loading...

برگرباز ، با ما بهترین باشید.

بازدید : 27

ما به شما می گوییم هر چیزی را که دوست دارید میل کنید و به تناسب اندام نیز برسید، حتما می پرسید چگونه ممکن است بدون پیروی از یک رژیم که هر چیزی نباید در آن خورده شود، به تناسب اندام رسید!؟ برای یافتن پاسخ این سوال در ادامه مطلب ما را همراهی کنید.
نحوه خوردن غذا می تواند می تواند پیچیده ترین بخش تناسب اندام باشد! هوشمندانه غذا بخورید و به اهدافتان برسید.

برخی از نکات توصیه ای که از طرف مطالب گوناگون ارائه می شود و ما با دنبال کردن آنها هر روز بیشتر از قبل چربی به دست می آوریم و ماهیچه از دست می دهیم. اما ما در این مطلب می خواهم اصول اساسی و شکست ناپذیر برای تناسب اندام را برای شما توضیح دهیم. اما ابتدا باید بعضی از اصطلاحات را تعریف کنیم که ممکن است کمی کسل کننده به نظر برسند  اما بدن شک پس از درک این اصطلاحات که بسیاری از آنها احتمالاً قبلاً شنیده اید،  به نتایج مطلوبی خواهید رسید.
کالری: واحد اندازه گیری انرژی، که می تواند پتانسیل انرژی در چربی و قند را محاسبه کند. از  اصطلاح کالری برای اندازه گیری انرژی احتمالی موجود در چربی و قند موجود در مواد غذایی و همچنین چربی و قند موجود در بدن استفاده می شود.
کالری سوخته: میزان استفاده بدن شما از کالری است. به همان روشی که ماشین برای راه افتادن  بنزین می سوزاند، بدن نیز برای انجام فعالیت ها مقدار معینی کالری (انرژی) می سوزاند،  همه حرکات خارج از اختیار بدن مانند پمپاژ قلب و هضم غذا ، تا حرکات آگاهانه و ارادی مانند بلند کردن وزنه و دویدن.
 BMR  میزان متابولیک پایه: این اصطلاح به کل کالری که بدن در حالت استراحت می سوزاند، اطلاق می شود و برای هر فرد متفاوت است، و میزان آن از نظر وزن، جنسیت و حجم عضلات مشخص می شود.
صرف کل انرژی روزانه: کل کالری که بدن در یک روز می سوزاند  و شامل کل کارهایی که در طول روز انجام می دهیم، می شود ، از ورود به داخل اتومبیل گرفته تا کار کردن.

کالری اضافی: مقدار کالری که بالاتر از انرژی روزانه مصرف می کنید، به عنوان درصد اندازه گیری می شود. به عنوان مثال ، اگر صرف کل انرژی روزانه شما 2،000 کالری است، در صورت خوردن 2،200 کالری در روز ، در یک کالری 10٪ کالری اضافی قرار دارید.
کمبود کالری: مقدار کالری که در زیر کل انرژی روزانه مصرف می کنید و به عنوان یک درصد اندازه گیری می شود.
توده عضلانی خالص: مقدار کل جرم در بدن که چربی نیست  و واحد اندازه گیری آن پوند است.
شاخص توده بدنی: درصد کل بدن که از چربی تشکیل شده است.

شرایط استفاده از مواد غذایی

پروتئین: بلوک های ساختاری عضله در محصولات حیوانی مانند گوشت قرمز، استیک ، مرغ ، بوقلمون و به میزان کمتری در  تخم مرغ و شیر موجود است
اگر به اندازه کافی پروتئین مصرف نکنید، بدن شما از طریق فرآیندی به نام "گلیکوژنز" عضله موجود شما را قرار می دهد که به موجب آن ماهیچه شما برای انرژی به قند تبدیل می شود. اگر کمبود کالری داشته باشید ، اما وزن خود را بالا نکشید و مقدار کافی پروتئین بخورید، بدن برای سوختن، عضلات را می سوزاند. 
کربوهیدارت: مولکول مواد غذایی به راحتی به انرژی تبدیل می شوند. بدن کربوهیدرات ها را به قند تجزیه کرده و از آن برای انرژی بسیار آسان استفاده می کند.
اصولا کربوهیدرات ها "بد" و چربی ها "خوب" هستند. اما به عنوان منبع انرژی ، کربوهیدرات ها انرژی فوری را تأمین می کنند، در حالی که چربی باید فرآیندی را به نام "لیپوز" (تجزیه چربی ها) انجام دهد. چربی منبع انرژی بسیار کمتری است اما با این حال،  حذف کامل چربی از رژیم غذایی کار صحیحی نیست. زیرا بسیاری از ریز مغذی ها محلول در چربی هستند ، به این معنی که بدن در صورت شکسته شدن در یک چربی فقط توسط بدن قابل استفاده است.
چربی:  این مولکول غذایی که قصد دارد انسان را برای مدت طولانی بدون غذا حفظ کند  و به راحتی شما را احساس سیری ایجاد می کند و همچنین به راحتی به عنوان چربی بدن ذخیره می شود.
یک طبقه بندی کلی که به پروتئین، کربوهیدرات ، چربی و نوشیدنی ع=ها  اشاره دارد. ریزمغذی ها: 
به عنوان مثال ویتامین سی، کا، ب6، منیزیم، سلنیوم، کلسیم، آهن و ...
وقتی افراد از تغذیه صحبت می کنند، غالباً این منابع دارای ریز مغذی ها هستند. 

نکات مهم در رژیم غذایی متعادل

قبل از اقدام به رعایت رژیم ابتدا باید تصمیمات مهمی را بگیرید، از دست دادن چربی یا ساخت عضله؟ آیا می توان به طور همزمان عضله به دست آورد و چربی ها را نابود کرد؟ بله ، اما شما نباید کل برنامه تمرینی خود را حول این احتمال بسازید.
رژیم های غذایی با پروتئین بالا مزیت متابولیکی بسیاری نسبت به رژیم های غذایی با پروتئین کمتری دارند. زیرا باعث می شود کالری کمتری دریافت کنید این در صورتی است که تمامی این اتفاقات خودکار انجام می شود و شما هیچ دخل و تصرفی در آن نداشته باشید.
در یک بررسی مشخص شده که پروتئین با 30٪ کالری باعث می شود افراد به طور خودکار میزان کالری دریافتی خود را 441 کالری در روز کاهش دهند ، که این مقدار بسیار چشمگیر است. بنابراین می توان نتیجه گرفت کاهش کالری دریافتی با این روش در مقایسه به رژیم های سفت و سخت و با پروتئین پایین ، ساده تر است.
همچنین مصرف مواد غذایی پروتئینی بیشتر می تواند منجر به کاهش شدید هوس ها و تمایل به میان وعده و تنقلات در اواخر شب شود. این تغییرات بزرگ پایبندی به یک رژیم غذایی سالم را بسیار آسانتر کند.
حتی مصرف غذاهای حاوی پروتئین بدون محدود کردن مصرف کربوهیدارت ها، در کاهش وزن کمک بسیاری می کند.علاوه بر این افزایش متوسط مصرف پروتئین می تواند به جلوگیری از بازگشت وزن کمک کند.

lopas سه شنبه 11 آذر 1399 زمان : 18:58 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

اطلاعات کاربری
آرشیو
  • 1399
  • 1398
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 510
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 136
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 149
  • باردید دیروز : 76
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 255
  • بازدید ماه : 557
  • بازدید سال : 6,645
  • بازدید کلی : 25,022

  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد