموخته ام که بهترین راه برای جوان نگه داشتن پوست خوردن غذاهای ضد التهاب و استفاده از محصولات زیبایی ملایم و سرشار از مواد مغذی و فوق العاده مرطوب کننده است.
هیچ چیز بهتر از محصولات زیبایی ژاپنی نیست تا  پوست را به خویی آب رسانی و هیدراتاسیون کند تا به درخشش  و شفافیت دست بیابید و من زمانی که 41 سال از عمرم گذشته بود به انجام این کارها روی آوردم! بنابراین برای دستیابی به جوانی و زیبایی و حفظ آن هرگز دیر نیست و اکنون که 48 سال دارم کوچکترین چین و چروکی روی پوستم وجود ندارد. من این جوانی را مدیون کارهای روزمره مراقبت از پوست و اسرار زیبایی ژاپنی که مادرم با من در میان گذاشت، هستم.
روال ضد پیری ژاپنی به عادت روزانه تبدیل کنید و ببینید که چگونه این تغییرات باعث می شود جوان تر به نظر برسید. یک روال ضد پیری خوب برای مراقبت از پوست به شما کمک می کند تا به طور طبیعی سن خود را کاهش دهید!

پاک کننده پوست ملایم استفاده کنید

این پاک کننده ها هرچه لطیف تر باشد، بهتر است! زنان ژاپنی از مصرف محصولات خشن و حاوی مواد شیمیایی به شدت خودداری می کنند در عوض ، آنها از محصولاتی استفاده می کنند که دارای الکل کم و  طبیعی هستند. 
تمیز کردن  پوست بسیار ضروری است زیرا باعث از بین رفتن باکتری هایی می شود که احتمالاً در منافذ قرار می گیرند و باعث ایجاد چروک می شوند. اما فقط یک بار در روز پوستتان را تمیز کنید وگرنه پوست خود را خشک خواهید کرد! بهترین زمان برای انجام این کار قبل از خواب است.

 روغن پاک کننده عمیق DHC

DHC یکی از محبوب ترین مارک های پاک کننده ژاپنی است. روغن تمیز کننده سبکی است که با آنتی اکسیدان پر شده است تا پوست را با مواد مغذی تقویت کرده و به آن جلوه دهد. 

 CREE NATURAL AQUA GEL

این محصول بهترین و پرفروش ترین لایه بردار در ژاپن است زیرا فرمول فوق العاده ملایمی دارد که برای افرادی با پوست بسیار حساس استفاده می شود.

استفاده مداوم از نرم کننده ها

من سالهاست که با نرم کننده های پوست رابطه عاشقانه ای دارم!
هیچ چیز مانند یک نرم کننده پوست  به خوبی نمی تواند یک لایه رطوبت اضافی به پوست شما هدیه دهد.
نرم کننده ها، پوست شما را آبرسانی کرده و به آن مواد مغذی تزریق می کند. بر خلاف تونرها ، که تمایل به خشک شدن پوست دارند ، نرم کننده ها چهره را روشن تر می کنند. 
در جست و جوی محصولات غنی از کلاژن باشید!
نوشیدنی های کلاژن ، کوکی های کلاژن ، ماسک های کلاژن ، پودر  کلاژن، مکمل ها و حتی دستکش ها در ژاپن با کلاژن غنی شده اند!
زیبایی و سلامت پوست با کلاژن گره خورده است. دنبال کردن یک رژیم غذایی مناسب و پرخاصیت که به افزایش سطح کلاژن کمک کند از اهمیت بالایی برخوردار است. مصرف آبگوشت استخوان قادر است مقدار زیادی از این کمبود را جبران کند.

استفاده از ماسک های خانگی مرطوب کننده

همانطور که گفته شد، پایه و اساس مراقبت از پوست ژاپن در حفظ سطح بالای رطوبت پوست است. هرچه پوست مرطوب تر باشد ، سالم تر به نظر می رسد. استفاده از یک ماسک صورت یک یا دو بار در ماه به تقویت سطح رطوبت کمک می کند. 

صورت خود را ماساژ دهید

در حالی که بسیاری از ما هنگام تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود هستیم، زنان ژاپنی از این زمان برای تحریک جریان خون (که خطوط و چین و چروک های ظریف را به حداقل می رساند) مشغول ماساژ صورتشان هستند. 

استفاده منظم از ماساژور صورت باعث سفت شدن آن می شود. به زبان ساده، می توانید هرشب هنگام تماشای تلویزیون ماساژ صورت و بدن را انجام دهید.

محصولات طبیعی 

جلبک دریایی

زنان ژاپنی به طور مرتب از جلبک دریایی  برای کاهش چین و چروک استفاده می کنند ، زیرا این گیاه دارای مزایای طبیعی مراقبت از پوست است.
جلبک دریایی یک ماده غذایی ضد پیری عالی است و حاوی مقادیر زیادی ویتامین ها و مواد معدنی است که به سختی در سایر مواد غذایی یافت می شود. جلبک دریایی به دلیل خاصیت ضد التهابی طبیعی ، قرمزی ناشی از روزاسه و همچنین تورم را کاهش می دهد. ید متابولیسم را تنظیم می کند و به جوانسازی پوست کمک می کند.

چای سبز

چای سبز برای محافظت از پوست در برابر اشعه مضر خورشید که یکی از اصلی ترین دلایل ایجاد چین و چروک است با آنتی اکسیدان ها و خاصیت ضد التهابی بسته بندی شده است. برخی از تحقیقات با زنانی که دارای آسیب پوستی متوسط هستند و با اضافه کردن رژیم های غذایی آنها با چای سبز (طی یک دوره دو ماهه) ، بهبود قابل توجهی در خاصیت ارتجاعی مشاهده شده است. 

lopas شنبه 04 بهمن 1399 زمان : 14:07 نظرات (0)
بازدید : 136

در این مقاله اسرار زیبایی را به شما ارائه  خواهیم داد که در صورت رعایت روزانه به نتایج فوق العاده ای خواهید رسید. همه این روشها برای شما عالی عمل می کنند  و باعث می شود پوست و صورت شما  بسیار زیبا و جوان به نظر برسد.

1. قبل از شستن چهره خود ، دستان خود را پاک کنید
لمس صورت با دست های کثیف می تواند منجر به تشکیل جوش ها شود که زیبایی و گیرایی چهره را به طرز چشمگیری تحت تأثیر قرار می دهد. برای جلوگیری از این امر باید بطور مرتب روبالشتی های خود را بشویید،  اگر پوست خشک دارید باید هفت روز یکبار و اگر پوست چرب دارید، باید دو تا سه روز آنها را تغییر  و یا شست و شو دهید.  تمیز نگه داشتن صفحه گوشی موبایل که با صورت در تماس است نیز باید تمیز نگه داشته شود. 
2- کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید
کرم های ضدآفتاب باعث کاهش تیرگی بدن می شوند و شما را از اشعه UV آفتاب مضر محافظت می کنند. اگر کارتان به گونه ای است که باید در معرض نور خوشید قرار بگیرید، باید روزانه از ضد آفتاب استفاده کنید و نباید از فواید ضد آفتاب غافل شوید.
3- روی صورت خود یخ بگذارید
یخ به درخشش پوست شما کمک می کند زیرا با بستن منافذ باز پوستی  مانع از نفوذ آلودگی ها به پوست می شود و چهره را از کسالت و خستگی به دور می کند.
4- اگر به آکنه دچارید، از اسکراب دوری کنید
اسکراب برای تمیز کردن صورت و از بین بردن جوش های سرسیاه و سفید استفاده می شود. اما استفاده از اسکراب در هنگام مشکل آکنه می تواند منجر به التهاب  و سوزش پوست شود. برای جلوگیری از این تورم ، همانطور که توسط متخصصان پوست توصیه می شود ، باید از آب و خمیر آسپرین بر روی صورت خود استفاده کنید.
5- از موادی که موجب خشکی پوست می شوند، دوری کنید
مواد شیمیایی که م.جب خشکی پوست می شود، بنزوئیل پراکسید است که بیشتر کرم ها از این ترکیب شیمیایی تشکیل شده اند که  می تواند منجر به ایجاد لکه های تیره در چهره شود. شما باید از ماسک های تمیز کننده با خاک رس استفاده کنید که باعث مرطوب شدن پوست می شود.
6- صورتتان را مرتب تمیز کنید
برای جلوگیری از التهاب باید آرایش خود را در شب پاک کنید. صورت خود را با آب تمیز کنید و در صورت لزوم می توانید از شوینده های ملایم صورت نیز استفاده کنید.

7- به زیبایی پوست گردنتان اهمیت بدهید
گردن قسمت مرکزی  و از نواحی حساس بدن است که در داشتن ظاهر جوان و جذاب از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نور خورشید می تواند موجب ایچاد چین و چروک در این نقطه از بدن شود، بنابراین توجه به این قسمت از بدن از اهمیت بالایی برخوردار است.
8- ماساژ ملایم زیر چشمتان را فراموش نکنید
با انجام ماساژهای چشم ، می توان جریان لنف را گردش بیشتری دا ، پوست را نرم کرد و سیاهی و پف زیر چشم را از بین برد، برای انجام این کار نیاز به مراجعه به ماساژور نیست شما می توانید پس از یادگیری سریعاً آن را اعمال کنید.
9- قبل از خواب سینه بندتان را باز کنید
قبل از خواب باید سینه بند خود را باز کنید در غیر اینصورت می تواند منجر به بسیاری از مشکلات سلامتی مانند سوزش پوست ، بی قراری ، ناراحتی و تیره شدن پوست زیر سینه شود.
10 مراقب دستانتان باشید
دستها نیز به اندازه گردن و صورت به مراقبت زیادی احتیاج دارند زیرا ظریف ترین قسمت بدن هستند. شما باید روزانه با استفاده از کرم های مرطوب کننده ، دستان خود را آبرسانی کنید و برای جلوگیری از تیره شدن باید روزانه از ضد آفتاب استفاده کنید و هنگام انجام کارهای خانه دستکش بپوشید.
11- محصولات زیباییتان را در دمای مناسب نگهداری کنید
 محصولات زیبایی و بهداشتی  را که هر روز از آنها استفاده می کنید نباید در هوای مرطوب و محیط گرم نگهداری شود زیرا  اینگونه عمر مصرفی آنها با سرعت بیشتری کاهش می یابد بنابراین ، محصولات زیبایی و کرم هایی که به ندرت از آنها استفاده می کنید باید در یخچال نگهداری شوند.

lopas شنبه 04 بهمن 1399 زمان : 14:06 نظرات (0)
بازدید : 157

بعضی ها درباره آخرین ملکه زیبایی مصری معتقدند که او با مهارت های ظریف اغوا کننده آشنا بود، بسیار باهوش بود، می توانست ساز  بزند و برقصد، صدای شگفت انگیزی داشت و ...  اما قطعا این همه چیز نیست!
استثنایی بودن کلئوپاترا امری انکارناپذیر بود، او خوب می دانست که چگونه باید از اسرار، ابزار و مواد زیبایی زمان خودش چگونه استفاده کند! ما در این مقاله می خواهیم درباره نکات زیبایی ، مقرون به صرفه و در دسترس صحبت خواهیم کرد که ملکه کلئوپاترا از آن استفاده می کرده است.

نکات زیبایی کلئوپاترا چیست؟

حمام شیر و عسل کلئوپاترا

یکی از معروف ترین اسرار زیبایی کلئوپاترا حمام "شیر و عسل" بود. ملکه شیر یک خر جوان را با عسل تازه و روغن بادام مخلوط می کرد. 
برای تهیه حمام شیر و عسل ، نیمی از فنجان عسل را با 3 فنجان شیر مخلوط کنید و 5 قاشق غذاخوری روغن بادام را اضافه کنید (می توانید به جای آن از روغن زیتون استفاده کنید) ، سپس این ماده را در وان حمام خود بریزید و از  داشتن پوست ملایم و نرم لذت ببرید!

اسکراب بدن

برای تأثیر بهتر ماسک شیر و عسل ، خادمان کلئوپاترا عادت داشتند بدن او را با اسکراب شگفت انگیز و طبیعی ماساژ دهند.
2 قاشق غذا خوری نمک دریایی و 3 قاشق غذاخوری کرم خوراکی طبیعی و بدون عطر و طعم.
نمک دریایی را با خامه مخلوط کنید و بدن خود را با حرکات دایره وار به آرامی مالش دهید. حتماً این اسکراب را رها کنید تا حداقل 5 دقیقه روی پوست شما بنشیند ، سپس بشویید. این اسکراب پوست شما را به آرامی لکه دار می کند و باعث می شود بدن شما کاملا نرم و  لطیف شود!
ماسک صورت کلئوپاترا
یکی دیگر از رازهای  بزرگ زیبایی کلئوپاترا کرم مخصوص صورت است که از مواد طبیعی زیر آماده می شد:

•    2 قاشق غذاخوری آب آلوئه ورا
•    4 قطره روغن  گل رز
•    1 قاشق غذاخوری روغن بادام
•    2 قاشق موم زنبور عسل
موم زنبور عسل و روغن بادام را به آرامی گرم کنید تا ذوب شوند، اما آن را جوش نزنید (می توانید مقدار موم زنبور عسل متفاوت باشد ، هر چه بیشتر اضافه کنید - کرم شما غلیظ تر خواهد بود). آب آلوئه ورا و اسانس گلاب را اضافه کنید و کاملاً مخلوط کنید.
شما می توانید برای تاثیرگذاری بیشتر کپسول ویتامین E را به کرم خود اضافه کنید، بگذارید کرم کاملا طبیعی و سرشار از ویتامین شما خنک شود ، آن را درون یک ظرف شیشه ای بریزید و در یخچال بگذارید و روزانه استفاده کنید.

ساخت ماسک های صورت با استفاده از گل رس سفید، یکی دیگر از معروف ترین اسرار زیبایی ملکه کلئوپاترا زیبا بود. این ماسک به کمک گل رس سفید، شیر ، عسل و روغن زیتون (یا روغن بادام) تهیه می شد.

ماسک مغذی ضد عفونی کننده کلئوپاترا
•    زرده تخم مرغ
•    روغن بادام 
•    عسل 
تمام مواد را با هم مخلوط کرده و آن را به مدت 10-15 دقیقه روی صورت خود بمالید. این ماسک بسیار مغذی است! 
شامپو طبیعی کلئوپاترا
راز موهای زیبا و شفاف کلئوپاترا در مواد طبیعی پنهان است که یکی از آنها تخم مرغ ساده است.
3 عدد تخم مرغ را با آب مخلوط کرده و موهای خود را با این شامپوی طبیعی خود که آن را از ریشه تا انتهای موهای خود پخش کرده و ماساژ دهید سپس شویید.
3 قاشق غذاخوری عسل را با 1 قاشق غذاخوری روغن کرچک مخلوط کنید (اگر روغن کرچک ندارید - روغن زیتون جایگزین کنید) ، این ماده را روی موهای تازه شسته شده خود بمالید و بگذارید 5 تا 15 دقیقه خیس شود ، سپس بشویید. . این روش درمانی طبیعی مو به ترمیم موهای آسیب دیده کمک می کند ، به آن درخشش و نرمی بیشتری می بخشد.
کلئوپاترا نه تنها به طور طبیعی زن بسیار جذاب و زیبایی زمان خود بود، بلکه دوست داشت که با استفاده از ماسک  درمان و حمام های مختلف از خود مراقبت کند.
صابون زیبایی طبیعی کلئوپاترا
یکی دیگر از رازهای مهم زیبایی کلئوپاترا عشق استفاده از جو دوسر برای تمیز کردن پوست خود بود. امروزه بسیاری از صابون ها مخصوصاً برای افراد حساس برای پوست سخت و تحریک کننده هستند. بلغور جو دوسر نه تنها می تواند پوست را پاکسازی کند، بلکه سلول های مرده پوستی را از بین می برد و اندکی لایه برداری  میکند و مرطوب کننده و تغذیه کننده نیز می باشد.

ماسک آبرسان و مرطوب کننده کلئوپاترا
این ماسک می تواند به راحتی و به سرعت پوست خشک و کم آب را به آبرسانی کند. 2 قاشق غذاخوری خامه غلیظ و بدون طعم را با 1 قاشق غذاخوری عسل مایع مخلوط کرده و آن را به مدت 10 دقیقه روی صورت و گردن خود بمالید (مطمئن شوید که نسبت به مواد حساسیت ندارید)؛ با آب ولرم بشویید. این ماسک شگفت انگیز می تواند یک زندگی جدید را در پوست های کسل کننده و خشک ایجاد کند و آن را با طراوت به نظر برساند.
کلئوپاترا عاشق خاک رس طبیعی بود و می دانست که چگونه می توان از آنها برای زیبایی استفاده کرد. در اینجا یک ماسک صورت ساده وجود دارد که ملکه مصر آن را دوست داشت: 2 قاشق غذا خوری خاک رس را با 3-4 قاشق غذاخوری آب گرم خالص مخلوط کنید تا زمانی که خمیری منعطف را بدست آورید و حدود 10 الی 15 دقیقه روی صورت بگذارید.
گلاب 
خوشبختانه در هر فروشگاه مواد غذایی بهداشتی می توانیم گلاب پیدا کنیم یا خودمان نیز می توانیم آن را تهیه کنیم. صورت خود را هر روز صبح و هر شب با گلاب پاک کنید. به عنوان یک تونر صورت طبیعی از آن استفاده کنید. گلاب باعث می شود پوست شما نرم و صاف باشد ، به طور طبیعی مرطوب کننده و تغذیه کننده آن است.
برخی از این نکات و دستورالعمل های زیبایی را برای خودتان امتحان کنید و به اندازه ملکه زیبای مصری، لطافت و زیبایی را لمس کنید!

lopas شنبه 04 بهمن 1399 زمان : 14:03 نظرات (0)
بازدید : 79

•    آیا خوردن گوشت مرغ در دوران بارداری بی خطر است؟
•    فواید مصرف گوشت مرغ در حین بارداری
•    اثرات مضر مصرف مرغ در بارداری
در دوران بارداری ، برای مادر مهم است که از رژیم غذایی متعادل برای رشد و نمو جسمی و ذهنی کودک خود اطمینان حاصل کند. بسیاری از تغییرات جسمی که در دوران بارداری در بدن اتفاق می افتد باعث تغییر در عادت های غذایی می شود، بنابراین ضروری است که بدانیم چه موادی را می توان در رژیم غذایی قرار داد و از مصرف چه چیزهایی باید اجتناب کرد. گوشت مرغ یکی از غذاهایی است که برای مصرف زنان باردار توصیه می شود، زیرا منبع خوبی از پروتئین است و سایر ویتامین ها و مواد معدنی ضروری را نیز تأمین می کند.

آیا مصرف گوشت مرغ در دوران بارداری بی خطر است؟

مرغ یک ماده غذایی بسیار مغذی است که با پروتئین ها و 9 اسید آمینه ضروری غنی شده است ، گوشت مرغ از نظر چربی کم است و باعث افزایش وزن نمی شود و آن را به عنوان منبع غنی از مواد مغذی لازم برای یک زن باردار تبدیل می کند.
اما مهم است که مرغ مصرف شده توسط زنان باردار به خوبی پخته شود. از مصرف مرغ خام و نپخته باید جلوگیری شود زیرا می تواند توسط باکتری هایی به نام Listeria آلوده شود اما طبخ مرغ در دمای بالاتر از 160 درجه فارنهایت می تواند باکتری ها را از بین ببرد و مرغ را برای مصرف بی خطر کند.

فواید خوردن  گوشت مرغ در دوران بارداری

مرغ سرشار از پروتئین بدون چربی و سایر ویتامین ها و مواد معدنی مهم است. خوردن مرغ در اوایل بارداری مواد ضروری لازم را برای کمک به رشد جسمی، عصبی و ذهنی  سالم کودک در رحم مادر فراهم می کند.
در زیر  به چند مزیت دیگر از مصرف گوشت مرغ در دوران بارداری اشاره می کنیم:

•    مرغ سرشار از نیاسین یا ویتامین B3 است که باعث تحریک رشد مغز و حفظ سلامت مغز کودک می شود.
•    مرغ حاوی 9 اسید آمینه ضروری است که حمایت لازم را برای ایجاد و تقویت ماهیچه ها و عضلات انجام می دهد.
•    مرغ چربی کمی دارد و مواد مغذی مهم را تأمین می کند و از ایجاد و تجمع چربی اضافه در بدن جلوگیری می کند. برای کاهش میزان چربی، مرغ  باید بدون پوست مصرف شود.
•    مصرف 100 گرم مرغ در روز 50٪ از نیاز روزانه پروتئین یک زن باردار را برآورده می کند.
•    مرغ منبع غنی اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 است و از نظر کلسترول کم است.
•    جگر مرغ منبع خوبی از ویتامین کولین استد که به عملکرد مغز و حافظه نوزادان در سالهای اولیه پس از تولد کمک می کند.
•    جگر مرغ همچنین حاوی فولات است که به جلوگیری از نقص لوله عصبی در نوزادان کمک می کند.
•    مرغ حاوی ویتامین A و E ، سلنیوم و تیامین است. این ویتامین ها و مواد معدنی خاصیت آنتی اکسیدانی دارند که سوخت و ساز بدن را تقویت می کنند و باعث افزایش سطح انرژی می شوند.
•    مرغ  آهن و روی  بدن را تأمین می کند که به رشد سلول های جدید کمک می کند. آهن موجود در مرغ به راحتی توسط بدن جذب می شود.
مواد مغذی موجود در گوشت مرغ  به رشد اندام ها ، سلول ها و استخوان های کودک کمک می کند. همچنین مرغ از بیماریهای مزمن مانند دیابت ، کلسترول و بیماریهای قلبی پیشگیری می کند.
چند روش عالی برای استفاده از مرغ در وعده های غذایی:
1. می توانید مقداری مرغ بدون پوست را پخته و آن را برای برخی از پروتئین های مورد نیاز به سالاد اضافه کنید.
2. می توانید خوراک های از مرغ های خوشمزه تهیه کرده و آن را با برنج ، روتاری یا نان مصرف کنید.
3. مرغ پخته و خرد شده را با مقداری مایونز خانگی مخلوط کنید و از آن به عنوان یک ساندویچ خوشمزه میل کنید.
4- می توانید مرغ را با مقداری ادویه و سبزیجات بپزید و آن را به شکل سوپ سالم مصرف کنید.
5- می توانید مرغ را چرخ کرده و یک مرغ کبابی خانگی خوشمزه تهیه کنید.

اثرات مضر خوردن مرغ در بارداری

مرغ فاقد ماده مضر یا ماده معدنی است که برای یک خانم باردار مناسب نباشد و در واقع این ماده غذایی در دوران بارداری به عنوان یک ماده غذایی سالم محسوب می شود.
تنها خطر مرتبط با مرغ ، باکتری های عفونی به نام Listeria است. در مرغ آلوده یافت می شود و باعث ایجاد عفونت موسوم به لیستریوز می شود. لیستریوز در زنان باردار خطر زایمان زودرس ، سقط جنین ، عفونت در نوزاد و حتی مرگ زودرس را افزایش می دهد که در صورت پخت کامل  صحیح خطری در پی نخواهد داشت.

lopas سه شنبه 30 دی 1399 زمان : 18:09 نظرات (0)
بازدید : 134

در اینجا برخی از مهمترین مزایای سلامتی مرغ که بسیار چشمگیر هستند را خواهیم گفت.  
مرغ هزاران سال است که به عنوان غذا، اهلی شده و توسط انسان ها مصرف می شود. انواع زیادی از جمله مرغ آزاد، مرغ ارگانیک و مرغ معمولی وجود دارد و تفاوت بین آنها به نحوه تغذیه و پرورش آنها مربوط می شود. مرغ های آزاد مجازند تا در مراتع بطور آزاد بچرخند، مرغهای معمولی در قفس نگهداری می شوند و اجازه حرکت آزاد ندارند.
اما بهترین نوع مرغ از این میان، مرغ های ارگانیک و طبیعی هستند زیرا آنها باید به بیرون از منزل دسترسی داشته باشند، فقط مجاز به خوردن مواد غذایی ارگانیک بدون سموم دفع آفات  هستند و معمولا به آنها آنتی بیوتیک داده نشوند، این نوع مرغ ها در شرایط سالم و تمیز نگه داشته و اجازه رشد کاملا طبیعی دهند.

ارزش غذایی گوشت مرغ

 100 گرم مرغ حاوی:
انرژی (239 کیلو کالری)
 پروتئین (27.3 گرم)
 چربی (6/13 گرم)
 چربی اشباع نشده (8.31 گرم)
کلسترول (88 میلی گرم)
فسفر (182 میلی گرم)
پتاسیم (223 میلی گرم)
سدیم (82 میلی گرم)
 از نظر ویتامین ها منبع خوبی برای ویتامین B12 ، نیاسین ، ویتامین B6 ، اسید پانتوتنیک است و همچنین حاوی ویتامین E ، K می باشد که آن را تبدیل یک ماده غذایی ارزشمند کرده است.

کالری گوشت مرغ

زمانی که سخن از پروتئین بدون چربی می شود، مرغ  بهترین گزینه است زیرا  در مقایسه با گوشت قرمز حاوی کمترین چربی می باشد، مقدار چربی گوشت مرغ به قسمت های مختلف آن بستگی دارد:  
کالری سینه مرغ: 1 تکه (140 گرم) سینه مرغ خرد شده 231 کالری را تامین می کند.
کالری ران مرغ: 100 گرم وعده ران مرغ 209 کالری را فراهم می کند.
کالری بال مرغ: 100 گرم بال مرغ 203 کالری را فراهم می کند.

تامین پروتئین

گوشت مرغ یکی از بهترین مواد غذایی برای تامین پروتئین است. پروتئین نقش مهمی در رژیم غذایی ما دارد. این ماده از اسیدهای آمینه ساخته شده است که بلوک های اصلی  سازنده عضلات ما هستند. به طور کلی ، مقدار توصیه شده پروتئین مورد نیاز روزانه 1 گرم در هر کیلوگرم وزن بدن یا 0.4 گرم پروتئین در هر هرکیلوگرم از وزن بدن است. این مقدار برای ورزشکاران مقداری بیشتر است.

تامین ویتامین و مواد معدنی

گوشت مرغ نه تنها منبع خوبی از پروتئین است بلکه از نظر ویتامین ها و مواد معدنی نیز بسیار غنی است. به عنوان مثال ، ویتامین های B موجود در آن به بدن در تولید انرژی و سلول های قرمز خون سالم کمک می کنند.
ویتامین D موجود در مرغ  موجب جذب کلسیم و تقویت استخوان ها، ویتامین A در بهبود بینایی  و تقویت  سیستم ایمنی بدن  نقش مهمی دارند. مواد معدنی مانند آهن در تشکیل هموگلوبین ، فعالیت عضلات و جلوگیری از کم خونی مفید است. پتاسیم و سدیم الکترولیت هستند ، در حالی که فسفر به مقابله با ضعف ، سلامت استخوان ها ، عملکرد مغز ، مراقبت از دندان و سایر موارد متابولیک کمک می کند تا به تعادل مایعات منجر شود.

کنترل فشار خون

فشار خون می تواند یک وضعیت خاموش و خطرناک باشد که تأثیرات منفی جدی بر سلامت کلی بدن دارد و بهتر است با  سبک زندگی درست و یک رژیم غذایی کنترل شود. مطالعات نشان می دهد که عصاره های کلاژن از مرغ منجر به کاهش چشمگیر فشار خون می شود.

کاهش کلسترول

مقدار چربی اشباع شده و کلسترول موجود در گوشت قرمز مانند گوشت گوساله و گوشت گوسفندی بسیار بیشتر از مقادیر موجود در مرغ  ماهی و سبزیجات است. بنابراین برای کاهش خطر کلسترول و متعاقباً پیشرفت بیماری های قلبی بهتر است گوشت مرغ مصرف کنید.  

درمان سرماخوردگی

در حالی که یک کاسه سوپ داغ مرغ یک درمان قطعی برای سرماخوردگی، سرفه یا گلودرد نیست اما برای تسکین و افزایش روند بهبودی در هنگام بروز چنین بیماریهای شایعی شهرت قدیمی دارد.

lopas سه شنبه 30 دی 1399 زمان : 18:05 نظرات (0)
بازدید : 53

1-    رژیم غذایی سالم مصرف کنید
آرایش ظاهری می تواند جلوه ی خوبی به هریک از اعضای بدن بدهد اما  بدون شک هیچ چیز بهتر از محافظت  و مراقبت درونی نیست و ما از خوردن یک رژیم غذایی مناسب، مغذی  و با ویتامین، بهترین نتیجه را می گیریم. کمبود ویتامین در بدن به سرعت  خود را با ضعف، ناخن های شکننده یا چاله های ناخن نمایان می کند.

2-    از مرطوب کننده استفاده کنید

هنگام مالیدن لوسیون یا روغن به دستان خود ، حتماً آن را در کوتیکول ها و ناخن ها نیز بزنید. شستشوی منظم دست یا استفاده از ضدعفونی کننده دست می تواند به سرعت پوست و ناخن را خشک کرده و شکننده کند، بنابراین سعی کنید بعد از هر بار شست و شو ناخن هایتان را مرطوب کنید. علاوه بر مرطوب کننده ها، روغن نارگیل برای مالیدن به ناخن ها و کوتیکول های آن بسیار عالی عمل می کند.

3-    ناخن هایتان را مرتب کنید

اشخاصی که علاقه به بلند کردن ناخن هایشان دارند، احتمالاً ناخن های شکسته را تجربه کرده اند. تنها راه حل برای جلوگیری از این کار، مرتب، کوتاه و تر و تمیز نگه داشتن آن است. نیازی نیست که آنها را بیشتر از حد معمول بلند کنید تا در زمان  کار و  شستشوی ظروف ، دچار یک دردناک اجتناب ناپذیر شوید. ناخن های شما معمولاً در هر هفته 1 میلی متر رشد می کنند، بنابراین می توانید تصمیم بگیرید که چه زمانی باید آنها را مرتب و کوتاه کنید.

4-    از استفاده از پولیش های خشن خودداری کنید

جلا دهنده ها و لاک های  ناخن ها به طور معمول حاوی مواد شیمیایی بسیار سمی و رنگدانه هایی هستند که در واقع برای ناخن های شما مناسب نیستند. قبل از خرید ، مطمئن شوید که لاک ناخن را بدون تولوئن ، دیبوتیل فتالات ، دی متیل و دی متیل فتالات ، کافور و فرمالدئید انتخاب کرده اید. 

5-    برای لاک جایگزین پیدا کنید
رنگ آمیزی ناخن های شما یک زیبایی آنی جدیدی به ظاهر کلی شما خواهد کرد، اما  همانطور که گفته شد، لاک ناخن حاوی مواد شیمیایی است که برای  سلامتی ناخن ها مناسب نیست. لاک های طبیعی و گیاهی که جدیدا وارد بازار شده اند، با وجود رنگ های زیبا و متنوع مضرات لاک های شیمیایی را به همراه ندارند.
6-    کاشت ناخن و استفاده از ناخن های مصنوعی را کنار بگذارید

استفاده از ناخن مصنوعی یا کاشت ناخن موجب ایجاد فضایی بسته روی ناخن می‌شود که در آن آب و میکروب جمع می شوند که می‌تواند عامل ابتلای فرد به بیماری‌های میکروبی، قارچی و باکتریایی باشد، در ضمن بعد از برداشتن آنها نیز معمولا بستر ناخن  بسیار نازک، شکننده  و ضعیف می شود که برای مدتی رشد ناخن ها را نیز مختل می کند. کوتاه نگه داشتن ناخن ها ضامن سلامت و زیبایی آنهاست.

7-    مراقب کوتیکول های ناخن هایتان باشید

از برش دادن کوتیکول های  ناخن هایتان در حین مانیکور خودداری کنید زیرا کوتیکول ها مانعی برای  رشد و تکثیر باکتری ها هستند و برش آنها می تواند منجر به عفونت های دردناک شود. می توانید آنها را با استفاده از خلال کوتیکول مرطوب کرده و به عقب فشار دهید و تنها بخش های مرده پوست را برش دهید.

lopas سه شنبه 30 دی 1399 زمان : 18:01 نظرات (0)
بازدید : 52

استفاده از محصولات زیبایی مدرن می تواند بدون هیچ تلاشی صورت و پوست شما را  به طور آنی و در کمترین زمان شفاف و کاملاً درخشان کند، اما از طرف دیگر ممکن است شما را شوکه کند که این محصولات در واقع مواد شیمیایی بالقوه سمی را در خود نگه می دارند! 
بنابراین چرا ما از روشها و مواد طبیعی برای ایجاد پوستی سالم  و زیبا استفاده نمی کنیم؟!

جست و جو در اسرار زیبایی باستان

برای خلاصی از شر نقاط کور آرایشی و زیبایی، قصد داریم درباره فرمول های زیبایی باستانی موثر و سرگرم کننده که برای پوست و مو بسیار مفید هستند، صحبت کنیم.

اسکراب باستانی

هدف از اسکراب ، لایه برداری و پاکسازی پوست که در آن  پوست های مرده قدیمی را لایه برداری کنید و ظاهر کلی صورت خود را بهبود ببخشید. اتخاذ این روش  پوستی نرم ، صاف و بهبود بافت را به پوست  شما هدیه می دهد و از طرف دیگر به پایین آمدن میزان پیری پوست نیز کمک می کند و روند پیری آن را کند می کند.
در زمان های قدیم نیز زنان به زیبایی اعتقاد داشتند و انواع مختلفی از داروهای ضدعفونی کننده و ایده های زیبایی را انجام می دادند که هنوز برای زنان امروزی کاربردی و سودمند است. به عنوان مثال ، شما نمی توانید  زیبایی زن معروف کلئوپاترا را  را نادیده بگیرید! 
مصری ها از چندین کرم طبیعی ، جوانه های جو ، شیر بز و ماسک های طبیعی استفاده  می کردند.
مزایای اسکراب:
•    گردش را افزایش می دهد
•    غدد لنفاوی خود را تخلیه کنید
•    جریان خون را در سطح پوست افزایش می دهد
•    پوست را تسکین داده و آبرسانی می کند
روغن زیتون از رازهای بزرگ زیبایی باستان
میوه درخت زیتون که از نظر زیبایی بسیار ارزشمند است  از قبل از تاریخ ثبت شده و  بخشی از تمدن مدیترانه ای بوده است.

مردمان یونان باستان تأثیر روغن زیتون برای زیبایی جسمی را در فرهنگ و سنت شان بسیار بزرگ و مهم می دانستند و به دلیل تمدن بزرگشان ، بطری های روغن زیتون را به خارجی ها نیز عرضه می کردند.
روغن زیتون یکی از بهترین اسرار زیبایی برای تهیه آنتی اکسیدان های قوی از جمله ویتامینE و K  است که به ترمیم پوست آسیب دیده در اثر اشعه های مضر نور خورشید و سایر علائم محیطی کمک می کند. این مواد مغذی توانایی طبیعی در بازسازی سلول ها و بازگشت پوست به وضعیت خوب آن را دارند.
این هدیه طبیعی روغن زیتون هنگام استفاده به طور عمیق در پوست نفوذ کرده و آن را مرطوب، صاف و نرم می کند.
سایر موارد استفاده از روغن زیتون:
•    اسکراب لب
•    پاک کننده آرایش چشم
•    کرم اصلاح
•    مرهم ضد باکتری
•    درمان خشکی و شکنندگی مو
•    ترمیم ترک پاشنه 

ماسک  های باستانی

مصریان باستان از ماسک عسل و شیر برای زیبایی، نرمی و لطاف، تغذیه و آبرسانی ظاهر بدنی خود استفاده می کردند. 
یکی دیگر از ماسک های صورت، روغن چوب صندل  است که توسط ملکه نفرتی تی  برای کاهش چین و چروک و آسیب آفتاب از یک فصل خشک استفاده می شد، که فرمول بسیار موثری برای جوان تر به نظر رسیدن بود. 
زنان ژاپنی از ماسک برنج برای جلوگیری از پیری زودرس پوست  سرشار از ویتامین B برای رشد سلول ها و افزایش گردش خون در پوست استفاده می کردند.

عطرهای باستانی 

مصریان با فشردن روغنها و شیره گل ها، روش تهیه عطر و ادکلن را کشف کردند. 
عطرهای مدرن برای اضافه کردن مقداری روغن ضروری، عطرها ، مواد رنگ دهنده، مواد نگهدارنده و الکل با همان روش تاریخی تولید می شوند. اضافه کردن الکل در عطر به سرعت تبخیر می شود و  بوی عطر را در فضا می پراکند بنابراین عطرهای باستانی احساس عمیق تر و لطف شخصیتی بیشتری داشتند.
اسرار زیبایی باستانی سایه چشم
زنان، مردان و کودکان مصریان باستان از آرایش به عنوان روشی برای تقویت زیبایی خود استفاده می کردند ، به خصوص چشمان خود را با سایه های مختلف سایه می زدند تا در بخشی از مد و آیین خود اهمیت قائل شوند.
رنگ آمیزی چشم ها باعث عمق، ابعاد و جذابیت بیشتر آنها شده و توجه دیگران را به خود جلب می کرد.
آنها از رنگدانه هایی مانند سرمه به عنوان خط چشم استفاده می کردند. اما خانمهای طبقه بسیار ثروتمند و ممتاز از سایه چشم آبی عمیق ساخته شده از سنگ زنی و سنگهای قشنگ آبی لاپیس لازولی استفاده می کردند.

کلئوپاترا ، ملکه مشهور مصری درک واضح تری از آرایش چشم داشت ، بنابراین از رنگدانه Lapis Lazuli به عنوان سایه چشم استفاده  می کرد.

lopas سه شنبه 30 دی 1399 زمان : 17:59 نظرات (0)
بازدید : 65

سینه مرغ حاوی قند یا نشاسته ای نیست، مگر اینکه با نان یا پلو سرو شود، بنابراین فاقد کربوهیدرات است. برآورد گلیسمی تخمین زده شده سینه مرغ صفر است. سینه مرغ بدون پوست حاوی مقدار کمی چربی، کمتر از 3 گرم است و اگر پوست را روی سینه مرغ  نگه دارید، مقدار چربی، کالری و پروتئین بیشتری خواهد داشت. 
سینه مرغ منبع خوبی از پروتئین بدون چربی است و برای افرادی که گوشت  قرمز مصرف نمی کنند مصرف مرغ راهی ساده برای رفع برخی از نیازهای پروتئین بدن آنهاست بدون این که چربی زیادی مصرف کنند،البته مقدار چربی سینه مرغ به روش های پخت و پز نیز بستگی دارد، آب پز کردن و کبابی آن روی زغال بهترین روش طبخ مرغ است. 
 از دیگر مزایای بی نظیر سینه مرغ درصد پایین سدیم در آن است در عوض این گوشت ارزشمند از منابع بسیار خوب سلنیوم ، فسفر ، ویتامین B6 و نیاسین است.

فواید سلامتی سینه مرغ

از آنجایی که پروتئین کم چربی موجود در سینه مرغ می تواند مزایای مهم بسیاری را ارائه دهد این ماده غذایی را  می توان به بسیاری از برنامه های غذایی مفید تبدیل کرد.
توده عضلانی را می سازد و حفظ می کند
پروتئین به بدن کمک می کند تا توده عضلانی  خود را حفظ کرده  و همچنین به همراه داشتن یک برنامه تمرین قدرتی در ساخت عضلات کمک می کند، تحلیل عضلانی به طور مستقیم با میزان مرگ و میر در افراد مسن همراه است، بنابراین جای دادن منابع خوب پروتئینی مانند گوشت قرمز و گوشت سفید در برنامه غذایی سالمندان از ضروریات است.

تقویت  و استحکام استخوان ها

دانشمندان و پزشکان زمانی معتقد بودند که یک رژیم غذایی حاوی پروتئین حیوانی می تواند تراکم استخوان را کاهش داده و خطر استخوان شکسته را افزایش دهد. با این حال ، تحقیقات جدید نشان می دهد که پروتئین با کلسیم برای کمک به محافظت از استخوان ها ضروری است و  مصرف پروتئین کافی برای حفظ سلامت استخوان ها مهم است.

اشتها را کاهش می دهد

مصرف پروتئین به شما کمک می کند احساس  سیری کنید و این می تواند به کاهش میل  به مواد غذایی  و تنقلات کمک کند و از پرخوری جلوگیری کند. به عنوان مثال ، یک مطالعه کوچک در مورد مردان دارای اضافه وزن در رژیم های کم کالری نشان داد که افرادی که پروتئین بیشتری می خورند،  انرژی بیشتری دارند و برای مدت طولانی تری احساس سیری می کنند. 

نحوه آماده سازی صحیح سینه مرغ

نحوه تهیه سینه مرغ می تواند میزان چربی و کالری غذای شما را به میزان قابل توجهی تغییر دهد. اگر به دنبال محدود کردن چربی در وعده های غذایی خود هستید، کباب کردن و آب پز کردن  معمولاً سالم ترین روش تهیه هستند. پختن مرغ ، سرخ کردن  آن در کره یا روغن سرخ کردنی یا اضافه کردن چاشنی هایی مثل سس کباب ، چربی و کالری  آن را افزایش می دهد. 

lopas سه شنبه 23 دی 1399 زمان : 19:14 نظرات (0)
بازدید : 57

فواید سلامتی گوشت

گوشت ها به ویژه گوشت قرمز منبع عالی پروتئین هستند و ویتامین ها و مواد معدنی مهم مورد نیاز بدن را که برای رشد و فعالیت نیاز دارند را فراهم می کنند. گوشت قرمز مانند گوشت گوسفند و گوشت گوساله منبع غنی آهن است و در جلوگیری از  بیماری کم خونی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. خوردن گوشت قرمز یک یا دو بار در هفته می تواند در یک رژیم غذایی سالم به ویژه برای کودکان نوپا و زنان در سن باروری عالی باشد. گوشتهای بدون چربی مانند مرغ و بوقلمون گزینه های  خوبی برای لاغر ی و تناسب اندام هستند و می توانند در حفظ وزن سالم نقش داشته باشند. علاوه بر این ، مقدار بالای پروتئین ممکن است به کنترل اشتها کمک کرده و احساس سیری شما را براب مدت طولانی تری  می تواند حفظ کند.

گوشت فرآوری شده چیست؟

با تمام توصیفاتی که از فواید گوشت شد، گوشت فرآوری شده داستان دیگری است. این مربوط به هر نوع گوشتی است که با دودی کردن ، پختن ، نمک زدن یا افزودن مواد نگهدارنده حفظ می شود. بیکن ، سوسیس ، سالامی ، ژامبون، کالباس و..  همه نمونه هایی از گوشتهای فرآوری شده هستند. این گوشت ها سرشار از چربی اشباع و نمک مضر هستند و در مقابل از نظر ویتامین ها و مواد معدنی بسیار ضعیف و ناچیز می باشند.  

گوشت های فرآوری شده چقدر برای بدن مضر هستند؟

تحقیقات جدید نشان می دهد افرادی که روزانه حدود 76 گرم گوشت  فرآوری شده مصرف می کنند، خطر ابتلا به سرطان روده را در مقایسه با افرادی که روزانه حدود 21 گرم مصرف می کنند، افزایش می دهند. به همین دلیل بهتر است میزان مصرف گوشت‌های فرآوری شده را تا حد امکان کاهش داد.
یک رژیم غذایی سالم و متعادل می تواند شامل دریافت پروتئین از گوشت و همچنین از منابع غیر حیوانی مانند لوبیا و پالس باشد. بنابراین رعایت اعتدال بسیار مهم است و قطعا اگر یکبار در ماه یک ساندویچ بیکن بخورید جای نگرانی نیست.

اگر نگران این هستند که مصرف گوشت برای شما مشکلاتی را ایجاد کند می توانید راهی برای مهار مصرف گوشت که برای شما مفید است، ابداع کنید! به عنوان مثال ، خوردن گوشت را فقط در آخر هفته و یا محدود کردن گوشت به یک وعده در روز در نظر بگیرید و یا از مرغ و بوقلمون کباب شده استفاده کنید.

lopas سه شنبه 23 دی 1399 زمان : 19:09 نظرات (0)
بازدید : 53

چگونه بدون آرایش زیبا به نظر برسیم؟

برای داشتن یک ظاهر طبیعی زیبا و به دور از مواد شیمیایی، شما باید از جنبه های اساسی رژیم غذایی، عادات روزانه، سبک زندگی و روال مراقبت از پوست خود آشنا باشید. اگر حتی یکی از این عناصر و روال را نادیده بگیرید و رعایت نکنید، اثرات منفی و نامطلوب ناگزیر بر سلامتی و ظاهر کلی شما منعکس خواهد شد. بیایید  باهم این نکات  اساسی را بررسی کنیم!

1-    رژیم غذایی درست
یک رژیم غذایی مغذی روشی عالی برای دستیابی به پوست سالم است. حتماً میوه و سبزیجات را به وعده ها و میان وعده های روزانه خود اضافه کنید. مصرف غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 مانند دانه کتان ، گردو و غذاهای غنی از ویتامین مانند پرتقال ، سیب زمینی شیرین و کدو تنبل ضروری است. همچنین غذاهایی که دارای پروتئین بالایی هستند مانند تخم مرغ، مرغ ، لوبیا ، عدس ، نخود و... یک رژیم غذایی سالم به خودی خود این کار را انجام می دهد تا شما را با در اختیار داشتن به آنچه در بدن نیاز دارد، سالم و زیبا نگه دارد.
2-    آب زیاد بنوشید
هر سیستم و عملکردی در بدن ما به آب متکی است. هر کجا که می روید، یک بطری آب با خود به همراه داشته باشید تا خود را در طول روز آبرسانی کنید. نوشیدن حداقل 8 لیوان آب به بیرون آمدن سموم از بدن کمک می کند و از این رو پوست شما نرم، شاداب و شفاف به نظر می رسد همچنین  مانع از ایجاد چین و چروک کمک می شود.
3-    خوب بخوابید
خواب خوب و با کیفیت  شبانه با چگونگی نگاه و احساس شما در طول روز در ارتباط است. بدن شما هنگام خواب خود را ترمیم می کند. دقیقاً همانطور که باید تلفن همراه خود را شارژ کنید ، بدن نیز باید خود را شارژ کند تا برای طول روز انرژی داشته باشد زیرا بی خوابی منجر به اضافه شدن فشار و ناکارآمدی می شود. 6-8 ساعت خواب با کیفیت برای شما کافیست که احساس خوبی داشته باشید و عالی به نظر برسید. با این کار دایره های تاریک  و مخوف زیر چشمان شما و روند پیری خود را کند خواهید کرد. پوست هنگام خواب باعث ایجاد کلاژن جدید می شود. اجازه ندهید که هیچ چیز در دنیا مانع از زیبایی شما شود.
4-    از مواد شیمیایی دوری کنید
از محصولاتی  زیبایی برای مو و پوست که حاوی پارابن  و سولفات هستند و ممکن است باعث تحریک پوست  یا موهای شما را خشک و شکننده کند، خوددار کنید. بهتر است به محصولاتی که حاوی مواد طبیعی هستند بپردازید.
5-    فعالیت بدنی داشته باشید

فعالیت بدنی مناسب هم برای سلامتی جسمی و هم از نظر روحی بسیار مهم است. انجام یوگا، دویدن، پیاده روی، شنا. و...
 از نظر علمی ثابت شده است که ورزش به نفع سلامت پوست بوده و روحیه را بهبود می بخشد. حداقل سه ساعت فعالیت بدنی در هفته باعث بهبود سلامتی شما می شود. گردش خون را بهبود می بخشد ، به خلاص شدن از شر سموم کمک می کند ، میزان اکسیژن تحویل یافته به پوست را افزایش می دهد ، تقویت آندروفین ها که استرس را کاهش می دهد، را تقویت می کند و تمام بدن از جمله پوست شما را آرام می کند! 
6-    روال مداوم مراقبت از پوست را فراموش نکنید
باید نوع پوست خود را بشناسید و روال مناسب مراقبت از پوستتان که برای شما مفید است  را پیدا کنید. روالی معمولی و دائمی مانند پاکسازی، تسکین دادن و مرطوب کردن برای هر پوستی ضروری است و نوع محصولاتی که برای پیروی از این روش استفاده می کنید کاملاً به نوع پوست شما بستگی دارد. یک روش معمول  صبح و شب را دنبال کنید با این روش  ما تضمین می کنیم که بهبود چشمگیری در ظاهر پوست خود خواهید دید. همچنین ، تحت هیچ شرایطی ، بدون تمیز کردن پوست به رختخواب نروید. 

7-    لایه برداری کنید
لایه برداری را به بخشی اساسی از رژیم مراقبت از پوست خود تبدیل کنید. در واقع این کار کلید درخشش پوست شماست.  لایه برداری موجب نابودی سلول های مرده پوستی شده و به سلول های تازه و سالم کمک می کند. با استفاده از لایه بردار ملایم ، این فرایند طبیعی را انجام دهید. اضافی از سلول های مرده که روی سطح پوست شما نشسته اند می تواند منجر به گرفتگی منافذ، جوش های سر سیاه شود. هنگامی که لایه برداری را به برنامه مراقبت خود وارد می کنید پ، سرم و مرطوب کننده های شما به داخل پوست جذب می شوند و باعث می شوند کارایی بیشتری داشته باشند. از اسکراب های شیمیایی و خشن خودداری کنید یا با استفاده از موادی مانند آرد گرم یا اسکراب قهوه ، اسکراب طبیعی خود را در خانه ایجاد کنید. حداکثر دو بار در هفته لایه برداری را انجام دهید تا شاهد بهبود قابل ملاحظه ای در سلامت پوست خود باشید!
8-    ضدآفتاب استفاده کنید

پرتوهای UVA ، UVB و UVC خورشید دلیل اصلی پیری زودرس پوست است. اگر این یک قدم ساده را دنبال کنید ، در آینده از خودتان تشکر خواهید کرد. به جلوگیری از لکه های تیره و افزایش رنگدانه کمک می کند.
9-    استرس به خودتان راه ندهید
استرس کنترل نشده می تواند منجر به مشکلاتی مانند سردرد و فشار خون بالا، آکنه ، ریزش مو و سفیدی آن شود البته اینها تنها چند پیامد ناگوار استرس است. در حالی که شما نمی توانید به طور کامل از تمام فشارهای ناشی از استرس جلوگیری کنید  اما باید راهی برای مدیریت آن پیدا کنید. مدیتیشن کنید ، یک فنجان چای داغ خوب بنوشید ، به موسیقی گوش دهید یا برای هر کاری که دوست دارید مدتی بگذرانید. 
10-    چای سبز بنوشید
حتما دلایل مهمی وجود دارد که چای سبز در بین علاقه مندان به سلامتی  و زیبایی بسیار محبوب است. شاید این بهترین نوشیدنی موجود باشد که با مواد مغذی و آنتی اکسیدان هایی که برای بدن بسیار مفید هستند غنی شده اند. این ماده حاوی "کاتچین ها" است که نوعی آنتی اکسیدان است که از آسیب سلولی جلوگیری می کند، باعث بهبود گردش خون می شود ، کلسترول و فشار خون را پایین می آورد و سلامت پوست شما را بهبود می بخشد. ماده EGCG موجود در این چای همچنین با کاهش جذب چربی به کاهش وزن کمک می کند. 
سعی کنید این عادت  زیبا را برای خودتان ایجاد کنید تا به اهدافتان نزدیک شوید.

lopas سه شنبه 23 دی 1399 زمان : 19:03 نظرات (0)
بازدید : 29

چه چیزی باعث پوسته پوسته شدن پوست شما می شود؟!

زمانی که لایه های رویی پوست می میرند و از بین می روند، پوست دچار خشکی و پوسته شدن می شود و این می تواند دلایل زیادی داشته باشد که اولین آنه به دلیل آفتاب سوختگی است. اشعه ماوراء بنفش خورشید در واقع سلولهای پوستی را نابود می کند و زمانی که  این اتفاق رخ می دهد سلولهای مرده به صورت لایه برداری از بین می روند تا سلولهای جدید پوست بتوانند جایگزین آنها شوند. 
اما آفتاب سوختگی تنها علت پوسته پوسته شدن پوست نیست، خشکی بیش از حد پوست  نیز می تواند مقصر باشد. زمانی که پوست به خوبی آبرسانی نشده باشد ، سلول های پوستی به راحتی صاف نمی شوند و شروع به پوسته شدن می کنند. از دیگر دلایل ایجاد این مشکل ناخوشایند استفاده از داروهای موضعی پوست (مانند کرم و ژلهای رتینوئید است که می تواند همه چیز را از آکنه تا چروک  و انواع خاصی از بثورات را درمان کند) به عنوان مثال ، افرادی که از اگزما رنج می برند (یک بیماری مزمن که منجر به پوست خشک و قرمز می شود) نیز ممکن است پوسته و خشکی شوند. 

راههای جلوگیری از پوسته پوسته شدن صورت

همانطور که در بالا اشاره کردیم  آفتاب سوختگی شایعترین علت پوسته پوسته شدن صورت است، به همین دلیل استفاده ازکرم ضد آفتاب هنگام رفتن به بیرون از خانه اهمیت زیادی دارد. و این کار باید هروز چه در خانه و چه بیرون از خانه انجام شده و هر دو ساعت یکبار تجدید شود! 
چند قدم مهم دیگر برای پیشگیری  از این مشکل نوشیدن آب در طول روز و مرطوب کردن پوست دو بار در روز است. اگر پوست خشکی دارید، مدت زمان دوشتان را کوتاه کرده و از آب ولرم برای استحمام استفاده همچنین از پاک کننده های ملایم برای شست و شو بهره بگیرید زیرا  pH قلیایی صابون می تواند به پوست شما آسیب برساند. بعد از استحمام، به آرامی خود را خشک کنید و با یک لوسیون مخصوص پوست خشک  را مرطوب نمایید.

نحوه درمان پوسته شدن صورت 

اگر پوسته پوسته شدن صورت و بدنتان در اثر آفتاب سوختگی ایجاد شده است از مرطوب کننده های سنگین که می تواند گرما را حفظ کرده و در خود نگه دارد، دوری کنید. در عوض ، از لوسیون های حاوی آب یا آلوئه خنک کننده استفاده کنید.
از دیگر مرطوب کننده های عالی که درمان موثری برای این مشکل است، استفاده از روغن زیتون می باشد، زیرا این روغن حاوی ویتامین E است که به عنوان یک مرطوب کننده قوی عمل کرده و به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند. این روغن را مقداری گرم کرده و روزی سه بار پوستتان را با آن ماساژ دهید.

lopas سه شنبه 23 دی 1399 زمان : 18:51 نظرات (0)
بازدید : 28

یکی از بزرگترین و مضرترین تفکرات غذایی این است که گوشت نباید در رژیم غذایی سالم قرار بگیرد. مصرف گوشت به دلیل کلسترول بالا ، فشار خون بالا ، بیماری قلبی و چاقی مضر است. اما اگر برای همه این مشکلات به دنبال مقصر هستید بهتر است انگشت اتهامتان را به سمت کربوهیدارت ها بگیرید. 
انسان ها بیش از دو میلیون سال است که گوشتخوار هستند، ده هزار سال پیش رژیم غذایی انسان با کشت غلات و حبوبات تغییر کرده است. اما آیا ما به این رژیم غذایی کم گوشت علاقه داریم؟ دقیقا در همین برهه از تاریخ انسا نها از نظر قد و اندازه مغز کوچکتر شده اند. با یک رژیم غذایی مبتنی بر قند ، ما شاهد افزایش چاقی ، سرطان ، دیابت و پوکی استخوان هستیم. ما همچنین درگیر انواع نگران کننده مشکلات پوستی ، بیماری های قلبی و انواع مختلف  التهابات هستیم.
حقیقت این است که بدن ما  انسان ها از نظر ژنتیکی برای عملکرد بهینه در رژیم غذایی از جمله گوشت برنامه ریزی شده است.

قند خون پایدار با مصرف گوشت

گوشت به دلیل داشتن چربی و پروتئین بالا، باعث حفظ سطح قند خون می شود. قند خون ثابت در جلوگیری از دیابت نوع 2 و سایر بیماریهای مزمن بسیار مهم است. همچنین به ثابت نگه داشتن سطح انرژی کمک می کند و احساس سیری بین وعده های غذایی را افزایش داده و هوس غذاهای ناسالم را کاهش می دهد. 

رشد عضلات

شما می توانید با تلاش برای بدست آوردن عضله یا حجیم کردن استخوان می توانید ورزش های سنگین انجام دهید اما اگر بدن خود را به درستی تغذیه نکنید، ممکن است برنامه تمرینی خود را نیز  از دست بدهید.  شما باید بدن خود را با مواد مغذی مناسب تغذیه کنید تا به ترمیم و بهبود کافی ماهیچه ها دست یابید. 
شما می توانید مکمل های پروتئینی مصرف کنید ، اما بهترین منبع پروتئین گوشت است. گوشت حاوی ویتامین ها و مواد معدنی  مانند روی است که به رشد عضلات و ترمیم ماهیچه ها مفید است ، آهن موجود در گوشت باعث افزایش سطح انرژی و مبارزه با خستگی می شود. گوشت همچنین حاوی کراتین ، یک ترکیب حاوی نیتروژن است که سنتز پروتئین را بهبود می بخشد و انرژی لازم را برای عضلات فراهم می کند و باعث افزایش  حجم توده عضلات می شود.

گوشت به سوزاندن چربی کمک می کند!

گوشت به دلیل داشتن پروتئین  زیاد، دارای خاصیت ترموژنیکی بالایی است به طوری که تقریباً سی درصد کالری های آن تنها در هنگام هضم سوزانده می شوند. هضم کربوهیدراتها فقط شش تا هشت درصد در هزینه انرژی افزایش می دهند ، در حالی که هضم پروتئین در گوشت به طور معمول باعث افزایش 25 تا 40 درصدی می شود.
افرادی که گوشت نمی خورند، به دلیل کمبود پروتئین گوشت که همه اسیدهای آمینه ضروری بدن را به داراست ، در مقابل عدم تعادل انتقال دهنده های عصبی آسیب پذیر هستند. انتقال دهنده های عصبی پیام رسان های شیمیایی هستند که بسیاری از عملکردهای ما مانند: عملکرد جسمی ، شناختی و روحی، چرخه خواب ، وزن و حالات احساسی را تنظیم می کنند. 
عدم تعادل در انتقال دهنده های عصبی می تواند منجر به مشکلاتی مانند افسردگی ، اضطراب و بیش فعالی شود.
طبق تحقیقات انجام شده در دانشگاه گراش ، گیاهخواران دو تا سه برابر بیشتر از افراد گوشتخوار مبتلا به افسردگی ، اضطراب ، اختلالات خوردن و اختلالات و علائم سوماتورفورمی هستند. برای این مشکلانت داروهای بسیاری تجویز می شود، در حالی که ساده ترین روش درمان مصرف غذاهای لذیذ حاوی گوشت است. 
انژی پایدار و ماندگار با مصرف گوشت
مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین تنها موادی نیستند که خواب را از سر می پرانند، بدن ما از پروتئین موجود در گوشت برای انرژی پایدار و طولانی مدت استفاده می کند. همچنین مصرف پروتئین گوشت منجر به سوزاندن کالری بیشتر و انرژی بیشتر می شود.

مواد مغذی ضروری

مواد مغذی فراوانی در گوشت وجود دارد که برای سلامتی کلی بدن بسیار مهم هستند. در حالی که منابع پروتئینی زیادی وجود دارد اما گوشت منبع عالی پروتئین کامل است ، و حاوی تمام اسیدهای آمینه مورد نیاز انسان که بدن ما قادر به تولید آنها نیست، می باشد.
تمام ویتامین های گروه B از نظر غلظت بیشتری در گوشت نسبت به منابع گیاهی یافت می شوند و ویتامین B-12 فقط در منابع حیوانی یافت می شود. ویتامین های گروه B برای سلامتی ، به ویژه سلامت روان بسیار مهم هستند. نقص این ویتامین ها می تواند باعث سردرگمی ،  اختلال حواس، پرخاشگری ، بی خوابی ، ضعف و زوال عقل شود.

lopas یکشنبه 21 دی 1399 زمان : 22:57 نظرات (0)
بازدید : 22

بیشتر اوقات ما برای درمان نگرانی های پوست و مو به دنبال کرم های آرایشی گران قیمت هستیم اما جواب همه مشکلات ما ممکن است فقط چند قدمی ما درست در آشپزخانه خانه باشد!

آشپزخانه های همه ما یک یک گنجینه پنهان از چندین ماده زیبایی است که از آنها بی خبریم! و نمی دانیم که که با افزودن آنها به رژیم زیبایی، می توان شگفتی های بزرگی در پوست ایجاد کرد.
ما درباره ادویه های هندی صحبت می کنیم! بله؛ آنها نه تنها باعث اضافه شدن طعم به وعده های غذایی می شوند بلکه به طرز شگفت انگیزی روی پوست و مو نیز تاثیر می گذارند. در اینجا لیستی از ادویه های هندی را که می توان برای زیبایی پوست و مراقبت از مو استفاده کرد، آورده ایم
زردچوبه
 
زردچوبه از زمانهای بسیار قدیم به عنوان یک داروی طبیعی برای دستیابی به پوست زیبا مورد استفاده قرار می گرفت و هندی ها به قدرت  اثر بخشی آن قسم می خورند. این ادویه خوش عطر و بو حاوی خواص ضد التهابی است که به طور مؤثر با آکنه مبارزه می کند، چین و چروک ها را کاهش می دهد و باعث براق شدن پوست می شود.
زردچوبه را با آرد گرم مخلوط کنید. دو قاشق چایخوری شیر را اضافه کنید تا خمیر شود. 10 دقیقه آن را روی صورت بگذارید. 
زعفران
 
زعفران از گران ترین ادویه هاست که فواید بیشماری برای پوست دارد، درخشش و شفافیت فوری به پوست می دهد و همچنین به دلیل خاصیت ضد التهابی آن با مشکلات پوستی مانند آکنه مبارزه می کند.
دارچین
 
دارچین یکی از برجسته ترین ادویه های مورد استفاده در غذاهای هندی است. این گیاه جادویی می تواند با سرعت بخشیدن به گردش خون آکنه ها را از بین برده و از این طریق پوستی شفاف و بدون لکه ایجاد کند.
زنجبیل
 
مصرف زنجبیل به هضم غذا کمک می کند و استفاده موضعی از آن  از بر روی صورت برای جوانسازی پوست نیز مفید است .
یک تکه زنجبیل تازه را برش داده و روی صورت مالش دهید و بگذارید  حدود 10 دقیقه روی آن بماند و بدین طریق شفافیت آنی پوستتان را شاهد باشید.
سیر
 
سیر درمانی عالی برای ریزش مو و سایر نگرانی های مربوط به مو است، از آنجا که سیر منبع غنی از ویتامین سی و اسیدهای آمینه است می تواند به دریافت  انرژی در فولیکول های مو کمک می کند و به نوبه خود به موها زرق و برق می بخشد.
فلفل سیاه 
 
فلفل سیاه به دلایل مختلف به عنوان پادشاه ادویه شناخته می شود و فواید آن بسیار است. فلفل سیاه هنگام ترکیب با سایر ترکیبات می تواند  یک درمان عالی برای مراقبت از پوست است مخصوصاً برای پاک کردن جوش های سرسیاه و آکنه روی پوست استفاده شود. به باز شدن منافذ کمک می کند .
برگ های ریحان
 
برگهای ریحان حاوی خاصیت ضد باکتریایی بوده و برای بهبود کیفیت پوست عالی است. این گیاه خوش عطر و طعم به کنترل ترشح چربی کمک می کند،  همچنین می توانید بریدگی ها و زخم ها را التیام داده و کنترل کند.  ریحان را به راحتی می توانید در بالکن خانه خود در یک گلدان کوچک بکارید.
جوز هندی
 
جوز هندی به کاهش جوش ها، علائم سوختگی و غیره کمک می کند و پوست را از درون تغذیه می کند نتیجه استفاده از این ادویه آنی قابل مشاهده است.
یک قاشق چایخوری پودر جوز هندی ، شیر و زعفران را با هم مخلوط کنیدد. مقداری روی صورت خود بمالید و 10-15 دقیقه بعد بشویید.

هل 
 
سومین ادویه گران قیمت جهان که در آشپزخانه های هند بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند بخشی از رژیم مراقبت از پوست باشد. هل به جلوگیری از آکنه و ترویج پوستی منصفانه کمک می کند و به بهبود چهره کمک می کند.
 پودر هل را با مقداری شکر و پودر قهوه مخلوط کرده و کمی عسل اضافه کنید و 15 دقیقه روی پوست قرار دهید.  
بذر گشنیز
تخم گشنیز خاصیت ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی دارد که با خارش چشم ها مبارزه می کند و قرمزی چشم را کاهش می دهد همچنین پف و خستگی چشم را درمان می کند.

lopas یکشنبه 21 دی 1399 زمان : 22:48 نظرات (0)
بازدید : 23

ادویه های هندی فواید زیادی دارند، آنها در مبارزه با آکنه، پاکسازی منافذ مسدود شده ، تقویت بافت پوست ، چهره و... لیست بی پایانی دارند .در اینجا چند مورد از مزایای سلامتی در مورد ادویه های رایج مانند میخک ، دارچین ، فلفل سیاه و تخم گشنیز ذکر شده است، با ما همراه باشید.

دارچین:
این گیاه  خوش عطر خواص ضد باکتریایی دارد و به هضم غذا، کاهش وزن و بهبود گردش خون کمک می کند و همچنین در رفع ناراحتی های ناشی از مشکلات قاعدگی در بانوان کمک می کند. همچنین به اثبات رسیده شده است که قند خون و کلسترول خون را کاهش می دهد به همین دلیل برای سلامت قلب ضروری به نظر می رسد.
بذر گشنیز:
به تقویت ایمنی بدن کمک می کند و به دلیل  خاصیت خنک کنندگی و تسکین دهندگی چشم ها به عنوان قطره چشم مشهور است.
فلفل سیاه:
برای درمان سرماخوردگی ، اسیدیته ، علائم آکنه و لکه های بدن مفید است و جوش ها را تمیز می کند. فلفل سیاه به عنوان یک آنتی بیوتیک  قوی و موثر در مناطق هیمالیا استفاده می شود.
میخک:
این گیاه خوش عطر و بو  یک آنتی بیوتیک طبیعی است و  می توان از روغن آن به عنوان  یک مسکن قوی استفاده کرد. میخک به درد دندان کمک می کند و همچنین باعث افزایش متابولیسم و سایر موارد مرتبط با معده مانند گاز ، اسهال ، حالت تهوع و ناراحتی معده می شود. میخک همچنین به گردش خون کمک می کند.

روغن نارگیل:

روغن  نارگیل از زمان بسیار قدیم در سلامتی پوست موثر بوده است. از روغن نارگیل می توان برای بهبود شرایط، شادابی و ارتجاعی پوست استفاده کرد. روغن نارگیل یک راه حل عالی برای مشکلات پوستی مانند پسوریازیس ، درماتیت ، اگزما ، پوست خشک یا پوسته پوسته ، زخم و سوختگی است. این روغن دارای خاصیت تسکین دهنده و خنک کننده است. همچنین به دلیل خاصیت درمانی که دارد می تواند به عنوان روغن ماساژ نیز مورد استفاده قرار گیرد و به تسکین عضلات دردناک کمک می کند.

lopas شنبه 13 دی 1399 زمان : 13:16 نظرات (0)
بازدید : 27

ما صادقانه به شما می گوییم که آکنه و جای زخم هایی که در اثر آنها  ایجاد شده اند به راحتی با این روش های معمولی مراقبت محو می شوند و از بین می روند. موادی کاملا طبیعی، ارزان، در دسترس و معجزه آسا که در کنار هم و با همکاری یکدیگر برای تمیز کردن، بهبودی، صاف کردن ، مرطوب کردن، و لطافت پوست  شما دست به کار خواهند شد و نتایجی که به دست خواهید آورد:
•    من الان کمترین مقدار چین و چروک و شکستگی را در چهره ام مشاهده می کنم 
•    پوست من دیگر به دلیل پاک کننده های خشن آکنه احساس خشکی و تحریک نمی کند
•    آرایش من الان خیلی بهتر به نظر می رسد زیرا بافت صاف و منافذ کوچک تری دارم
•    کمتر متوجه زخم و جوش و جای آکنه می شوم

روش های معمولی مراقبت از پوست

پاک کننده ها
پاک کننده هایی مانند صابون برای شکستن چربی اضافی در پوست شما طراحی شده اند، اما اغلب به شکستن روغن های طبیعی پوست شما برای حفظ تعادل منجر می شوند. شما با جایگزین روغن های مفید و طبیعی با شوینده های شیمیایی می توانند پوستتتان را درمان ، محافظت و تغذیه کرده و منافذ پوست و باکتری های خود را به روشی طبیعی  ملایم و موثر تمیز کنید.
روغن دانه کنف + اسطوخودوس 
 روغن دانه کنف ضد التهاب است که پاک کننده خوبی برای پوست های مستعد آکنه و همچنین اگزما ، پسوریازیس و درماتیت می باشد. پوست چرب را بدون گرفتگی منافذ پوست ، متعادل می کند ، باعث بهبود و ترمیم پوست می شود ، همچنین دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است که به بازسازی سلول های جدید کمک می کند.
روغن اسانس اسطوخودوس ضد باکتری ، ضد التهابی ، سم زدایی و بهبودی است! مخلوط  این دو روغن را برای تمیز کردن صورت قبل از خوابیدن استفاده کنید.

روغن نارگیل 
این روغن دارای بسیاری از همان خواص مفیدی است که روغن دانه شاهدانه دارد ، اما به طور کلی برای پوست های چرب توصیه نمی شود زیرا می تواند منافذ شما را مسدود کند. روغن نارگیل برای پاک کردن آرایش بسیار مناسب است.
عسل 
صبح ها برای شستن صورت از عسل استفاده کنید. شاید از نظر خیلی ها این کار درستی به نظر نرسد اما در واقع روش فق العاده ای برای پاکسازی پوست است. پاک کننده ای بسیار ملایم که پوست را برای روز آماده می کند.

نحوه استفاده از پاک کننده ها:

یک چهارم اندازه پاک کننده را به پوست خشک (یا در صورت استفاده از عسل مرطوب) ماساژ دهید.
یک پارچه شستشو را با آب گرم مرطوب کنید و آن را روی صورت خود قرار دهید ، اجازه دهید بخار حدود یک دقیقه منافذ شما را باز کند.
به آرامی پوست خود را پاک کنید تا هرگونه پاک کننده یا آرایش باقی مانده از بین برود.
ماسک های خانگی
هفته ای یک بار از ماسک برای تمیز کردن منافذ عمیق ، لایه برداری از پوست  های مرده و جوان سازی صورت استفاده کنید. 
ماسک  100٪ طبیعی خاک رس
روغن های اضافی و ناخالصی ها را جذب می کند ، منافذ را محکم می کند، مانع از ایجاد  جوش و آکنه و جوش های سرسیاه می شود ، لایه برداری می کند ، گردش خون را به سلول ها تقویت می کند. 
کلسیم طبیعی بنتونیت 
پاکسازی عمیق منافذ و کاهش آکنه این ماسک به شکل پودر است و برای استفاده باید با آب یا سرکه سیب مخلوط شود. 

تونرها
در ابتدا تونرها برای تعادل پوست پس از پاکسازی طراحی شدند. آنها بعد از شستن صورت و آماده سازی پوست برای رطوبت، پاکسازی چربی اضافی و آرایش باقی مانده استفاده می شود که آخرین مرحله در روال مراقبت از پوست است.
سرکه سیب
حتی اگر بو ی آن  خوشایند نباشد ، سرکه سیب ممکن است یکی از سلاح های مخفی مراقبت از پوست  باشد. شاید  عجیب  به نظر برسد اما سرکه سیب ضد عفونی کننده و ضد باکتری است که برای آکنه و رهایی از جوش های سر سیاه مناسب است و همچنین pH پوست شما را متعادل می کند. می تواند لکه های سنی را کاهش دهد، جای زخم های آکنه را محو کند.
توصیه می کنم از سرکه سیب بدون فیلتر سرکه استفاده کنید و آن را به نسبت 1: 1 با آب مقطر مخلوط کنید. اگر پوست شما خشک تر یا حساس تر است ، این مخلوط را با نسبت 1: 2 یا 1: 3 ACV با آب رقیق کنید. 
توجه:
در روزهایی که از ماسک یا لایه بردار استفاده می کنید از استفاده از این تونر خودداری می کنید.

lopas شنبه 13 دی 1399 زمان : 13:07 نظرات (0)
بازدید : 35

کیسه و سفیدآب

 سفیدآب یا روی شوی از لوازم شست و شوی قدیمی و سنتی برای استحمام در بین ایرانیان است که با لایه برداری و نابودی سلول های مرده پوست، چهره ای شاداب به ارمغان می آورد.

صابون های طبیعی

برخی از صابونهای مخصوص تهیه شده با روغنهای گیاهی مانند روغن  نارگیل به خوبی با پوست جفت می شوند. یک صابون طبیعی معروف و سنتی از شهر مراغه در شمال غربی ایران تهیه می شود، این صابون با چربی طبیعی ساخته شده به همین روش به مدت 2 قرن مورد استفاده قرار می گیرد. این هنر صابون سازی در مراغه به عنوان میراث فرهنگی ملی نامشهود درج شده است. این صابون ها را می توانید در هر فروشگاه گیاهی یا طبیعی و بازارهایی در سراسر ایران پیدا کنید.

گلاب
گلاب خوش عطر و بو یکی دیگر از اسرار برتر زیبایی در ایران است. این ماده نه  تنها  از مواد اصلی در دسرها و چای ایرانی است ، بلکه مانند بسیاری از کشورهای دیگر ، این کلاسیک ظریف بخشی از رژیم های زیبایی زنان است. استفاده از گلاب، به خصوص برای افرادی که پوست حساس دارند، به عنوان یک تونر عالی صورت عمل می کند. 
سنگ پا 
سنگ پا یک سنگ آتش نشانی است که مردم ایران از آن برای برای نگه داشتن پاهای  نرم و صاف استفاده می کنند. گرچه  فقط مختص ایران نیست.
سدر
شاید یکی از بهترین رازهای زیبایی  موی  زنان ایرانی سدر باشد که از برگ درخت نیلوفر آبی حاصل می شود. پودر سدر را با آب مخلوط کرده و به عنوان ماسک مو استفاده می کنند. با شوره سر مقابله می کند و باعث تقویت و شرایط مو می شود و به آن براقیت می دهد. اگرچه سدر اکنون به صورت شامپو نیز تولید می شود ، اما بدون شک با پودر خود سر نمی توانند برابری کنند. 

سورمه (سرمه)
سورمه خط چشم طبیعی است که بسیاری از زنان خاورمیانه از آن استفاده می کنند و زنان ایرانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. سرمه از انواع آجیل های مختلف مانند مغز بادام ، گردو ، پسته و فندق تهیه می شود که تا زمان سیاه شدن بو داده شده و سپس داخل دوده ریخته می شود.
استفاده از سورمه در طولانی مدت کیفیت بینایی را در فرد بهبود می دهد و موجب افزایش و بلندی مژه ها نیز می شود.

پودر ریواس
این سلاح قدرتمند مخفی برای دندان های سفید از مادربزرگ ها و مادرها به ما منتقل شده اند. پودر ریواس نه تنها یک سفید کننده طبیعی برای دندان هاست بلکه برای سایر مشکلات دندانپزشکی و لثه نیز مفید است. شما فقط یک مسواک مرطوب را در مقداری پودر فرو می کنید و به طور عادی دندان های خود را مسواک می زنید. 
ریواس با طبیعت سرد و انواع ویتامین و مواد معدنی علاوه بر زیبایی ای که به دندان های شما می بخشد برای تمامی اعضای بدن یک خواص معجزه آسایی دارد.

lopas شنبه 13 دی 1399 زمان : 13:03 نظرات (0)
بازدید : 30

 از جمله بهترین ویتامین های مورد نیاز پوست می توان به ویتامین های E، D، K، C و... اشاره کرد. در ادامه شما را با ویتامین های مورد نیاز پوست بیشتر آشنا می کنیم.

ویتامین های مورد نیاز سلامتی پوست

1- ویتامین C 
ویتامین C در لایه داخلی و بیرونی پوست وجود دارد. این ویتامین دارای خواص آنتی اکسیدانی وضد سرطانی می باشد و در تولید کلاژن نقشی اساسی و مهم دارد، بنابراین برای حفظ سلامت و شادابی پوست واجب است.اگر به محتویات محصولات آرایشی و مراقبتی توجه کنید می بینید که در همه آن ها ویتامین C وجود دارد زیرا این ویتامین از پیری پوست و ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند. از دیگر خواص این ویتامین می توان به این نکته اشاره کرد که سبب بهبود و التیام زخم ها می شود. افرادی که پوستی خشک دارند می توانند با مصرف ویتامین C پوست خود را از خشکی نجات دهند. این ویتامین در اکثر مواد غذایی وجود دارد و اکثر افراد به ندرت دچار کمبود این ویتامین می شوند. بهتر است روزانه 1000 میلی گرم ویتامین C مصرف کنید. در صورتی که حس می کنید ویتامین C بدنتان کم است بهتر است به موارد زیر توجه کنید.
1- آب پرتقال مصرف کنید
2- با مشورت پزشک مکمل مصرف کنید
3- از محصولات مراقبتی حاوی ویتامین C استفاده کنید
4- مواد غذایی حاوی ویتامین C مانند توت فرنگی و کلم بروکلی مصرف کنید
2- ویتامین K
یکی از دیگر ویتامین های موثر برای پوست ویتامین K می باشد که سبب تسهیل در انعقاد خون می شود و به بهبود سریع تر زخم ها کمک بزرگی می کند. ویتامین K سبب بهبود لکه های تیره، کشیدگی های پوستی و حلقه تیره دور چشم می شود. در بسیاری از کرم های موضعی ویتامین K  وجود دارد و سبب بهبود انواع مشکلات پوستی می شود. ویتامین K سبب بهبود کبودی و ورم ناشی از عمل جراحی نیز می شود. بزرگسالان به حود 90 تا 120 میکروگرم ویتامین K در روز نیاز دارند. مواد غذایی که سرشار از این ویتامین هستند عبارتند از: کاهو، کلم پیچ، لوبیا سبز، اسفناج و کلم کیل.

3- ویتامین E 
ویتامین E نیز مانند ویتامین  Cسبب محافظت از پوست در برابر نور خورشید می شود. از جمله خواص این ویتامین می توان به خواص فوتوپروتکشن اشاره کرد. فوتوپروتکشن به خاصیت و قابلیتی گفته می شود که سبب کاهش صدمات پوست در برابر نور خورشید می شود. این خاصیت سبب کاهش لکه های تیره و چین و چروک نیز می شود. بدن بزرگسالان روزانه به 15 میلی گرم ویتامین E نیاز دارد. برای جذب این ویتامین بهتر است به موارد زیر توجه کنید.
 1- مصرف مغز ها مانند بادام، تخم آفتاب گردان  و... را افزایش دهید
2- مصرف مکمل ها و یا مولتی ویتامین ها
3- استفاده از کرم های حاوی ویتامین E که دارای خاصیت فوتوپروتکشن نیز می باشند
4- ویتامین D
از دیگر ویتامین های ضروری و مفید برای پوست می توان به این ویتامین اشاره نمود این ویتامین بر اثر قرار گرفتن پوست در برابر نور آفتاب ساخته می شود و کلسترول پوست به ویتامین  Dتبدیل می شود. ویتامین D توسط کلیه و کبد جذب می شود.

lopas شنبه 13 دی 1399 زمان : 12:59 نظرات (0)
بازدید : 36

امروزه اکثرمردم به دنبال داشتن پوستی جوان و سرحال هستند، اما باید توجه داشت که زیبایی و سلامت صورت فقط با محصولات آرایشی ایجاد نمی شود. کلاژن ماده ای مهم و تاثیر گذار است که در سلامت و زیبایی پوست نقشی مهم دارد. کلاژن در واقع نوعی پروتئین است که پوست فرد را انعطاف پذیر و جوان می کند و باعث حفظ سلامت مفاصل می شود. این پروتئین جزو مهم ترین پروتئین های بدن به حساب می آید. کلاژن به صورت طبیعی توسط بدن شخص تولید می شود اما هنگامی که سن افراد افزایش می یابد، توانایی بدن نیز برای تولید کلاژن به وفور کاهش پیدا می کند. 
همانطور که می دانید با افزایش سن، چین و چروک بر روی پوست ایجاد می شود. استفاده از مواد غذایی که دارای کلاژن می باشند باعث می شود تا استخوان های فرد محکم تر شوند و چین وچروک کمتری بر روی پوست ایجاد شود. برخی مواد غذایی که مصرف آن ها سبب جلوگیری از چین و چروک می شوند و به حفظ شادابی پوست کمک بسزایی می کنند و به طبع حاوی کلاژن می باشند را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد. 

مواد غذایی حاوی کلاژن

1- گوشت 
گوشت به دلیل داشتن کلاژن سفت می باشد. مصرف گوشت مرغ، گوشت گوساله و گوشت بوقلمون سبب تقویت و ایجاد کلاژن می شود. کلاژن موجود در مرغ و بوقلمون به سلامت پوست و استخوان ها کمک بسزایی می کند.
2- عصاره استخوان
برای تهیه عصاره استخوان تنها کافیست که اجازه دهید گوشت استخوانی به همراه سبزیجات به آرامی به مدت چند ساعت پخته شود، این کار سبب می شود تا مواد مغذی از استخوان خارج شوند. عصاره استخوان ماده غذایی است که دارای مقدار زیادی کلاژن می باشد و به استحکام استخوان ها و جوان سازی پوست کمک بسزایی می کند.
3- سیر
سیر دارای خواص بسیار زیادی می باشد که یکی از آن ها خواص آنتی بیوتیک آن می باشد و اصولا این ماده غذایی دارای خواص دارویی بسیار زیادی نیز می باشد. سیر دارای مقدار زیادی گوگرد است. از دیگر خواص سیر می توان به خاصیت سم زدایی آن اشاره کرد که به تولید کلاژن کمک بسیار زیادی می کند. می توانید سیر را به صورت خام مصرف کنید تا اثر آن را ببینیند.
4- ماهی چرب
ماهی چرب دارای کلاژن فراوانی نمی باشد اما در عوض دارای مقدار زیادی لیزین می باشد که برای تهیه کلاژن ضروری است. اسید چرب موجود در ماهی چرب برای سلامت پوست بسیار مفید است. هر چه ماهی کوچک تر باشد بهتر است، زیرا ماهی های بزرگ مانند سالمون، تن و شمشیر ماهی دارای مقدار زیادی از فلزات می باشند و ماهی های کوچک مانند ساردین و... برای پوست بهتر عمل می کنند.

5- پیاز
پیاز نیز دارای مقدار زیادی گوگرد می باشد. مصرف پیاز سبب افزایش تولید کلاژن می شود و گردش خون را بهبود می بخشد. مصرف پیاز سبب دفع سموم بدن نیز می شود.
6- چای
چای دارای خواص بسیار زیادی می باشد. اصولا چای ها دارای ترکیبات آنتی اکسیدان می باشند که این ترکیبات با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و از کاهش کلاژن در اثر افزایش سن جلوگیری به عمل می آورند.
7- توت ها
توت، شاه توت، بلوبری و توت فرنگی دارای مقدار زیادی لیکوپن هستند. لیکوپن نوعی آنتی اسکیدان است که تنها در سبزیجات قرمز رنگ دیده می شوند و سبب افزایش تولید کلاژن می شود.
8- محصولات لبنی
محصولات لبنی اعم از شیر و ماست و .. دارای مقدار زیادی لیزین و پرولین هستند که این اسید آمینه ها سبب افزایش تولید کلاژن می شوند. بهتر است از این مواد مغذی در برنامه غذایی خود به وفور استفاده کنید.

lopas دوشنبه 08 دی 1399 زمان : 20:14 نظرات (0)
بازدید : 29

در ادامه چند ماسک خانگی مفید برای درخشان شدن پوست به شما معرفی می کنیم تا بدون ایجاد هزینه های اضافی پوستی شفاف، سالم و زیبا داشته باشید.

ماسک های خانگی مفید

1- ماسک عسل
برای تهیه این ماسک دو قاشق عسل را با یک دوم قاشق آب لیمو مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید تا به خورد هم بروند، سپس این مخلوط را بر روی پوست صورت خود قرار دهید و 20 الی 30 دقیقه صبر کنید، سپس صورت خود را بشویید. بهتر است از این ماسک یک الی دو بار در هفته استفاده کنید زیرا آب لیمو یک ماده قوی است و باید در استفاده از آن بسیار دقت نمود. این ماسک برای رفع لکه های تیره رنگ و رفع جای زخم بسیار مفید است.
 2- ماسک توت فرنگی
ده عدد توت فرنگی را با 3 قاشق عسل و یک قاشق روغن زیتون و چند قطره اسطوخدوس مخلوط کنید. این ماسک را حدود 20 دقیقه بر روی صورت خود بگذارید و بعد از گذشت 20 دقیقه صورت خود را بشویید. توت فرنگی میوه ای است که دارای مقدار زیادی ویتامین C می باشد و از اسیدهای هیدروکسی آلفا برخوردار است که این ماده به لایه برداری از پوست کمک بسزایی می کند. این ماسک به زیبایی و درخشان شدن پوست کمک بسزایی می کند.
3- ماسک گوجه‌ فرنگی و خیار
برای تهیه این ماسک به یک دوم گوجه فرنگی رسیده و یک چهارم خیار نیاز داریم. پوست خیار را بگیرید و با گوجه مخلوط کنید و بعد از صافی عبور دهید. ترکیب بدست آمده را بر روی صورت خود به مدت 15 دقیقه قرار دهید و بعد از گذشت 15 دقیقه صورت خود را بشویید. گوجه فرنگی و خیار جزو منقبض کننده های طبیعی به حساب می آیند که سبب محکم شدن پوست می شوند. با کمک این ماسک می توانید جانی دوباره به پوست خود بدهید و به درخشان شدن آن کمک کنید.
4- ماسک روغن بادام و آلوئه‌ ورا
برای تهیه این ماسک به ژل آلوئه ورا، روغن بادام و موز نیاز دارید. موز را له کنید و با ژل آلوئه ورا و روغن بادام به خوبی مخلوط کنید. صورت خود را بشویید و این ماسک را بر روی پوست تمیز خود قرار دهید و اجازه دهید تا این ماسک به مدت 15 دقیقه بر روی پوست شما قرار بگیرد و سپس پوست خود را بشویید. این ماسک برای صورت هایی که پوستشان دچار خشکی و پوسته پوسته شدن می شود بسیار مفید واقع می شوند وبه آبرسانی پوست کمک بسزایی می کند.
5- ماسک موز
برای تهیه این ماسک به یک موز رسیده، یک قاشق ماست سفت، یک قاشق عسل طبیعی، یک دوم قاشق آب لیمو نیاز دارید. مواد ذکر شده را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و به مدت 25 الی 30 دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید و در حد 2 دقیقه صورت خود را ماساژ دهید و سپس صورت خود را پس از گذشت 25 الی 30 دقیقه بشویید. موز دارای ویتامین B برای کم شدن مقدار خشکی پوست، ویتامین A برای از بین بردن لکه های تیره و درخشان شدن پوست و ویتامین E برای از بین بردن چین و چروک می باشد.

6- ماسک قهوه و زردچوبه
برای تهیه این ماسک به یک قاشق غذاخوری قهوه فوری، یک قاشق غذاخوری ماست یونانی، یک قاشق پودر زرد چوبه نیاز دارید. مواد ذکر شده را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و به مدت 20 دقیقه روی پوست خود قرار دهید و بعد از گذشتن 20 دقیقه صورت خود را با آب گرم بشویید و با حوله ای تمیز خشک کنید. این ماسک دارای آنتی اکسیدان و کافئین می باشد. می توان از آن برای زیر چشم نیز استفاده کرد زیرا باعث کاهش التهاب چشم می شود.
7- ماسک جوی دو سر
یک دوم فنجان آب گرم را با یک سوم لیوان جوی دو، دو قاشق غذاخوری ماست، دو قاشق غذاخوری عسل طبیعی و یک سفیده تخم مرغ سر مخلوط کنید.  این ماسک را به مدت 10 الی 15 دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید و سپس با آب گرم بشویید. این ماسک به درخشان شدن پوست کمک بسزایی می کند.

lopas دوشنبه 08 دی 1399 زمان : 20:09 نظرات (0)
بازدید : 32

 از ماده ژلاتینی درون برگ گیاه آلوئه ورا برای مصارف بهداشتی به وفور استفاده می شود. این گیاه دارای خاصیت ضد میکروبی می باشد به همین دلیل برای درمان زخم ها، جراحت ها، اگزما، تاول، گزیدگی و.... مورد استفاده قرار می گیرد. فواید و خواص این گیاه توسط تمدن های مصری، ایرانیان، اسپانیایی ها، ایتالیایی ها، آفریقایی ها، ژاپنی ها و سرخپوستان شناخته شده است. آلوئه ورا اصولا در آب و هوای گرم و خشک رشد می کند.

خواص آلوئه ورا برای پوست

همانطور که پیش تر نیز ذکر کردیم آلوئه ورا دارای خواص بسیار زیادی برای پوست می باشد. در صورتی که شما دارای پوستی خشک باشید، آلوئه ورا مانند یک آبرسان قوی عمل می کند و پوست شما را از خشکی در می آورد. تاثیر استفاده از آلوئه ورا، چند دقیقه بعد از ماندن بر روی پوست کاملا نمایان است، اما آلوئه ورا خواص دیگری نیز دارد که عبارتند از:
1- آبرسانی پوست خشک
بهتر است برای خود یک گلدان آلوئه ورا بگیرید و در منزل نگهداری کنید. آلوئه ورا آبرسانی قوی می باشد و برای افرادی که پوستی خشک دارند بسیار موثر واقع می شود. برای این که ژل آلوئه ورا را جدا کنید کافیست برگ آن را جدا کنید و با چاقو برشی طولی بر روی آن ایجاد کنید، سپس به کمک یک قاشق ژل درون آن را جدا کنید. ژل آلوئه ورا را می توانید با مواد دیگر مخلوط کنید و بر روی پوست سر و یا صورت خود قرار دهید.
2- از پیری پوست جلوگیری می کند
اصولا با بالارفتن سن، چین و چروک بر روی پوست صورت ایجاد می شود، آلوئه ورا ماده ای است که برای جلوگیری از پیری پوست بسیار مفید واقع می شود. ماسک های بسیاری می توان با ژل آلوئه ورا درست کرد که یکی از آن ها که برای جلوگیری از پیری پوست بسیار مفید واقع می شود عبارت است از: یک قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا را با نصف قاشق چای خوری روغن زیتون و یک قاشق چای خوری بلغور جوی دو سر فوری ترکیب کنید. این مواد باید در نهایت حالت خمیری شکل بگیرند. ماسک را به مدت 30 دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید و بعد از 30 دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید. با افزایش سن، پوست خشک می شود و حالت ارتجاعی خود ار از دست می دهد. از بین رفتن حالت ارتجاعی پوست سبب می شود تا پوست بیشتر چروک شود. آلوئه ورا پوست را مرطوب نگه می دارد و سلول های مرده را از بین می برد. آلوئه ورا سبب بازگشتن حالت ارتجاعی پوست می شود و آن را بدون چین و چروک می کند.

3- سبب روشن شدن لکه ها می شود
آلوئه ورا سبب از بین رفتن لکه ها و جای جوش می شود. آلوئه ورا را با چند قطره آب لیمو ترکیب کنید و بر روی پوست خود قرار دهید. لیمو باعث روشن شدن پوست می شود. آلوئه ورا دارای خواص آنتی باکتریال و ضد التهاب می باشد و از اکسین و گیبرلین برخوردار است، چنین خواصی به کاهش آکنه پوست کمک بسزایی می کند. پلی ساکارید موجود در آلوئه ورا به تحریک رشد سلول های جدید کمک بسزایی می کند.
4- برای آفتاب سوختگی بسیار مفید است
از آلوئه ورا برای درمان آفتاب سوختگی نیز استفاده می شود. آلوئه ورا دارای خواص ضد التهاب می باشد. درصورتی که صورت شما دچار آفتاب سوختگی شده باشد می توانید ژل آلوئه ورا را به صورت مستقیم بر روی نواحی سوختگی قرار دهید. آلوئه ورا به این دلیل که دارای خواص ضد التهاب می باشد، قرمزی ناشی از آفتاب سوختگی را کاهش می دهد.

lopas دوشنبه 08 دی 1399 زمان : 20:07 نظرات (0)
بازدید : 27

آریل استاد ، دانشمند آکادمی پوست آمریکا ، لیستی از 14 ماده غذایی را  باعث پیرتر شدن ما می شود را جمع آوری کرده است که در ادامه می توانید با این مواد غذایی خوشمزه، اما قاتل جوانی آشنا شوید.
1 شیرینی
وقتی افراد قند بیشتری را برای تولید سنتز قند خون مصرف کنند، مولکولهای اضافی قند با پروتئین ها پیوند می یابند، فرآیندی را تحت تأثیر قرار می دهند که می تواند بر کلاژن پوست که باعث حفظ خاصیت پوستی و جوانی پوست  است، تأثیر بگذارد. همچنین قند به دندانهای آسیب زده و پوسیدگی دندان ها را به همراه دارد.

2- الکل
وقتی کبد به خوبی کار می کند، سموم بدن که به طور بالقوه می توانند پوست را تحت تأثیر قرار دهند، به طور طبیعی از طریق بدن خارج می شوند. اما اگر سموم در کبد شما جمع شده و به درستی شکسته نشوند ، پوست شما می تواند مشکلات مختلفی مانند آکنه ، سستی و چروک را تجربه کند. مصرف الکل همچنین  خواب را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث کم آبی بدن می شود. خواب ناکافی  و کم آبی بدن با چین و چروک، کک و مک کاهش کشش پوست در ارتباط است.
3- گوشت سوخته
مواد سیاه روی گوشت کبابی سوخته حاوی هیدروکربن های ضد التهابی هستند ، که می تواند باعث آسیب به کلاژن پوست شما شود.

4 شراب سفید
شراب سفید می تواند به مینای دندان آسیب زده و دندانها را لکه دار کند.  
5 غذای شور
غذاهای شور آب را حفظ می کنند و باعث ایجاد ظاهری "پف آلوده" می شوند.

6 گوشت فرآوری شده
کالباس ، بیکن ، سوسیس، کالباس  و غیره دارای سولفیت ها و مواد نگهدارنده هستند که می توانند باعث ایجاد التهاب در پوست شوند و ظاهر پیری را تسریع کنند و  همچنین  این مواد در دسته غذاهای شور قرار دارند.
7 چربی ترانس
این چربی بر اینکه برای قلب مضر است، باعث پیری زودرس پوست نیز می شوند. به گفته دکتر استاد: "آنها التهاب را تقویت می کنند". حتی می توانند پوست شما را در برابر اشعه ماوراء بنفش آسیب پذیرتر کنند. بهتر است از محصولاتی که روغن هیدروژنه دارند، خودداری کنید
8 گوشت های پرچرب
گوشت چرب رادیکال های آزاد ایجاد می کند." رادیکال های آزاد مولکول هایی هستند که به جای دو الکترون دارای یک الکترون می باشند و این باعث می شود که آنها ناپایدار و مستعد ابتلا به الکترونها از مولکولهای دیگر باشند بنابراین آنها را به سلولهای ناپایدار تبدیل می کنند که به نوبه خود ، الکترونهایی را از سلول دیگری خارج می کنند . رادیکال های آزاد بر توانایی پوست برای محافظت از خود و ایجاد کلاژن اختلال ایجاد می کنند. د پیشنهاد میشود به جای گوشت های پرچرب، گوشت  بوقلمون و مرغ میل کنید.
9 غذاهای تند
غذاهای تند باعث افزایش لکه های پوستی  می شوند و می توانند در دوران یائسگی  موجب آسیب  های بیشتری شوند زیرا در این دوران رگهای خونی پوست واکنش بیشتری نشان می دهند.

10 نوشیدنی انرژی زا
این نوشابه ها درست است که به شما انرژی می دهند اما بر روی دندان شما اثرات منفی می گذارند اگر واقعاً به نوشیدنی های  انرژی زا علاقه دارید  حتما آن را با نی بخورید تا تماس  کمتری با دندانهایتان داشته باشد.
11 کافئین
"کافئین مانند سایر نوشیدنی ها مدر است و هر چیزی که آب بدن شما را می گیرد، موجب کم آبی پوست شده  و باعث پیر شدن آن می شود.
12 قهوه
قهوه نیز به دلیل این که حاوی کافئین است آب بدن را کم می کند و به دندان نیز آسیب می رساند. نوشیدنی های اسیدی می توانند منافذ میکروسکوپی در سطح مینای دندان ایجاد کرده و با گذشت زمان موجب فرسایش شوند. برای اینکه قهوه  را از رژیم غذایی خود حذف نکنید زیرا تأثیرات مثبت فراوانی بر سلامتی انسان دارد، پس از مصرف کافی است که یک لیوان آب بنوشید.
13 شربت آبلیمو ( لیموناد)
لیموناد به مینای دندان آسیب  می رساند  به همین دلیل بهتر است پس از نوشیدن لیموناد، مقداری آب بنوشید، سعی کنید  به لیموناد شکر اضافه نکنید تا از پلاک دندان خودداری کنید.
14 چای سیاه
افرادی که عاشق چای هستند باید بدانند که این نوشیدنی محبوب به دلیل دارا بودن مقدار زیادی تانن ، می تواند دندان های شما را سیاه کند.

lopas یکشنبه 30 آذر 1399 زمان : 8:59 نظرات (0)
بازدید : 27

در این مقاله هفت دلیل وجود دارد که برخی شخصی اند و برخی دیگر منطقی که ما را متقاعد می کند، مصرف گوشت جزو ملزومات زندگی هر کسی است.  
1-    کسانی که به دنبال نوع خوب آهن هستند، گوشت قرمز مصرف کنند!
آهن به تولید دو نوع پروتئین اساسی به نام های هموگلوبین و میوگلوبین کمک می کند. هموگلوبین وظیفه حمل اکسیژن به سلول ها را به عهده دارد و میوگلوبین موجود در سلول های ماهیچه ای آن را می پذیرد و از آن استفاده می کند.

سبزیجات نیز حاوی آهن هستند، اما نوع خوبی نیست. مصرف گیاهان به بدن غیرهم می دهد که به راحتی جذب بدن نمی شود. آهن Heme  نوع بهتر  آهن است، فقط از م گوشت قرمز، مرغ و ماهی تامین می شود.
طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی بیش از 30٪ از مردم جهان از کمبود آهن رنج می برند که این امر منجر به خستگی، کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن ضعف کلی بدن می شود. زنان، به دلیل قاعدگی   در رژیم های غذایی خود حتی به آهن بیشتری احتیاج دارند.
به گفته انستیتوی ملی بهداشت، یک رژیم غذایی سالم و سرشار از آهن شامل: گوشت گوساله بدون چربی، گوشت گوسفندی، صدف، مرغ و  بوقلمون می باشد.
2-    ویتامین B12 فقط از گوشت حیوانات تامین می شود
ویتامین ب12 بخش اساسی رژیم غذایی  است که هرگز از منابع غیر حیوانی حاصل نمی شود. این ماده مغذی بدن را از کم خونی حفظ می کند، عملکرد سلول های عصبی و خونی را بهبود می بخشد. و همچنین به ساخت مواد ژنتیکی کمک می کند. باز هم، زنان به این ویتامین نیاز بیشتری دارند در کل کمبود B12 عواقب ترسناکی به همراه دارد. یکی از این عواقب ترسناک ابتلا به آلزایمر و مولتیپل اسکلروزیس ( ام اس) است .
3-    مصرف گوشت و افزایش هوش
مصرف انواع گوشت قرمز مانند گوشت گوساله کم چرب، گوشت گوسفندی، گوشت شترمرغ، گوشت بوقلمون و... به دلیل اینکه از منابع غنی  آهن هستند، در افرادی که دچار کم خونی ناشی از فقر آهن می باشند، موجب بهبود تمرکز و افزایش قدرت یادگیری می‌‌شود زیرا اگر میزان آهن خون کم باشد، اکسیژن به اندازه کافی به سلول‌های مغز نمی‌رسد و همین موضوع باعث می‌شود که فرد دچار کم حافظگی شود.
4-    من می خواهم عضلاتم را حفظ کنم!
گوشت قرمز یکی از بهترین منابع غذایی پروتئین باکیفیت است. در واقع این گوشت شامل نه اسید آمینه مورد ضروری بدن است و به عنوان یک پروتئین کامل از آن یاد می شود که برای حفظ توده عضلانی  به ویژه در افراد مسن بسیار مهم است.
مصرف ناکافی پروتئین ممکن است کاهش توده عضلانی مرتبط با سن را تسریع و بدتر کند و این وضعیت باعث افزایش خطر سارکوپنی، وضعیت نامطلوب مرتبط با توده عضلانی بسیار کم خواهد شد.  سبک زندگی سالم و ورزش کاف ، مصرف منظم گوشت قرمز به حفظ توده عضلانی شما کمک خواهد کرد.

5-    نوجوانان نیاز بیشتری به گوشت دارند!
ارتقای سلامتی، استحکام استخوان ها، رشد و نمو مناسب، عملکرد مناسب ذهن، یادگیری درست و افزایش سطح ایمنی بدن کودکان و نوجوانان در گرو مصرف گوشت است و عدم مصرف این ماده غذایی ارزشمند موجب کوتاهی قد، اختلال در رشد و پوکی و شکنندگی استخوان، احساس گرسنگی بیشتر، تمرکز پایین، بی تفاوتی به محیط اطراف، احساس افسردگی و در معرض بیشتر بیماری بودن  در کودکان و نوجوانان  می شود. در حالی که با مصرف منظم مواد پروتئینی مانند گوشت نوجوانان می توانند قدی بلند، جسمی قوی و رشدی مناسب داشته باشند. این تغییرات در نوجوانان اروپایی به وضوح قابل مشاهده است زیرا با تمهیداتی مناسب مصرف محصولات گوشتی با کیفیت را در برنامه غذایی آنان قرار داده شده است.

lopas یکشنبه 30 آذر 1399 زمان : 8:55 نظرات (0)
بازدید : 21

یکی از محبوب ترین و متعارف ترین محصولات ضد آکنه پماد بنزوئیل پراکسید است که یک  ماده ضد باکتری می باشد اما استفاده بیش از حد  از آن باعث خشکی و نازک شدن پوست می شود به همین دلیل دانستن تمام نکات خوب مراقبت از پوست مانند روشهای ارگانیک و بدون مواد شیمیایی برای درمان آکنه مهم است.
در این مقاله راه حل های غیر تهاجمی و روش های طبیعی درمان آکنه برای خلاص شدن از شر آکنه و داشتن پوستی درخشان ارائه شده است، با ما همراه باشید.

درمان طبیعی آکنه

عسل مانوکا
عسل مانوکا در جنگل های نیوزلند و استرالیا توسط زنبورهایی تولید می شود که از بوته مانوکا تغذیه می کنند.  در کل استفاده از عسل برای آکنه یک ماده اصلی هومیوپاتی است ، اما  طبق تحقیقات این نوع عسل  را نسبت به سایر انواع عسلها دارای خاصیت دارویی قوی تری دانسته اند. این ماده در محصولات برای کمک به ترمیم سلول ها، بهبود آکنه و آبرسانی پوست و بهبود زخم ها  مورد استفاده قرار می گیرد.
عسل مانوکا در "12+" یا "16+" درجه بندی می شود که میزان ترکیبات مفید و آنتی اکسیدان های موجود در آن را نشان می دهد. بنابراین هر چه مقدار آن بیشتر باشد اثر آنتی بیوتیکی قوی تری دارد. عسل مانوکا را روی لکه های خود بمالید و به تماشای خواص ضد التهابی و آنتی بیوتیکی آن بنشینید.
تاثیرگذاری این ماده طبیعی به اندازه ای بالاست که در اولین و دومین بار بعد از استفاده به نتیجه دلخواه خواهید رسید و می توانید باقیمانده عسل تان را به شربتی خنک و شیرین تبدیل کنید!

چای Spearmint ( نعنای دشتی)
این راهکار جدید امروزه به دلیل کارآمدی بالا  فوق العاده مورد استقبال است. طبق مطالعه آکادمی پوست آمریکا ، افرادی که روزانه دو فنجان چای اسپیرینت میل می کنند ، مشاهده خواهند کرد که ضایعات آکنه آنها بعد از یک ماه 25٪ و بعد از سه ماه 51٪ کاهش یافته است. Spearmint دارای مقدار زیادی از خاصیت ضد التهابی است.

سرکه سیب
این ماده ارزشمند طبیعی می تواند باعث شگفتی  شما شود، بنابراین جای تعجب ندارد که افراد مشهوری مانند مندی کالینگ و اسکارلت جوهانسون  برای نابودی آکنه از سرکه سیب  استفاده می کنند. سیب سرکه سیب یک ضد عفونی کننده قوی و متعادل کننده pH است که به عنوان یک قابض طبیعی عمل می کند.  شست و شوی صورت با مواد شوینده چربی مفید آن را از بین می برد؛ سرکه سیب می تواند پوست شما را قلیایی کرده و سطح pH آن را دوباره احیا کند. این محلول به لطف خاصیت ضد باکتریایی قوی، باکتری هایی را که باعث آکنه می شوند را از بین می برد.
با مخلوط کردن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب ارگانیک با دو یا سه قاشق غذاخوری آب (برای پوست حساس ، مقداری آب بیشتری استفاده کنید) یک تونر ارگانیک بسازید، سپس تونر را روی بعد از تمیز کردن روی پوست خود بمالید.
روغن درخت چای
روغن درخت چای  خواص ضد باکتریایی دارد  مقداری از روغن را با آب رقیق کرده روی آکنه بمالید و  بعد از استفاده از در معرض آفتاب بودن شدیدا خودداری کنید ، زیرا روغن درخت چای می تواند باعث شود پوست شما نسبت به اشعه ماوراء بنفش حساسیت بیشتری داشته باشد، هفته ای دوبار بیشتر از این تونر استفاده نکنید زیرا باعث خشکی پوستتان می شود.
روغن فندق
روغن فندق از درمان های طبیعی آکنه با خاصیت  ضد التهابی قوی است که با ترکیب با  روغن درخت چای ضد باکتری و آب رقیق بهتر عمل می کند.
تکه های یخ
تکه های یخ بهترین روش خانگی برای نابودی جوش ها است. استفاده از یخ پیچیده شده در یک دستمال نازک آغشته به  روغن زیتون می تواند التهاب آن را کاهش داده و روند بهبود را تسریع می کند. برای تاثیرگذاری بیشتر ، گلاب یا چای بابونه را درون مکعب های یخ فریز کرده بریزید و از آن ها بر روی پوست خود استفاده کنید. گلاب فواید آنتی باکتریایی را به مکعب یخ شما اضافه می کند و  چای بابونه پوست قرمزی آن را تسکین می دهد.

lopas یکشنبه 30 آذر 1399 زمان : 8:51 نظرات (0)
بازدید : 28

بله درست متوجه شدید! در صورت تلاش آگاهانه برای مراقبت از پوست  و با بهبود کیفیت و سبک زندگی و استفاده از محصولات مناسبو طبیعی می توانید پوستی صاف و درخشان را بدست آورید. 

نکاتی مفید برای پاک سازی و درخشندگی پوست به طور طبیعی

یک شیوه زندگی مناسب با روال صحیح مراقبت از پوست می تواند  طی یک هفته شرایط پوست شما را بهبود ببخشد ، اما برای اینکه درخشش و سلامت آن به مدت طولانی تری حفظ شود ، باید به طور مرتب این نکات را رعایت و تکرار کنید.

ترفندهای مربوط به مراقبت از پوست

1- نوع پوست خود را بشناسید
اگر نوع پوست خود را نشناسید، نمی توانید محصولات آرایشی، بهداشتی و ماسک های خانگی مناسب مناسب آن است انتخاب کنید. بهتر است پس از فهمیدن نوع پوست خو ، از یک پاک کننده ، تونر و مرطوب کننده متناسب با پوست خود استفاده کنید.
•    پوست خشک:  در پوست خود احساس سفتی، پوسته پوسته شدن و لکه دار شدن می کنید
•    پوست چرب: منطقه T صورت شما چرب و براق است
•    پوست ترکیبی: ناحیه T صورتتان چرب است اما گونه و فکتان خشک است
•    پوست طبیعی: پوست شما نه خیلی چرب و نه خیلی خشک است
•    پوست حساس: پوست شما به راحتی قرمز می شود و التهاب و خارش پیدا می کند
برای یادگیری روش های بیشتر برای تعیین نوع پوست خود ، این مقاله را حتما مطالعه کنید تا به نتایج مطلوب برسید.
2- چند روش روتین معمولی را روزانه تکرار کنید
 شاید شما در دسته کسانس هستید که از محصولاتی استفاده می کنید که حاوی مواد روشن کننده پوست مانند عصاره دانه انگور، اسید آزلائیک، اسید کوجیک ، هیدروکینون و عصاره توت هستند، همه اینها به شما کمک می کند پوستتان سریعتر درخشان شود.
3- لایه برداری مهم کنید
وقتی پوست خود را لایه برداری نکنید ، سلولهای مرده در سطح آن جمع می شوند و آنرا کسل کننده و لکه دار جلوه می دهند. می توانید از یک لایه بردار فیزیکی (اسکراب های صورت) استفاده کنید.
اگر از لایه بردار فیزیکی استفاده می کنید، حتماً روی پوست شما خیلی خشن نیست. از لایه بردارهایی استفاده کنید که دارای ذرات بسیار ریز یا ذراتی دانه گرد مانند شکر هستند که سلولهای مرده را به آرامی دور می کنند.
اما اگر از لایه بردارهای شیمیایی  استفاده می کنید، دستورالعمل های ذکر شده روی محصول را با دقت دنبال کنید.
4- از ماسک لایه بردار استفاده کنید
استفاده مرتب از ماسک ها و اسکراب های لایه بردار پوست موجب  رهایی شما از شر سلول های مرده پوست شده و  پوست شما را صاف و یکدست می کند.
ماسک های لایه برداری را که حاوی آنزیم های میوه طبیعی هستند ، مانند آناناس یا پاپایا انتخاب کنید. همچنین می توانید ماسک های لایه برداری را با مقادیر کم اسید گلیکولیک امتحان کنید، این بهترین روال مراقبت از پوست برای درخشان کردن آن است.
5- محصولات مراقبت از پوست را با فواید متعدد  را امتحان کنید
این عاقلانه است که از محصولاتی استفاده کنید که فواید و خواص متعددی دارند. به عنوان مثال ، مرطوب کننده ای که هم خاصیت ضد پیری و درخشندگی داشته باشد و هم یک کرم  لکه بر و باعث تسکین پوست می شود را انتخاب کنید.

6- بخور کنید
بهتر است دو بار یا چند بار در هفته صورت خود را بخور دهید این عمل به پاکسازی منافذ پوست و رفع ناخالصی ها کمک می کند. همچنین به عرق کردن پوست و بیرون راندن سموم کمک می کند.
7- ضدآفتاب را فراموش نکنید
محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش مهم است. هرگز استفاده از ضد آفتاب  را قبل از بیرون رفتن فراموش نکنید و بیرون از منزل ضد آفتابتان را هر دو ساعت یکبار تجدید کنید.

ترفندهای سبک زندگی

مقدار زیادی آب بنوشید
ساده ترین  و موثرترین تغییر در سبک زندگی، می تواند مصرف زیاد آب در طی روز باشد. میزان مصرف روزانه آب برای تأمین نیازهای بدن ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد. نوشیدن روزانه بیش از 2 لیتر آب به شما نشان می دهد که پوست شما را آبرسان می کند و باعث بهبود چشمگیر سلامت و ظاهر کلی آن می شود. برای نتیجه بهتر مقداری گلاب یا لیموی تازه به آب اضافه کنید.
ورزش کنید
ورزش باعث افزایش جریان خون در بدن می شود که به نوبه خود باعث می شود اکسیژن در بدن حرکت کند. این عمل منجر به شفاف تر شدن پوست و تناسب اندام شما می شود! دو بار یا سه بار در هفته ورزش کنید. می توانید رقص، آهسته دویدن، پیاده روی یا پیاده روی تند را امتحان کنید.
با شکر و غذای فرآوری شده خداحافظی کنید
کوکی ها، آب نبات ها و کیک ها وسوسه انگیز به نظر  می رسند ، اما اگر می خواهید بدن و پوست خود را سالم نگه دارید، بهتر است در برابر غذاهای فرآوری شده مقاومت کنید.

مصرف زیاد قند می تواند علائم پیری را با ترویج اتصال متقابل الیاف کلاژن تسریع کند. مصرف غذاهایی GI مانند نان سفید ، برنج و قند ممکن است التهاب پوست را افزایش دهد. 

میوه و سبزیجات رنگی بخورید

سبزیجات و میوه های رنگارنگ و غنی از مواد مغذی منابع سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای حفظ سلامت پوست هستند. آنها سرشار از آنتی اکسیدان هستند که از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند، سطح هیدراتاسیون را حفظ می کنند و سلامت کلی پوست و بدن را بهبود می بخشند.
مراقبت از پوست و تغییر سبک زندگی ممکن است نتایج سریع به دنبال نداشته باشند، اما در صورت پیروی از آنها می تواند در دراز مدت شما را به اهداف زیباییتان برسانند.
ترفندهای آرایشی
با این وجود ، اگر می خواهید پوست فورا به نتیجه برسید، آرایش می تواند به شما کمک کند. برای درخشش چهره، نیازی به محصولات آرایش زیادی ندارید. آنچه شما نیاز دارید محصولات و تکنیک های مناسب آرایش برای دستیابی به آن درخشش است.
یک کرم پایه خوب می تواند در تمام مدت لکه های صورت شما را بپوشاند. کرم های مایع دارای رطوبت نسبتاً بالایی هستند که به بازتاب نور کمک می کنند تا پوستتان بدرخشد.
کرم هایلایت بهترین محصولی است که می توانید برای به دست آوردن پوستی شفاف استفاده کنید. از یک هایلایت مایع یا یک کرم استروب استفاده کنید. می توانید آن را با لوسیون بدن خود مخلوط کنید تا پوست درخشان طبیعی داشته باشید.
یک کرم پودر برنزه باعث براق شدن صورت شما می شود، با این حال ، سایه مناسب برنزر را برای تن پوست خود انتخاب کنید، برنز براق و هلویی و یا سایه ای که سایه تیره تر از پوست شما است. آن را در امتداد گونه ها، لب، پل بینی و در امتداد خط موی خود بمالید.
به خاطر داشته باشید اگرچه  محصولات آرایش می توانند در مدت کوتاه جلوه ای سریع و طبیعی به شما بدهند، اما هیچگونه میانبری برای  داشتن پوست سالم واقعی وجود ندارد. از پوست خود مراقبت کنید و سبک زندگی را که در بالا ذکر شد تغییر دهید تا سالم به نظر برسید و چهره ای زیبا داشته باشید.

lopas یکشنبه 30 آذر 1399 زمان : 8:49 نظرات (0)
بازدید : 36

خواص شگفت انگیز گوجه فرنگی برای پوست

گوجه فرنگی حاوی مقادیر زیادی لیکوپن است که باعث می شود پوست نسبت به اشعه ماوراء بنفش حساسیت کمتری داشته باشد که  این امر از بروز خطوط و چین و چروک های ظریف پیشگیری می کند و روند پیری را به تعویق می اندازد. ویتامین c  موجود در گوجه فرنگی برای درمان آکنه و پوست های چرب و  دستیابی به پوستی روشن ، درخشان و سالم مفید است.

نحوه درست کردن ماسک گوجه فرنگی

برای مبارزه با چربی اضافی پوست ، آب را با مقادیر مساوی با آب گوجه فرنگی مخلوط کرده و روی صورت و گردن بمالید و بعد از  20 با آب ولرم شست و شو دهید و شاهد روشن شدن پوستتان باشید.
اگر از خشکی پوست رنج می برید ، ماست را با آب گوجه فرنگی به مقدار مساوی مخلوط کرده و روی صورت و گردن بمالید. 10 دقیقه  بگذارید بماند سپس با آب ولرم بشویید تا به طور موثر  آفتاب سوختگی را درمان کرده  تا پوستی نرم و لطیف داشته باشید.
برای پوست ترکیبی، آووکادو و گوجه فرنگی را مخلوط کنید و به مدت 15-10 دقیقه روی صورت و گردن بمالید. این لایه بردار پوست را در عین حال که مشکل کمتری ایجاد می کند، باعث ایجاد یکنواختی  در پوست می شود.
اگر منافذ  پوست شما باز است، 4 قطره آب گوجه فرنگی را با یک قطره آب مخلوط کرده و با کمک پنبه ، آن را روی منافذ باز بگذارید. آن را به مدت 15 دقیقه بگذارید، استفاده منظم باعث کوچکتر شدن منافذ خواهد شد.

خواص شگفت انگیز گوجه فرنگی برای مو

گوجه فرنگی حاوی ویتامین های مهمی مانند A ، B ، C  و E، است که محرک عالی برای رشد و تقویت موها  هستند. این ویتامین ها در جلوگیری از ریزش مو، براق شدن طبیعی و کمک به درمان شوره سر پوست موثرند. خوردن حدود 4 تا 5 گوجه فرنگی در روز سلامت مو و براقیت آن را تضمین می کند.
علاوه بر اینکه می توانید گوجه فرنگی را میل کنید و از خواص آن بهره ببرید بلکه حتی می توانید از آنها به عنوان نرم کننده طبیعی موهای خود نیز استفاده کنید. مقداری پوره گوجه فرنگی را روی موهای خود بمالید و 15 دقیقه قبل از شستشو با آب سرد آن را بگذارید. ویتامین C مشکلات پوست سر مانند شوره سر ، اگزما و پسوریازیس را درمان می کند و کلاژن را برای رشد مناسب بافت پوست سر تقویت می کند.
اگر پوست سر خشک و خارش دار دارید  مخلوطی از پوره گوجه فرنگی و روغن مو خود را برای تسکین استفاده کنید. برای رسیدن به بهترین نتیجه با آب سرد  شست و شو دهید.
اگر شناگر هستید ، استفاده از آب گوجه فرنگی بعد از هر بار شنا روی پوست سر و موهای شما می تواند کمک بزرگی برای کاهش آسیب های کلر باشد.
خواص گوجه فرنگی برای سلامت چشم

گوجه فرنگی حاوی ویتامین A ، کمپلکس فلاونوئید B ، تیامین ، فولاتن و نیاسین است که به درمان بیماری های چشم مانند کوری شب کمک می کند و بینایی شما را تقویت می کند.

گوجه فرنگی به ترمیم آسیب های ناشی از سیگار کمک می کند

گوجه فرنگی حاوی مقادیر نسبتاً کافی اسید کوماریک و کلروژنیک اسید هستند که بدن را از سرطان زایی که از دود سیگار تولید می شود محافظت می کند.
تقویت استخوان ها با مصرف گوجه
ویتامین K و کلسیم موجود در گوجه فرنگی برای تقویت و ترمیم استخوان ها فوق العاده موثر است. این سبزی  خوش رنگ برای بهبود توده استخوانی و درمان شکستگی ها و مبارزه با پوکی استخوان پیشنهاد می شود.
گوجه و مبارزه با سرطان
لیکوپن موجود در گوجه خطر ابتلا به چندین سرطان مانند گردن رحم ، دهان ، حلق ، گلو ، مری ، معده و تخمدان را کاهش می دهد. ویتامین A و C آن به مبارزه با رادیکالهای آزاد که می تواند باعث آسیب سلول شود کمک می کند.

lopas شنبه 22 آذر 1399 زمان : 19:51 نظرات (0)
بازدید : 38

زمانی که به آینه نگاه می کنیم، درباره سن و سال خودمان دچار تردید می شویم، تازه یادمان می افتد که چگونه می توانیم پیری پوستمان را به تعویق بیندازیم و اولین گزینه ای که به ذهنمان می رسد این است که مصرف چه غذاهایی می تواند به ما برای رسیدن به اهدافمان کمک کند! عقل متعارف به ما می گوید که ما انسان ها بازتاب چیزهایی هستیم که میخوریم!!
همه چیز در بدن به هم متصل است، بنابراین اگر روده سالم نباشد به احتمال زیاد در صورت شما ظاهر خواهد شد! در این مقاله  چند غذای سرشار از مواد مغذی  معرفی خواهیم کرد که برای تقویت زیبایی به شما کمک می کند.
1 زغال اخته
زغال اخته یک ماده غذایی سرشار از  آنتی اکسیدان است و آنتی اکسیدان ها مانند ابرقهرمانان در نبرد با پیری پوست هستند. غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان ها با دفع رادیکال های آزاد باعث کند شدن روند پیری در سطح سلولی می شوند. رادیکال های آزاد به سلول ها و بافت ها آسیب می رسانند که منجر به ایجاد چین و چروک و پیری زودرس می شود.

2 توت فرنگی
یک ظرف کوچک توت فرنگی حاوی ویتامین C بیشتری نسبت به پرتقال می باشد. ویتامین C  نه تنها برای سیستم ایمنی سالم مهم است، بلکه برای پوست نیز شگفت آور است زیرا به تولید کلاژن کمک می کند تا حالت کشسانی پوست را حفظ کند.
3 هویج
هویج مملو از کاروتنوئیدها است که بدن ما آن را به ویتامن آ تبدیل می کند. کاروتنوئیدهای ویتامین A از پوست، بافت و سلول ها در برابر سموم محیطی و بیماری هایی که باعث ایجاد آسیب اکسیداتیو می شوند (یعنی چین و چروک) محافظت می کنند.
4 عدس
عدس حاوی ویتامین های گروه B و بیوتین است که برای رشد سالم موها لازم است. عدس همچنین دارای پروتئین و فیبر است ، دو ماده مغذی که به حفظ قند خون کمک می کنند و باعث می شوند احساس  سیری طولانی تری داشته باشید .

5 صدف

کمبود روی با ایجاد  آکنه در ارتباط است ، به همین دلیل اگر نگران آکنه یا پیری هستید ، باید  غذاهای حاوی بخورید. کمبود روی یک علت شناخته شده آکنه است که به محافظت از پروتئین ،کلاژن و الاستین کمک می کند.  صدف از مواد غذایی سرشار از روی می باشد که پوست شما  را جوان و انعطاف پذیر می کند.
6 فلفل قرمز
فلفل قرمز رنگ حاوی  سه برابر ویتامین C بیشتری نسبت به پرتقال است. ویتامین C در تشکیل کلاژن نقش دارد و از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری می کند. کلاژن پروتئینی است که سلول ها و بافت ها را به هم متصل می کند تا پوست مان را محکم  صاف و حالت کشسانی بالایی داشته باشد. افرادی که غذاهای غنی از ویتامین C مصرف می کنند  چروک و پوست خشکی وابسته به سن کمتری نسبت به افرادی دارند که فقط مقادیر کمی ویتامین C مصرف می کنند.
7 سیر
سیر ممکن است باعث بوی بد دهان شود، اما می تواند به جلوگیری از شکستگی  و خشکی پوست کمک کند. سیر حاوی آلیسین ترکیبی است که به دلیل داشتن خاصیت ضد باکتریای ، ضد ویروسی و ضد قارچ بسیار عالی است و به شما در حفظ چهره ای شفاف کمک می کند.
8 روغن نارگیل
روغن نارگیل به بهبود سلامت روده کمک می کند و می تواند از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کند. نارگیل حاوی چربی های سالم و ویتامین های E و K ، است که می تواند باعث تقویت رشد و درخشش مو با مرطوب کردن پوست سر شود که برای ضد پیری شگفت آور است زیرا  علاوه بر کاهش التهاب باعث کاهش استرس روی کبد و کاهش استرس اکسیداتیو می شود.
9 گوشت گوساله
کمبود آهن ممکن است به ریزش مو و همچنین ناخن های شکننده و احساس بی حالی منجر شود. متأسفانه آهن یکی از رایج ترین کمبودها در بین زنان است زمانی که صحبت از آهن کافی در رژیم غذایی می شود، گوشت گوساله یکی از بهترین گزینه است.  

10 چای سبز
چای سبز  از اکسیرهای جوانی پرقدرتی است که پوست را در برابر آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند، و همچنین توانایی بهبود هیدراتاسیون پوست ، کشش و چگالی بالایی دارد. چای سبز همچنین به نظر می رسد یکی از بهترین و موثرترین نوشیدنی هاست که مانع از لکه دار شدن پوست می شود و اسید کمتری دارد (به این معنی که معده شما را تشدید نمی کند و باعث مشکلات گوارشی نمی شود).
11 غلات کامل
غلات کامل سرشار از ماده معدنی تقویت کننده پوست به نام سلنیوم هستند. سلنیوم برای محافظت در برابر آسیب سلولی ناشی از اشعه ماوراء بنفش ، التهاب و رنگدانه فعالیت می کند. سلنیوم رادیکالهای آزاد را قبل از اینکه منجر به چروک شود ، خنثی می کند.
12 کلم
کلم بالاترین منبع ویتامین K برای کالری است. ویتامین K در تضمین سلامت پوست نقش دارد و اعتقاد بر این است که از چروک و پیری زودرس جلوگیری می کند و عملکرد مغز را نیز تقویت می کند.
13 بادام
اگر از ریزش مو یا ناخن های شکننده رنج می برید ، به احتمال با کمبود بیوتین مواجه هستید. بادام از بهترین منابع غذایی بیوتین است که می تواند نجات بخش مشکلاتتان باشد، بادام  همچنین حاوی منیزیماست، که می تواند خاصیت آرام بخش داشته باشد و به کنترل میزان قند خون کمک کند.
14 ماهی سالمون
ماهی سالمون دارای اسیدهای چرب امگا 3 است که برای کاهش التهاب مفید است. امگا 3 ممکن است وجود آکنه و سایر شرایط پوستی را کاهش دهد که در ماهی ها به وفور یافت می شود.

15 آب
تمام مواد مغذی تقویت کننده پوست، تنها  زمانی مزایا دارند که  شرایط آنها را با آبرسانی مناسب تأمین کنیم نوشیدن آب برای اطمینان از انتقال همه این مواد مغذی مهم به سلول ها مهم است.  رژیم غذایی شما با میوه های سرشار از آب مانند هندوانه به شما در هضم غذا کمک خواهد کرد. پوست کم آب خشک و چروکیده تر به نظر می رسد، پس تا می توانید آب بنوشید!

lopas شنبه 22 آذر 1399 زمان : 19:48 نظرات (0)
بازدید : 31

گوشت قرمز بدون چربی

اگر شما در دسته مردانی هستید که عاشق غذاهای گوشتی هستید، باید به شما بگوییم که بسیار خوش شانس هستید، برش های بدون چربی گوشت گوساله و گوشت گوسفندی با پروتئین بالا فقط کمی چربی بیشتری نسبت به سینه مرغ دارند. گوشت قرمز همچنین منبع خوبی از اسید آمینه لوسین است که به ساخت ماهیچه کمک می کند.

گیلاس ترش

رنگدانه موجود در گیلاس و آب آلبالو اثرات برخی از داروهای ضد التهاب را دارا می باشند که بدون عوارض است و درد عضلات را تسکین می دهد.  

شکلات

مصرف متعادل شکلات می تواند جریان خون را بهبود ببخشد. فلاوانول های موجود در شکلات تیره سطح کلسترول بد را مهار می کن ، گردش خون را بهبود بخشیده و فشار خون را کنترل می کند. مردانی که جریان خون ضعیفی دارند به احتمال زیاد دچار مشکلات نعوظ می شوند، شکلات در دسته خوراکی هایی است که از زندگی جنسی شما محافظت می  کند. ناگفته نماند مصرف بیش از حد شکلات می تواند منجر به افزایش وزن شود.

آووکادو

این میوه خامه ای پر چربی است، اما نوع چربی آن خوب است. چربی اشباع نشده موجود در آووکادو یک می تواند کلسترول بد را کاهش دهد.

ماهی چرب

ماهی های چرب مانند سالمون، شاه ماهی ، ساردین و حلیب منبع عالی دیگری از چربی سالم هستند.و  نوع به خصوص از آنها که حاوی اسیدهای چرب امگا3 هستند  فرد در برابر بیماری های قلبی محافظت می کنند. مصرف دو وعده ماهی چرب در هفته می تواند احتمال مرگ در اثر بیماری های قلبی را  به شدت کاهش دهد.

زنجبیل

تکه هایی از این ریشه تند از نظر سلامتی ، ممکن است به آرام کردن التهاب در بدن کمک کند. خوردن زنجبیل به طور مرتب به کاهش درد صدمات عضلانی مرتبط با ورزش کمک می کند.

موز

 موز به خاطر  پتاسیم بالایی که دارد برای انقباضات ماهیچه ها و سلامت استخوان ها بسیار مهم است. همچنین به فشار خون کمک می کند.

آجیل

آجیل ضمن اینکه یک خوراکی خوشمزه، ترد و شور است منبع خوبی از پروتئین ، فیبر و روی را می باشد. پسته در استرولهای گیاهی که می توانند سطح کلسترول را بهبود ببخشند، قرار دارد.
آجیل برزیلی ( بادام زمینی ) مقدار بالایی از سلنیوم بدن را تامین می کند، این ماده معدنی سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به  بهبود عملکرد غده تیروئید کمک می کند.

سس گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن است که بدن را  در برابر برخی از سرطان ها محافظت می کند. مردانی که به طور مرتب سس گوجه فرنگی می خورند، کمتر به سرطان پروستات مبتلا می شوند گوجه فرنگی بسیاری از مواد مغذی گیاهی دیگر نیز دارد که از سلامتی خوبی برخوردار است. اضافه کردن سس سالسا یا  گوجه فرنگی به ماکارونی راهی آسان برای تهیه یک وعده غذایی مفید است.

سویا

مصرف سویا یکی از بهترین راه ها برای پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات است. سوپ میسو و شیرسویا از روش های خوب و خوشمزه برای استفاده از سویاست.

سبزیجات

سبزیجات مملو از فیتوشیمیایی ها و مواد مغذی هستند که باعث تقویت سلامت سلول ها و محافظت در برابر سرطان می شوند. فیتوشیمیایی های مختلف زیادی وجود دارد و بهترین راه برای به دست آوردن انواع آنها خوردن سبزیجات رنگی مختلف است.
سبزیجات سبز برگ دارای لوتئین و زاکزانتین زیادی هستند که در برابر آب مروارید و دژنراسیون ماکولا (بیماری چشم که بینایی را مختل می کند) محافظت می کند.

غلات با فیبر بالا

فیبر به دستگاه گوارش شما کمک می کند تا یکنواخت و درست عمل کند.

برنج قهوه ای

برنج قهوه ای یکی دیگر از منابع عالی فیبر است و تهیه غذاهای خوشمزه و رنگارنگ  با آن به راحتی امکان پذیر است. سعی کنید گوشت بدون چربی ، اسفناج و آناناس به آن اضافه کنید. برنج قهوه ای و سایر غلات سبوس دار می توانند به شما در  تناسب اندام کمک کنند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 را کاهش دهند.
انواع توت ها
توت ها در انواع و اقسام مختلف به آقایان کمک می کنند که از نظر سلامت جسمی و روحی همیشه در اوج باشند، این میوه خوش رنگ حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که به کاهش خطر سرطان کمک کنند. مطالعات نشان می دهد که توت ها باعث تقویت حافظه و تفکر نیز می شوند.
قهوه
تحقیقات نشان می دهد که  یک  فنجان قهوه ساده که تقریبا عاری از کالری است، می تواند شما را هوشیارتر کند، این نوشیدنی انتخابی به مراتب بهتر از نوشیدنی های پر کالری است.

lopas شنبه 22 آذر 1399 زمان : 19:46 نظرات (0)
بازدید : 38

زعفران یکی از گرانترین و خوش عطرترین ادویه های جهان است. زعفران که از یونان سرچشمه گرفته ، عمدتاً در آسیای جنوبی ، هند ، چین و اروپا رشد می کند. چترهای گل زعفران با ارزش ترین قسمت گیاه است که با دقت و با دست جدا می شوند. عطر و طعم غنی ، رنگی جذاب و کیفیت بالای مواد مغذی ، زعفران را بسیار خاص می کند. یک لحظه زیبایی و رنگ و بوی زعفران را از ذهن بگذرانید! بله این گل خوش رنگ و بو می تواند این زیبایی بی مانند را به ما نیز منتقل کند!
خاص ترین  ویژگی زعفران این است که حاوی بیش از 150 ترکیب معطر و همچنین برخی ترکیبات غیر فرار است. زعفران سرشار از کاروتنوئیدهایی مانند زاکزانتین ، پیکروکروسین و لیکوپن است که عمدتاً و مسئول رنگهای  نارنجی و طلایی آن هستند. 
 روغن فرار سافرانال که زعفران عطر و طعم بی نظیر خود را مدیون آن است، یک آنتی اکسدان بسیار قوی است که ضد تشنج بوده و در دفع رادیکال های آزاد خواص فوق العاده ای دارد. همچنین این ماده خواص درمانی و قابلیت پیشگیری از سرطان نیز دارد.
امروزه زعفران عمدتاً در اسپانیا، ایتالیا ، ایران و به ویژه کاشمر پرورش می یابد. زعفران کشمیری را با رنگ تیره مارون بنفش آن می توان شناسایی کرد که به شدت طعم دار، بسیار معطر و  با عمیق ترین و زیباترین  رنگ آمیزی ها همراه است.

مزایای شگفت انگیز زعفران

مزایای سلامتی زعفران:
1-    بیماری آلزایمر:  زعفران در درمان بیماری آلزایمر مؤثر است و تاثیر داروها  را در معالجه علائم زوال عقل بیشتر می کند. رد یک تحقیق این ادویه خوشمزه با داروی دونپزیل، یک درمان پیشرو در معالجه بیماری آلزایمر مقایسه شد و به اثبات رسید که نتایج خوبی دارد. مصرف زعفران می تواند استرس سلولی را کاهش داده و از سیستم عصبی مرکزی محافظت کند. همچنین در تقویت حافظه نیز نقش به سزایی دارد.
2-     سلامت قلب:  کلسترول و لیپوپروتئین ها باعث رسوب چربی ها در شریان ها می شوند. آنتی اکسیدان های غنی مانند زعفران می توانند سطح کلسترول و تری گلیسیرید خون را کاهش دهند. کروستین موجود در زعفران باعث کاهش لیپوپروتئین های موجود در جریان خون شده و به عدم انسداد شریان ها کمک می کند. همچنین باعث پمپاژ اکسیژن می شود که 
می تواند سیستم گردش خون را سالم نگه داشته و پلاک را از شریان ها خارج کند. 
3-    درمان افسردگی: زعفران حاوی مقادیر بالایی هیدروکسی تریپتوفان است که در تولید سروتونین که به عنوان یک انتقال دهنده عصبی عمل می کند، است. سطح سروتونین بیشتر وظیفه حفظ تعادل خلق و خو را دارد و در صورت کمبود منجر به افسردگی می شود. مصرف زعفران روزانه می تواند به حفظ سطح سروتونین کمک کرده و به عنوان یک ضد افسردگی عالی عمل کند.
4-    سلامت چشم: مقادیر بالای کاروتنوئید موجود در زعفران با  مصرف منظم سلامت چشم را تضمین می کند. همچنین مصرف زعفران می تواند چشم را در برابر تابش مضر اشعه خورشید محافظت کند.
5-    آرتروز: زعفران در پیشگیری از آرتروز  بسیار موثر است. این ادویه خوش عطر و بو  از فرسایش استخوان جلوگیری کرده و دردهای مفاصل را بهبود می بخشد. خواص ضد التهابی زعفران می تواند تورم مفاصل را  نیز کاهش دهد.

مزایای زعفران برای زیبایی و سلامت پوست

پوست درخشان با زعفران : به دلیل آلودگی  های محیطی پوست  هروز بیشتر از قبل به سمت پیری زودرس می رود. استفاده موضعی زعفران بر روی پوست می تواند درخشش از دست رفته را به صورت بازگرداند. 3-4 رشته زعفران را به 1-2 قاشق غذاخوری آب خیلی گرم در یک کاسه کوچک مخلوط کنید و حدود نیم ساعت بگذارید و  قبل از خواب رشته ها را به خوبی خرد کنید و نصف قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. یک لایه از این محلول را روی پوست تمیز بمالید. 10-15 دقیقه بگذارید و با آب ولرم و بدون مواد شوینده، بشویید. 
روشن کردن پوست با زعفران: چند رشته زعفران را با 2 قاشق غذاخوری شیر داغ مخلوط کنید و حدود نیم ساعت بگذارید. رشته ها را خوب خرد کنید یک قاشق غذاخوری پودر صندل خالص را به آن اضافه کرده و آن را روی پوست تمیز بمالید و حداقل 15 دقیقه بگذارید و با آب  بشویید.
برای از بین بردن آفتاب سوختگی:  چند رشته زعفران را در یک قاشق غذاخوری آب گرم حداقل به مدت نیم ساعت خیس کنید و مقدار کمی خامه تازه به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید و روی صورت تمیز بمالید و شب را بگذارید. صبح با  آب ولرم بشویید. اگر پوست شما چرب است به جای خامه از عسل استفاده کنید.

مزایای زعفران برای زیبایی و سلامت مو

ماسک مو: ریزش مو  را می توان به راحتی با با استفاده از زعفران متوقف کرد زیرا این ادویه حاو مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که  فولیکول های مو را ترمیم می کند و باعث رشد مجدد مو می شود.
 چند رشته زعفران را به خوبی خیس کنید و پودر شیرین بیان را به آن اضافه کنید. خوب مخلوط کنید تا خمیر یکدست شود سپس روی پوست سر و مو بمالید. چند دقیقه بگذارید و به آرامی بشویید. استفاده منظم از این ماسک می تواند ریزش مو را متوقف کند و باعث رشد موهای جدید شود. همچنین  آسیب مو را بازیابی کرده و باعث سلامتی آن می شود.
روغن موی زعفران: - کمی پودر زعفران را به روغن بادام یا روغن زیتون در یک کاسه اضافه کنید. به مدت 5 دقیقه روی شعله کم حرارت دهید. پس از رسیدن دبه مای اتاق، آن را درون یک بطری ریخته و نگهداری کنید. به مرو مواد مفید موجود در زعفران با روغن مخلوط می شوند. بطری را به خوبی تکان دهید و مقداری کمی روی پوست سر و مو بمالید. این کار باعث می شود موها از آسیب محافظت شده  و همچنین باعث تقویت رشد مو و توقف ریزش مو شود. این روغن تزریقی برای پوست نیز قابل استفاده است، به عنوان چاشنی در پخت و پز نیز می توانیذ از آن استفاده کنید.

lopas شنبه 22 آذر 1399 زمان : 19:42 نظرات (0)
بازدید : 29

سخنان و ایده های قدیمی به معنای واقعی ظلا هستند، به ویژه زمانی  که اسرار زیبایی در طی نسل ها سینه به سینه منتقل می شود. وقتی صحبت از مراقبت از پوست و مو می شود، مادربزرگ ها و مادران برای زیباتر کردن پوست و مو ، داروهای خانگی و درمانهای طبیعی را انتخاب می کنند. آنها ممکن است اکنون برای ما  شاید این باورها قدیمی و از مد افتاده به نظر برسد، اما باید به شما بگوییم که آنها هنوز هم مؤثرترین و بهترین راه برای پیشبرد اهداف زیبایی هستند!

نکات شگفت انگیز رازهای مراقبت از پوست در هندوستان!

اسرار زیبایی پوست و موی هند باستان عاری از هرگونه مواد شیمیایی،  ارگانیک، ارزان و مناسب است. از کتاب زیبایی ابدی هندوستان ، 10 نکته برای مراقبت از پوست و مو  در این مقاله ارائه شده است.
 ( چریش، گیاهی از تیره سنجد تلخ) Neem1- 
اگر می خواهید از شر محصولات شیمیایی برای پوست و موهای خود خلاص شوید،  neemیک جایگزین عالی است. چریش را می توان به راحتی در هر نقطه  ای از دنیا یافت زیرا در همه جای هند رشد می کند.

برای پوست

استفاده از برگ های چریش بر روی پوست یک روش طبیعی و موثر برای از بین بردن مشکلات آکنه است، چند برگ از آن را له کنید و با انگشتان دست یا یک برس نرم به صورت خود بزنید و سپس با آب خنک بشویید. این گیاه همچنین خاصیت ضد باکتریایی دارد و برای کسانی که از عفونت پوستی و زخم رنج می برند مناسب است.

برای مو

بعد از شستشوی موها ، حدود 15 دقیقه برگ را جوش داده و سپس از آن آب برای شستشوی موهای خود استفاده کنید تا از شوره سر و ریزش مو پیشگیری کنید.

2- زعفران
کارهای روزمره می تواند پوست و موی شما را به مقدار زیادی تخریب کند. هر چند وقت یکبار با  زعفران پذیرای زیبایی آنها باشید. 
برای پوست
زعفران با داشتن ویتامین های A ، B و C ، بهترین داروی خانگی برای روشن کردن پوست است. اگر از استفاده از تونرهای شیمیایی خسته شده اید ، به زعفران بروی بیاورید. کافی است چند رشته از این ادویه گرانبها را با کمی شیر و آب لیمو مخلوط کنید و پوست خود را با آن ماساژ دهید تفاوت را حس کنید.
برای مو
زعفران می تواند با آلوپسی و ریزش مو مبارزه کند. اگر ادچار ریزش مو شده اید، چند رشته زعفران را با شیر و پودر شیرین بیان مخلوط کنید تا خمیری ایجاد شود. قبل از دوش گرفتن ، این خمیر را روی پوست سر خود بمالید و آن را با شامپو بشویید.

3. پوست و موهای خود را با عسل تقویت کنید
عسل دارای آنتی اکسیدان ها و عناصر درمانی است که نه تنها پوست و مو شما را مرطوب می کند بلکه آسیب دیدگی ها آن را نیز ترمیم می کند.
برای پوست:
عسل روی پوست شما به اندازه استفاده از پنکیک و کرم روشن کننده موثر است. از آن به عنوان ماسک رطوبت استفاده کرده و مطمئن باشید که پوست شما در شرایط خوبی  خواهد بود. به سادگی پوست خود را با عسل بپوشانید و بعد از 20 دقیقه بشویید.
عسل همچنین به منافذ شما اهمیت می دهد. برای تمیز کردن منافذ، پوست خود را با مخلوط عسل و مقداری روغن جوجوبا درمان کنید.
برای مو:
عسل می تواند به شما در رسیدن به درخشش همیشگی کمک کند. بعد از شستن موها از آن مانند تهویه استفاده کنید. عسل را با کمی روغن نارگیل مخلوط کنید و موهای مرطوب خود را با آن چرب کنید، ماساژ دهید و سپس آن را با آب ولرم بشویید .
4- موهای خود را با روغن آملا تغذیه کنید
آملا از مهم ترین روغن ها در طب سنتی هند است، گرچه صابون ها و شامپو های زیادی وجود دارند که دارای عصاره های آملا در آنها هستند اما بهتر است از آملا به شکل طبیعی استفاده شود.
برای پوست:
برای به دست آوردن یک درخشش طبیعی و تابشی از Amla استفاده کنید. روغن آملا مخلوط شده با عسل باعث می شود یک پکیج عالی باشد.
برای مو:
املا موها را تقویت کرده و به آنها حجم می دهد و موهای خاکستری را تیره می کند. آقاین از این روغن برای تقویت سیبیل و ریش استفاده می کنند.
5- نابودی آکنه با مولتی میتی( خاک رس قهوه ای)
جوش های سر سیاه و  سایر جوش های صورت را با ماسک مولتی میتی حذف کنید. تهیه این پک صورت بسیار آسان است. تمام آنچه شما نیاز دارید ترکیب یک قاشق مولتی میتی ، یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق گلاب است. 
6-  زردچوبه
زردچوبه در مورد مراقبت از پوست و سلامتی مزایای بی پایان دارد. زردچوبه با آکنه، زخم های آکنه ، چین و چروک و لکه های تیره مبارزه می کند تا پوستی بی عیب و درخشان به شما ببخشد. زردچوبه را با چوب صندل و عسل ترکیب کنید و مرتباً از آن استفاده کنید.

7. شوره سر را با آب لیمو از بین ببرید
آب لیمو بدترین دشمن شوره است. مقداری آب لیمو را با نوک انگشتان روی پوست سر خود بمالید و آنرا به آرامی ماساژ کنید و سپس موهایتان را آبکشی کنید.
8-  به جای رنگهای شیمیایی از حنا استفاده کنید
هیچ رنگ مویی در بازار نمی تواند با حنا رقابت کند. حنا یک رنگ طبیعی به موهای شما می بخشد، ریزش مو را کاهش می دهد، از موهای شما محافظت می کند و موخوره را برطرف می کند. 

 9. روغن نارگیل
روغن نارگیل بهترین چیزی است که تاکنون برای مراقبت از پوست و مو کشف شده است. هیچ  ماده ای وجود ندارد که اندازه این روغن برای موها مفید باشد.  پوست و مو شما را مرطوب می کند، آن را سالم نگه می دارد و خشکی را درمان می کند. برای زیبایی و سلامتی به بدن خود هر 3 روز یک بار ماساژ روغن نارگیل گرم بدهید.
 10. پوست و مو خود را با آلوئه ورا درمان کنید
آلوئه ورا حاوی ویتامین های  C ، E و بتاکاروتن غنی شده است که برای پداشتن وستی نرم تر از آن  استفاده می شود. یک قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا ، چند قطره روغن زیتون و یک قاشق چای خوری جو دوسر فوری را میل کنید همچنین می توانید از این ترکیب خمیر تهیه کنید که بتوانید به راحتی روی پوست خود بمالید.
آلوئه ورا آسیب های ناشی از آفتاب سوختگی را نیز درمان می کند.
علاوه بر این ژل آلوئه ورا رشد موها را سریعتر  کرده و به آنها ضخامت می دهد و با نگه داشتن تعادل PH پوست سر خود آن را آبرسانی و خنک می کند.

lopas سه شنبه 11 آذر 1399 زمان : 19:06 نظرات (0)
بازدید : 33

یک سبک زندگی ناسالم نه تنها بر نحوه عملکرد بدن شما تأثیر منفی می گذارد،  بلکه عادات بد زندگی در ظاهرتان نیز ظهور پیدا می کند. چهره های کسل کننده  و خسته، موهای خشک و ناخن های شکننده همه حکایت از عادات نادرست دارند، اما  با انجام چند ترفند ساده و عملی در زندگی روزمره به راحتی می توان همه زیبایی های از دست رفته را بازگرداند.

1. موهای خود را مرتباً کوتاه کنید
برای اینکه موهای شما رشد خوبی داشته باشد، باید از شر موهای آسیب دیده، شکسته و چندشاخه خلاص شوید. 
2. حرارت کمتری به موهایتان بدهید
سشوار، بابلیس ، غلطک گرم ، اتو مو و هر صاف کننده ای  برای داشتن موهایی زیبا و جذاب به ما کمک می کنند، اما  با این وجود، گرمای بیش از حد می تواند تاثیرات منفی بسیاری در موهای با ارزش ما بگذارد.
3. از پوست و موی خود در برابر آفتاب و گرما محافظت کنید
کرم ضد آفتاب به عنوان یکی از راه های مؤثر برای محافظت از پوست در برابر اشعه UV مضر است، بنابراین مطمئن شوید که از مرطوب کننده ها و ضد آفتاب هایی که حاوی SPF است برای محافظت در برابر آفتاب و پیری زودرس استفاده می کنید. در هنگام آرایش موهای خود از اسپری های محافظت در برابر گرما و سرم ها استفاده کنید.  
ناخن های خود را فراموش نکنید ! شست و شوی ظروف در آب گرم و مواد شوینده می تواند ناخن های شما را تضعیف کند ، بنابراین  حتما دستکش بپوشید!
4- آب زیاد بنوشید
60٪ بدن ما را  آب تشکیل می دهد؛ هر سلول ، بافت و اندامی برای عملکرد مؤثر به آب نیاز دارد. پیشنهاد می شود روزانه هشت لیوان آب بنوشید تا  بدنتان به دسترسی آبرسانی شده و سموم آن از بین بروند، نتایج مصرف آب زیاد را در موها  پوست و ناخن های خود مشاهده خواهید کرد.

5- استرس را از خودتان دور کنید
استرس و اضطراب می توانند تغییراتی ناخواسته از ریزش مو گرفته تا آنه در بدن ما ایجاد کند. از بین بردن فشارهای روزمره زندگی  آسانتر از آن چیزی است که فکر می کنید، خنثی کردن استرس و اضطراب و ایجاد آرامش باعث شگفتی هایی در ظاهر بیرونی و ذهن ما می شود، به این منظور به طور منظم ورزش و مدیتیشن انجام دهید.
6. از کشیدن سیگار خودداری کنید
همه ما در مورد بیماری هایی که کشیدن سیگار می تواند ایجاد کند، آگاهی داریم، سیگار کشیدن همچنین موجب پیری زودرس پوست صورت می شود، باعث شکنندگی موها، لکه دار شدن دندان ها و شکنندگی ناخن ها می شود. بنابراین این عادت بد را کنار بگذارید زیرا در طولانی مدت شما را به احساس و نگاه بهتری  می رساند.

7. به اندازه کافی بخوابید
کافیست در آینه نگاه کنید تا اثرات شب بیداری را در چهرتان مشاهده کنید، چشمان قرمز  و متورم، تیرگی دور چشم و چهره کسل کننده و خسته، این ویژگی ها هیچ کدام نمی توانند ملاک زیبایی باشند که در اثر بی خواب ایجاد ی شوند. دریافت خواب 7-9 ساعت در هر شب، نه تنها احساس طراوت کامل را به شما منتقل می کند  بلکه سلول های پوستی نیز برای ساختن سلول های تازه، سالم و جدید نیز بسیار تلاش خواهند کرد. همچنین، به یاد داشته باشید که  ساعت خواب برای خواب و استراحت مطلق است، بنابراین گوشی را کنار بگذارید، تلویزیون خود را خاموش کنید و لپ تاپتان را ببندید.

8- از بالش ابریشمی استفاده کنید
روی بالش ابریشمی بخوابید. این ماده روی مو و پوست باعث اصطکاک کمتری می شود. 
9- قبل از خواب صورت خود را به درستی تمیز کنید
پاک نکردن آرایش قبل از خواب می تواند به درد چشم، کیست ، منافذ مسدود شده و سوزش چشم منجر شود ، البته اینها تنها برخی از مشکلات هستند.  بنابراین، به یاد داشته باشید که پاکسازی و رطوبت رسانی پوست را انجام دهید و این روند را به بخشی از کارهای روزمره خود تبدیل کنید!
10. ورزش کنید
اگر به دنبال لمس احساس های ناب هستید، ورزش کنید، چه در حال یادگیری دوی ماراتن باشید و چه به یک پیاده روی ساده انجام دهید، گردش خون سالم باعث افزایش گردش خون به صورت، پوست سر و ناخن های شما می شود تا ظاهرتان سالم و تابناک به نظر برسد.
11- از جویدن ناخن هایتان خودداری کنید
جویدن ناخن ها و پوست اطراف آنها نه تنها باعث آسیب ناخوشایند می شود بلکه باعث ضعف ناخن های شما شده و به پوست اطراف آنها آسیب رسانده و خطر عفونت را افزایش می دهد. شکستن این یک عادت سخت است اما ترک آن عواقب زیبایی به همراه خواهد داشت. 

lopas سه شنبه 11 آذر 1399 زمان : 19:03 نظرات (0)
بازدید : 29

روغنهای طبیعی کمک زیادی به زیبایی و سلامت پوست و مو می کنند. از منابع غنی آنتی اکسیدانی گرفته تا روغن های ضد باکتریایی قدرتمند بسیاری وجود دارند که در روال زیبایی جایگاه دائمی  و ویژه ای دارند.
 با مطالعه این مقاله می توانید دریابید که کدام روغن ها برای انواع مختلف پوست و مو مناسب هستند.

بهترین روغن های طبیعی زیبایی برای پوست و مو 

 روغن آرگان از مهره درخت آرگان گرفته می شود، این روغن به میزان زیادی آبرسان است و به تعادل در تولید چربی پوست کمک می کن ، بنابراین برای افرادی که پوست صورت و پوست سرشان چرب است، گزینه خوبی می باشد. دارند. روغن آرگان پوست و مو را نرم و صاف و براق می کند. همچنین ممکن است به عنوان روغن حامل برای مخلوط های روغن بی نظیر مورد استفاده قرار گیرد به عنوان مثال برای درمان آکنه یا شوره سر چند قطره روغن درخت چای به آن اضافه کنید.

روغن آووکادو

آووکادو یکی دیگر از روغن های مرطوب کننده است که سرشار از اسیدهای چرب ضروری است و پوست و مو را فوق العاده نرم می کند. همچنین در درمان آکنه، التهاب و منافذ مسدود پوس  مفید است. برای داشتن پوستی صاف و شفاف، ماسک روغن آووکادو را امتحان کنید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل به دلیل خواص بی نظیری که برای مو دارد، از محبوبیت بالایی برخوردار است. علاوه بر این برای انواع پوست ها مرطوب کننده مرغوبی می باشد.  روغن نارگیل دارای خاصیت ضد باکتری طبیعی است و آن را به گزینه ای مناسب برای پوست های مستعد لکه دار تبدیل می کند. روغن نارگیل همچنین خاصیت خنک کنندگی زیادی دارد و به کاهش سوزش پوست کمک می کند.
روغن نارگیل توانایی منحصر به فردی در نفوذ به فولیکول مو و رسیدن به کوتیکول را دارد و در درمان آسیب های مو مهارت دارد.

روغن گل یاس

این زیبایی خوش بو کارگر بسیار سخت کوشی است و  هنگامی که  برای پوست استفاده می شود، لکه های تیره پوست را روشن می کند. همچنین  از این روغن می توان برای کمرنگ شدن جای زخم ها استفاده کرد.  این روغن برای انواع پوست و مو مناسب است.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا با روغن های طبیعی تولید شده پوست بسیار مشابه است و  یک گزینه ایده آل برای همه نوع پوست و مو است.  یک مرطوب کننده و نرم کننده ملایم که حتی برای حساس ترین پوست و مو  مناسب  است. 

روغن مارولا

مارولا از روغن های عالی تازه ظهور در مقوله زیبایی پوست و مو  است که از میوه درخت مارولای آفریقایی تهیه می شود سرشار از با آنتی اکسیدان هایی است که از پوست و مو  در برابر آسیب های محیطی محافظت می کند. قرمزی و التهاب پوست  را کاهش می دهد و آن را نرم و لطیف می کند.

روغن مورینگا

مورینگا یک روغن همه فن حریف است که از درخت مورینگا در شمال هند به دست می آید،  این روغن یک پک عالی از آنتی اکسیدان و خواص ضد التهابی سبک و بدون چربی است. برای پاک کردن لکه های پوستی ، سوزش پوست، التهاب و قرمزی ، صاف و استحکام پوست و به عنوان یک مرطوب کننده ملایم استفاده می شود.  مورینگا موها را براق و پوست سر را درمان می کند.

روغن رزماری

روغن رزماری از روغن های معطر رایج است که در آروماتراپی برای پاک کردن ذهن و تقویت انرژی استفاده می شود. خواص ضد باکتریایی آن باعث شده است که برای درمان لکه های پوستی و احتقان مفید باشد. همچنین برای درخشش  و سرحالی چهره های خسته و کسل کننده بسیار عالی است. رزماری یک ماده  درمانی عالی برای مو نیز می باشد زیرا  ریزش مو و طاسی مو (به ویژه در موارد عفونت پوست سر یا پوست سر ناسالم) را کاهش می یدهد و در درمان خشکی پوست سر و شوره سر موثر است.

روغن چوب صندل

روغن چوب صندل با رایحه تند و تلخ خود، درمانی موثر و عالی برای مشکلات پوست و مو می باشد. این روغن ضد باکتری، ضد التهاب، ضد قارچ ، قابض و نرم کننده است و اگر روی آکنه و پوست آسیب دیده قرار داده شود اثر آرام بخشی و پاکسازی را ارائه می دهد. همچنین در از بین بردن افتادگی پوست و شاداب شدن پوست در شب موثر است. در مورد مو ، روغن چوب صندل به آرام کردن پوست سر تحریک شده و درمان شوره سر کمک کرده  و روند رشد مو را افزایش می دهد.

روغن بادام شیرین

از  روغن های سبک ، ملایم و در دسترس برای استفاده در انواع پوست و مو است. این روغن  تحریک کننده چربی نیست و باعث می شود پوست فوق العاده نرم و صاف شود.  علاوه بر این برای مرطوب کردن پوست سر و حالت دادن به مو استفاده می شود.

روغن درخت چای

این روغن از دیرباز توسط افراد مبتلا به آکنه و شوره سر استفاده می شده است. ضد باکتری و ضد التهابی باعث شادابی پوست شده و همچنین شوره پوست سر را برطرف می کند. 

روغن Ylang Ylang ( مانیلا)

این روغن از گل های درخت Ylang Ylang در جزایر اقیانوس آرام جنوبی استخراج می شود و در آروماتراپی به عنوان داروی تسکین دهنده استرس  مورد استفاده قرار می گیرد و ضد عفونی کننده، ضد میکروبی ، ضد التهابی ، آرام بخش است و جریان خون را بهبود می بخشد. منافذ پوست را پاک می کند ، قرمزی و سوزش آن را تسکین می بخشد و باعث درخشش طبیعی پوست می شود. هنگامی که از روغن یلانگ برای مو استفاده می شود، شوره سر را کم کرده، پوست سر را تحریک می کند و رشد مو را تقویت می کند.

lopas سه شنبه 11 آذر 1399 زمان : 19:00 نظرات (0)
بازدید : 27

ما به شما می گوییم هر چیزی را که دوست دارید میل کنید و به تناسب اندام نیز برسید، حتما می پرسید چگونه ممکن است بدون پیروی از یک رژیم که هر چیزی نباید در آن خورده شود، به تناسب اندام رسید!؟ برای یافتن پاسخ این سوال در ادامه مطلب ما را همراهی کنید.
نحوه خوردن غذا می تواند می تواند پیچیده ترین بخش تناسب اندام باشد! هوشمندانه غذا بخورید و به اهدافتان برسید.

برخی از نکات توصیه ای که از طرف مطالب گوناگون ارائه می شود و ما با دنبال کردن آنها هر روز بیشتر از قبل چربی به دست می آوریم و ماهیچه از دست می دهیم. اما ما در این مطلب می خواهم اصول اساسی و شکست ناپذیر برای تناسب اندام را برای شما توضیح دهیم. اما ابتدا باید بعضی از اصطلاحات را تعریف کنیم که ممکن است کمی کسل کننده به نظر برسند  اما بدن شک پس از درک این اصطلاحات که بسیاری از آنها احتمالاً قبلاً شنیده اید،  به نتایج مطلوبی خواهید رسید.
کالری: واحد اندازه گیری انرژی، که می تواند پتانسیل انرژی در چربی و قند را محاسبه کند. از  اصطلاح کالری برای اندازه گیری انرژی احتمالی موجود در چربی و قند موجود در مواد غذایی و همچنین چربی و قند موجود در بدن استفاده می شود.
کالری سوخته: میزان استفاده بدن شما از کالری است. به همان روشی که ماشین برای راه افتادن  بنزین می سوزاند، بدن نیز برای انجام فعالیت ها مقدار معینی کالری (انرژی) می سوزاند،  همه حرکات خارج از اختیار بدن مانند پمپاژ قلب و هضم غذا ، تا حرکات آگاهانه و ارادی مانند بلند کردن وزنه و دویدن.
 BMR  میزان متابولیک پایه: این اصطلاح به کل کالری که بدن در حالت استراحت می سوزاند، اطلاق می شود و برای هر فرد متفاوت است، و میزان آن از نظر وزن، جنسیت و حجم عضلات مشخص می شود.
صرف کل انرژی روزانه: کل کالری که بدن در یک روز می سوزاند  و شامل کل کارهایی که در طول روز انجام می دهیم، می شود ، از ورود به داخل اتومبیل گرفته تا کار کردن.

کالری اضافی: مقدار کالری که بالاتر از انرژی روزانه مصرف می کنید، به عنوان درصد اندازه گیری می شود. به عنوان مثال ، اگر صرف کل انرژی روزانه شما 2،000 کالری است، در صورت خوردن 2،200 کالری در روز ، در یک کالری 10٪ کالری اضافی قرار دارید.
کمبود کالری: مقدار کالری که در زیر کل انرژی روزانه مصرف می کنید و به عنوان یک درصد اندازه گیری می شود.
توده عضلانی خالص: مقدار کل جرم در بدن که چربی نیست  و واحد اندازه گیری آن پوند است.
شاخص توده بدنی: درصد کل بدن که از چربی تشکیل شده است.

شرایط استفاده از مواد غذایی

پروتئین: بلوک های ساختاری عضله در محصولات حیوانی مانند گوشت قرمز، استیک ، مرغ ، بوقلمون و به میزان کمتری در  تخم مرغ و شیر موجود است
اگر به اندازه کافی پروتئین مصرف نکنید، بدن شما از طریق فرآیندی به نام "گلیکوژنز" عضله موجود شما را قرار می دهد که به موجب آن ماهیچه شما برای انرژی به قند تبدیل می شود. اگر کمبود کالری داشته باشید ، اما وزن خود را بالا نکشید و مقدار کافی پروتئین بخورید، بدن برای سوختن، عضلات را می سوزاند. 
کربوهیدارت: مولکول مواد غذایی به راحتی به انرژی تبدیل می شوند. بدن کربوهیدرات ها را به قند تجزیه کرده و از آن برای انرژی بسیار آسان استفاده می کند.
اصولا کربوهیدرات ها "بد" و چربی ها "خوب" هستند. اما به عنوان منبع انرژی ، کربوهیدرات ها انرژی فوری را تأمین می کنند، در حالی که چربی باید فرآیندی را به نام "لیپوز" (تجزیه چربی ها) انجام دهد. چربی منبع انرژی بسیار کمتری است اما با این حال،  حذف کامل چربی از رژیم غذایی کار صحیحی نیست. زیرا بسیاری از ریز مغذی ها محلول در چربی هستند ، به این معنی که بدن در صورت شکسته شدن در یک چربی فقط توسط بدن قابل استفاده است.
چربی:  این مولکول غذایی که قصد دارد انسان را برای مدت طولانی بدون غذا حفظ کند  و به راحتی شما را احساس سیری ایجاد می کند و همچنین به راحتی به عنوان چربی بدن ذخیره می شود.
یک طبقه بندی کلی که به پروتئین، کربوهیدرات ، چربی و نوشیدنی ع=ها  اشاره دارد. ریزمغذی ها: 
به عنوان مثال ویتامین سی، کا، ب6، منیزیم، سلنیوم، کلسیم، آهن و ...
وقتی افراد از تغذیه صحبت می کنند، غالباً این منابع دارای ریز مغذی ها هستند. 

نکات مهم در رژیم غذایی متعادل

قبل از اقدام به رعایت رژیم ابتدا باید تصمیمات مهمی را بگیرید، از دست دادن چربی یا ساخت عضله؟ آیا می توان به طور همزمان عضله به دست آورد و چربی ها را نابود کرد؟ بله ، اما شما نباید کل برنامه تمرینی خود را حول این احتمال بسازید.
رژیم های غذایی با پروتئین بالا مزیت متابولیکی بسیاری نسبت به رژیم های غذایی با پروتئین کمتری دارند. زیرا باعث می شود کالری کمتری دریافت کنید این در صورتی است که تمامی این اتفاقات خودکار انجام می شود و شما هیچ دخل و تصرفی در آن نداشته باشید.
در یک بررسی مشخص شده که پروتئین با 30٪ کالری باعث می شود افراد به طور خودکار میزان کالری دریافتی خود را 441 کالری در روز کاهش دهند ، که این مقدار بسیار چشمگیر است. بنابراین می توان نتیجه گرفت کاهش کالری دریافتی با این روش در مقایسه به رژیم های سفت و سخت و با پروتئین پایین ، ساده تر است.
همچنین مصرف مواد غذایی پروتئینی بیشتر می تواند منجر به کاهش شدید هوس ها و تمایل به میان وعده و تنقلات در اواخر شب شود. این تغییرات بزرگ پایبندی به یک رژیم غذایی سالم را بسیار آسانتر کند.
حتی مصرف غذاهای حاوی پروتئین بدون محدود کردن مصرف کربوهیدارت ها، در کاهش وزن کمک بسیاری می کند.علاوه بر این افزایش متوسط مصرف پروتئین می تواند به جلوگیری از بازگشت وزن کمک کند.

lopas سه شنبه 11 آذر 1399 زمان : 18:58 نظرات (0)
بازدید : 29

عفونت های بد پوست و مو را با برگ های کاری درمان کنید و شگفتی این ماده سبز را  برای زیبایی و سلامت مشاهده کنید!
پوست بی عیب و نقص و عاری از هرگونه لک و آکنه، پوست نرم، پوست سر بدون شوره و چربی اضافی، موهای براق و سالم و.. از ملاک های زیبایی هستند که همه خانم ها آرزوی آن را دارند.
افرادی که به طور طبیعی از پوست خوب و موهای ابریشمی  برخوردارند از دید بقیه و البته به حق  خوشبخت و خوش شانس می باشند، و  دیگران نیز در پی دست یافتن به این مشخصات هستند. اما ما به شما خواهیم گفت که  راه حل های بسیار ساده ای برای داشتن پوست و موی زیبا وجود دارد. یکی از راه های ساده استفاده از برگ های کاری است. برگهای کاری نه تنها عطر و طعم را به مواد غذایی اضافه می کند بلکه می تواند پوست و موی شما را نیز جلا دهد.

برگ های کاری سرشار از کربوهیدرات ها، فیبر، کلسیم، فسفر، آهن و ویتامین هایی مانند ویتامین سی، ویتامین آ، ویتامین ب، ویتامین ای است و در مبارزه با انواع عفونت ها از جمله عفونت پوستی  بسیار کارآمد عمل می کند. همچنین  این برگ های  سبز شفا بخش می تواند خاکسترهای زودرس مو را درمان کند. برگهای کاری را در رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید و نکات حیرت انگیز زیر را برای چند هفته امتحان کنید و نتیجه را به زودی مشاهده کنید.

استفاده از برگ کاری برای پوست

برگ های کاری سرشار از آنتی اکسیدان هاست که می توان به عنوان داروی خانگی برای درمان عفونت های قارچی شایع ناخن یا هر قسمت از بدن که اغلب درمان  آنها دشوار است، مورد استفاده قرار داد. روش استفاده: خمیر را با آب ولرم و برگهای کاری درست کنید و روی ناحیه آسیب دیده بگذارید. برای لکه های تیره و آکنه، مقداری زردچوبه را به خمیر برگهای کاری خود اضافه کنید و آن را روی صورت خود بمالید.

استفاده از برگ کاری برای چین و چروک

برگهای کاری را در یک لیوان آب خیس کنید و تا یک شب خیس آن را داخل یخچال بگذارید  و صبح آن را بنوشید. خاصیت آنتی اکسیدانی موجود در برگ ها باعث کاهش خطوط  عمیق و چین و چروک می شود و مانع از پیری زودرس پوست  می شود.

استفاده از برگ کاری برای مو

استفاده از برگهای کاری موجود در مواد غذایی و نوشیدنی ها و شستن موها با آب آن می تواند موهای سالم و براق به شما  هدیه بدهد. اسید آمینه، پروتئین ها و کاروتن موجود در برگ کاری فولیکول های مو  را تقویت کرده و از ریزش مو محافظت می کند. همچنین باعث تقویت رشد مو و تقویت بافت مو می شود.

استفاده از برگ کاری برای شوره سر

برگ کاری  را با دو یا سه قاشق غذاخوری روغن نارگیل با هم گرم کنید. پس از خنک شدن مخلو ، آن را روی ریشه های موهایتان بمالید تا حدود 12 ساعت روی موها بماند سپس  آن را با شامپوی ملایم بشویید.
از برگهای کاری می توانید در تزیین غذای روزانه خود استفاده کنید، آنها را پودر کرده با روغن مخلوط کنید و در آب ساده بجوشانید یا خیس کنید  و آن را بنوشید و یا به صورت موضعی برای شست و شوی صورت و موهایتان استفاده کنید تا تمام مواد مغذی موجود در آن به طور موثری با مشکلات پوستی مقابله کند.

lopas چهارشنبه 05 آذر 1399 زمان : 21:29 نظرات (0)
بازدید : 22

اینکه همه ما دوست داریم زیبا به بنظر برسیم و حس خوبی نسبت به خود داشته باشیم، دیگر یک راز نیست!
گاهی عوامل زیادی دست به دست یکدیگر می دهند تا مانع از صعود ما به خواسته هایم شوند؛ هوای آلوده، استرس و اضطراب، شرایط محیطی نامطلوب، گرما، سرما و خییلی چیزهای دیگر...
بی شک  همه این عناصر بر بدن، مو، ناخن ، پوست و رفاه کلی ما تأثیر منفی می گذارد. پس چه کار باید کرد؟!
یافتن پاسخ این سوال چندان سخت به نظر نمی رسد چون ممکن است پاسخ به مشکلات ما در حیاط خلوت خانه  ما در حال رشد باشد: گل و گیاه!
وقتی این عناصر طبیعی و زیبا را با قدرت ذهن و بدن ترکیب می کنیم، می توانیم از اتصال آنها برای التیام و تغییرات پوست، مو استفاده کنیم. در حالی که اکثر ما معمولا گل و سلامتی را با آلرژی ارتباط می دهیم، برعکس بسیاری از این  شکوفه های رنگی دوست داشتنی می توانند از بعضی جهات بر سلامتی و زیبایی ما تأثیرات مثبت فراوانی بگذارند.

مزایای گل ها و گیاهان

دسته گل زیبای رنگی و ساده می تواند کارهایی غیر از زیبا کردن فضای نشیمن یا محل کارتان انجام دهد، مطالعات نشان می دهد که داشتن گل در خانه و محیط کار می تواند باعث افزایش شادی، کاهش استرس، افزایش بهره وری ، بهبود خلق و خو و حتی درد در بیماران بیمارستانی شود، به همین دلیل زمانی که به عیادت بیماری می رویم با خودمان دسته گل می بریم. همچنین گل ها می توانند به ما در کاهش اضطراب ، افسردگی  و منفی اندیشی کمک کنند.
تحقیقات علمی نشان می دهند، قرار گرفتن در معرض فضاهای سبز می تواند باعث بهبود حافظه ، تمرکز و کمک به کودکان مبتلا به ای دی اچ دی ( اختلال کم توجهی) می شود. در حالی که این موارد از فواید عالی گل و گیاه برای بهزیستی کلی انسان است است، همچنین این سبزینه های دوست داشتنی از مسیرهای  غافلگیرکننده ای می توانند از پوست، موی ما مراقبت کرده ور وری نابودی لک های پوستی تاثیری فوق العاده دارند.
بسیاری از گل ها و گیاهان توانایی های درمانی طبیعی دارند که می توان از آنها برای مدیریت و درمان انواع نگرانی های زیبایی استفاده کرد. اغلب اوقات ، گلها را خشک می کنیم، عصاره آنها را می گیریم و  یا به روغن های اساسی تبدیل می شوند تا بتوانند کیفیت و خواص درمانی خود را حفظ کنند. برای درک بهتر چگونگی استفاده از گلها در برنامه های زیبایی به نفع پوست و مو می توانید در ادامه مطلب، موارد خوبی را بیابید.
گیاهان معمولی که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت، می توانند برای معالجه آفتاب سوختگی، بهبودی و الیتام  زخم ها ، درماتیت حاد و حتی در بهبود شرایط پوستی پای ورزشکار استفاده شوند.
روغن پونه کوهی : روغن پونه کوهی برای درمان آکنه، تسکین بثورات جلدی، شیوع آرام زونا ، کاهش التهابات پوستی ، خواص ضد پیری ، درمان پینه دست و پا و موارد دیگر استفاده می شود.

گیاه برگاموت ( ترنج): این گیاه متعلق به خانواده مرکبات است و در هنگام درمان  برای طیف گسترده ای از مشکلات پوستی مفید است. یک چای قوی از گل ترنج می تواند به عنوان  یک تقویت کننده قوی مو عمل کند.
بابونه:  این گیاه معطر ریز جزوه در دسترس ترین گیاهان دارویی است که علاوه بر آرام بخشی و تلقین یک خواب خوب ، از این گل کوچک  زرد رنگ می توان برای کاهش پف دور چشم نیز استفاده کرد.
گل یاس : این گل که به خواص  زیبایی بی مثالش مشهور است  معمولا  در لوسیون ها، شامپوها ، صابون ه ، روغن ها و ... به دلیل خاصیت مناسب پوست و مو مورد استفاده قرار می گیرد.
قاصدک:  این گل زرد رنگ  پر جنب و جوش ،که در میان قشر خاصی از مردم به علف هرز معروف است، برای پوست فوق العاده است. دم نوش برگها و گلهای قاصدک می تواند مانع از  باعث خارش پوست ، قرمزی یا اگزما می شود.
همانظور که دیدید گل ها و گیاهان مورد علاقه ما می توانند کارهای شگفت انگیزی کنند و زیبایی خود را به ما منتقل کنند و ما می توانیم به کمک آنها به راحتی روالهای زیبایی خود را بدون از بین بردن اصول و عقاید خود بهبود بخشیم.

lopas چهارشنبه 05 آذر 1399 زمان : 21:26 نظرات (0)
بازدید : 37

رژیم لاغری کتوژنیک با کاهش شدید کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی یک حالت متابولیکی به نام کتوز در بدن ایجاد می کند. در این حالت توانایی بدن فرد برای چربی سوزی، کاهش وزن و تامین انرژی افزایش پیدا می کند. در این روش از رژیم چربی ها در کبد تبدبل کتون شده و به این طریق سبب کاهش قند خون و سطح انسولین می شود و این عمل به همراه افزایش کتون ها مزایای فراوانی برای سلامتی ایجاد می کند.

بر خلاف تصور عموم حذف گوشت و چربی ها از وعده های غذایی نه تنها به کاهش وزن کمک  نمی کند بلکه با برهم زدن تعادل سوخت و ساز بدن سبب انباشت چربی ها نیز می شود. رژیم کتو که مطالعات فراوانی بر آن انجام شده است، مهر تاییدی بر این مسئله است. 
فراموش نکنید شما همیشه باید در مورد هرگونه تغییر رژیم غذایی با یک متخصص پزشکی مشورت کنید و بدون آگاهی و سرخود اقدام به رژیم های سخت نکنید زیرا تاثیرات منفی بر سلامت جسمی، روحی و زیبایی شما می گذارد.

مقدار بالای روغن در رژیم کتونیک به درخشش پوست کمک کند!

داشتن روغن زیاد در رژیم غذایی می تواند باعث ایجاد  پوست لطیف و شفاف شود، زیرا روغن بیشتری توسط غدد روغن روی پوست آزاد می شود. اما همین چربی زیاد در صورت مصرف بیش از حد ممکن است باعث افزایش تولید سموم روی پوست شده و منجر به ایجاد آکنه شود.

تغییرات بزرگ رژیم غذایی می تواند منجر به التهاب  پوستی شود!

هرگاه درصد چربی ها، کربوهیدرات ها و پروتئین ها را به شدت کاهش دهید، می توانید باعث ایجاد التهاب در پوست خود شوید.  رژیم های غذایی پر چربی باعث افزایش التهاب در بدن می شوند و این رو ممکن است باعث ایجاد شرایط پوستی مانند آکنه و سایر التهابات مانند پسوریازیس شود، بنابراین رعایت تعادل در هر کاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
 

رژیم کتو با گذشت زمان آکنه را بهبود می بخشد!

رژیم کتوژنیک ثابت کرده است که می تواند برای آکنه مفید باشد و سطوح بالاتر انسولین و هورمونهای مرتبط با آن می تواند آکنه را بدتر کند و رژیم کتوژنیک میزان انسولین را کاهش می دهد.
برای بعضی از افراد، وجود مقادیر زیاد کتونها باعث ایجاد یک حالت پوستی به نام پوریگو پیگمنتوزا می شود و باعث ایجاد بسیار خارش دار هستند و با برجستگی های قرمز شروع می شوند (مانند جوش های کوچک به نظر می رسند) و نهایتا پوسته پوسته شده و بهبود می یابند ، اما اغلب علائم تیره را روی پوست می گذارند، که بعضی اوقات دائمی می باشند.

رژیم کتو مصرف غذاهای تقویت کننده پوست را افزایش  می دهد!

بسیاری از غذاهایی که برای سلامت و زیبایی پوست مفید هستند، در رژیم کتو قرار دارند، این مواد غذایی حاوی سبزیجات غیر نشاسته ای مانند اسفناج ، سبزی های سبز برگ ، خیار و گل کلم هستند. غذاهای دیگر شامل منابع چربی گیاهی مانند روغن زیتون و آووکادو و ماهی های چرب مانند ماهی سالمون ، ماهی خال مخالی و ساردین می باشند.
رژیم کتو با قند کمتر مساوی با چین و چروک کمتر
رژیم کتو از نظر کربوهیدرات و قندهای تصفیه شده بسیار کم است و باعث افزایش سطح قند خون می شود. مصرف زیاد قند منجر به فرایندی به نام گلیکاسیون می شود ، که محصول نهایی گلیکوزیلاسیون را تولید می کند که باعث تضعیف کلاژن می شود و منجر به ایجاد چین و چروک ها  و خطوط عمیق روی پوست می شود.
رژیم کتو به پیشگیری از آفتاب سوختگی کمک می کند!
رژیم کتونیک روی چربی های با کیفیت  از جمله اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 تمرکز دارد که برای پوست مفید است و می تواند از آسیب های آفتاب پیشگیری کند. وقتی رژیم کتو را پیش می گیرید، از چربی های ترانس که در غذاهای سرخ شده و فرآوری شده یافت می شود، دوری می کنید این مواد غذایی می توانند باعث التهاب ، آکنه ، قرمزی و از بین رفتن کلاژن شوند.

رژیم کتو مصرف غذاهای سرشار از ویتامین آ را ترویج می دهد!
رژیم غذایی مبنی بر کتوژنیک به خوردن مقدار زیادی سبزیجات و کمی از مواد مغذی که پر از رتینوئیدهای و ویتامین آ هستند پر می شود که یک ویتامین ضروری برای حفظ پوست درخشان و جوان است، زیرا مانع از آسیب رساندن به پوست ، تولید سلول های پوستی و جلوگیری از عفونت پوست می شود.
رژیم کتو بر باکتریهای روده تأثیر گذاشته و موها ، پوست و ناخنهای ما را تحت تأثیر قرار دهد!
رژیم کتو دارای پروتئین و چربی های زیادی است اما از نظر وجود فیبر، فقیر است که این می تواند به باکتری های روده آسیب برساند و منجر به نقص شود. پوست ، مو و ناخن های ما معمولاً در ابتدا تحت تأثیر قرار می گیرند ، زیرا بدن برای زنده نگه داشتن بدن مواد مغذی را به قلب ، کبد و مغز ارسال می کند.
مواد غذایی پرمصرف در رژیم کتوزنیک
•    گوشت ها: گوشت قرمز، مرغ، بوقلمون، همبرگر، استیک، کباب
•    تخم مرغ ارگانیک
•    ماهی چرب: سالمون، ماهی تن، قزل آلا
•    کره و خامه طبیعی
•    پنیر: پنیر فراوری نشده مانند پنیر چدار، پنیر آبی و موتزارلا
•    مغزها و دانه ها : تخم کتان، تخم کدو، تخم شربتی،بادام، گردو
•    چربی های سالم: روغن زیتون، نارگیل، آووکادو
•    سبزیجات برگ سبز 
•    سبزیجات خشک

lopas پنجشنبه 29 آبان 1399 زمان : 21:55 نظرات (0)
بازدید : 28

اغلب ما  فکر می کنیم که یخ فقط برای خنک کردن نوشیدنی ها به کار می رود. اما این مکعب یخ ساده با کمک به شما می تواند شگفتی های بسیاری روی پوست تان ایجاد کند. بله درست شنیدید! مکعب های یخ ساده و سرد یک متخصص فوری در ارائه زیبایی طبیعی بی انتها با نکات زیبایی بسیاری است. درمان یخی بدون هزینه بوده و برای تقویت انواع پوست مناسب است که تنها با  ساییدن مکعب یخ در تمام صورت برای درخشش زیبایی به دست می آید. مالیدن یک مکعب یخی روی صورت به کاهش چین و چروک کمک می کند زیرا باعث تحریک گردش خون می شود اما باید از آن به روش صحیح استفاده کنید.
در این مطلب کوتاه درباره اسرار زیبایی یخ برای طراوت و زیبایی پوست صحبت خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

برای خلاص شدن از شر چشم های پف دار از یخ استفاده کنید!

کمپرس یخ در کاهش پف چشم  بسیار موثر است. چشمان پف کرده چهره را پیر  و خسته جلوه می دهد. اما نکته جالب و خوب این است که این پف آلودگی موقتی است و به راحتی می توان آن را درمان کرد، تنها کافیست بعد از بیدار شدن ، بسته‌ی یخی را که به یک پارچه نازک پیچیده اید را روی چشم خود بگذارید تا 15 تا 20 دقیقه بماند. این تنها تکنیک سریع برای کاهش تورم چشم است.  استفاده مداوم از یخ برای چشم ها، جوانی را برای شما به ارمغان خواهد آورد، زیرا زیرا درجه حرارت سرما در کاهش استرس مفید است و این باعث کشیدگی پوست می شود.

برای مهار و کنترل جوش ها از یخ استفاده کنید!

دمای سرد یخ با کاهش قرمزی و تورم می تواند به کاهش لکه های جوش کمک کند. اما قبل از استفاده از یخ پوست شما باید تمیز و شسته شده باشد.
توصیه می شود یخ را مستقیماً روی پوست خود بمالید. برای این کار ، باید مکعب یخ را در یک پارچه نخی نازک بپیچید، و مکعب یخی پیچیده شده را روی جوش ها قرار دهید و فقط یک دقیقه آن را نگه دارید. شما باید از قرار دادن یخ برای طولانی تر خودداری کنید ، زیرا ممکن است به پوست اطراف جوش آسیب برساند. 

با یخ منافذ باز پوست را ببندید!

یخ به عنوان یک ابزاری کاربردی برای بستن منافذ باز پوست عمل می کند. استفاده از یخ با تشدید جریان خون و کاهش تولید چربی اضافی می تواند التهاب را در پوست کاهش دهد. برای این کار ، شما باید دو یا سه تکه یخ را در یک پارچه بپیچید و سپس مکعب های پیچیده شده را روی منافذ صورت بمالید و فشار ملایمی را تقریبا 30 ثانیه تا یک دقیقه روی یک ناحیه مشخص از صورت  وارد کنید. 

استفاده از آب میوه های یخ زده حاوی ویتامین برای درخشش پوست!

پرتقال حاوی ویتامین هایی است که خاصیت ضد پیری، تسکین دهندگی و قابض دارد. این میوه به بهبود شرایط ظاهری پوست کمک می کند. دریافت زیبایی و شفافیت پوست را  با مکعب های یخ با فریز کردن آب میوه های سالم و سبزیجات امتحان کنید. اگر مکعب های یخی آب پرتقال را روی پوست  بگذارید، پوست شما دوباره زنده خواهد شد ، همچنین ان روش برای پوست های چرب و مستعد آکنه بسیار مفید است.

خواص چای سبز یخ زده برای پوست!

شما از خواص آنتی اکسیدانی چای سبز شنیده اید. نوشیدن نه تنها سالم است بلکه برای پوست روی آن نیز سالم است. چطور؟ ما به شما می گوییم اگر می خواهید از ایجاد چین و چروک ، لکه های تیره و علائم آکنه جلوگیری کنید ، بستنی چای سبز یکی از بهترین داروهای خانگی است. می توانید آن را با یخ زدن چای سبز تازه به عنوان مکعب های یخ درست کنید و سپس آن را به عنوان یک تونر روی پوست خود بمالید. لطفاً مطمئن شوید که مکعب یخ چای سبز را مستقیماً از فریزر خارج نکنید. ابتدا باید اجازه دهید آن را کمی یخ زدایی کند. حالا مکعب یخ را با حرکت دایره ای حدود 1 تا 2 دقیقه ماساژ دهید.

با آب یخ منجمد از شر سیاهی دور چشم هایتان خلاص شوید!

یک تکه یخ خیار را از فریزر بیرون بیاورید و آن را زیر چشم هایتان بگذارید تا از ایجاد سیاهی دور چشم  جلوگیری شود. می توانید آب خیار را منجمد کرده و قبل از خواب زیر چشم هایتان قرار دهید تا علاوه بر ناپدید شدن سیاهی دور چشم مانند شخصی که یک  مسکن قوی استفاده کرده، خواب راحتی را تجربه کنید!  زیرا تکه های  یخ باعث تسکین چشم های فرسوده ناشی از اثرات مضر خورشید می شود.

برای بهبود آفتاب سوختگی از یخ استفاده کنید!

راه ساده برای رفع آفتاب سوختگی و پیشگیری از آن استفاده از یخ است. این  یک راه حل فوری و قوی برای آفتاب سوختگی است. برای این کار، فقط باید یک تکه یخ را در یک پارچه مرطوب بپیچانید و فقط آن را روی آفتاب سوختگی قرار دهید. بلافاصله ناحیه آفتاب سوختگی را تسکین می دهد و همچنین پوست شما را به خوبی هیدراته می کند.

تکه های یخ  نعناع!

نعنا دارای خاصیت خنک کنندگی قوی بر روی پوست دارد و پوست را تسکین می دهد، غدد چربی فعال را کنترل می کند تا جلوه ای بدون چربی ارائه کند. برای تهیه  آن ، به سادگی تعداد انگشت شماری از برگ نعناع شسته شده را بگیرید و آن را خرد کنید تا خمیر یکدست به دست آید سپس  مخلوط  درون ظرف یخ ریخته و آنرا داخل فریزر بگذارید. برای بهترین نتیجه، تکه های یخ را بعد از شستن صورت خود مالش دهید تا شادابی پوست حفظ شود. این روش برای زیبایی پوست های چرب بسیار عالی است و به خشک شدن پوست کمک می کند.
تکه های یخ زده گلاب 
برای استحکام پوست، تکه های یخ را با قطره گلاب روی صورت تمیز قبل از استفاده از آرایش مالش دهید. این باعث می شود پوست از رطوبت خالی نشود و چربی منطقه T شما را برای مدت طولانی تری حفظ کند.
تکه های یخ می تواند شگفتی های واقعی برای پوست ایجاد کند اما باید با احتیاط از آن استفاده شود. هنگامی که یخ را روی پوست خود بگذارید، باعث می شود مویرگ های ظریف زیر پوست شما شکسته شود، بنابراین بهترین راه این است که قبل از استفاده مستقیم از یخ ، آن را در پارچه شسته شده و تمیز بپیچید و مستقیم روی پوست قرار ندهید. 

lopas پنجشنبه 29 آبان 1399 زمان : 21:51 نظرات (0)
بازدید : 24

ماسک های خانگی  کاملا طبیعی هستند و بی هیچ وجه تاثیر منفی روی پوست فرد باقی نمی گذارند و فرد می تواند با خیال راحت از آن استفاده کند. ما در این سایت بر آنیم تا موثرترین انواع ماسک های خانگی که برای رفع تیرگی کشاله ران و گردن موثر واقع شده اند را به شما معرفی کنیم.

1.    ترکیب آرد نخودچی: این ترکیب بسیار طبیعی است و بسیار ساده تهیه می شود. در ابتدا باید دو قاشق چای خوری آرد نخودچی و یک قاشق چای خوری زردچوبه را با هم ترکیب کنیم. بعد باید مقداری آب را به این ترکیب اضافه کنیم باید دقت کنیم که ترکیب نباید رقیق باشد و باید غلیظ باشد. بعد می توانیم آن را روی قسمت های تیره گردن و کشاله ی ران اعمال کنیم و چند دقیقه صبر کنیم تا خشک شود. بعد از بیست دقیقه نیز  می توانیم آن را با آب بشوییم. برای این که تاثیر بهتری از این ترکیب ببینیم بهتر است که یه مدت به صورت روزانه استفاده شود.
2.    آب لیمو: یکی دیگر از راه های رفع تیرگی کشاله ران و گردن استفاده از آب لیمو است که بهتر است برای این که تاثیر مشهودتری داشته باشد طبیعی تر باشد. برای استفاده از آب لیمو باید آن را با یک تکه پنبه به کشاله ران و گردن بمالیم. بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که اگر پوست حساسی دارید آن را با کمی آب ترکیب کنید و پس از گذشت بیست دقیقه  از استعمال آب لیمو می توانیم آن را بشوییم.
3.    آب لیمو و گلاب: به جز استفاده از آب لیمو خالص ترکیب دیگری نیز وجود دارد که آب لیمو با گلاب مخلوط می شود. در این ترکیب باید دقت شود که میزان آب لیمو و گلاب مساوی باشد و بهتر است که قبل از رفتن به رختخواب به روی کشاله ران و گردن استعمال شود. شایان ذکر است که این ترکیب بی نظیر است و به صورت تضمینی بعد از مدتی استفاده از آن شاهد خواهید بود که تیرگی گردن و کشاله ی ران شما از بین می رود و پوست شما شفاف تر خواهد شد.
4.    خمیر بادام: یکی دیگر از ترکیب هایی که تیرگی پوست را از بین می برد با بادام ساخته می-شود. برای این کار در ابتدا باید نصف قاشق چای خوری پودر بادام را با یک قاشق چای خوری از پودر شیر و عسل را با هم ترکیب کنیم. بعد می توانیم آن را روی گردن و ران اعمال کنیم بعد از نیم ساعت نیز می توانیم آن را بشوییم. برای این که نتیجه ی بهتری از این ترکیب بگیرید بهتر است دو الی یه مرتبه در هفته از آن استفاده شود.

5.    پوست پرتقال: برای رفع تیرگی کشاله ران و گردن می توانیم مقداری پوست پرتقال را در مقابل آفتاب قرار دهیم تا خشک شود بعد آن را پودر کنیم و آن را با مقداری شیر ترکیب کنیم تا یک مخلوط غلیظ به دست بیاید. بعد می توانیم آن را روی قسمت های تیره بدن اعمال کنیم و بعد از این که خشک شد می توانیم آن را با آب سرد بشوییم. یا می توانیم پوست پرتقال را آب آن مخلوط کنیم و بعد ترکیب آن را روی گردن اعمال کنیم و بعد از ده دقیقه نیز می توان آن را بشوییم. برای این که تاثیر به سزای این ترکیب را در رفع تیرگی پوست ببینید بهتر است به صورت روزانه از آن استفاده کنید.

lopas پنجشنبه 29 آبان 1399 زمان : 21:46 نظرات (0)
بازدید : 32

دلایل ریزش مو

1.    در اثر بارداری
2.    کمبود پروتئین
3.    مصرف بیش از حد ویتامین آ
4.    فشارهای احساسی
5.    کم خونی
6.    کمبود ویتامین ب 
7.    شیمی درمانی 
8.    استفاده از قرص ها رقیق کننده خون که برای درمان افسردگی تجویز می شود.
9.    فرم و مدل دادن بیش از حد به مو

درمان ریزش مو

راه های متعددی برای رفع این مشکل مطرح شده است که در این بخش موثر ترین آن ها برای شما ذکر می‌کنیم.
1.    استفاده از روغن نارگیل: امروزه ثابت شده است که روغن نارگیل از آسیب دیدگی ناشی از حالت دادن موها و تابش اشعه ی ماوراء بنفش جلوگیری می کند. روغن نارگیل از آن جایی که دارای اسید لوریک است وقتی آن را به موهای خود می زنیم اسید لوریک با پروتئین موجود در مو پیوند می‌خورد و از شکنندگی مو جلوگیری می کند و همچنین ماساژ مو با روغن نارگیل سبب می شود خون در سر جریان پیدا کند و موها رشد خوبی داشته باشند.
2.    مصرف پروتئین: فولیکول های مو از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده اند. فقر برخی از مواد مغذی مانند آمینواسید ها که ساختار پروتئین تشکیل می دهند می تواند یکی از دلایل ریزش مو باشد. به همین دلیل است که بسیاری از پزشکان به افرادی که از ریزش مو رنج می برند توصیه می کنند در رژیم های غذایی خود از مقداری زیادی پروتئین استفاده کنند. بنابراین سعی کنید از مواد غذایی مثل تخم مرغ، آجیل، لوبیا، نخود فرنگی، ماهی، لبنیات کم چرب و مرغ و بوقلمون در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

3.    مصرف جینسینگ: به دلیل این که جینسینگ حاوی مواد فیتو شیمیایی خاصی است که میزان رشد موهای سر را افزایش می دهد. اما نکته ی شایان ذکر در مورد به کارگیری جنسینگ این است که قبل از استفاده از آن حتما باید با یک پزشک متخصص مشورت کنید یا در غیر این صورت بهتر است از فراوارده های موضعی که حاوی این ماده هستند استفاده کنید.
4.    روغن زیتون: روغن زیتون نیز یکی از موادی است که معمولا برای رفع ریزش مو بسیار موثر است. از روغن زیتون می توان برای نرم کردن مو نیز استفاده کرد و این باعث می شود که موهای شما دیگر خشک و شکننده نباشد. روغن زیتون را که به موهای خود زدید، می توانید بعد از سی دقیقه  آن را بشویید. 
5.    روغن دانه کدو تنبل: یکی دیگر از توصیه های که برای رفع ریزش مو به افراد ارائه می شود استفاده‌ی روزانه از روغن کدو تنبل است که به هیچ وجه استفاده از آن ضرر ندارد.
6.    مهار کردن استرس: برخی پزشکان معتقدند که دلیل اصلی ریزش مو در بسیاری از افراد استرس است و بهترین روش درمان آن را کنترل استرس می دانند. افراد می توانند با روش هایی مثل مراقبه و تنفس عمیق و تمرین های تمدد اعصاب و ورزش کردن میزان استرس خود را کاهش دهند. 
7.    عصاره ی نخل اره ای: یکی دیگر از روش های درمان ریزش مو استفاده از عصاره ی نخل اره ای است و جالب است بدانید که یکی از شگفت انگیزترین راه های درمان ریزش مو محسوب می-شود و افراد بسیاری از استفاده ی آن نتیجه گرفته اند. روغن نخل اره ای برای این که از تجزیه شدن هورمون تستوسترون جلوگیری می کند بنابراین می تواند در جلوگیری از ریزش مو بسیار مفید باشد. ثابت شده است که استفاده از این دارو کاملا بی ضرر است و می توان آن را با دیگر داروها مصرف کرد. نکته ی حائز اهمیتی که درباره ی داروی عصاره ی نخل اره ای وجود دارد این است که تهیه ی آن نیاز به صرف هزینه ی هنگفتی ندارد.

lopas پنجشنبه 29 آبان 1399 زمان : 21:43 نظرات (0)
بازدید : 28

همانطور که می دانید امروزه دغدغه خانم ها و جوانان داشتن پوستی نرم، زیبا و صاف می باشد تا جوان بمانند و پوستشان چین و چروک نیوفتد. رازهای بسیاری وجود دارد که می توانید با کمک آن ها پوستی شفاف داشته باشید در ادامه شما را با برخی از این رازها آشنا خواهیم کرد. 

1- مراقب آسیب نور خورشید باشید.
خیلی از افراد در هنگام رانندگی، سمت چپ صورتشان دچار آفتاب سوختگی می شود. بهتر است یا ضد آفتاب استفاده کنید و یا از سایه بان استفاده کنید، لازم به ذکر است که می توانید پنجره ها را نیز دودی کنید تا از آسیب خورشید در امان باشید. اشعه فرابنفش زیان آور خورشید سبب ایجاد لکه ها، کک و مک و خال های خوش خیم و یا بد خیم در پوست می شود. قسمت اعظم مشکل پیر شدن و چروک شدن پوست ناشی از اشعه ای زیان آور نور خورشید می باشد. برای این که پوستتان از اشعه های زیان آور خورشید در امان باشد بهتر است به موارد زیر توجه فرمایید:
1- در ساعات 10 صبح تا 4 بعد از ظهر که نور خورشید به میزان بسیار زیاد در محیط آزاد وجود دارد، در معرض نور خورشید قرار نگیرید و سعی کنید کارهایتان را به ساعات دیگری موکول کنید.
2- از پوستتان با پوشیدن لباس های مناسب در برابر اشعه نور خورشید محافظت کنید. بهتر است از پیراهن های آستین بلند و کلاه های لبه دار بزرگ استفاده کنید.
3- پارچه هایی مانند کتان که بافت فشرده تری دارند در برابر پارچه هایی که بافت نفوذ پذیر و شلی دارند مناسب تر هستند. اگر توجه کنید بسیاری از کارخانه ها برای لباس هایشان SPF ( فاکتوری که نشان دهنده محافظت در برابر خورشید است) تعیین می کنند.
 2- محصولات مراقبت از پوست خود را به طور مداوم تغییر ندهید.
اکثر افراد بیشتر محصولات مراقبت از پوست خود را زود به زود تعویض می کنند اما جالب است بدایند که حدود 21 روز زمان لازم است تا سلول پوست شناخته شود و اپیدرمیس ایجاد شود. اگر مصرف محصول مراقبتی جدید را شروع کرده اید حدود چهار هفته صبر کنید و فرصت دهید تا با پوست شما سازگار شود و کارش را انجام دهد.
3- شاید لازم باشد بجای وکس، لیفت کنید.
گاهی اصلا نیازی به لیفت نیست و یک وکس ساده فقط به 15 دقیقه زمان نیاز دارد، با وکس فرد بسیار زیبا تر می شود زیرا سلول های مرده پوستش از بین می روند.
4- از ضد آفتاب به اندازه استفاده کنید.
از ضد آفتاب هایی استفاده کنید که دارای زینک یا دی اکسید تیتانیوم باشند، زیرا این نوع کرم های ضد آفتاب پوست را به صورت کامل می پوشانند و پوشش می دهند. حتما در روز های آفتابی عینک آفتابی بزنید تا پوست اطراف چشم هایتان چروک و پژمرده نشود.
5- صورت خود را ریلکس نگه دارید.
اگر عادت دارید که مدام اخم کنید یا حالت عصبانی بگیرید بهتر است این عادت را به زودی ترک کنید زیرا به زودی میان ابروهایتان خط اخم می افتد و زیبایی چهره شنا به زودی از بین خواهد رفت، به جای اخم بهتر است صوت خود را ریلکس کنید.

6- از کرم های خوب و معتبر استفاده کنید.
برخی از کرم ها آنقدر خوب و تاثیر گذارند که حکم عمل جراحی را دارند. به جای عمل لیفت پلک می توانید از بسیاری از کرم ها و سرم های سفت کننده موجود در داروخانه استفاده کنید. شایان ذکر است که نتایج حاصل از این سرم ها و کرم ها موقت اند اما برای از بین رفتن خط و چین و چروک بسیار مفید واقع می شوند.
7- محصولات مراقبت از پوست را از مراکز و داورخانه های معتبر دریافت کنید.
حتما از کرم ها و سرم های مراقبت از پوست موجود در داروخانه استفاده کنید، این محصولات اصولا دارای ترکیبات فعال می باشند و گاهی موثر تر از محصولات گرانتر هستد.

lopas پنجشنبه 22 آبان 1399 زمان : 9:22 نظرات (0)
بازدید : 27

داشتن ظاهر آراسته و شیک برای افراد از اهمیت بالایی برخوردار است و اکثر افراد همواره برای داشتن ظاهری زیبا و آراسته تلاش می کنند. مطمئنا لباس هر فرد، یکی از مهم ترین شاخصه های ظاهر اوست، بنابراین باید در انتخاب آن دقت لازم به کار گرفته شود. 

برای این که لباس در تن شما زیبا به نظر بیاید باید شما تناسب اندام داشته باشید در غیر این صورت زیبا ترین لباس ها هم در بدن شما زشت به نظر می آید. تناسب اندام علاوه بر جنبه ی ظاهری و تاثیری که در اعتماد به نفس افراد دارد به سلامت جسمی و روانی آن ها نیز کمک می کند. 
عادت های بد غذایی، کم تحرکی، ژنتیک و ... می تواند باعث چاقی شکم و بر هم زدن تناسب اندام شود. البته در مردان با بالا رفتن سن و در زنان بعد از انجام زایمان داشتن شکم بزرگ امری عادی است و این سبب می شود که بیشتر لباس های آن ها دیگر سایز آن ها نباشد و مجبور به تهیه ی مجدد لباس شوند. این امر علاوه بر هزینه ی هنگفتی که به روی دست افراد می گذارد باعث می شود که فرد برای حضور در جامعه اعتماد به نفس نداشته باشد و عزت نفس خود را از دست بدهد و نتواند موقعیت اجتماعی خود را حفظ کند. مسلما بهترین چاره ی رفع این مشکل ورزش کردن و داشتن رژیم غذایی مناسب است اما ممکن است افراد بسیاری به دلیل مشغله ها زیاد شغلی یا مشکلاتی همچون بالا رفتن سن نتوانند ورزش کنند. از این رو ما آن ها را به خواندن این مقاله دعوت می کنیم تا شگردهایی را برای مخفی کردن شکم خود بیاموزند.
1.    اولین توصیه ی ما به خانم هایی است که می خواهند شکم خود را مخفی کنند. خانم ها بهتر است از لباس‌هایی استفاده کنند که دارای برش های کمری زیر سینه است. البته باید در نظر داشته باشیم که این نوع لباس ها موجب می شود که قد کوتاه تر به نظر بیاید.

 

2.    یکی دیگر از شگردهای که می توان از آن برای مخفی کردن شکم استفاده کرد این است که لباس‌هایی را بپوشیم که تقارن در آن رعایت نشده است. عدم تقارن در دو طرف بدن یا طرح ها و نقش های نا متقارن در قسمت دامن سینه توجه ها را به سمت خود جلب می کند و ایرادات کمر و شکم را مخفی می کند.
3.    یکی دیگر از روش ها پوشیدن لباس های با خطوط راه راه است. خطوط راه راه عمودی چشم افراد را دچار خطای بصری می کند و باعث می شود فرد لاغرتر و کشیده تر از حالت واقعی نشان داده شود برای همین به افرادی که شکم بزرگی دارند معمولا توصیه می شود از یک شلوار راه راه برای پنهان کردن شکم خود استفاده کنند.
4.    راه دیگر برای مخفی کردن شکم بزرگ، پوشیدن لباس هایی است که تک رنگ هستند چرا که ثابت شده است هر چه طرح و نقش و نگار لباس کمتر باشد فرد لاغرتر به نظر می آید. این موضوع به خصوص در رابطه با شلوار و دامن ست صدق می کند و بهتر از رنگ هایی استفاده شود که خنثی هستند چرا که این رنگ ها کمتر باعث جذب نگاه افراد به شما می شود. 
5.    یکی دیگر از راه های بدیهی هم برای مخفی کردن شکم، پوشیدن لباس ها گشاد است که امروزه همه ی افراد از آن استقبال کرده اند.
6.    پوشیدن شلوارهای فاق بلند یکی دیگر از شگردهایی است که خانم هایی که اضافه وزن دارند می‌توانند از آن استفاده کنند تا بهتر دیده شوند. در واقع شلوارهای فاق بلند با کشیده تر جلوه دادن پاها و جمع کردن پهلوها باعث می شوند تا خانم ها لاغرتر به نظر بیایند. 
7.    یکی از راه هایی که آقایان با استفاده از آن می توانند شکم خود را مخفی کنند این است که کت های بزرگ بپوشند.
8.    روش بعدی برای آقایان این است که از لباس هایی استفاده نکنند که دارای خطوط افقی و نقش است. 

lopas پنجشنبه 22 آبان 1399 زمان : 9:20 نظرات (0)

تعداد صفحات : 13

اطلاعات کاربری
آرشیو
  • 1399
  • 1398
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 510
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 94
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 98
  • باردید دیروز : 76
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 204
  • بازدید ماه : 506
  • بازدید سال : 6,594
  • بازدید کلی : 24,971

  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد