loading...

برگرباز ، با ما بهترین باشید.

بازدید : 29

روغنهای طبیعی کمک زیادی به زیبایی و سلامت پوست و مو می کنند. از منابع غنی آنتی اکسیدانی گرفته تا روغن های ضد باکتریایی قدرتمند بسیاری وجود دارند که در روال زیبایی جایگاه دائمی  و ویژه ای دارند.
 با مطالعه این مقاله می توانید دریابید که کدام روغن ها برای انواع مختلف پوست و مو مناسب هستند.

بهترین روغن های طبیعی زیبایی برای پوست و مو 

 روغن آرگان از مهره درخت آرگان گرفته می شود، این روغن به میزان زیادی آبرسان است و به تعادل در تولید چربی پوست کمک می کن ، بنابراین برای افرادی که پوست صورت و پوست سرشان چرب است، گزینه خوبی می باشد. دارند. روغن آرگان پوست و مو را نرم و صاف و براق می کند. همچنین ممکن است به عنوان روغن حامل برای مخلوط های روغن بی نظیر مورد استفاده قرار گیرد به عنوان مثال برای درمان آکنه یا شوره سر چند قطره روغن درخت چای به آن اضافه کنید.

روغن آووکادو

آووکادو یکی دیگر از روغن های مرطوب کننده است که سرشار از اسیدهای چرب ضروری است و پوست و مو را فوق العاده نرم می کند. همچنین در درمان آکنه، التهاب و منافذ مسدود پوس  مفید است. برای داشتن پوستی صاف و شفاف، ماسک روغن آووکادو را امتحان کنید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل به دلیل خواص بی نظیری که برای مو دارد، از محبوبیت بالایی برخوردار است. علاوه بر این برای انواع پوست ها مرطوب کننده مرغوبی می باشد.  روغن نارگیل دارای خاصیت ضد باکتری طبیعی است و آن را به گزینه ای مناسب برای پوست های مستعد لکه دار تبدیل می کند. روغن نارگیل همچنین خاصیت خنک کنندگی زیادی دارد و به کاهش سوزش پوست کمک می کند.
روغن نارگیل توانایی منحصر به فردی در نفوذ به فولیکول مو و رسیدن به کوتیکول را دارد و در درمان آسیب های مو مهارت دارد.

روغن گل یاس

این زیبایی خوش بو کارگر بسیار سخت کوشی است و  هنگامی که  برای پوست استفاده می شود، لکه های تیره پوست را روشن می کند. همچنین  از این روغن می توان برای کمرنگ شدن جای زخم ها استفاده کرد.  این روغن برای انواع پوست و مو مناسب است.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا با روغن های طبیعی تولید شده پوست بسیار مشابه است و  یک گزینه ایده آل برای همه نوع پوست و مو است.  یک مرطوب کننده و نرم کننده ملایم که حتی برای حساس ترین پوست و مو  مناسب  است. 

روغن مارولا

مارولا از روغن های عالی تازه ظهور در مقوله زیبایی پوست و مو  است که از میوه درخت مارولای آفریقایی تهیه می شود سرشار از با آنتی اکسیدان هایی است که از پوست و مو  در برابر آسیب های محیطی محافظت می کند. قرمزی و التهاب پوست  را کاهش می دهد و آن را نرم و لطیف می کند.

روغن مورینگا

مورینگا یک روغن همه فن حریف است که از درخت مورینگا در شمال هند به دست می آید،  این روغن یک پک عالی از آنتی اکسیدان و خواص ضد التهابی سبک و بدون چربی است. برای پاک کردن لکه های پوستی ، سوزش پوست، التهاب و قرمزی ، صاف و استحکام پوست و به عنوان یک مرطوب کننده ملایم استفاده می شود.  مورینگا موها را براق و پوست سر را درمان می کند.

روغن رزماری

روغن رزماری از روغن های معطر رایج است که در آروماتراپی برای پاک کردن ذهن و تقویت انرژی استفاده می شود. خواص ضد باکتریایی آن باعث شده است که برای درمان لکه های پوستی و احتقان مفید باشد. همچنین برای درخشش  و سرحالی چهره های خسته و کسل کننده بسیار عالی است. رزماری یک ماده  درمانی عالی برای مو نیز می باشد زیرا  ریزش مو و طاسی مو (به ویژه در موارد عفونت پوست سر یا پوست سر ناسالم) را کاهش می یدهد و در درمان خشکی پوست سر و شوره سر موثر است.

روغن چوب صندل

روغن چوب صندل با رایحه تند و تلخ خود، درمانی موثر و عالی برای مشکلات پوست و مو می باشد. این روغن ضد باکتری، ضد التهاب، ضد قارچ ، قابض و نرم کننده است و اگر روی آکنه و پوست آسیب دیده قرار داده شود اثر آرام بخشی و پاکسازی را ارائه می دهد. همچنین در از بین بردن افتادگی پوست و شاداب شدن پوست در شب موثر است. در مورد مو ، روغن چوب صندل به آرام کردن پوست سر تحریک شده و درمان شوره سر کمک کرده  و روند رشد مو را افزایش می دهد.

روغن بادام شیرین

از  روغن های سبک ، ملایم و در دسترس برای استفاده در انواع پوست و مو است. این روغن  تحریک کننده چربی نیست و باعث می شود پوست فوق العاده نرم و صاف شود.  علاوه بر این برای مرطوب کردن پوست سر و حالت دادن به مو استفاده می شود.

روغن درخت چای

این روغن از دیرباز توسط افراد مبتلا به آکنه و شوره سر استفاده می شده است. ضد باکتری و ضد التهابی باعث شادابی پوست شده و همچنین شوره پوست سر را برطرف می کند. 

روغن Ylang Ylang ( مانیلا)

این روغن از گل های درخت Ylang Ylang در جزایر اقیانوس آرام جنوبی استخراج می شود و در آروماتراپی به عنوان داروی تسکین دهنده استرس  مورد استفاده قرار می گیرد و ضد عفونی کننده، ضد میکروبی ، ضد التهابی ، آرام بخش است و جریان خون را بهبود می بخشد. منافذ پوست را پاک می کند ، قرمزی و سوزش آن را تسکین می بخشد و باعث درخشش طبیعی پوست می شود. هنگامی که از روغن یلانگ برای مو استفاده می شود، شوره سر را کم کرده، پوست سر را تحریک می کند و رشد مو را تقویت می کند.

lopas سه شنبه 11 آذر 1399 زمان : 19:00 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

اطلاعات کاربری
آرشیو
  • 1399
  • 1398
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 510
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 289
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 368
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 502
  • بازدید ماه : 804
  • بازدید سال : 6,892
  • بازدید کلی : 25,269

  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد