loading...

برگرباز ، با ما بهترین باشید.

بازدید : 53

انواع جوجه های طعم دار برای کبابی کردن یک گزینه ی عالی هستند. شما می توانید به راحتی با آن ها یک کباب خوشمزه تهیه کنید. اگر جزو افرادی هستید که در زمینه ی فروش گوشت و مرغ فعالیت می کنید، اگر بتوانید محصولات متنوع تری را به مشتریان خود ارائه دهید، کسب و کاری پررونق خواهید داشت. تعاملات بیشتر مردم با فرهنگ های مختلف نسبت به گذشته باعث شده است که با استفاده از ترکیبات مختلف بتوان انواع مواد غذایی متنوع را با طعم های مختلف در تمام نقاط کشور مورد استفاده قرار داد. به همین علت تنوع انواع جوجه های طعم دار مانند جوجه سینه زعفرانی، کتف مرغ عشایری، جوجه ران بندری و ... به صورت تازه در اکثر فروشگاه های مرغ و گوشت قابل دسترسی است.

 

جوجه کباب 561635

انواع جوجه های طعم دار برای تهیه کباب

کباب یک غذای خوشمزه است که تمام افراد آن را می پسندند، به همین علت انواع جوجه های طعم دار و ساده را می توانید برای ذائقه های مختلف کبابی کرده و یک سفره رنگین با غذاهای متنوع و خوشمزه تدارک ببینید. ادویه ها و ترکیبات مختلفی که به جوجه اضافه می کنند می تواند هر ذائقه ای را راضی نگه دارد. شما می توانید یک دیس بزرگ کباب با بال مرغ جنگلی، جوجه سینه زعفرانی، جوجه ران بندری، کتف مرغ عشایری و ... تهیه کنید تا هر کسی بتواند بین انواع جوجه های طعم دار که کباب کرده اید، طعم متناسب با ذائقه ی خود را پیدا کنید. مهمان نوازی از خصوصیات ویژه ی ما ایرانی هاست و مهم ترین مقوله در مهمان نوازی نیز پذیرایی و غذاهایی است که تدارک می بینید.

کباب با انواع جوجه های طعم دار را برای وعده ی ناهار و شام می توانید مورد استفاده قرار دهید. اگر بخواهید خودتان انواع طعم جوجه ها را تدارک ببینید قطعاً هم هزینه های بیشتری را متحمل می شوید هم زمان بر و خسته کننده است. پس بهتر است این نوع جوجه ها را به صورت تازه و آماده تهیه کنید تا غذایی خوش طعم را با آن ها تهیه کنید.

 

خرید انواع جوجه های طعم دار به صورت تناژ

کسانی که به جوجه های طعم دار به مقدار زیاد نیاز دارند می توانند این محصول را به صورت تناژ خریداری کنند و مورد استفاده قرار دهند. جوجه های طعم دار انواع مختلفی دارند و هر کدام از آن ها برای ذائقه ای خاص تدارک دیده شده است. از این رو بهتر است چندین نوع از این جوجه ها را خریداری کنید تا بتوانید مشتریان خود را راضی نگه دارید.

خرید جوجه های طعم دار به صورت تناژ و عمده این امکان را به شما می دهد که تخفیف دریافت کنید و همین طور بتوانید شرایط حمل بهتر و مطمئن تری را برای آن ها در نظر بگیرید. این جوجه ها شرایط نگهداری استانداردی دارند تا بتوانند چند روز سالم بمانند. از این رو اگر نوع تازه این جوجه ها را نیاز دارید برای مراسم ها و حتی فروش می توانید خریدی مطمئن داشته باشید.

این جوجه ها کیفیت خوبی دارند و از مواد اولیه مرغوب تهیه شده اند. به همین علت طعم یک کباب ناب را به شما هدیه می دهند و می توانید به راحتی این جوجه ها را به هر کسی پیشنهاد دهید. اگر بخواهید به صورت تناژ سفارش دهید، می توانید حتی درخواست استفاده از مرغ سبز را به جای مرغ معمولی در سفارش خود ثبت کنید.

 

جوجه کباب 5136561

چه افرادی به صورت تناژ انواع جوجه های طعم دار را خریداری می کنند؟

بیشترین خرید تناژ از انواع مرغ و محصولات آن، مربوط به فروشگاه هایی است که عرضه به صورت عمده و خرده فروشی از این مواد غذایی را بر عهده دارند. با توجه به این که انواع جوجه های طعم دار تازه باید در عرض چند روز مصرف شوند، معمولاً هر فروشگاهی نمی تواند به مقدار زیاد از آن ها سفارش دهد مگر این که مشتریان زیادی در این زمینه داشته باشد.

برخی افراد مانند کسانی که مجالس بزرگ دارند و می خواهند کباب را به عنوان غذای مهمانی خود انتخاب کنند، می توانند به صورت تناژ انواع جوجه های طعم دار مانند کتف مرغ عشایری، جوجه ران بندری، جوجه سینه زعفرانی و ... را خریداری کنند. در این صورت این محصولات غذایی را با قیمت مناسب تری خریداری می کنند و می توانند حتی سفارشات خود را در این خصوص ارائه دهند.

همچنین رستوران ها و مراکز پخش غذا نیز می توانند انواع جوجه های طعم دار تازه و خوشمزه را به صورت تناژ خریداری کنند و مورد استفاده قرار دهند. منوی غذایی متنوع در این مراکز بسیار مهم است.

تالارهایی که مجالس مختلف جشن و عروسی و مجالس رسمی برگزار می کنند از دیگر مراکزی هستند که می توانند از این خدمات استفاده کنند و به صورت تناژ انواع جوجه های طعم دار را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهند. در این صورت غذاهای متنوع تری را می توانند تدارک ببینند.

lopas دوشنبه 10 تیر 1398 زمان : 1:32 نظرات (0)
بازدید : 67

میگو از آبزیانی است که می توانید غذاهای متنوعی را با آن تهیه کنید. مواد مغذی زیادی که در گوشت میگو وجود دارد، مزید بر علت شده است تا توسط کارشناسان تغذیه به خوردن آن توصیه شوید. یکی از مشکلات عدیده ی خانواده هایی که فرزند کوچک دارند، بد غذایی آن هاست. کودکان به راحتی هر غذایی را نمی خورند. حتماً شما هم اگر جزو این خانواده ها هستید، میگو را یکی از بهترین غذاها برای کودک در حال رشد خود می دانید. به خصوص این که این غذا باعث رشد مغزی مناسب به علت داشتن فسفر می شود. اگر کودکتان ماهی و محصولات دریایی از جمله دوست ندارد، می توانید روش های پخت متنوعی را امتحان کنید و میگو را به صورت پفکی درست کنید، قطعاً در این صورت علاقه ی بیشتری به خوردن آن خواهد داشت. این غذا دارای ظاهری اشتها برانگیز است و به علت ترد بودن و طعم خوبی که دارد می تواند برای کودکان بهترین گزینه باشد.

 

میگو 616530

تمیز کردن میگو

برای تهیه این غذا بهتر است از میگو تازه استفاده کنید. اگر آن را به صورت پاک شده خریداری کرده اید، باید دقت کنید رگ گیری شده هم باشد. اکثراً فقط پوست و سر آن ها جدا شده است. رگ که در کمر میگو قرار دارد، دستگاه گوارش آن را تشکیل می دهد. سپس آن را بشویید و بگذارید کاملاً خشک شود. ممکن است میگو تازه با پوست خریده باشید، ابتدا سر آن را جدا کنید، بعد پوست آن را از ناحیه ی دم به آرامی بیرون بکشید.

 

مواد لازم برای تهیه میگو پفکی

برای تهیه این غذای خوشمزه، به مواد زیر نیاز دارید:

  • میگو تازه 1 کیلو
  • پیاز یک عدد متوسط
  • یا ماء الشعیر نصف پیمانه
  • آرد به مقدار لازم
  • سیر 3 حبه
  • بیکینگ پودر 1 قاشق چای خوری
  • روغن مایع به مقدار لازم
  • نمک، فلفل و زعفران به مقدار لازم

 

طرز تهیه میگو پفکی خوشمزه خانگی

سیر را رنده کنید و پیاز را ریز خرد کرده و در محلول ماء الشعیر و دو قاشق روغن مایع بریزید. نمک، فلفل و زعفران را هم به آن بیفزایید. بیکینگ پودر را روی آن بریزید و کاملاً هم بزنید تا محلول یک دست شود. سپس آرد را به آرامی روی این مخلوط بریزد و هم بزنید تا مایعی غلیظ به دست آید. حال میگوها را به این مخلوط بیفزایید و مخلوط کنید. درب ظرف را ببندید و حدود یک تا دو ساعت آن را در یخچال قرار دهید. این مواد به خورد میگو می رود و باعث می شود تا بافت آن نرم و خوش طعم شود.

برای سرخ کردن میگو آن را از یخچال بیرون آورید و اجازه دهید به دمای محیط برسد. در یک ظرف گود به اندازه ای که میگو در روغن شناور شود، روغن بریزید و اجازه دهید کاملاً داغ شود. سپس میگوها را در آن قرار دهید تا رنگی طلایی به خود بگیرد. حال میگو پفکی خوشمزه ی شما آماده است و می توانید آن را به تمام اعضای خانواده تان به خصوص کودکان توصیه کنید. این غذا دارای خواص زیادی است و هم در وعده های اصلی هم به صورت میان وعده می توانید از آن استفاده کنید.

معمولاً این نوع غذا را با سس های مخصوص سرو می کنند. به عنوان مثال سس تارتار که ترکیبی از سس مایونز، خیارشور، پیازچه و سرکه و نمک و فلفل است بهترین گزینه برای ترکیبی دلپذیر با میگو پفکی است که می توانید به سادگی آن را تهیه کرده و در کنار غذای خود قرار دهید.

میگو 1536165

نکاتی در مورد طبخ میگو پفکی خانگی

برخی افراد به جای ماءالشعیر از مقداری آبلمیو و ماست استفاده می کنند. همچنین تخم مرغ را هم می توان در این ترکیب گنجاند. به هر حال این غذا را به روش های مختلفی می توان تهیه کرد، اما ماء الشعیر با مواد مغذی زیادی که دارد گزینه ای عالی برای طبخ میگو است و بهترین اثر را بر روی نرم کردن و خوش طعم کردن آن دارد.

برای سرخ کردن باید از ماهی تابه گود با عرض کم استفاده کنید تا با مقدار کمتری روغن بتوانید این غذا را تهیه کنید.

میگو اسید چرب بالایی دارد و برای افرادی که چربی خون بالا دارند یا در سنین کهن سالی هستند، نباید به مقدار زیاد مصرف شود. می توانید با قرار دادن کاغذهای مخصوص غذا، در زیر میگو، پس از کشیدن آن در دیس مقدار زیادی از روغن موجود در بافت های غذا را بگیرید.

در انتخاب میگو دقت کنید، بهتر است میگوی تازه و در سایز متوسط انتخاب کنید که مواد به مرکز آن هم نفوذ کند و طعم بهتری داشته باشد.

ماهی و محصولات دریایی دارای خواص زیادی هستند که باید سعی کنید حتماً آن را در وعده های غذایی خود بگنجانید، از این رو روش های طبخ متنوعی را برای این مواد غذایی فراگیرید تا برای تمامی ذائقه ها، غذایی خوشمزه تدارک ببینید.

lopas شنبه 08 تیر 1398 زمان : 1:22 نظرات (0)
بازدید : 73

جگر گوسفندی جزو مواد غذایی است که ممکن است بارها آن را به دیگران پیشنهاد داده باشید. به خصوص هنگامی که فرد در اثر خونریزی شدید یا به هر علتی دچار کم خونی شده باشد، بهترین گزینه برای وعده های غذایی وی، جگر گوسفندی است. این ماده ی غذایی بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز برای بدن را مانند ماهیچه گوسفندی و چند برابر آن در خود ذخیره می کند. از این رو موادی مانند انواع ویتامین های مختلف و املاح معدنی مانند مس و آهن و اسید فولیک را در خود ذخیره می کند. پس اگر می خواهید یک غذای به اصطلاح مفید و مختصر بخورید، حتماً جگر را انتخاب کنید.

جیگر 41643163

مواد مغذی موجود در جگر گوسفندی

همانطور که گفته شد ویتامین های مختلفی مانند، ویتامین D, A,B12,E در این ماده ی غذایی مفید وجود دارد. این ویتامین ها همگی مورد نیاز بدن هستند و نبود آن ها باعث می شود تا سلامت فرد به خطر بیفتد. پروتئین و املاح معدنی مختلفی مانند آهن، مس، زینک، سلنیوم و ... است. اسیدهای چرب مفید و اسیدهای آمینه مفید برای بدن همگی در این بخش از بدن گوسفند جمع شده اند. از این رو اگر می توانید آن را برای تمام افراد خانواده خود بجز کودکان زیر یک سال مورد استفاده قرار دهید.

 

مصرف جگر گوسفندی و رفع کم خونی

یکی از مهم ترین خواص جگر گوسفندی، خونسازی به واسطه داشتن فولیک اسید، آهن و ویتامین B12 است. غلظت این مواد مغذی در این بخش از بدن نسبت به گوشت های دیگر بسیار بیشتر است. به همین علت است که برای افرادی که دچار خونریزی شده اند یا مدتی سو تغذیه داشته اند مصرف آن توصیه می شود. سلول های قرمزی خونی با مصرف جگر به سرعت تولید می شود و از آنمی جلوگیری می کند. کم خونی سبب می شود تا تغذیه دیگر اندام های بدن به خصوص مغز با مشکل مواجه شود و باعث تحلیل رفتن اندام های داخلی شود.

 

سلامت مغز و تقویت حافظه با جگر گوسفندی

ویتامین B از جمله ویتامین هایی است که سبب می شود تا سلول های عصبی به خوبی کار خود را انجام دهند. کمبود این نوع ویتامین به زوال مغز و اختلالات مربوط به آن می انجامد. ویتامین B1 در سرعت انتقال دهنده های حسی و تقویت حافظه تاثیر بسیار زیادی دارد. از این رو با مصرف جگر به خوبی می توان از مغز و سلول های عصبی محافظت کرد. این ترکیبات در ماهیچه گوسفندی اما به مقدار کمتر هم وجود دارد.

کولین از دیگر موادی است که در جگر وجود دارد و در بهبود حافظه نقش بسیار مهمی ایفا می کند. مصرف بلند مدت کولین از ابتلا به آلزایمر جلوگیری می کند و در دوران پیری به شدت مورد نیاز بدن است.

جیگر 5163541

تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف جگر گوسفندی

جگر گوسفندی حاوی مقدار زیادی ویتامین A و زینک است. رگ های خونی به کمک این ویتامین سلامت بالایی خواهند داشت و با جلوگیری از آسیب به بافت رگ ها سیستم ایمنی تقویت می شود. این سیستم مهم ترین بخش برای مبارزه با عوامل بیماری زا است. کمبود ویتامین A سبب می شود تا بیماری های خود ایمنی در فرد شکل گیرد. این دو ماده ی حیاتی سبب می شوند تا بدن در برابر یک سری عوامل بیماری زا و رادیکال های آزاد مقاومت بالایی داشته باشند.

 

سلامت قلب و جلوگیری از سرطان با مصرف جگر گوسفندی

قلب و عروق یکی از بخش های مهم در بدن است. سلنیوم از املاح معدنی موجود در جگر گوسفندی است. مصرف این ماده غذایی به شما کمک می کند تا در سنین بالا نیز بتوانید قلب و بدنی سالم داشته باشید. این ماده ی معدنی از جمله آنتی اکسیدان های قوی است که از ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی به خصوص در سنین بالا جلوگیری می کند.

 

محافظت از چشم با مصرف جگر گوسفندی

حتماً شما هم از ویتامین A و تاثیر آن بر چشم اطلاع دارید و می دانید که هویج را برای ویتامین A زیادی که دارد مورد استفاده قرار می دهند. جگر نیز یک منبع عالی از این ویتامین است و می تواند به خوبی نیازهای بدن را در این مورد رفع کند. مصرف جگر سبب می شود تا عفونت های چشمی، آب مروارید و دیگر بیماری های چشم به سراغ تان نیاید.

 

نکاتی در مورد مصرف جگر گوسفندی

هر ماده ی غذایی هر چند مواد مغذی مفیدی داشته باشد، مصرف بیش از حد آن ممکن است برای بدن مضر باشد. از این رو مصرف بیش از حد ویتامین A نیز ممکن است برای بدن مضر باشد. این ویتامین محلول در چربی است و از بدن دفع نمی شود. به همین علت اگر مقدار زیادی از آن مصرف شود، سبب مسمومیت بدن می شود.

علاوه بر این چربی این ماده ی غذایی زیاد است. به همین علت ممکن است در صورت مصرف مکرر و بیش از حد آن، مشکلاتی مانند گرفتگی عروق، افزایش کلسترول خون و ... اتفاق افتد. پس اگر می خواهید جگر گوسفندی را مصرف کنید، آن را بیش از یک وعده در هفته مورد استفاده قرار ندهید. البته در مواردی که مشکلاتی مانند کم خونی شدید هست، به صورت دوره ای مصرف بیشتر آن مشکلی ندارد.

lopas شنبه 08 تیر 1398 زمان : 1:17 نظرات (0)
بازدید : 60

کله پاچه گوسفندی معمولاً جزو غذاهایی است که شما هر وقت هوس خوردن آن را بکنید، باید از بیرون برای خرید آن اقدام کنید. مخصوصاً اگر یک خانواده کوچک داشته باشید که در شهرهای بزرگ زندگی می کنید، طبخ یک کله پاچه برای شما کار آسانی نیست. به خصوص که آماده سازی آن هم ممکن است کار هر کسی نباشد؛ اما می خواهیم روش هایی را برای راحت شدن کارتان بگوییم. به خصوص اگر بخواهید یک غذای خاص برای دورهمی های خانوادگی تهیه کنید و از آن نهایت بهره را ببرید.

کله پاچه

 

آماده سازی کله پاچه گوسفندی برای طبخ

در فروشگاه های گوشت، می توانید کله پاچه گوسفندی را تمیز شده و مرتب خریداری کنید؛ اما اگر خودتان اقدام به خرید گوسفند زنده و ذبح آن کرده باشید، با یک کله پاچه پر از مو روبرو می شوید. برخی افراد حتی نمی دانند چگونه موهای موجود روی کله پاچه را بزدایند و ممکن است آن را دور بیندازند. با روشی ساده می توانید به راحتی کله پاچه را تمیز کرده و برای طبخ آماده کنید.

یک دیگ بزرگ پر از آب جوش آماده کنید و کله و پاچه گوسفندی را در آن قرار دهید. بعد از چند ثانیه آن را بیرون آورید، می بینید که موهای آن به راحتی کنده می شوند. البته باید از دست کش استفاده کنید تا دستتان بو نگیرد و نسوزد.

این کار را آنقدر ادامه دهید که هیچ مویی بر روی کله پاچه نماند. قسمت هایی مانند داخل گوش را هم می توانید با چاقو تمیز کنید. از دو طرف دهان آن را برش بزنید و کاملاً باز کنید تا دو طرف سر از هم جدا شود. سپس با یک برس یا سیم ظرفشویی، زبان، پوست سر و پاها را کاملاً شسته و تمیز کنید. آب را با فشار در بینی آن بگیرید و چند بار محکم آن را زمین بزنید تا تمیز شود. البته این کار زمانی به درتان می خورد که گوسفند زنده را خریداری می کنید. اگر می خواهید این روند سخت را پشت سر نگذارید، خرید کله پاچه گوسفندی آماده بهتر است. این کله پاچه ها موزدایی و تمیز شده اند و فقط باید آن را طبخ کنید.

 

مواد لازم برای طبخ کله پاچه گوسفندی

کله گوسفندی یک عدد

پاچه گوسفندی 4 عدد

سیرابی (در صورت علاقه)

نخود یک پیمانه

پیاز یک عدد متوسط

نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

رب گوجه به مقدار لازم

دارچین یک نصف قلم کوچک

لیمو عمانی یک عدد

بسته به ذائقه ی فردی ممکن است برخی از این مواد کم و زیاد شوند. به عنوان مثال برخی افراد از بلغور گندم به جای نخود در این غذا استفاده می کنند. برخی کله پاچه را بدون نخود تهیه می کنند. همچنین اضافه کردن رب گوجه انتخابی است و می توانید آن را حذف کنید.

 

روش طبخ کله پاچه گوسفندی

برای تهیه این غذای سنتی و پر انرژی، نیاز به زمان زیادی دارید، پس اگر برای وعده صبحانه می خواهید آن را آماده کنید باید از شب قبل شروع به پخت آن کنید. پخت این غذا بسیار راحت است. فقط کافی است کله و پاچه گوسفندی را در یک دیگ بزرگ بگذارید و بر روی شعله گاز قرار دهید. نخود و سیرابی را هم به آن اضافه کنید. پیاز را به تکه های بزرگ تقسیم کنید و در دیگ بیندازید. همچنین دارچین را هم به آن اضافه کنید. بعد از یک تا دو ساعت، دارچین را بیرون آورید. شما می توانید آب جوش زیادی بر روی آن بریزید تا به آرامی بپزد. وقتی کله پاچه گوسفندی نیم پز شد، لیمو عمانی را هم به آن بیفزایید تا نه خیلی در آن بماند که تلخ شود و بتواند طعم خود را به غذا بدهد. هر وقت کله پاچه شما پخته شد، نمک، زردچوبه و فلفل را به آن بیفزایید. اگر دوست دارید آب کله پاچه تان خوش رنگ تر شود، کمی رب گوجه هم به آن اضافه کنید.

اجازه دهید آب آن کمی غلیظ شود سپس شعله را خاموش کنید. این غذا را با آب لیمو، نارنج و ... می توانید سرو کنید. اگر کله پاچه گوسفندی و سیرابی مربوط به یک گوسفند باشد، زمان پخت آن ها یکی است و می توانید هر دو را با هم در قابلمه بگذارید. سعی کنید موقع خرید از کله و پاچه گوسفندی مربوط به یک گوسفند خرید کنید تا در هنگام پخت آن دچار مشکل نشوید.

کلهپاچه 51653

نکاتی در مورد مصرف کله پاچه گوسفندی

سعی کنید این غذا را برای وعده صبحانه آماده کنید و بعد از مصرف آن تحرک داشته باشید. کله پاچه دارای مقدار زیادی انرژی و چربی است که اگر در بدن بماند ممکن است گرفتگی عروق را به دنبال داشته باشد. اگر این غذا را با لیمو و ترشیجات مصرف کنید، چربی که جذب بدن می شود کمتر است.

افرادی که سن بالا دارند و همین طور کسانی که به چربی خون بالا مبتلا هستند، باید در مصرف کله پاچه بیشتر احتیاط کنند و در بازه های زمانی طولانی مدت و مقدار کمی از آن را بخورند. البته ناگفته نماند که استفاده از این غذا دارای مزایای زیادی است و ویتامین ها و املاح معدنی مفیدی در آن وجود دارد که برای بدن سود آور است. پس اگر آن را معتدل مصرف کنید، نگرانی از بابت عوارض آن نخواهید داشت.

lopas چهارشنبه 05 تیر 1398 زمان : 15:31 نظرات (0)
بازدید : 88

گوشت بوقلمون جزو گوشت های سفید محسوب می شود که دارای طعمی خوب است. البته شقه بوقلمون بیشتر در مهمانی ها و برای پخت یک بوقلمون راسته مورد استفاده قرار می گیرد و اکثر افرادی که گوشت خورشتی نیاز دارند از سینه بوقلمون و همین طور چرخ کرده بوقلمون برای استفاده در غذاهای خود استفاده می کنند. با توجه به این که بوقلمون جزو ماکیان محسوب می شود، تفاوت بین گوشت آن با مرغ ممکن است برای شما سوال باشد. البته اگر می خواهید یک مهمانی تجملی تر برگزار کنید، باید از شقه بوقلمون کمک بگیرید و آن را به صورت راسته و به روش هایی مانند شکم پر سر سفره بیاورید. آنگاه می بینید با همین یک غذا هم می توانید یک سفره ی مجلل پهن کنید و تعداد زیادی مهمان را راه بیندازید.

گوشت بوقلمون 4143143

تفاوت ظاهری گوشت بوقلمون و مرغ

از نظر ظاهری تفاوت چندانی بین گوشت مرغ و بوقلمون وجود ندارد و هر دو دارای گوشتی سفید هستند؛ اما بوقلمون اندازه ای بزرگ تر دارد و گاهی اوقات به چند کیلو هم می رسد. از این رو ران های بزرگ تر و مقدار گوشت بیشتری دارد؛ اما اگر به صورت فیله این گوشت را تهیه کرده باشید، متوجه می شوید که نسبت به گوشت مرغ کمی به صورتی می زند. این گوشت شامل هر دو نوع گوشت قرمز و سفید است و ترکیبی از آن ها محسوب می شود. گوشت قسمت سینه سفید و مانند گوشت مرغ و گوشت بخش ران مشابه گوشت قرمز است! از این رو شما با یک تیر دو نشان می زنید و گوشت مرغ و قرمز را کنار هم خواهید داشت. گوشت بوقلمون نسبت به مرغ دیرپز است و چند ساعت برای پخت آن باید زمان بگذارید. از دیگر خصوصیات گوشت بوقلمون تفاوت بوی آن با بوی مرغ است. البته اگر بوقلمون پرورشی باشد، بوی کمتری نسبت به بوقلمون محلی دارد.

 

تفاوت مواد مغذی در گوشت بوقلمون و مرغ

این دو نوع گوشت تقریباً دارای خواص یکسانی هستند ولی با توجه به یک سری مواد مغذی که اضافه بر گوشت مرغ در گوشت بوقلمون وجود دارد، کارشناسان تغذیه توصیه می کنند که بهتر است آن را جایگزین مرغ کنید. علاوه بر این، پرورش بوقلمون بدون مواد هورمونی و آنتی بیوتیک های فراوانی که در گوشت مرغ وجود دارد انجام می گیرد. این عامل خود یکی از مهم ترین دلایلی است که این نوع گوشت بر گوشت هایی مانند مرغ ارجحیت دارد. یک سری مزایا در مصرف گوشت بوقلمون وجود دارد که آن ها را بررسی می کنیم.

گوشت بوقلمون 165316351

اسید آمینه بیشتر در گوشت بوقلمون

اسیدآمینه ی موجود در این نوع گوشت زیاد هستند و باعث می شوند تا در مغز شما ترشح سروتونین افزایش یابد. از این رو احساس آرامش و کاهش اضطراب را می توانید با مصرف این گوشت خوشمزه تجربه کنید. پس بهتر است در دنیای پر از استرس امروزی، آن را در وعده های غذایی تان به خصوص برای زمان هایی که فشار عصبی دارید بگنجانید.

 

جلوگیری از سرطان با مصرف گوشت بوقلمون

این گوشت علاوه بر مواد مغذی مانند آهن و سایر املاح معدنی و ویتامین های گروه ب و ... دارای سلنیوم است. این ماده معدنی می تواند از بروز سرطان جلوگیری می کند و سیستم ایمنی بدن را به خوبی تقویت می کند. اگر سلنیوم به مقدار کافی در بدنتان وجود داشته باشد، رادیکال های آزاد مخرب نمی توانند به بدن آسیب برسانند. با مصرف بوقلمون و تأمین سلنیوم مورد نیاز، عملکرد غده تیروئید نیز در بدن شما بهبود پیدا می کند. گوشت چرخ کرده بوقلمون را می توانید برای تأمین این ماده معدنی مفید در غذاهای خود بگنجانید.

 

چه کسانی نباید گوشت بوقلمون مصرف کنند؟

در کنار مزایایی که بوقلمون برای بدن دارد، ممکن است مواد موجود در آن برای برخی از بیماری ها مناسب نباشد. به عنوان مثال کسانی که دارای فشار خون بالا دارند نباید به صورت مداوم از این نوع گوشت استفاده کنند. مقدار نمک در گوشت بدن بوقلمون زیاد است و باعث می شود تا فشار خون بالا رود. پس برای بیماران با فشار خون بالا و زنان باردار مصرف آن با محدودیت مواجه است.

نقرس یکی دیگر از بیماری هایی است که مصرف بوقلمون برای آن می تواند مضر باشد. اسید آمینه پورین برای کسانی که به این بیماری مبتلا هستند مضر است و باید گوشت بوقلمون را به علت داشتن این اسید آمینه به مقدار کم مصرف کنند.

اگر جزو این افراد نیستید، می توانید با خرید شقه بوقلمون به راحتی یک غذای خوشمزه برای دور همی های خود تهیه کنید و با خیال راحت آن را مصرف کنید.

علاوه بر این تهیه یک کباب تابه ای خوشمزه هم با چرخ کرده بوقلمون که می توانید از سینه بوقلمون با چربی کم تهیه کنید می تواند برای افرادی با سن بالا مفید باشد. برای استفاده از سینه بوقلمون باید پوست آن را جدا کنید تا چربی کمتری را وارد غذای خود کنید.

lopas چهارشنبه 05 تیر 1398 زمان : 15:28 نظرات (0)
بازدید : 78

گوشت شتر از جمله گوشت هایی است که در طب سنتی بسیار بر مصرف آن تاکید شده است. با توجه به مواد مغذی که در گوشت شتر وجود دارد و سبب می شود تا برای زمان های خاص مانند بارداری مفید باشد، بسیاری از افراد سعی می کنند از آن در مواقع مختلف بهره ببرند. البته تمام فرآورده های لبنی که از شتر به دست می آیند نیز دارای خواص زیادی هستند که هر کدام را می توان برای بهبود سلامت بدن مورد استفاده قرار داد. هر چند کیفیت و خواص این گوشت بر کسی پوشیده نیست اما معمولاً کمتر در بازار یافت می شود و گوشت شتر فله ای را ممکن است در هر فروشگاهی پیدا نکنید. برخی از فروشگاه های خاص به صورت اینترنتی اقدام به فروش گوشت شتر تناژ می کنند و آن را به دست مشتریان عمده خود می رسانند.

 

خواص گوشت شتر در دوران بارداری

 مصرف مواد مغذی در دوران بارداری اهمیت بالایی دارد. با توجه به این که رشد جنین و اندام های مختلف آن در کنار سلامت مادر بسته به رفع نیازهای مادر از مواد مغذی و ویتامین ها است، باید گفت که تغذیه ی مناسب را باید در این زمان سرلوحه ی برنامه های خود قرار داد. یک سری خصوصیات باعث شده است تا گوشت شتر نسبت به انواع دیگر گوشت ها تفاوت ها و مزایایی داشته باشد.

گوشت شتر چربی کمتری نسبت به گوشت های دیگر دارد. البته کوهان شتر از چربی خالص تشکیل شده است و مصرف این بخش به افرادی که دچار چربی خون بالا هستند توصیه نمی شود. ولی به طور کلی در دوران بارداری می توان از گوشت شتر فله ای برای کبابی کردن و پخت و پز استفاده کرد.

این گوشت دارای کالری زیادی است و برای زنان باردار مناسب است. استفاده از آن سبب می شود تا قوای بدنی افزایش یافته و استقامت را بالا می برد.

گوشت شتر حاوی مواد معدنی بالایی است

این نوع گوشت دارای مواد معدنی زیادی است که می توان به مقدار زیاد سدیم، فسفر و کلسیم در آن اشاره کرد. از این رو نیاز یک مادر باردار به مواد معدنی را می تواند به خوبی برطرف کند. این املاح بیشتر در گوشت ران شتر دیده می شود و زنان باردار برای تامین مواد معدنی مورد نظر خود می توانند از این بخش شتر بیشتر بهره ببرند. آهن و روی نیز از دیگر املاح معدنی است که در گوشت شتر دیده می شود و می تواند نیاز مادر و جنین را تا حدی از این مواد حیاتی تامین کند. روی اختلالات رشد جنین را برطرف می کند و وجود آن در غذای مادران باردار بسیار مهم است.

کلسیم موجود در گوشت شتر می تواند برای زمانی که استخوان های جنین در حال شکل گیری است مناسب باشد. از این رو در دوران بارداری هم از کاهش استحکام استخوان های مادر جلوگیری می کند هم سبب می شود تا کودک از نظر استخوان قدرت لازم را به دست آورد.

 

ویتامین های گروه B موجود در گوشت شتر

استفاده از ویتامین های گروه B باعث می شود تا بدن بتواند در مقابل مواد مضر و رادیکال های آزاد مقاومت بالایی داشته باشد. همچنین برای خون سازی و افزایش تعداد و کیفیت گلبول های قرمز یک ماده ی مورد نیاز است. معمولاً به علت نیاز بالایی که بدن به این ویتامین در زمان بارداری برای رشد جنین و سلامت مادر دارد، پزشک متخصص آن را به صورت مکمل غذایی برای مادر تجویز می کند. از این رو اگر بتوان مواد غذایی حاوی ویتامین های گروه B را مورد استفاده قرار داد سلامت مادر و جنین به خطر نخواهد افتاد.

گوشت شتر 5153641641

گوشت شتر و جلوگیری از زایمان زودرس

زایمان زودرس مشکلات زیادی را برای مادر و کودک ایجاد می کند و سلامت هر دو را به خطر می اندازد. مصرف این گوشت به علت داشتن ترکیباتی قوی و مؤثر از بروز زایمان زودرس به خصوص در افرادی که این خطر در کمین آن هاست جلوگیری می کند. از این رو مصرف گوشت و فرآورده های لبنی شتر می تواند برای زنانی که خطر سقط جنین یا مرده زایی دارند مناسب باشد.

 

گوشت شتر چگونه مصرف می شود؟

فروشگاه هایی هستند که گوشت شتر تناژ را برای مشتریان خود آماده می کنند. با توجه به این که گوشت شتر فله ای این امکان را به مشتری می دهد که از بخش های مختلف آن استفاده کند، معمولاً بهتر به فروش می رسد. معمولاً از شتر سن پایین که بین 1 تا 2 سال سن دارد برای خوراک استفاده می شود. به همین علت ترد است و برای کباب مناسب است. با توجه به مقدار زیاد کلاژن موجود در این نوع گوشت، هنگامی که گوشت شتر فله ای را خریداری می کنید از بخش هایی که برای کباب مناسب است استفاده کنید؛ زیرا کلاژن موجود در آن زمان سرخ کردن سبب می شود تا گوشت ناپز شود. خرید گوشت شتر تناژ از مراکز معتبر باید صورت گیرد تا گوشت تازه و سالم به مشتری ارائه شود.

lopas شنبه 01 تیر 1398 زمان : 19:24 نظرات (0)
بازدید : 77

سینه مرغ بخشی است که کمترین چربی را در خود دارد. به همین علت بهترین قسمتی از مرغ است که می توانید آن را برای غذاهای رژیمی مورد استفاده قرار دهید. اگر بخواهید مصرف مواد گوشتی را به صورت کامل از غذای خود حذف کنید، ممکن است دچار سو تغذیه شوید و مواد مغذی زیادی را که مورد نیاز بدنتان است در دسترس نداشته باشید. از این رو بهتر است به جای حذف کامل گوشت، از انواع گوشت کم کالری و بدون چربی استفاده کنید. اگر رژیم غذایی را تجربه کرده باشید، می دانید که مشکلات زیادی سر راه این افراد است. حتماً شما هم بارها هوس خوردن یک غذای گوشتی خوشمزه را کرده اید ولی نگران اضافه وزن خود بودید؛ اما می توانید با خیال راحت با سینه مرغ بدون استخوان با کتف یک خورشت خوشمزه تهیه کنید و کالری کمی را هم دریافت کنید. همچنین چرخ کرده سینه مرغ را می توانید در کباب و ساندویچ های خود استفاده کنید و از آن بهره ببرید. برای شما که می خواهید هم از غذای خود لذت ببرید، هم از یک غذای با کیفیت و دارای مواد مغذی مورد نیاز خود استفاده کنید با ما همراه باشید تا یک غذای رژیمی خوشمزه با سینه مرغ را برای شما آموزش دهیم.

 

مواد لازم برای تهیه غذای رژیمی با سینه مرغ

سینه مرغ بدون استخوان با کتف یک عدد

هویج یک عدد متوسط

کدو یک عدد متوسط

سیر سه حبه

پیاز متوسط یک عدد

فلفل دلمه یک عدد کوچک

شنبلیله خشک یک قاشق چایخوری

رب گوجه یک قاشق غذاخوری

ادویه کاری یک قاشق چایخوری

نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

روغن یا کره یک قاشق غذاخوری (می توانید آن را حذف کنید)

سینه مرغ 513

طرز تهیه غذای رژیمی با سینه مرغ

همیشه هم نیاز نیست برای رژیم گرفتن به فکر غذاهای بدون طعم باشید که انگیزه ی شما را برای صرف غذا کاملاً از بین ببرد! گاهی اوقات هم می توانید رژیم تان را حفظ کنید و غذایی خوشمزه را هم در لیست غذاهای خود بگنجانید.

ابتدا سینه مرغ بدون استخوان با کتف را تکه کنید. اگر کتف دوست ندارید می توانید از سینه مرغ خالی استفاده کنید. آن را با مقداری آب به مدت نیم ساعت بگذارید بپزد تا کاملاً نرم شود. در آب آن نمک، زردچوبه و کمی پیاز بریزید تا هم رنگ خوبی داشته باشد هم طعم مرغ بهتر شود.

تکه های مرغ را از ماهی تابه بیرون آورید و در ماهی تابه رژیمی سرخ کنید. نیازی به اضافه کردن روغن نیست و مرغ حالت کبابی می شود. کدو و هویج را هم کمی روی ماهی تابه تفت دهید تا رنگ آن ها تغییر کند. سپس پیاز را در ماهی تابه ریخته و با یک قاشق روغن یا کره سرخ کنید. کمی که پیاز سرخ شد سیر و فلفل دلمه ی خرد شده را هم به آن بیفزایید و تفت دهید. حال می توانید سینه مرغ، کدو و هویج را هم به پیاز و سیر اضافه کنید و تفت دهید. شنبلیله خشک را بر روی مواد بریزید و کمی تفت دهید. دقت داشته باشید که از شنبلیله زیاد استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است طعمی تلخ به غذای شما بدهد. نصف ادویه کاری را هم بر روی مواد و سینه مرغ بریزید. عطر غذای شما فضای خانه را پر می کند و شما را از حال و هوای رژیم های بی طعم بیرون می آورد. حال رب گوجه را در یک کاسه آب حل کرده و نمک، زردچوبه، فلفل و بقیه ی ادویه کاری را به آن بیفزایید و بر روی سینه مرغ بریزید. درب ظرف را ببندید و بگذارید تا با شعله ی ملایم بپزد. اگر خورشت آبدار دوست دارید می توانید زمانی که آب آن تمام نشده است شعله را خاموش کنید. درغیر این صورت بگذارید آب خوراک سینه مرغ بخار شده سپس آن را خاموش کنید.

از این رو یک غذای خوب با سینه مرغ می توانید تهیه کنید. همچنین در کنار آن با چرخ کرده سینه مرغ نیز خوراک های خوشمزه تهیه کنید.

سینهمرغ56 513

مزایای استفاده از غذای رژیمی با سینه مرغ

غذایی که طرز تهیه ی آن برای شما شرح داده شده، یک سری نکات رژیمی در خود دارد. کدو و فلفل دلمه جزو مواد غذایی کالری منفی هستند که برای افرادی که در رژیم غذایی هستند بسیار مناسب است.

سینه مرغ کالری کمی دارد و در عین حال غذایی خوشمزه است که هر کسی می تواند آن را مصرف کند. کباب چرخ کرده سینه مرغ و استفاده از آن در غذاهایی مختلف مانند تهیه ساندویچ مرغ می تواند رژیم غذایی خوشایندی برای شما ایجاد کند.

ادویه ی کاری حاوی تعداد زیادی ادویه جات مختلف است که بر روی افزایش سوخت و ساز بدن و چربی سوزی تاثیر زیادی دارد.

شما می توانید از این غذای رژیمی به صورت خوراک و با پلو استفاده کنید. همچنین غذای خوبی برای مهمانان شما هستند که رژیم غذایی کم کالری دارند.

lopas جمعه 31 خرداد 1398 زمان : 17:07 نظرات (0)
بازدید : 79

ماهیچه گوسفندی از مواد مغذی است که چربی نسبتاً کمتری از بخش های دیگر گوشت گوسفندی دارد. سال هاست که گیاهخواری سر زبان ها افتاده است و افرادی نیز هستند که به دلایل مختلف از خوردن گوشت خودداری می کنند و می گویند که بهتر است از مواد گوشتی استفاده نکنید، اما اکثر پزشکان و طب سنتی اقرار می کنند که گیاه خواری آن قدرها هم که طرفدارانش می گویند بدون ضرر نیست، به خصوص اگر طولانی مدت باشد عوارض زیادی را بر روی بدن اعمال می کند. از این رو نباید از فواید ماهیچه گوسفندی برای کسانی که مشکلات تغذیه ای دارند غافل شد و حتماً مواد غذایی گوشتی را به سمت رژیم تان هدایت کنید تا مشکلات جبران ناپذیری برای سلامت بدنتان به مرور پیش نیاید. این بخش از گوشت گوسفند دارای چربی کمتری است و می تواند برای افرادی که به مشکل چاقی دچار هستند یک گوشت مناسب محسوب شود که سبب افزایش وزن بیش از حد آن ها نمی شود.

ماهیچه گوسفندی

کمبود ویتامین B12 در گیاه خواران و جبران آن با ماهیچه گوسفندی

عوارض گیاه خواری می تواند شامل موارد متعددی شود که یکی از آن ها کمبود ویتامین های گروه ب به خصوص B12 است. این ویتامین در مواد غذایی گیاهی یافت نمی شود و اگر می خواهید آن را دریافت کنید باید به سراغ گوشت های مختلف بروید. فرقی نمی کند راسته با استخوان گوسفندی یا سر دست گوساله مصرف کنید، اما فواید ماهیچه گوسفندی در زمینه های مختلف به خصوص برای افرادی که دارای رژیم گیاه خواری بوده اند بیشتر است.

این ویتامین برای بدن بسیار مهم است و اگر کمبود آن احساس شود، قطعاً بر فعالیت های روزمره و کمبود انرژی بدن که ناشی از کم خونی است تأثیر می گذارد. همچنین می تواند در کمبود کلسیم نیز نقش داشته باشد و در نهایت آسیب های مغزی را شامل شود.

ماهیچه گوسفندی پخت شده

کمبود پروتئین را با ماهیچه گوسفندی جبران کنید

رژیم و عوارض گیاه خواری ممکن است کمبود پروتئین را برای فرد ایجاد کند. برخی افراد از پروتئین های گیاهی مانند حبوبات استفاده می کنند؛ اما مواد مغذی که در ماهیچه گوسفندی وجود دارد بسیار بیشتر و سریع جذب تر از این حبوبات است. همچنین مشکلات معده و دستگاه گوارش را هم به وجود نمی آورد. از این رو قبل از این که سر خود رژیم غذایی به خصوص رژیم های گیاه خواری طولانی مدت بگیرید، فکری به حال منابع پروتئین که نیاز دارید کنید. بهتر است اگر می خواهید رژیم لاغری بگیرید، حداقل هفته ای یک وعده کم حجم هم که باشد از مقداری گوشت استفاده کنید. یک وعده پلو ماهیچه گوسفندی یا خورشت راسته با استخوان گوسفندی می تواند هم از نظر ذائقه شما را راضی کند، هم مواد مغذی مورد نیاز بدن تان را تا حدی تأمین کند.

 

عوارض گیاه خواری و کمبود آهن و جبران آن با ماهیچه گوسفندی

بسیاری از گیاهان دارای مقدار زیادی آهن در بافت های خود هستند. از این رو افرادی که گیاه خواری را به جای همه چیز خواری انتخاب می کنند، معمولاً نگران نیستند که کمبود آهن به بدن آن ها آسیب وارد کند؛ اما بهتر است بدانید، آهن موجود در مواد غذایی گیاهی نسبت به آهن که در گوشت وجود دارد قابل دسترسی کمتری است. همچنین اسید فیتیک در اکثر ترکیبات گیاهی وجود دارد و باعث می شود تا جذب آهن از آن ها کم شود. از این رو استفاده از فواید ماهیچه گوسفندی می تواند به افزایش آهن موجود در خون کمک شایانی کند و به کم خونی نینجامد

 

کمبود کلسیم و پوکی استخوان و جبران آن با ماهیچه گوسفندی

قطعاً یک خورشت که با راسته با استخوان گوسفندی درست شده است می تواند مقدار زیادی کلسیم مورد نیاز بدن را تأمین کند. به همین علت اگر نیاز دارید بهترین مواد مغذی را به بدن خود برسانید باید از گوشت استفاده کنید. کلسیم در رژیم گیاه خواری جایگاه چندانی ندارد. همچنین وجود اگزالات در کنار کلسیم موجود در اکثر منابع غذایی گیاهی می تواند سبب شود تا این ماده معدنی در بدن جذب نشود. همچنین گوشت جات به خصوص برخی از ماهی ها و حتی گوشت گوسفندی باعث می شود تا مقداری ویتامین D, K به بدن برسد. به همین علت مشکلاتی مانند پوکی استخوان در افراد گیاه خوار دیده می شود که در افرادی که در طول هفته از ماهیچه گوسفندی و دیگر گوشت ها استفاده کرده اند دیده نمی شود.

از ین رو هر چند گیاهان دارای مواد مغذی و ویتامین های زیادی هستند و ممکن است بسیاری از نیازهای انسان را برطرف کنند، اما قطعاً اگر این رژیم غذایی برای انسان مناسب بود، از ابتدا انسان را به عنوان یک موجود همه چیز خوار بر روی جهان نمی فرستادند!

برخی از دانشمندان معتقدند دلیل این که انسان یک موجود همه چیز خوار است این بوده که رشد مغزی و جسمی مناسب داشته باشد و بتواند به زندگی متمدن خود به خوبی ادامه دهد.

lopas پنجشنبه 30 خرداد 1398 زمان : 16:02 نظرات (0)
بازدید : 128

چرخ کرده سینه مرغ را می توانید این بار برای یک غذای خوشمزه ی و خاص مورد استفاده قرار دهید. اگر از غذاهای تکراری خسته شدید و می خواهید یک بار دیگر تنوعی در نوع غذاهایی که تهیه می کنید بدهید، بهتر است این بار یک کباب تابه ای مخصوص و خوشمزه را تدارک ببینید. این کباب تابه ای خوشمزه علاوه بر طعم خوبی که دارد رنگ و زیبایی را هم برای سفره ی شما به ارمغان می آورد. با ما همراه باشید تا روش تهیه این کباب تابه ای خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

گوشت مرغ

مواد اولیه کباب تابه ای دو رنگ با چرخ کرده سینه مرغ

برای تهیه این غذا به چند نوع گوشت چرخ کرده نیاز دارید.

  • چرخ کرده سینه مرغ 500 گرم
  • پیاز یک عدد بزرگ
  • چرخ کرده گوسفندی یا گوساله 500 گرم
  • نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
  • سیر چهار حبه
  • زعفران آب شده نصف استکان
  • روغن دو قاشق غذاخوری

برای گوشت قرمز می توانید از چرخ کرده گوساله یا گوسفند استفاده کنید.

 

روش تهیه چرخ کرده سینه مرغ و گوشت و مایه کباب

برای این که یک کباب تابه ای خوش طعم داشته باشید، باید ابتدا مایه کباب را فراهم کنید. می تواند سینه مرغ را با تکه های بدون استخوان گوشت گوساله یا گوسفند و حتی ترکیبی به صورت جداگانه چند بار چرخ کنید. ولی چرخ کرده سینه مرغ، چرخ کرده گوساله و چرخ کرده گوشت را می توانید به صورت آماده از بیرون تهیه کنید. در این صورت نیازی به چرخ کردن مقدار زیادی گوشت ندارید و می توانید این مواد را تازه و به مقدار لازم تهیه کنید.

گوشت چرخ کرده گوسفندی و مرغ را در ظروف جداگانه ورز دهید پیاز و سیر را رنده کرده و آب آن را بگیرید و نصف آن را در چرخ کرده گوساله یا گوسفندی بریزید، نصف دیگر را در چرخ کرده سینه مرغ، سپس آن ها را کاملاً ورز دهید تا حالتی چسبناک به خود بگیرد. سپس نمک، فلفل و زردچوبه را به مایع اضافه کنید و کاملاً مخلوط کنید که در تمام قسمت های آن وارد شود. این کار را برای هر دو نوع گوشت در ظروف جداگانه انجام دهید تا مایعی یک دست و کامل داشته باشید.

سپس مقدار زعفران آب شده را به گوشت چرخ کرده سینه مرغ اضافه کرده و مخلوط کنید تا رنگ آن کاملاً زعفرانی و زیبا شود.

بهتر است برای این که مایع کاملاً طعم دار شود و برای طبخ آماده شود، چند ساعت درب ظرف را ببندید و آن را در یخچال نگهداری کنید.

سپس آن را از یخچال بیرون آورید. تابه رژیمی یا یک تابه نچسب را بر روی شعله ی گاز بگذارید و روغن را در آن گرم کنید. پس از داغ شدن روغن، یک لایه با ضخامت دو سانتی متر و عرض 4 سانتی متر از مایه چرخ کرده گوسفندی را در تابه قرار دهید تا کاملاً یک لایه از ابتدا تا انتهای تابه را بپوشاند. سپس کنار آن یک لایه از مایع چرخ کرده سینه مرغ را به همان اندازه و چسبیده به مایه قبلی قرار دهید. این کار را ادامه دهید تا ماهی تابه شما پر از مایه های دو رنگ و مختلف شود.

بعد از چند دقیقه که مواد با شعله ی ملایم پخت، آن را برگردانید تا سمت دیگر آن نیز بپزد و کبابی شود. سپس آن را در دیس بکشید. این کباب را می توانید با پلو یا به عنوان غذای نونی با گوجه کباب و سس گوجه سرو کنید.

گوشت مرغ 3

نکاتی برای طبخ کباب تابه ای دو رنگ با چرخ کرده سینه مرغ و گوشت

  • برای این که کباب شما ظاهری زیباتر داشته باشد، می توانید پس از پهن کردن مایع در تابه، به صورت افقی مواد را ببرید. کباب را با برشی که زده اید برگردانید تا هر بخش از کباب شما شامل بخش هایی از کباب مرغ و گوشت به هم چسبیده باشد.
  • شعله ی اجاق باید کم باشد تا مواد کاملاً مغز پخت شود.
  • ورز دادن مواد اهمیت زیادی دارد زیرا باعث می شود این مواد به هم بچسبند و مایه کباب وا نرود.
  • آب پیاز باعث می شود کباب حالت چسبنده خود را از دست دهد، از این رو آب پیاز را جدا کنید و در مایه نریزید.
  • اگر از طعم سیر خوشتان نمی آید می توانید آن را حذف کنید. ولی سیر باعث می شود کباب تان طعم بهتری داشته باشد.
  • می توانید این کباب را در تابه های رژیمی دو درب تهیه کنید و با برگرداندن ظرف به راحتی سمت دیگر کباب را نیز بر روی اجاق گاز قرار دهید.

کباب تابه ای خوشمزه با گوشت چرخ کرده سینه مرغ و گوشت چرخ کرده گوسفندی طعم یک غذای عالی را برای شما به ارمغان می آورد و به علت رنگ و طرح زیبایی که دارد کودکان نیز از آن استقبال می کنند

lopas پنجشنبه 30 خرداد 1398 زمان : 15:20 نظرات (0)
بازدید : 327
ژله رولی ، طرز تهیه ژله رولی
“ژله رولی” جز اون دسته از دسرهای شیکه که حتما برای یکبار هم شده باید امتحانش کنید.

طرز تهیه ژله رولی

ژله یکی از راحت ترین دسرهایی است که علاوه بر طعم بسیار خوشمزه ظاهری زیبا و جذاب دارد، استفاده از بستنی در ژله های رولی زیبایی و مزه بسیار خوبی به این دسر پر طرفدار می دهد.
lopas جمعه 10 خرداد 1398 زمان : 17:30 نظرات (0)

تعداد صفحات : 51

اطلاعات کاربری
آرشیو
  • 1399
  • 1398
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 510
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 289
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 368
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 504
  • بازدید ماه : 806
  • بازدید سال : 6,894
  • بازدید کلی : 25,271

  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد