loading...

برگرباز ، با ما بهترین باشید.

بازدید : 364

دنبالچه گوساله دارای ارزش غذایی بالایی است و در کنار آن طعم لذیذی که دارد سبب شده تا اگر یک بار از آن بخورید این غذای خوشمزه را در وعده های غذایی خود می گنجانید. دنبالچه گوساله به قسمت انتهایی ستون فقرات که به صورت دم درآمده است گفته می شود. دلیل این که استفاده از آن نسبت به سایر قسمت های بدن گوساله رایج نیست، بیشتر به علت ناشناخته ماندن آن است؛ اما بعد از یک بار مصرف قطعاً آن را می پسندید و از آن استفاده می کنید.

دنبالچه 51651

دنبالچه گوساله چه خواصی دارد؟

برخی افراد به طعم غذا اهمیت می دهند، برخی نیز به خواص و فواید آن توجه بیشتری دارند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که دوست دارید غذاهایی خوش طعم و در عین حال مفید تهیه کنید، بهتر است ابتدا فواید خوردن دنبالچه گوساله را بدانید تا با اطمینان خاطر بیشتری به سراغ مصرف آن بروید؛ زیرا طعم آن قطعاً شما را راضی می کند.

دنبالچه گوساله دارای طبیعتی گرم و تر است که تقریبا خواص گوشت گوسفندی را دارد. ویتامین های مانند ویتامین B, C در این گوشت به چشم می خورد که باعث می شود تا بتوانید کیفیت غذایی مطلوبی را برای آن در نظر بگیرید. گوساله کم سن و سال دارای زینک، کلسیم و فسفر زیادی در ترکیبات گوشت قسمت های مختلف خود است و مصرف آن به دریافت این مواد مغذی کمک شایانی می کند.

از این رو استفاده از دنبالچه گوساله نه تنها غذای خوشمزه ای را برای شما به ارمغان می آورد بلکه سبب می شود تا بتوانید یک غذای مفید نیز در سفره ی خود داشته باشید.

 

مواد لازم برای طبخ خوراک دنبالچه گوساله

 

برای تهیه ی یک غذای خوشمزه برای وعده ی ناهار یا شام از دنبالچه گوساله به مواد زیر نیاز دارید.

  • دنبالچه گوساله یک عدد خرد شده
  • پیاز یک عدد بزرگ خلالی شده و دو عدد کوچک
  • روغن به مقدار لازم
  • گوجه دو عدد ریز
  • سیب زمینی یک عدد متوسط
  • سیر دو حبه
  • رب گوجه به مقدار لازم
  • نمک، فلفل، پودر لیمو و زردچوبه به میزان لازم

دنبالچه 51651

طرز تهیه خوراک دنبالچه گوساله خوش طعم و عالی

خوراک دنبالچه دارای طعم خوبی است. این قسمت از بدن گوسفند دارای مقدار زیادی ماده ی غذایی است. دنبالچه، ادامه ی ستون فقرات است و دارای استخوان های حلقوی است. برای خرد کردن آن، باید حلقه های استخوانی را از هم جدا کرد و به راحتی در بین این حلقه ها آن را برش داد.

دنبالچه خرد شده را می توان به صورت بسته بندی در فروشگاه های معتبر خریداری کرد.

ابتدا دنبالچه را در یک ظرف آب به همراه مقداری پیاز و نمک و زردچوبه بریزید تا به مدت یک تا دو ساعت بپزد. سپس دنبالچه ی نیم پز شده را در قابلمه به همراه روغن کاملاً سرخ کنید تا رنگ آن عوض شود. سپس پیاز خلالی خرد شده را بر روی دنبالچه بریزید تا سرخ شود. چند دقیقه بعد سیر خلالی خرد شده را هم به پیاز اضافه کنید.

حال مقداری آب جوش بر روی خوراک دنبالچه گوساله بریزید و اجازه دهید کاملاً بپزد. نیم ساعت قبل از این که گوشت دنبالچه نرم و پخته شود، دو عدد پیاز کوچک، سیب زمینی 4 تکه شده و گوجه ها را به صورت کامل در آب آن بیاندازید. سپس نمک، فلفل و گرد لیمو و زردچوبه را به مواد غذایی اضافه کنید تا به خورد آن برود.

همچنین رب گوجه را در مقدار کمی آب کاملاً حل کنید و به دنبالچه گوساله اضافه کنید. بعد از چند دقیقه که آب خوراک غلیظ شد، شعله ی گاز را خاموش کنید.

حال دنبالچه گوساله را در یک دیس بکشید و گوجه، سیب زمینی و پیازهای پخته شده را نیز در اطراف آن قرار دهید. این خوراک را می توانید همراه پلو یا به صورت یک غذای نونی مورد استفاده قرار دهید.

طعم خوبی که دنبالچه دارد به علت چربی هایی است که در این قسمت وجود دارد. باید دقت داشته باشید، در صورتی که دنبالچه به صورت کامل بپزد و گوشت آن نرم شود، طعم خوبی دارد. پس ممکن است مدت زمان بیشتری برای پخت کامل آن نیاز داشته باشید. می توانید این غذا را در زودپز طبخ کنید تا سریع تر آماده شود.

lopas یکشنبه 10 شهریور 1398 زمان : 8:04 نظرات (0)
بازدید : 53

دل و جگر خوشمزه ترین و مغذی ترین قسمتی است که در بین محصولات گوشت گوسفندی می توانید ببینید. به همین علت اکثر ذائقه های ما ایرانیان این محصولات پروتئینی را می پسندد. با توجه به این که دل و جگر دارای کیفیت غذایی بالایی است، مصرف آن برای افراد مختلف توصیه می شود. میزان آهن و سایر املاح معدنی و ویتامین ها در جگر بالاست. این عامل سبب شده تا به کسانی که دارای بیماری های مختلف هستند پیشنهاد شود.

دل و جیگر 654154

دل و جگر و فواید مصرف آن

جگر حاوی آهن است و برای رفع کم خونی بسیار مفید است. دل و جگر گوسفندی دارای خواص زیادی است. استفاده از این مواد غذایی سبب می شود تا هموگلوبین خون افزایش یابد و فقر آهن برطرف شود. همچنین وجود گروه های مختلف ویتامین B در دل و جگر گوسفندی سبب می شود تا برای پوست و مو نیز یک ماده ی بسیار مغذی باشد. استفاده از آن برای هر کسی می تواند مفید باشد. بهترین منبع ویتامین A نیز همین خوراک خوشمزه است.

دل و جگر بیشتر به صورت کبابی مورد استفاده قرار می گیرد؛ اما بهتر است بدانید که مصرف آن برای کسانی که دارای چربی خون بالایی هستند باید با احتیاط صورت گیرد. برای این که کبابی کردن آن با کیفیت بهتری صورت گیرد، معمولاً آن را به همراه پیه یا چربی روی شکم گوسفند کبابی می کنند تا طعم و مواد غذایی بیشتری داشته باشد.

 

بسته بندی دل و جگر توکاسان خاور و حفظ کیفیت آن

اگر دقت کرده باشید، دل و جگر گوسفندی دارای بافتی نرم و حساس است که به سرعت می تواند فاسد شود. معمولاً این بخش های گوسفند سریع تر از گوشت آن فاسد می شوند. همچنین وجود مواد مغذی زیادی که در آن وجود دارد سبب می شود تا به سرعت مواد میکروبی بر روی آن رشد کنند.

از این رو نگهداری آن باید کاملاً دقیق و مرتب صورت گیرد. اگر گوسفند زنده را خودتان ذبح کردید، باید حداکثر تا یک روز بعد این اجزا را مورد استفاده قرار دهید. در غیر این صورت سریع تر آن را به فریزر انتقال دهید. اکثر افراد دل و جگر مورد نیاز خود را از بازار خرید می کنند. این محصولات پروتئینی باید بسته بندی مناسبی داشته باشند تا بتوان از سالم ماندن آن ها اطمینان داشت.

شرکت تولیدی و بسته بندی محصولات پروتئینی توکاسان خاور از روش های کاملاً استانداردی برای نگهداری این نوع مواد غذایی بهره می برد تا این محصولات تا زمان رسیدن به دست مشتری سلامت و مواد مغذی خود را حفظ کنند.

دل و جگر توکاسان خاور کیفیت بالایی دارند؛ زیرا سلامت آن ها مورد بررسی قرار می گیرد و بعد از تمیز و خشک کردن آن ها، در بسته بندی هایی با پوشش کاملاً بهداشتی قرار می گیرد. یک بسته حاوی مواد نم گیر نیز در این بسته بندی ها قرار داده می شود تا رطوبت اضافی مواد را بگیرد و از فاسد شدن آن جلوگیری کند. این محصولات در زمان نگهداری، حمل و حتی در فروشگاه های جزء در دمای مناسبی قرار داده می شوند تا علاوه بر این که از یخ زدگی محافظت شوند، تازگی خود را هم حفظ کنند. از این رو هنگامی که آن ها را از فروشگاه های مختلف یا به صورت اینترنتی خریداری می کنید، کاملاً تازه و سالم هستند.

دل و جیگر 5641635

خرید دل و جگر توکاسان خاور به صورت غیر حضوری

اگر می خواهید از محصولات پروتئینی کاملاً مطمئن استفاده کنید، بهترین گزینه خرید محصولاتی است که دارای بسته بندی بهداشتی و دارای مجوزهای لازم هستند. شرکت تولیدی و بسته بندی توکاسان خاور انواع محصولات پروتئینی از جمله دل و جگر را برای شما فراهم می کند تا در اسرع وقت به صورت اینترنتی نیز اقدام به خرید آن ها کنید.

این امکان برای شما فراهم شده است که در هر جایی از کشور به صورت عمده اقدام به خرید اینترنتی این محصولات کنید. دل و جگر حساسیت بالایی دارند و در زمان حمل باید نکاتی برای بهداشت و سالم ماندن آن ها مد نظر قرار گیرد. از این رو با ماشین های یخچال دار و در دما و بسته بندی مناسب حمل می شوند تا آسیبی به آن ها وارد نشود.

از این رو مقدار مورد نیاز از این محصولات را با کیفیت بالا و تازه دریافت می کنید.

lopas یکشنبه 30 تیر 1398 زمان : 2:53 نظرات (0)
بازدید : 65

ران با پوست یک تکه جدا شده از مرغ کامل است که برای غذاهای مجلسی مورد استفاده قرار می گیرد و با طعم دار کردن آن می توان آن را به طرق مختلف مصرف کرد. ران مرغ با پوست بی کمر معمولاً به صورت سوخاری در غذاهای سنتی مانند زرشک پلو با مرغ مورد استفاده قرار می گیرد. اکثر افراد طعم ران را دوست دارند و از آن استقبال می کنند. به همین خاطر به جای خرید مرغ کامل، از ران با پوست بسته بندی شده برای مصرف بهره می برند. محصولات پروتئینی توکاسان خاور انواع محصولات گوشتی و فراورده های وابسته به آن ها را برای مشتریان خود آماده می کند تا با تولید و بسته بندی استاندارد به خوبی بتواند نقش مهمی در توسعه ی سلامت غذایی ایفا کند.

ران مرغ 5126531

ران با پوست و کاربرد آن در غذاهای ایرانی

پوست ران به راحتی کنده می شود و برخی اوقات برای تهیه ی غذا آن را جدا می کنند؛ اما بهتر است بدانید تهیه غذا با ران مرغ با پوست بدون کمر به خصوص اگر از نوع مرغ سبز باشد طعمی خوشمزه دارد. برخی از غذاها را باید با ران با پوست تهیه کرد. هنگامی که ران همراه با پوست سرخ می شود، رنگی زیباتر و قرمز تر به خود می گیرد که باعث می شود تا سفره ای رنگین تر داشته باشید. از این رو برای مرغ سرخ شده اگر از ران با پوست استفاده کنید بهتر است.

همچنین در برخی از غذاها سس مرغ در زیر پوست قرار داده می شود و پوست به صورت یک لایه نگهدارنده مواد اولیه به خوش طعم شدن غذاها کمک شایانی می کند.

برخی افراد کباب ران همراه با پوست را بیشتر می پسندند و طعم آن را دوست دارند. از این رو ران که همراه با پوست باشد می تواند کاربرد زیادی در تهیه ی یک غذای خوشمزه و خوش رنگ داشته باشد.

ران 894168

فواید استفاده از ران مرغ با پوست

داشتن مواد مغذی که در ران وجود دارد به علت تحرک بالایی که این قسمت از بدن دارد، نسبت به دیگر بخش ها بیشتر است؛ زیرا خونرسانی به آن بیشتر شده و غلظت مواد غذایی مطلوب در آن افزایش می یابد. از این رو طعمی بهتر دارد. ران مرغ با پوست هنگام کبابی یا سرخ کردن طعم بهتری پیدا می کند.

ران مرغ چربی کمی دارد و به علت شکل رسمی تر آن قابل استفاده در مهمانی ها و مراسمات رسمی است. به همین علت بیشتر از ران مرغ برای تهیه ی غذا استفاده می شود.

ویتامین ها و املاح معدنی زیادی در ران وجود دارد که مصرف آن برای دریافت این مواد لازم است.

 

تولید و بسته بندی ران با پوست تازه

شرکت تولید و بسته بندی محصولات پروتئینی توکاسان خاور در زمینه ی انواع گوشت و فراورده های گوشتی فعالیت دارد و بسته بندی کاملاً بهداشتی از ران با پوست و انواع مرغ کامل و تکه شده ارائه می دهد. ران مرغ با پوست بی کمر نیز به صورت بسته های متنوع و در وزن های مختلف نیز در بین این محصولات وجود دارد.

بسته بندی یک محصول می تواند علاوه بر کیفیت و تازه ماندن آن، بر روی جلب نظر مشتری نیز تأثیر به سزایی داشته باشد. از این رو شرکت محصولات پروتئینی توکاسان خاور تمام سعی خود را کرده است تا بتواند از هر نظر بسته بندی مناسبی را برای محصولات خود برگزیند.

بسته بندی ران با پوست از انواع مرغ کامل معمولی و مرغ سبز تنوع محصولی را نیز برای مصرف کنندگان به همراه داشته است. بسته بندی ها دارای تعداد مختلفی ران هستند.

با توجه به این که این محصولات به سرعت فاسد می شوند، باید حمل، نگهداری و بسته بندی آن ها به بهترین نحو انجام گیرد. این شرکت به کمک تکنولوژی روز دنیا و متخصصان حوزه مواد غذایی و سلامت بهترین شرایط را برای بسته بندی ایمن فراهم کرده است تا بدین صورت اجازه ی ورود انواع میکروب ها و باکتری های مضر را به مرغ و ران بسته بندی شده ندهد. همچنین با رطوبت گیری آن به کمک بسته های نم گیر موجود در بسته بندی، از ایجاد شرایط مطلوب برای فساد آن جلوگیری می کند. به این دلایل است که شما ران و محصولات گوشتی توکاسان خاور را با بهترین کیفیت و به صورت تازه می توانید تهیه کنید.

 

lopas یکشنبه 30 تیر 1398 زمان : 2:50 نظرات (0)
بازدید : 46

مرغ کامل از جمله مواردی است که می توانید آن را برای کاربردهای مختلفی مانند مرغ بریانی، مرغ شکم پر و انواع غذاهای مجلسی مورد استفاده قرار دهید. مرغ جزو مواد غذایی پرمصرف است که به وفور بر روی سفره ی ایرانی ها می نشیند. امروزه به علت مصرف زیاد مواد غذایی و افزایش نیاز جامعه به محصولات مختلف، تولید و پرورش مرغ به مقدار زیادی افزایش یافته است؛ اما معمولاً نحوه پراکنش مرغداری ها و صنایع تولید مواد گوشتی از جمله مرغ کامل، در کشور به صورت یکنواخت و بر اساس نیاز جمعیت شهر نیست. به همین علت شرکت های تولیدی و بسته بندی مواد پروتئینی اقدام به خرید این محصولات از مرغداری ها می کنند و با روش های استاندارد بسته بندی این محصولات را به بازار هدف ارسال کرده و به دست مشتریان می رسانند.

 

مرغ کامل تولید شرکت توکاسان خاور

یکی از شرکت های بسته بندی که مرغ کامل را به مشتریان خود ارائه می دهد، شرکت توکاسان خاور است که دارای مجوز از وزارت بهداشت می باشد. این شرکت با استفاده از خط بسته بندی کاملاً مکانیزه و استاندارد و تکنسین متخصص در این زمینه توانسته است محصولات پروتئینی مختلفی را از جمله مرغ کامل به بازار عرضه کند. معمولاً در مهمانی های رسمی از مرغ کامل استفاده می شود تا آشپز بتواند قدرت انتخاب بیشتری برای تزئین سفره ی خود با غذاهای رنگارنگ ایرانی داشته باشد.

اگر چه مرغ را می توان از هر فروشگاهی تهیه کرد اما یک سری مسائل باعث می شود تا افراد سعی کنند بهترین خرید را برای مواد غذایی مورد نیاز خود داشته باشند و بر روی مواد گوشتی حساسیت بیشتری از نظر سلامت احساس کنند.

به عنوان مثال شیوع بیماری های مختلف بین انسان و ماکیان به خصوص مرغ سبب شده تا نیاز به محصولات غذایی و یک مرغ کامل سالم بیشتر در جامعه احساس شود. از این رو افراد سطح بالای جامعه که به سلامت و کیفیت زندگی خود اهمیت بیشتری می دهند، از مرغ کامل بسته بندی که دارای مهر استاندارد و تولید یک شرکت معتبر است استفاده می کنند.

قطعاً برندهای برتر مانند توکاسان خاور که یک شرکت معتبر در این زمینه است و توانسته است مشتریان خود را از نظر کمی و کیفی راضی نگه دارد در صدر اولویت انتخاب های مشتریان مشکل پسند و حساس قرار دارند.

مرغ 55

بسته بندی مرغ کامل و اهمیت آن

پس از این که مرغ کشتار را پشت سر گذاشت، باید به سرعت مصرف شود؛ اما همانطور که گفته شد، به طور معمول، مراکز پرورش و حتی کشتار مرغ ممکن است به مراکز مصرف آن نزدیک نباشد یا نیاز باشد به شهرهای دیگری برای مصرف منتقل شود. برای از بین بردن محدودیت های موجود، بسته بندی و نگهداری صحیح مواد پروتئینی از جمله مرغ کامل سبب می شود تا ماندگاری این مواد غذایی بیشتر شود. به همین علت است که بین کشتار تا رسیدن به دست مشتری و مصرف آن می تواند چندین روز نیز فاصله افتد. شرکت توکاسان خاور تمام استانداردهای لازم برای بسته بندی و نگهداری مرغ کامل را رعایت کرده است.

بهتر است بدانید برای فساد گوشت، وجود یک سری شرایط مورد نیاز است و اگر این شرایط در محیط و بسته بندی مرغ از بین رود، قطعاً زمان ماندگاری آن به مراتب افزایش می یابد.

اگر رطوبت و اکسیژن به مرغ نرسد، شرایط فساد آن دچار اختلال می شود و سالم می ماند. به همین علت برای بسته بندی آن ها از نایلون و ظروفی استفاده می شود که تا حد امکان جلوی ورود هوا و رطوبت و همین طور عوامل میکروبی را بگیرد. در این صورت مرغ کامل که دریافت می کنید، کاملاً در فضایی استریل و بدون از آلودگی بوده است و توانسته مواد مغذی موجود در خود را که برای بدن مفید است نیز کاملاً حفظ کند.

بسته بندی این محصولات به گونه ای است که در طی فرآیند حمل و نقل و رساندن آن به فروشگاه های جزء دچار خدشه نمی شود.

علاوه بر مسائل بهداشتی و سلامت، داشتن یک بسته بندی شیک می تواند در افزایش خرید مشتری تأثیر به سزایی داشته باشد. این مسئله از نظر روانشناسی خرید کاملاً اثبات شده است و محصولات پروتئینی توکاسان خاور مانند بسته بندی مرغ کامل نیز این اصل را به خوبی رعایت کرده تا بتواند از هر نظر مشتری مدار باشد.

مرغ 416

خرید مرغ کامل و سالم توکاسان خاور

 امروزه شرایط خرید از محصولات مختلف بسیار راحت تر شده است. شما در هر جایی از کشور که باشید می توانید محصولات مورد نیاز خود را از دیگر شهرها خریداری کنید و مورد استفاده قرار دهید. سایت های فروشگاهی این امکان را برای شما فراهم آورده اند تا در کمترین زمان خرید خود را انجام دهید. محصولات پروتئینی توکاسان خاور از جمله مرغ کامل بسته بندی شده را به صورت عمده می توانید خریداری کنید. در این صورت هم از قیمت و کیفیت این محصولات اطمینان دارید، هم می توانید محصولاتی اصل و مرغوب را از مرغ کامل و تازه به دست مشتریان خود برسانید.

 

lopas یکشنبه 30 تیر 1398 زمان : 2:46 نظرات (0)
بازدید : 37

دنبه گوسفندی از جمله قسمت هایی از یک شقه گوسفندی است که ممکن است ندانید با آن چه کار کنید. دنبه در انتهای کمر گوسفند قرار دارد و دارای دو سمت چربی سفید است. به خصوص هنگامی که می خواهید یک گوسفند زنده را خریداری و در خانه ذبح کنید، این بخش از قسمت هایی است که در استفاده از آن مردد می شوید. برخی افراد دنبه را یک قسمت سرشار از چربی می دانند که به بدن آسیب وارد می کند؛ اما بهتر است بدانید که دنبه گوسفندی دارای خواص زیادی است و می توانید از آن در غذاهای مختلف استفاده کنید. حال با ما همراه باشید تا در مورد خواص این دنبه و کاربردهای آن اطلاعاتی مفید کسب کنید.

دنبه 555

دنبه گوسفندی و تهیه روغن طبیعی

حتماً شما هم از مضرات روغن های مصنوعی و ترکیبات آن ها اطلاع دارید. این مواد غذایی باعث شده تا افراد در سنین پایین نیز دچار گرفتگی عروق شوند. به همین علت اکثر افراد سعی می کنند از روغن های سالم تر در غذای خود استفاده کنند.

شما می توانید از روغن طبیعی دنبه گوسفندی نیز بهره ببرید و طعم خوب آن را برای استفاده در غذاهای خود انتخاب کنید؛ اما چگونه این روغن را تهیه کنید.

هنگامی که گوسفند زنده ذبح می کنید یا یک شقه گوسفندی کامل خریداری می کنید، دنبه ی آن را جدا کنید. دنبه را به مکعب های کوچکی در ابعاد چند سانتی متر تقسیم کنید. سپس آن را کاملاً بشویید تا آلودگی های احتمالی از روی آن کنار بروند.

حال دنبه آماده ی روغن گیری است. البته باید اجازه دهید کاملاً خشک شود و آب بر روی آن وجود نداشته باشد. حال دنبه را در یک قابلمه بریزید و بر روی شعله ی گاز قرار دهید. شعله را کم کنید تا دنبه به آرامی روغن خود را پس دهد. می توانید هر چند دقیقه یک بار آن ها را هم بزنید تا نسوزد. بعد از حدود 20 دقیقه قابلمه ی شما سرشار از روغن می شود. حال مواد را از یک صافی عبور دهید تا تکه های به جای مانده از دنبه گوسفندی نیز از روغن جدا شوند. قبل از این که روغن ببندد و خود را بگیرد، با یک صافی ریزتر، روغن را صاف کنید تا دارای مواد اضافی نباشد. این روغن را در ظرفی بریزید و هنگام طبخ غذا به خصوص غذاهای سنتی مانند قرمه سبزی و قیمه از آن استفاده کنید. در این صورت هم طعم غذاهایتان عالی می شود هم روغن سالم تری مصرف می کنید.

می توانید در حین پخت کمی نمک به دنبه های بیفزایید تا بوی بهتری به خود بگیرد.

دنبه 84163841

دنبه گوسفندی و کباب چنجه

اگر یک شقه گوسفندی دارید و می خواهید بخش هایی مانند ران، سردست و ... را کبابی کنید، باز هم دنبه گوسفندی به کمک شما می آید. دنبه دارای طعم خوبی است به خصوص اگر آن را برای کبابی کردن به کار ببرید.

دنبه را می توانید به صورت تکه های ریز درآورید و هنگام کباب کردن بین تکه های گوشت قرار دهید. در این صورت چربی که از دنبه گوسفندی بیرون می آید باعث می شود تا تکه های گوشت کبابی نیز ترد شده و دارای طعم خوبی شوند. حتماً کباب به همراه دنبه را امتحان کنید تا از طعم یک کباب خوشمزه لذت ببرید.

 

مزایای استفاده از دنبه گوسفندی

دنبه گوسفندی سرشار از ویتامین و اسیدهای چرب گیاهی است؛ زیرا غذای گوسفند از گیاه است و این مواد مغذی را در بدن خود ذخیره می کند. دنبه گوسفندی دارای چربی طبیعی است و استفاده ی متعادل از آن سبب می شود تا بدنی سالم تر داشته باشید. علاوه بر این به علت طبع گرمی که این چربی دارد، در رگ ها و عروق رسوب نمی کند و مشکلاتی مانند گرفتگی عروق و قلب را به همراه ندارد. البته به یاد داشته باشید که مصرف چربی حتی نوع خوب آن نیز باید متعادل باشد.

از این رو شما می توانید به جای استفاده از روغن های مصنوعی از این چربی خوش طعم بهره ببرید.

از این به بعد به جای دور ریختن دنبه گوسفندی که از شقه گوسفندی کا

مل یا ذبح گوسفند زنده به دست می آورید، می توانید آن را برای کاربردهایی که ذکر شد و استفاده در غذا به صورت مستقیم برای سرخ کردن به کار ببرید.

lopas یکشنبه 23 تیر 1398 زمان : 0:10 نظرات (0)
بازدید : 51

مغز گوسفندی را می توان به عنوان یک غذای بسیار پر انرژی مورد استفاده قرار داد. یکی از متنوع ترین ترکیبات غذایی در کله پاچه گوسفندی است که از نظر مواد مغذی و تنوع طعم می توان گفت یک غذای بی نظیر است. به گونه ای که برای طیف های مختلف ذائقه ای می تواند طعم های مختلف از جمله پاچه، مغز، زبان، سیرابی و ... را در کنار هم فراهم کند؛ اما در کنار این نوع غذا، مغز گوسفندی را می توان به صورت جداگانه تهیه کرد و یک خوراک خوشمزه به کمک آن تدارک دید. برخی افراد نیز به جای آن از مغز گوساله استفاده می کنند.

مفز گوسفندی 6515315

مغز گوسفندی، مزایا و معایب مصرف آن

برخی افراد معتقدند، استفاده از مغز به علت چربی زیاد و طبع بسیار سردی که دارد چندان مناسب نیست. قطعا هر ماده ی غذایی دارای یک سری مزایا و معایبی است که باید در کنار هم قرار گیرد تا برای مصرف آن تصمیم گیری کرد.

مغز از نورون های عصبی به وجود آمده است. مصرف مغز باعث می شود تا چهره شاداب شده و در تقویت قوای جنسی نیز بسیار مؤثر است. همچنین انرژی زیادی را به یک باره در بدن آزاد می کند که می توان از آن به عنوان یک ماده ی غذایی مؤثر برای ورزشکاران قبل از تمرینات ورزشی سنگین توصیه می شود. همچنین مصرف این ماده ی غذایی برای نوجوانان و رشد آن ها مناسب است.

اما مسئله ای که وجود دارد، مصرف بیش از حد مغز به علت کلسترول بالایی که دارد باعث می شود تا چربی خون بالا رود و بر روی دستگاه گوارش تأثیر منفی دارد. از این رو نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

اگر ماهی یک وعده خوراک مغز گوساله یا مغز گوسفندی قبل از یک برنامه ی پرتحرک مصرف کنید مشکلی ندارد؛ اما این خوراک خوشمزه را چگونه می توان تهیه کرد؟

 

مواد لازم برای تهیه خوراک مغز گوسفندی یا گوساله

مغز گوسفندی 3 عدد (مغز گوساله یک عدد)

پیاز یک عدد

آب لیمو 2 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

 

 

طرز تهیه خوراک مغز گوسفندی یا گوساله

برای تهیه یک خوراک مغز گوسفندی خوشمزه باید ابتدا مغز را در آب سرد بگذارید. مغز را می توان از کله پاچه گوسفندی تهیه کنید یا از بیرون خریداری کنید. هر کدام از مغزها (گوساله یا گوسفند) را که انتخاب کرده باشید، باید ابتدا آن را در آب سرد قرار دهید و پوست نازکی که بر روی آن قرار دارد به آرامی جدا کنید. این کار باید به گونه ای صورت گیرد که بافت مغز از هم نپاشد. قطعا شما هم دوست دارید مغز پیچ در پیچ را با همان طرح زیبایی که دارد بر روی سفره قرار دهید. از این رو باید هنگام تمیز کردن، رگ گیری و ... مواظب این بافت نرم باشید تا خوراکی زیباتر داشته باشید که علاوه بر طعم خوبی که دارد چشم بیننده را هم سیر کند!

بعد از تمیز کردن مغز، آن را در یک ظرف قرار دهید، پیاز و نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و مقداری آب بر روی مغز گوسفندی بریزید تا سطح آن را بپوشاند.

مغز سریع می پزد و می توانید آن را بعد از نیم ساعت از روی شعله گاز بردارید. سپس مغز گوسفندی یا مغز گوساله را از ظرف بیرون آورید و در دیس بکشید. این غذا را می توانید با آبلیمو و ترشیجات مصرف کنید.

 

مغز گوسفندی 416431

خوراک مغز گوسفندی سرخ شده

اگر دوست دارید خوراک مغز خوشمزه تری داشته باشید و برای مهمانی های خود آن را تهیه کنید، می توانید بعد از مراحل بالا، مغز گوسفندی یا مغز گوساله را به چند تکه تقسیم کنید، سپس آن را در آرد به آرامی بغلتانید. یک یا دو تا تخم مرغ را در ظرفی بشکنید و کاملاً هم بزنید. سپس کمی نمک به آن اضافه کنید و مغز که با آرد پوشش داده اید در آن فرو ببرید. سپس مقداری روغن در یک ماهی تابه نچسب بریزید و مغز را در آن سرخ کنید تا طلایی شود. این خوراک مغز گوسفندی یا گوساله بسیار خوشمزه است؛ اما باید دقت کنید که در مصرف آن زیاده روی نکنید تا دچار بیماری هایی مانند کلسترول بالای خون یا درد معده نشوید.

همراه این غذا به علت طبع سردی که دارد بهتر است از مواد غذایی مانند خرما یا عسل میل کنید. همچنین برای کاهش چربی آن از آبلیمو یا سرکه در کنار آن استفاده کنید. هنگامی که مغز در بدن هضم می شود، خونی چرب و لزج ایجاد می شود. به همین علت مصرف آن برای سالمندان توصیه نمی شود و بهتر است بعد از مصرف آن تا جایی که می توانید تحرک کافی داشته باشید. همچنین مصرف آن برای کسانی که بیماری قلبی دارند نیز توصیه نمی شود.

ولی به هر حال این غذای خوشمزه را می توانید برای یک صبحانه ی خوشمزه قبل از یک روز کاری پر تحرک تدارک ببینید و تنوع غذایی را برای خانواده ی خود به ارمغان آورید.

lopas یکشنبه 23 تیر 1398 زمان : 0:06 نظرات (0)
بازدید : 40

گوشت گوسفندی یکی از مقوی ترین گوشت هایی است که از آن استفاده می شود. با توجه به جایگاه گوشت در تمامی جوامع به خصوص کشور ما اطلاع از خواص و مواد مغذی موجود در هر نوع گوشت می تواند کمک شایانی به حفظ سلامتی افراد کند. درصد اعظمی از تغذیه بر مبنای ذائقه ی فردی است ولی اکثر افرادی که می خواهند زندگی سالم تری به خصوص در زمان پیری داشته باشند، به صورت بهینه از مواد غذایی مختلف بهره می برند. خواص گوشت گوسفندی هم از منظر طب سنتی هم مواد مغذی موجود در آن مورد بررسی قرار می گیرد تا بتوانید کمبود مواد غذایی مورد نیاز خود را برای بدن از این طریق تأمین کنید.

گوشت گوسفندی 65641

خواص گوشت گوسفندی و مواد مغذی موجود در آن

استفاده از گوشت به علت داشتن املاح معدنی و ویتامین های مختلف باعث می شود تا بسیاری از نیازهای روزانه ی بدن به این مواد برطرف شود. املاح معدنی مانند کلسیم و فسفر به وفور در این ماده ی غذایی وجود دارد. این مواد برای بدن بسیار ضروری هستند و در ترکیب استخوان به کار می روند.

ویتامین های مختلفی مانند گروه ویتامین B در گوشت گوسفندی وجود دارد که بر روی سلامت پوست و مو، استقامت عصبی و حتی برای سلامت چشم مورد نیاز است. علاوه بر این وجود ویتامین ب 12 در بدن برای ساخت گلبول های قرمز خود مورد نیاز است و از کم خونی جلوگیری می کند.

 

 

خواص گوشت گوسفندی و سلامت پوست و مو

 یکی از عوارضی که در افراد دارای رژیم غذایی شدید به خصوص کسانی که مواد غذایی مانند گوشت مصرف نمی کنند دیده می شود، ایجاد چروک بر روی پوست و ریزش مو است. ویتامین های گروه ب برای تقویت پوست و مو ضروری هستند و کمبود آن ها در بدن به شدت بر این اعضا تأثیر می گذارد. با توجه به این که مقدار زیادی از ویتامین های گروه ب در گوشت گوسفندی وجود دارد، مصرف آن باعث می شود تا پوستی شفاف داشته باشید و چروک ها دیرتر به سراغ پوست آیند. همچنین لطافت و شادابی صورت وجود خواهد داشت. کولین و سلنیوم از دیگر موادی است که تأثیر آن ها بر روی پوست و مو اثبات شده است. امگا 3 نیز اسید چرب مغذی برای پوست و مو است که به مقدار زیاد در گوشت گوسفندی وجود دارد.

 گوشت گوشفندی 5416354

افزایش قوای جسمانی و خواص گوشت گوسفندی

این نوع گوشت مقوی است و برای درمان ضعف به خصوص در مواقعی که بیماری های مختلف فرد را تحت تأثیر قرار داده است، مناسب است. گوشت بره و گوسفندی انرژی لازم برای فعالیت های روزانه را تأمین می کند و منبع غنی از پروتئین است. سلنیوم یک منبع آنتی اکسیدان است که در این نوع گوشت به مقدار زیادی وجود دارد و سبب می شود تا سیستم ایمنی بدن تقویت شود. از این رو مصرف گوشت گوسفندی بدن را در برابر مقابله با بیماری ها قوی تر می کند.

 

سلامت استخوان با مصرف گوشت گوسفندی

 همانطور که گفته شد مقدار زیادی کلسیم و فسفر در این ماده ی غذایی وجود دارد. قدرت استخوان ها بسته به این دو ماده ی معدنی است که باید روزانه توسط مواد غذایی تأمین شد. استفاده از گوشت به خصوص در سنین رشد باعث می شود تا بتوانید رشد اسکلتی مناسبی داشته باشید و سلامت استخوان های خود را در سنین بالا تضمین کنید. مصرف گوشت باعث می شود تا بیماری هایی مانند آرتروز، دردهای گردن و کمردرد در کهنسالی به سراغ شما نیاید.

 

بیماری های عصبی و استفاده از خواص گوشت گوسفندی

بیماری های جسم و روح تأثیر زیادی بر همدیگر دارند. از این رو داشتن تغذیه ی مناسب می تواند در تأمین نیازهای روحی و عصبی فرد مؤثر باشد. امگا 3 یکی از اسیدهای چرب غیر اشباع است که به همراه ویتامین B12 پیشگیری کننده از بیماری اوتیسم است. علاوه بر این محتویات این گوشت سبب می شود تا مغز آرام شده و با استرس و افسردگی خداحافظی کند. یکی از مشکلات رژیم های گیاهی کاهش انگیزه، افسردگی و کاهش سطح نشاط فردی است. از این رو مصرف گوشت گوسفندی به این افراد توصیه می شود تا سبک زندگی بهتری داشته باشند.

 

 

خواص گوشت گوسفندی در طب سنتی

امروزه توجه به طب سنتی بسیار بیشتر شده است. سبک زندگی جدید و افزایش بیماری ها انسان را بیشتر به سمت طب سنتی پیش برده است. از نظر متخصصان این طب، گوشت گوسفندی دارای طبع گرم است و این امر سبب می شود تا چربی آن راحت تر هضم شود و ایجاد گرفتگی در شریان ها نسبت به دیگر انواع چربی کاهش زیادی داشته باشد. همچنین استفاده از این گوشت برای کسانی که دارای طبع سرد هستند بسیار مفید است. این گوشت بهترین گوشت برای مزاج انسان است و به کارکرد بهتر قلب، کلیه و کبد کمک می کند. این گوشت چاق کننده است و قوای جسمی و جنسی را افزایش می دهد.

lopas چهارشنبه 19 تیر 1398 زمان : 1:23 نظرات (0)
بازدید : 85

بلدرچین گونه های مختلفی دارد که دو نوع گوشتی و تخم گذار را شامل می شود. این پرنده به علت گوشت لذیذی که دارد در غذای انسان ها راه یافته است. همچنین پرورش آن ساده است و افراد می توانند حتی آن را در خانه ی خود نیز با سرمایه ای اندک نگهداری کنند. مواد مغذی زیادی نیز در گوشت این پرنده ی خوش طعم وجود دارد که باعث می شود نسبت به دیگر ماکیان سالم تر باشد.

بلدرچین 565313

مزایای پرورش بلدرچین گوشتی

قطعا داشتن یک کسب و کار درآمدزا از طریق بلدرچین، یک مزیت مهم است که در دنیای اقتصاد امروز افراد زیادی دوست دارند از آن بهره ببرند. این پرندگان بین 150 تا 250 گرم وزن دارند و مدت زمان کمی نیاز است تا بتوان آن ها را برای کشتار آماده کرد.

این پرنده به راحتی می تواند زمان زندگی سالمی را برای خود به وجود آورد؛ زیرا به نسبت دیگر پرندگان در برابر سایر بیماری ها مقاومت بیشتری دارد. از این رو نیازی به مصرف داروی خاصی برای آن ها وجود ندارد و بدون هیچ تخصص خاصی می توانید آن را پرورش دهید.

بلدرچین غذای تقریبا ارزانی دارد و این امر سبب می شود تا از نظر اقتصادی نیز پرورش آن مقرون به صرفه باشد و بتوان سود بیشتری از پرورش آن به دست آورد.

همچنین مواد مغذی مختلفی که دارد باعث شده تا مشتریان زیادی داشته باشد و افرادی با بیماری های قلبی، آسم و ... بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

 

فضای مناسب برای پرورش بلدرچین گوشتی

برای این که بتوانید بلدرچین تازه را وارد بازار کنید و کسب و کار خود را راه بیندازید، باید ابتدا فضایی مناسب برای پرورش آن ایجاد کنید.

این پرنده هم در قفس هم در یک سالن قابل نگهداری است. محیط باید تهویه مناسب داشته باشد و بر اساس سن بلدرچین، دمای مناسبی را برای آن بتوان ایجاد کرد. همچنین نور در سنین مختلف باید بر اساس استانداردهای لازم انجام گیرد که با لامپ های ال ای دی تأمین می شود.

اگر از قفس استفاده کنید باید از جنس فلز باشد و قفس های پلاستیکی گزینه ای مناسب نیست.

بلدرچین 513531

شروع به کار برای پرورش بلدرچین

اگر تازه کار هستید بهتر است جوجه های بلدرچین را خریداری کنید و مراحل رشد آن را دنبال کنید؛ اما ممکن است دوست داشته باشید خودتان از ابتدای کار شروع کنید.

تخم بلدرچین در دستگاه جوجه کشی حدود 17 روز طول می کشد تا بتواند جوجه تولید کند. دما در این قسمت 37 درجه است و باید به صورت دائم نور بر روی آن ها بتابد. بعد از این که جوجه ها سر از تخم بیرون آورند، باید به آرامی دمای محیط را هر چند روز یک بار کاهش داد تا به شرایط عادت کنند.

بعد از دو هفته می توان آن ها را به محیط سالن انتقال داد. در این سالن دما بین 21 تا 25 درجه است و 8 ساعت در شبانه روز خاموشی ایجاد می شود.

 

تغذیه بلدرچین و نکاتی در مورد آن

همانطور که گفته شد، بلدرچین دارای تغذیه ای به صرفه تر نسبت به دیگر ماکیان است. از این رو برای کسانی که سرمایه ی زیادی ندارند مناسب ترین گزینه است.

غذای بلدرچین بالغ حاوی 22 درصد پروتئین و جوجه ها 27 درصد پروتئین است. پس باید برای هر گروه غذای مخصوص به خود را آماده کرد.

هر بلدرچین بالغ روزانه حدود 20 گرم دانه نیاز دارد و جوجه ها تقریبا 600 گرم دانه نیاز دارند تا به یک پرنده ی بالغ تبدیل شوند.

اگر می خواهید بلدرچین ها سریع تر پروار شوند و به وزن مورد نظر شما برسند، بهتر است غذای آن ها را از مواد مناسب و با کیفیت تهیه کنید.

 

 

بیماری ها و نکات بهداشتی در پرورش بلدرچین تازه

بلدرچین دارای بدن مقاومی است ولی باید در برابر یک سری بیماری ها واکسینه شود. از این رو اگر می خواهید به صورت حرفه ای کار کنید باید بیماری های شایع این پرنده را بدانید یا از دام پزشک برای این مورد کمک بگیرید تا برنامه ی واکسیناسیون و داروهای آن را به شما ارائه دهد.

رعایت یک سری نکات بهداشتی نیز سبب می شود تا احتمال بیماری در بلدرچین ها به مراتب کاهش یابد. از این رو تلفات نیز کمتر شده و سود شما نیز افزایش می یابد.

تهویه مناسب و تمیز بودن سالن از مهم ترین عاملی است که سبب می شود تا بلدرچین ها سالم بمانند. از این رو باید بخش هایی مانند کف سالن و حتی به صورت دوره ای دیواره ها را تمیز کنید. قسمت هایی مانند دان خوری، آب خوری و ... نیز باید تمیز بمانند.

علاوه بر این بلدرچین های بالغ نیز باید از جوجه ها جدا باشند و بعد از بالغ شدن جوجه ها آن ها را به سالن اصلی انتقال دهند.

همچنین پرنده هایی که بیمار می شوند به سرعت از سالن بیرون روند و در یک بخش قرنطینه نگهداری شوند.

با رعایت این نکات پرورش این پرنده راحت تر و با سود بیشتر خواهد بود.

lopas دوشنبه 17 تیر 1398 زمان : 23:23 نظرات (0)
بازدید : 72

جوجه کباب تندوری را از بیرون به صورت آماده خریداری کنید. ولی پیشنهاد می کنیم کمی تنبلی را کنار بگذارید و این بار با تهیه کباب تندوری خانگی اهل منزل را غافلگیر کنید. به خصوص اگر جزو خانواده هایی هستید که غذاهایی را طعم تند دوست دارید، بهترین گزینه برای یک شام خوشمزه هم برای خودتان هم مهمانی هایتان تدارک یک کباب تندوری ناب است. با ما همراه باشید تا طرز تهیه یک کباب هندی خوش طعم و تند را فراگیرید.

تندوری

مواد اولیه کباب تندوری خوشمزه

کباب تندوری یکی از غذاهای معروف هندی است که به علت طعم و عطر خاصی که دارد و ادویه های مختلفی که در آن مورد استفاده قرار می گیرد، افراد زیادی به آن علاقه دارند و کم کم خود را در ذائقه ی ایرانی ها نیز جای داده است. مهم ترین مرحله ی تهیه این کباب، تدارک دیدن مواد اولیه ی آن و ادویه هایی است که در این غذا مورد استفاده قرار می گیرد. مواد لازم برای تهیه سس و کباب هندی خوشمزه شامل موارد زیر است:

 

  • ران مرغ 5 عدد
  • پیاز متوسط دو عدد
  • سیر 3 حبه
  • آبلیمو دو قاشق غذاخوری
  • ماست یک پیمانه
  • زعفران دم کرده به مقدار لازم
  • پودر تخم گشنیز 1 قاشق چای خوری
  • پودر پاپریکا 1 قاشق چای خوری
  • ادویه کاری یک قاشق چای خوری
  • زیره سیاه 1 قاشق چای خوری
  • پودر زنجبیل یک سوم قاشق چای خوری
  • نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
  • فلفل سبز تند به مقدار لازم
  • رنگ خوراکی قرمز

 

طرز تهیه سس کباب تندوری

برای تهیه ی سس کباب باید مواد اولیه مانند ماست، آبلیمو، فلفل سبز، یک عدد پیاز، سیر، نمک و سایر ادویه جات را با هم در داخل غذاساز بریزید تا مایعی غلیظ به دست آید. رنگ خوراکی و زعفران را هم به مایع به دست آمده اضافه کنید. مقدار این دو ماده، بسته به نظر خودتان دارد و می توانید آن ها را کم کم اضافه کنید تا بتوانید در رنگ مورد نظرتان برای مایه تندوری را ایجاد کنید. اگر در نهایت احساس کردید مایع غلیظ تر از حد مورد نیازتان شده است، می تواند به آن کمی آب اضافه کنید.

تندور 463416

طرز تهیه کباب تندوری با طعم تند

برای تهیه کباب تندوری باید چند خراش در ران مرغ ایجاد کنید. سپس آن ها را در مایع آب و نمک در یک قابلمه به مدت نیم ساعت بگذارید بماند تا نمک به خوبی در بافت آن نفوذ کند. اگر مرغ را در داخل یخچال بگذارید بهتر است و طعم بهتری به خود می گیرد.

بعد از آماده شدن سس، مرغ ها را از آب نمک بیرون آورده و در داخل ظرف سس قرار دهید. این مایه باید حدود یک روز فرصت داشته باشد تا به داخل بافت مرغ نفوذ کند و کاملاً آن را خوش عطر و طعم کند. از این رو روی ظرف را با یک سلفون بپوشانید و اجازه دهید طعم دار شود.

بعد از مدت زمان حداقل یک شب، سینی فر را چرب کنید و یک عدد پیاز را حلقه حلقه کنید و در کف آن بچینید. فلفل های سبز را هم در آن قرار دهید. سپس مرغ را از مواد بیرون بیاورید و بر روی پیاز و فلفل قرار دهید. باید روی سینی فر را با سلفون بپوشایند تا در حین پخت مرغ خشک نشود. می توانید روی سلفون را چند سوراخ کنید تا بخار ایجاد شده از روی مرغ بیرون آمده و باعث بخار پز شدن کباب تندوری شما نشود.

دمای فر را بر روی 170 درجه بگذارید و یک ساعت مرغ تندوری را درون آن قرار دهید. بعد از یک ساعت سلفون را بردارید و اگر مرغ پخته بود روی آن را با کمی روغن آغشته کنید. حال گریل فر را روشن کنید تا سطح مرغ نیز کاملاً برشته شود.

کباب تندوری شما حالا آماده است و می توانید یک غذای خوشمزه را بر روی سفره ی خود ببرید.

 

نکاتی در مورد تهیه کباب تندوری

شاید آماده کردن سس تندوری و انواع ادویه جاتی که در آن به کار می رود برای هر کسی کاری راحت نباشد. از این رو می توانید تندوری را به صورت آماده خریداری کنید و فقط بخش پخت آن را خودتان آماده کنید.

با توجه به این که مواد موجود در سس باعث نرم شدن بافت ران مرغ می شود، زمان پخت زیادی برای آن نیاز نیست.

برخی افراد جوجه تندوری را به سیخ می کشند و آن را به صورت معمولی کباب می کند. پس می توانید از روش های مختلفی برای تهیه ی این غذای خوش عطر و طعم بهره ببرید.

lopas جمعه 14 تیر 1398 زمان : 17:28 نظرات (0)
بازدید : 68

ماهی شمال و جنوب در نوع با هم تفاوت هایی دارند. حتماً شما هم هنگام خرید ماهی به این مورد برخورد کرده اید که برخی از ماهی ها به عنوان ماهی جنوب یا شمال به شما معرفی می شوند. ماهی و محصولات دریایی از جمله مواد غذایی هستند که همیشه مصرف آن ها توصیه می شود. حتماً شما هم حداقل هفته ای یک وعده از این محصولات را در غذایتان بگنجانید تا سلامت خود و خانواده تان را تضمین کنید؛ اما یک مساله وجود دارد، بحث هایی که در مورد ماهی و محصولات دریایی شمال و جنوب و آبزیان پرورشی مانند ماهی قزل آلا و ماهی سالمون گاه در خبرهای پزشکی یا رسانه ها می شنویم. بحث آلودگی های دریایی و همین طور مواد غذایی ماهی های پرورشی که ممکن است ما را نگران کند. با ما همراه باشید تا سلامت ماهی های مختلف را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم بحث آلودگی محصولات دریایی و ماهی ها تا چه حد جدی است.

ماهی شمال

ماهی شمال و جنوب و آلودگی های دریایی

از کودکی در ذهن ما ماهی به عنوان یک غذای سالم و مغذی ثبت شده است، اما این سال ها اکثراً غذاهای سالم نیز به علت دست کاری طبیعت توسط بشر دچار تغییراتی شده اند؛ مثلاً بحث جیوه که در مورد ماهی ها مطرح می شود. جیوه در مواد و بازمانده های صنعتی کارخانه ها وجود دارد و با تخلیه ی این فاضلاب ها به دریا و دریاچه ها، احتمال آلودگی محیط زیست ماهی شمال و جنوب وجود دارد. البته ماهی هایی که در دریاهای آزاد و اقیانوس هستند، از این آلودگی ها در امان اند. به همین علت هر چند آلودگی های نفتی و صنعتی در خلیج فارس افزایش یافته است ولی ماهی جنوب می تواند سلامت بالایی داشته باشد.

در مورد دریاچه خزر می توان گفت به علت عدم ارتباط آن با دریای آزاد و اقیانوس، احتمال افزایش آلودگی به مرور زمان در آن بیشتر است. این عامل سبب شده تا متخصصان تغذیه در زمینه ی سلامت ماهی شمال نگران شوند؛ اما بهتر است بدانید آلودگی این دریاها هنوز آنقدر زیاد نشده است که شما خود و خانواده تان را برای مصرف آن ها در معرض خطر ببینید.

در مورد ماهی های پرورشی مانند ماهی سالمون و ماهی قزل آلا نیز نحوه پرورش آن ها مهم است. برخی از طرح های پرورش آبزیان دارای دامپزشک یا ناظر سلامت ماهی هستند و به صورت مداوم بر روی نحوه تغذیه ماهی، داروهای مصرفی و ... نظارت دارند. از این رو می توان با اطمینان خاطر از آن ها استفاده کرد.

روی هم رفته ماهی جنوب و دریای آزاد دارای سلامت بالاتر نسبت به ماهی شمال است و در نهایت ماهی های پرورشی توصیه می شود. البته ماهی هایی که پرورش داده می شوند آب شیرین و سالم تری نسبت به دریا و آلودگی های آن دارند و در دوران بارداری برای عدم تمرکز جیوه در بدن جنین، توصیه می شود از ماهی قزل آلا و سالمون پرورشی بیشتر استفاده شود تا ماهی های دریایی.

 

آلودگی احتمالی ماهی شمال و جنوب را چگونه برطرف کنیم؟

اگر جزو افراد حساس هستید و نمی توانید به ماهی که خریداری کرده اید اطمینان داشته باشید، می توانید از روش های برای دفع آلودگی های احتمالی ماهی و محصولات دریایی و پرورشی استفاده کنید. اکثر آلاینده ها به صورت محلول در چربی هستند و بیشترین تأثیر را بر روی چربی ماهی می گذارند. از این رو اگر ماهی شمال، ماهی جنوب یا هر نوع ماهی دیگری را می خواهید سالم تر مصرف کنید، می توانید پوست و لایه چربی که زیر آن قرار دارد با یک چاقو به آرامی جدا کنید که به بافت گوشتی آن آسیب وارد نشود. در این صورت می توانید با خیالی راحت تر این ماده ی غذایی خوشمزه و پرخاصیت را مصرف کنید.

آبشش ها و کبد ماهی نیز محلی است برای تجمع آلودگی های احتمالی، البته این بخش ها خوشبختانه مصرفی نیستند و هنگام تمیز کردن ماهی جدا می شوند.

از این رو هر چند ممکن است آلودگی هایی در انواع ماهی شمال و جنوب و همچنین ماهی های پرورشی وجود داشته باشد، اما این موضوع آنقدر جدی نیست که شما آن را از روی سفره ی غذایی خانواده تان جمع آوری کنید. خواص ماهی و محصولات دریایی آنقدر زیاد است که حذف آن می تواند یک منبع غذایی عالی را از دسترس تان خارج کند.

با روش هایی که از آن ها یاد شد می توانید با خیالی راحت تر ماهی شمال و جنوب را مصرف کنید. ماهی مقدار زیادی اسیدهای چرب دارد که مورد نیاز بدن است. سعی کنید حتماً یک یا دو وعده غذایی از آبزیان حتی انواع پرورشی آن ها در وعده های غذایی هفته خود بگنجانید تا سالم تر زندگی کنید. مصرف ماهی به خصوص برای قلب و عروق اهمیت بالایی دارد و می تواند به خوبی نیازهای بدن کودکان در حال رشد را هم فراهم کند.

lopas پنجشنبه 13 تیر 1398 زمان : 1:18 نظرات (0)

تعداد صفحات : 51

اطلاعات کاربری
آرشیو
  • 1399
  • 1398
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 510
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 175
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 200
  • باردید دیروز : 76
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 306
  • بازدید ماه : 608
  • بازدید سال : 6,696
  • بازدید کلی : 25,073

  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد