loading...

برگرباز ، با ما بهترین باشید.

بازدید : 128

رازهای قدیمی ضد پیری ژاپنی! 

من ب هفت یا هشت ساله بودم، من مادرم را تماشا می کردم که چکونه خود را برای مراسم خوردن صبحانه آماده می کرد؛ بعد از شستن صورت با آب گرم  به آرامی گونه ها و پیشانی را با حرکتی ملایم به سمت بالا صاف کرد و همیشه برایمان می گفت که این عمل برای بهبود گردش خون است.
او به من می آموخت که مراقبت از پوست بسیار مهم است و من همیشه باید با عشق و احترام با پوستم رفتار کنم!
با افزایش سن، پوست شما برای سالم ماندن و زیبایی به کمک شما نیاز دارد و باید مدام آبرسانی شود.
مادرم،  برای آموزش من چند بطری و کوزه بیرون کشید و قدم به قدم ، روال زیبایی را به من نشان داد.
وی گفت: این یک روال سنتی  و قدیمی مراقبت از پوست ژاپنی است که توسط همه زنان ژاپنی دنبال می شود و در حالی که کاری بسیار آسان  و ساده است  می تواند برای پوست شما بسیار مفید باشد.  
حرفهای مادرم مربوط به  35 سال پیش بود، من ، صبح و شب به طور معمول مراقبت های پوستی مادرم را دنبال کرده ام قصد دارم این رازهای بزرگ جوانی را با شما به اشتراک بگذارم.
از آنجا که همه چیز درباره جوانی و سلامتی است، من هرگز دوست ندارم پوستی خشک، پوسته پوسته و یا بامنافذ باز داشته باشم به همین دلیل آموخته ام که بهترین راه برای جوان نگه داشتن پوست خوردن غذاهای ضد التهاب و استفاده از محصولات زیبایی ملایم و سرشار از مواد مغذی و فوق العاده مرطوب کننده است.
هیچ چیز بهتر از محصولات زیبایی ژاپنی نیست تا  پوست را به خویی آب رسانی و هیدراتاسیون کند تا به درخشش  و شفافیت دست بیابید و من زمانی که 41 سال از عمرم گذشته بود به انجام این کارها روی آوردم! بنابراین برای دستیابی به جوانی و زیبایی و حفظ آن هرگز دیر نیست و اکنون که 48 سال دارم کوچکترین چین و چروکی روی پوستم وجود ندارد. من این جوانی را مدیون کارهای روزمره مراقبت از پوست و اسرار زیبایی ژاپنی که مادرم با من در میان گذاشت، هستم.
روال ضد پیری ژاپنی به عادت روزانه تبدیل کنید و ببینید که چگونه این تغییرات باعث می شود جوان تر به نظر برسید. یک روال ضد پیری خوب برای مراقبت از پوست به شما کمک می کند تا به طور طبیعی سن خود را کاهش دهید!

پاک کننده پوست ملایم استفاده کنید

این پاک کننده ها هرچه لطیف تر باشد، بهتر است! زنان ژاپنی از مصرف محصولات خشن و حاوی مواد شیمیایی به شدت خودداری می کنند در عوض ، آنها از محصولاتی استفاده می کنند که دارای الکل کم و  طبیعی هستند. 
تمیز کردن  پوست بسیار ضروری است زیرا باعث از بین رفتن باکتری هایی می شود که احتمالاً در منافذ قرار می گیرند و باعث ایجاد چروک می شوند. اما فقط یک بار در روز پوستتان را تمیز کنید وگرنه پوست خود را خشک خواهید کرد! بهترین زمان برای انجام این کار قبل از خواب است.

 روغن پاک کننده عمیق DHC

DHC یکی از محبوب ترین مارک های پاک کننده ژاپنی است. روغن تمیز کننده سبکی است که با آنتی اکسیدان پر شده است تا پوست را با مواد مغذی تقویت کرده و به آن جلوه دهد. 

 CREE NATURAL AQUA GEL

این محصول بهترین و پرفروش ترین لایه بردار در ژاپن است زیرا فرمول فوق العاده ملایمی دارد که برای افرادی با پوست بسیار حساس استفاده می شود.

استفاده مداوم از نرم کننده ها

من سالهاست که با نرم کننده های پوست رابطه عاشقانه ای دارم!
هیچ چیز مانند یک نرم کننده پوست  به خوبی نمی تواند یک لایه رطوبت اضافی به پوست شما هدیه دهد.
نرم کننده ها، پوست شما را آبرسانی کرده و به آن مواد مغذی تزریق می کند. بر خلاف تونرها ، که تمایل به خشک شدن پوست دارند ، نرم کننده ها چهره را روشن تر می کنند. 
در جست و جوی محصولات غنی از کلاژن باشید!
نوشیدنی های کلاژن ، کوکی های کلاژن ، ماسک های کلاژن ، پودر  کلاژن، مکمل ها و حتی دستکش ها در ژاپن با کلاژن غنی شده اند!
زیبایی و سلامت پوست با کلاژن گره خورده است. دنبال کردن یک رژیم غذایی مناسب و پرخاصیت که به افزایش سطح کلاژن کمک کند از اهمیت بالایی برخوردار است. مصرف آبگوشت استخوان قادر است مقدار زیادی از این کمبود را جبران کند.

استفاده از ماسک های خانگی مرطوب کننده

همانطور که گفته شد، پایه و اساس مراقبت از پوست ژاپن در حفظ سطح بالای رطوبت پوست است. هرچه پوست مرطوب تر باشد ، سالم تر به نظر می رسد. استفاده از یک ماسک صورت یک یا دو بار در ماه به تقویت سطح رطوبت کمک می کند. 

صورت خود را ماساژ دهید

در حالی که بسیاری از ما هنگام تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود هستیم، زنان ژاپنی از این زمان برای تحریک جریان خون (که خطوط و چین و چروک های ظریف را به حداقل می رساند) مشغول ماساژ صورتشان هستند. 

استفاده منظم از ماساژور صورت باعث سفت شدن آن می شود. به زبان ساده، می توانید هرشب هنگام تماشای تلویزیون ماساژ صورت و بدن را انجام دهید.

محصولات طبیعی 

جلبک دریایی

زنان ژاپنی به طور مرتب از جلبک دریایی  برای کاهش چین و چروک استفاده می کنند ، زیرا این گیاه دارای مزایای طبیعی مراقبت از پوست است.
جلبک دریایی یک ماده غذایی ضد پیری عالی است و حاوی مقادیر زیادی ویتامین ها و مواد معدنی است که به سختی در سایر مواد غذایی یافت می شود. جلبک دریایی به دلیل خاصیت ضد التهابی طبیعی ، قرمزی ناشی از روزاسه و همچنین تورم را کاهش می دهد. ید متابولیسم را تنظیم می کند و به جوانسازی پوست کمک می کند.

چای سبز

چای سبز برای محافظت از پوست در برابر اشعه مضر خورشید که یکی از اصلی ترین دلایل ایجاد چین و چروک است با آنتی اکسیدان ها و خاصیت ضد التهابی بسته بندی شده است. برخی از تحقیقات با زنانی که دارای آسیب پوستی متوسط هستند و با اضافه کردن رژیم های غذایی آنها با چای سبز (طی یک دوره دو ماهه) ، بهبود قابل توجهی در خاصیت ارتجاعی مشاهده شده است. 

lopas شنبه 04 بهمن 1399 زمان : 14:07 نظرات (0)
بازدید : 132

در این مقاله اسرار زیبایی را به شما ارائه  خواهیم داد که در صورت رعایت روزانه به نتایج فوق العاده ای خواهید رسید. همه این روشها برای شما عالی عمل می کنند  و باعث می شود پوست و صورت شما  بسیار زیبا و جوان به نظر برسد.

1. قبل از شستن چهره خود ، دستان خود را پاک کنید
لمس صورت با دست های کثیف می تواند منجر به تشکیل جوش ها شود که زیبایی و گیرایی چهره را به طرز چشمگیری تحت تأثیر قرار می دهد. برای جلوگیری از این امر باید بطور مرتب روبالشتی های خود را بشویید،  اگر پوست خشک دارید باید هفت روز یکبار و اگر پوست چرب دارید، باید دو تا سه روز آنها را تغییر  و یا شست و شو دهید.  تمیز نگه داشتن صفحه گوشی موبایل که با صورت در تماس است نیز باید تمیز نگه داشته شود. 
2- کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید
کرم های ضدآفتاب باعث کاهش تیرگی بدن می شوند و شما را از اشعه UV آفتاب مضر محافظت می کنند. اگر کارتان به گونه ای است که باید در معرض نور خوشید قرار بگیرید، باید روزانه از ضد آفتاب استفاده کنید و نباید از فواید ضد آفتاب غافل شوید.
3- روی صورت خود یخ بگذارید
یخ به درخشش پوست شما کمک می کند زیرا با بستن منافذ باز پوستی  مانع از نفوذ آلودگی ها به پوست می شود و چهره را از کسالت و خستگی به دور می کند.
4- اگر به آکنه دچارید، از اسکراب دوری کنید
اسکراب برای تمیز کردن صورت و از بین بردن جوش های سرسیاه و سفید استفاده می شود. اما استفاده از اسکراب در هنگام مشکل آکنه می تواند منجر به التهاب  و سوزش پوست شود. برای جلوگیری از این تورم ، همانطور که توسط متخصصان پوست توصیه می شود ، باید از آب و خمیر آسپرین بر روی صورت خود استفاده کنید.
5- از موادی که موجب خشکی پوست می شوند، دوری کنید
مواد شیمیایی که م.جب خشکی پوست می شود، بنزوئیل پراکسید است که بیشتر کرم ها از این ترکیب شیمیایی تشکیل شده اند که  می تواند منجر به ایجاد لکه های تیره در چهره شود. شما باید از ماسک های تمیز کننده با خاک رس استفاده کنید که باعث مرطوب شدن پوست می شود.
6- صورتتان را مرتب تمیز کنید
برای جلوگیری از التهاب باید آرایش خود را در شب پاک کنید. صورت خود را با آب تمیز کنید و در صورت لزوم می توانید از شوینده های ملایم صورت نیز استفاده کنید.

7- به زیبایی پوست گردنتان اهمیت بدهید
گردن قسمت مرکزی  و از نواحی حساس بدن است که در داشتن ظاهر جوان و جذاب از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نور خورشید می تواند موجب ایچاد چین و چروک در این نقطه از بدن شود، بنابراین توجه به این قسمت از بدن از اهمیت بالایی برخوردار است.
8- ماساژ ملایم زیر چشمتان را فراموش نکنید
با انجام ماساژهای چشم ، می توان جریان لنف را گردش بیشتری دا ، پوست را نرم کرد و سیاهی و پف زیر چشم را از بین برد، برای انجام این کار نیاز به مراجعه به ماساژور نیست شما می توانید پس از یادگیری سریعاً آن را اعمال کنید.
9- قبل از خواب سینه بندتان را باز کنید
قبل از خواب باید سینه بند خود را باز کنید در غیر اینصورت می تواند منجر به بسیاری از مشکلات سلامتی مانند سوزش پوست ، بی قراری ، ناراحتی و تیره شدن پوست زیر سینه شود.
10 مراقب دستانتان باشید
دستها نیز به اندازه گردن و صورت به مراقبت زیادی احتیاج دارند زیرا ظریف ترین قسمت بدن هستند. شما باید روزانه با استفاده از کرم های مرطوب کننده ، دستان خود را آبرسانی کنید و برای جلوگیری از تیره شدن باید روزانه از ضد آفتاب استفاده کنید و هنگام انجام کارهای خانه دستکش بپوشید.
11- محصولات زیباییتان را در دمای مناسب نگهداری کنید
 محصولات زیبایی و بهداشتی  را که هر روز از آنها استفاده می کنید نباید در هوای مرطوب و محیط گرم نگهداری شود زیرا  اینگونه عمر مصرفی آنها با سرعت بیشتری کاهش می یابد بنابراین ، محصولات زیبایی و کرم هایی که به ندرت از آنها استفاده می کنید باید در یخچال نگهداری شوند.

lopas شنبه 04 بهمن 1399 زمان : 14:06 نظرات (0)
بازدید : 155

بعضی ها درباره آخرین ملکه زیبایی مصری معتقدند که او با مهارت های ظریف اغوا کننده آشنا بود، بسیار باهوش بود، می توانست ساز  بزند و برقصد، صدای شگفت انگیزی داشت و ...  اما قطعا این همه چیز نیست!
استثنایی بودن کلئوپاترا امری انکارناپذیر بود، او خوب می دانست که چگونه باید از اسرار، ابزار و مواد زیبایی زمان خودش چگونه استفاده کند! ما در این مقاله می خواهیم درباره نکات زیبایی ، مقرون به صرفه و در دسترس صحبت خواهیم کرد که ملکه کلئوپاترا از آن استفاده می کرده است.

نکات زیبایی کلئوپاترا چیست؟

حمام شیر و عسل کلئوپاترا

یکی از معروف ترین اسرار زیبایی کلئوپاترا حمام "شیر و عسل" بود. ملکه شیر یک خر جوان را با عسل تازه و روغن بادام مخلوط می کرد. 
برای تهیه حمام شیر و عسل ، نیمی از فنجان عسل را با 3 فنجان شیر مخلوط کنید و 5 قاشق غذاخوری روغن بادام را اضافه کنید (می توانید به جای آن از روغن زیتون استفاده کنید) ، سپس این ماده را در وان حمام خود بریزید و از  داشتن پوست ملایم و نرم لذت ببرید!

اسکراب بدن

برای تأثیر بهتر ماسک شیر و عسل ، خادمان کلئوپاترا عادت داشتند بدن او را با اسکراب شگفت انگیز و طبیعی ماساژ دهند.
2 قاشق غذا خوری نمک دریایی و 3 قاشق غذاخوری کرم خوراکی طبیعی و بدون عطر و طعم.
نمک دریایی را با خامه مخلوط کنید و بدن خود را با حرکات دایره وار به آرامی مالش دهید. حتماً این اسکراب را رها کنید تا حداقل 5 دقیقه روی پوست شما بنشیند ، سپس بشویید. این اسکراب پوست شما را به آرامی لکه دار می کند و باعث می شود بدن شما کاملا نرم و  لطیف شود!
ماسک صورت کلئوپاترا
یکی دیگر از رازهای  بزرگ زیبایی کلئوپاترا کرم مخصوص صورت است که از مواد طبیعی زیر آماده می شد:

•    2 قاشق غذاخوری آب آلوئه ورا
•    4 قطره روغن  گل رز
•    1 قاشق غذاخوری روغن بادام
•    2 قاشق موم زنبور عسل
موم زنبور عسل و روغن بادام را به آرامی گرم کنید تا ذوب شوند، اما آن را جوش نزنید (می توانید مقدار موم زنبور عسل متفاوت باشد ، هر چه بیشتر اضافه کنید - کرم شما غلیظ تر خواهد بود). آب آلوئه ورا و اسانس گلاب را اضافه کنید و کاملاً مخلوط کنید.
شما می توانید برای تاثیرگذاری بیشتر کپسول ویتامین E را به کرم خود اضافه کنید، بگذارید کرم کاملا طبیعی و سرشار از ویتامین شما خنک شود ، آن را درون یک ظرف شیشه ای بریزید و در یخچال بگذارید و روزانه استفاده کنید.

ساخت ماسک های صورت با استفاده از گل رس سفید، یکی دیگر از معروف ترین اسرار زیبایی ملکه کلئوپاترا زیبا بود. این ماسک به کمک گل رس سفید، شیر ، عسل و روغن زیتون (یا روغن بادام) تهیه می شد.

ماسک مغذی ضد عفونی کننده کلئوپاترا
•    زرده تخم مرغ
•    روغن بادام 
•    عسل 
تمام مواد را با هم مخلوط کرده و آن را به مدت 10-15 دقیقه روی صورت خود بمالید. این ماسک بسیار مغذی است! 
شامپو طبیعی کلئوپاترا
راز موهای زیبا و شفاف کلئوپاترا در مواد طبیعی پنهان است که یکی از آنها تخم مرغ ساده است.
3 عدد تخم مرغ را با آب مخلوط کرده و موهای خود را با این شامپوی طبیعی خود که آن را از ریشه تا انتهای موهای خود پخش کرده و ماساژ دهید سپس شویید.
3 قاشق غذاخوری عسل را با 1 قاشق غذاخوری روغن کرچک مخلوط کنید (اگر روغن کرچک ندارید - روغن زیتون جایگزین کنید) ، این ماده را روی موهای تازه شسته شده خود بمالید و بگذارید 5 تا 15 دقیقه خیس شود ، سپس بشویید. . این روش درمانی طبیعی مو به ترمیم موهای آسیب دیده کمک می کند ، به آن درخشش و نرمی بیشتری می بخشد.
کلئوپاترا نه تنها به طور طبیعی زن بسیار جذاب و زیبایی زمان خود بود، بلکه دوست داشت که با استفاده از ماسک  درمان و حمام های مختلف از خود مراقبت کند.
صابون زیبایی طبیعی کلئوپاترا
یکی دیگر از رازهای مهم زیبایی کلئوپاترا عشق استفاده از جو دوسر برای تمیز کردن پوست خود بود. امروزه بسیاری از صابون ها مخصوصاً برای افراد حساس برای پوست سخت و تحریک کننده هستند. بلغور جو دوسر نه تنها می تواند پوست را پاکسازی کند، بلکه سلول های مرده پوستی را از بین می برد و اندکی لایه برداری  میکند و مرطوب کننده و تغذیه کننده نیز می باشد.

ماسک آبرسان و مرطوب کننده کلئوپاترا
این ماسک می تواند به راحتی و به سرعت پوست خشک و کم آب را به آبرسانی کند. 2 قاشق غذاخوری خامه غلیظ و بدون طعم را با 1 قاشق غذاخوری عسل مایع مخلوط کرده و آن را به مدت 10 دقیقه روی صورت و گردن خود بمالید (مطمئن شوید که نسبت به مواد حساسیت ندارید)؛ با آب ولرم بشویید. این ماسک شگفت انگیز می تواند یک زندگی جدید را در پوست های کسل کننده و خشک ایجاد کند و آن را با طراوت به نظر برساند.
کلئوپاترا عاشق خاک رس طبیعی بود و می دانست که چگونه می توان از آنها برای زیبایی استفاده کرد. در اینجا یک ماسک صورت ساده وجود دارد که ملکه مصر آن را دوست داشت: 2 قاشق غذا خوری خاک رس را با 3-4 قاشق غذاخوری آب گرم خالص مخلوط کنید تا زمانی که خمیری منعطف را بدست آورید و حدود 10 الی 15 دقیقه روی صورت بگذارید.
گلاب 
خوشبختانه در هر فروشگاه مواد غذایی بهداشتی می توانیم گلاب پیدا کنیم یا خودمان نیز می توانیم آن را تهیه کنیم. صورت خود را هر روز صبح و هر شب با گلاب پاک کنید. به عنوان یک تونر صورت طبیعی از آن استفاده کنید. گلاب باعث می شود پوست شما نرم و صاف باشد ، به طور طبیعی مرطوب کننده و تغذیه کننده آن است.
برخی از این نکات و دستورالعمل های زیبایی را برای خودتان امتحان کنید و به اندازه ملکه زیبای مصری، لطافت و زیبایی را لمس کنید!

lopas شنبه 04 بهمن 1399 زمان : 14:03 نظرات (0)
بازدید : 76

•    آیا خوردن گوشت مرغ در دوران بارداری بی خطر است؟
•    فواید مصرف گوشت مرغ در حین بارداری
•    اثرات مضر مصرف مرغ در بارداری
در دوران بارداری ، برای مادر مهم است که از رژیم غذایی متعادل برای رشد و نمو جسمی و ذهنی کودک خود اطمینان حاصل کند. بسیاری از تغییرات جسمی که در دوران بارداری در بدن اتفاق می افتد باعث تغییر در عادت های غذایی می شود، بنابراین ضروری است که بدانیم چه موادی را می توان در رژیم غذایی قرار داد و از مصرف چه چیزهایی باید اجتناب کرد. گوشت مرغ یکی از غذاهایی است که برای مصرف زنان باردار توصیه می شود، زیرا منبع خوبی از پروتئین است و سایر ویتامین ها و مواد معدنی ضروری را نیز تأمین می کند.

آیا مصرف گوشت مرغ در دوران بارداری بی خطر است؟

مرغ یک ماده غذایی بسیار مغذی است که با پروتئین ها و 9 اسید آمینه ضروری غنی شده است ، گوشت مرغ از نظر چربی کم است و باعث افزایش وزن نمی شود و آن را به عنوان منبع غنی از مواد مغذی لازم برای یک زن باردار تبدیل می کند.
اما مهم است که مرغ مصرف شده توسط زنان باردار به خوبی پخته شود. از مصرف مرغ خام و نپخته باید جلوگیری شود زیرا می تواند توسط باکتری هایی به نام Listeria آلوده شود اما طبخ مرغ در دمای بالاتر از 160 درجه فارنهایت می تواند باکتری ها را از بین ببرد و مرغ را برای مصرف بی خطر کند.

فواید خوردن  گوشت مرغ در دوران بارداری

مرغ سرشار از پروتئین بدون چربی و سایر ویتامین ها و مواد معدنی مهم است. خوردن مرغ در اوایل بارداری مواد ضروری لازم را برای کمک به رشد جسمی، عصبی و ذهنی  سالم کودک در رحم مادر فراهم می کند.
در زیر  به چند مزیت دیگر از مصرف گوشت مرغ در دوران بارداری اشاره می کنیم:

•    مرغ سرشار از نیاسین یا ویتامین B3 است که باعث تحریک رشد مغز و حفظ سلامت مغز کودک می شود.
•    مرغ حاوی 9 اسید آمینه ضروری است که حمایت لازم را برای ایجاد و تقویت ماهیچه ها و عضلات انجام می دهد.
•    مرغ چربی کمی دارد و مواد مغذی مهم را تأمین می کند و از ایجاد و تجمع چربی اضافه در بدن جلوگیری می کند. برای کاهش میزان چربی، مرغ  باید بدون پوست مصرف شود.
•    مصرف 100 گرم مرغ در روز 50٪ از نیاز روزانه پروتئین یک زن باردار را برآورده می کند.
•    مرغ منبع غنی اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 است و از نظر کلسترول کم است.
•    جگر مرغ منبع خوبی از ویتامین کولین استد که به عملکرد مغز و حافظه نوزادان در سالهای اولیه پس از تولد کمک می کند.
•    جگر مرغ همچنین حاوی فولات است که به جلوگیری از نقص لوله عصبی در نوزادان کمک می کند.
•    مرغ حاوی ویتامین A و E ، سلنیوم و تیامین است. این ویتامین ها و مواد معدنی خاصیت آنتی اکسیدانی دارند که سوخت و ساز بدن را تقویت می کنند و باعث افزایش سطح انرژی می شوند.
•    مرغ  آهن و روی  بدن را تأمین می کند که به رشد سلول های جدید کمک می کند. آهن موجود در مرغ به راحتی توسط بدن جذب می شود.
مواد مغذی موجود در گوشت مرغ  به رشد اندام ها ، سلول ها و استخوان های کودک کمک می کند. همچنین مرغ از بیماریهای مزمن مانند دیابت ، کلسترول و بیماریهای قلبی پیشگیری می کند.
چند روش عالی برای استفاده از مرغ در وعده های غذایی:
1. می توانید مقداری مرغ بدون پوست را پخته و آن را برای برخی از پروتئین های مورد نیاز به سالاد اضافه کنید.
2. می توانید خوراک های از مرغ های خوشمزه تهیه کرده و آن را با برنج ، روتاری یا نان مصرف کنید.
3. مرغ پخته و خرد شده را با مقداری مایونز خانگی مخلوط کنید و از آن به عنوان یک ساندویچ خوشمزه میل کنید.
4- می توانید مرغ را با مقداری ادویه و سبزیجات بپزید و آن را به شکل سوپ سالم مصرف کنید.
5- می توانید مرغ را چرخ کرده و یک مرغ کبابی خانگی خوشمزه تهیه کنید.

اثرات مضر خوردن مرغ در بارداری

مرغ فاقد ماده مضر یا ماده معدنی است که برای یک خانم باردار مناسب نباشد و در واقع این ماده غذایی در دوران بارداری به عنوان یک ماده غذایی سالم محسوب می شود.
تنها خطر مرتبط با مرغ ، باکتری های عفونی به نام Listeria است. در مرغ آلوده یافت می شود و باعث ایجاد عفونت موسوم به لیستریوز می شود. لیستریوز در زنان باردار خطر زایمان زودرس ، سقط جنین ، عفونت در نوزاد و حتی مرگ زودرس را افزایش می دهد که در صورت پخت کامل  صحیح خطری در پی نخواهد داشت.

lopas سه شنبه 30 دی 1399 زمان : 18:09 نظرات (0)
بازدید : 131

در اینجا برخی از مهمترین مزایای سلامتی مرغ که بسیار چشمگیر هستند را خواهیم گفت.  
مرغ هزاران سال است که به عنوان غذا، اهلی شده و توسط انسان ها مصرف می شود. انواع زیادی از جمله مرغ آزاد، مرغ ارگانیک و مرغ معمولی وجود دارد و تفاوت بین آنها به نحوه تغذیه و پرورش آنها مربوط می شود. مرغ های آزاد مجازند تا در مراتع بطور آزاد بچرخند، مرغهای معمولی در قفس نگهداری می شوند و اجازه حرکت آزاد ندارند.
اما بهترین نوع مرغ از این میان، مرغ های ارگانیک و طبیعی هستند زیرا آنها باید به بیرون از منزل دسترسی داشته باشند، فقط مجاز به خوردن مواد غذایی ارگانیک بدون سموم دفع آفات  هستند و معمولا به آنها آنتی بیوتیک داده نشوند، این نوع مرغ ها در شرایط سالم و تمیز نگه داشته و اجازه رشد کاملا طبیعی دهند.

ارزش غذایی گوشت مرغ

 100 گرم مرغ حاوی:
انرژی (239 کیلو کالری)
 پروتئین (27.3 گرم)
 چربی (6/13 گرم)
 چربی اشباع نشده (8.31 گرم)
کلسترول (88 میلی گرم)
فسفر (182 میلی گرم)
پتاسیم (223 میلی گرم)
سدیم (82 میلی گرم)
 از نظر ویتامین ها منبع خوبی برای ویتامین B12 ، نیاسین ، ویتامین B6 ، اسید پانتوتنیک است و همچنین حاوی ویتامین E ، K می باشد که آن را تبدیل یک ماده غذایی ارزشمند کرده است.

کالری گوشت مرغ

زمانی که سخن از پروتئین بدون چربی می شود، مرغ  بهترین گزینه است زیرا  در مقایسه با گوشت قرمز حاوی کمترین چربی می باشد، مقدار چربی گوشت مرغ به قسمت های مختلف آن بستگی دارد:  
کالری سینه مرغ: 1 تکه (140 گرم) سینه مرغ خرد شده 231 کالری را تامین می کند.
کالری ران مرغ: 100 گرم وعده ران مرغ 209 کالری را فراهم می کند.
کالری بال مرغ: 100 گرم بال مرغ 203 کالری را فراهم می کند.

تامین پروتئین

گوشت مرغ یکی از بهترین مواد غذایی برای تامین پروتئین است. پروتئین نقش مهمی در رژیم غذایی ما دارد. این ماده از اسیدهای آمینه ساخته شده است که بلوک های اصلی  سازنده عضلات ما هستند. به طور کلی ، مقدار توصیه شده پروتئین مورد نیاز روزانه 1 گرم در هر کیلوگرم وزن بدن یا 0.4 گرم پروتئین در هر هرکیلوگرم از وزن بدن است. این مقدار برای ورزشکاران مقداری بیشتر است.

تامین ویتامین و مواد معدنی

گوشت مرغ نه تنها منبع خوبی از پروتئین است بلکه از نظر ویتامین ها و مواد معدنی نیز بسیار غنی است. به عنوان مثال ، ویتامین های B موجود در آن به بدن در تولید انرژی و سلول های قرمز خون سالم کمک می کنند.
ویتامین D موجود در مرغ  موجب جذب کلسیم و تقویت استخوان ها، ویتامین A در بهبود بینایی  و تقویت  سیستم ایمنی بدن  نقش مهمی دارند. مواد معدنی مانند آهن در تشکیل هموگلوبین ، فعالیت عضلات و جلوگیری از کم خونی مفید است. پتاسیم و سدیم الکترولیت هستند ، در حالی که فسفر به مقابله با ضعف ، سلامت استخوان ها ، عملکرد مغز ، مراقبت از دندان و سایر موارد متابولیک کمک می کند تا به تعادل مایعات منجر شود.

کنترل فشار خون

فشار خون می تواند یک وضعیت خاموش و خطرناک باشد که تأثیرات منفی جدی بر سلامت کلی بدن دارد و بهتر است با  سبک زندگی درست و یک رژیم غذایی کنترل شود. مطالعات نشان می دهد که عصاره های کلاژن از مرغ منجر به کاهش چشمگیر فشار خون می شود.

کاهش کلسترول

مقدار چربی اشباع شده و کلسترول موجود در گوشت قرمز مانند گوشت گوساله و گوشت گوسفندی بسیار بیشتر از مقادیر موجود در مرغ  ماهی و سبزیجات است. بنابراین برای کاهش خطر کلسترول و متعاقباً پیشرفت بیماری های قلبی بهتر است گوشت مرغ مصرف کنید.  

درمان سرماخوردگی

در حالی که یک کاسه سوپ داغ مرغ یک درمان قطعی برای سرماخوردگی، سرفه یا گلودرد نیست اما برای تسکین و افزایش روند بهبودی در هنگام بروز چنین بیماریهای شایعی شهرت قدیمی دارد.

lopas سه شنبه 30 دی 1399 زمان : 18:05 نظرات (0)
بازدید : 51

1-    رژیم غذایی سالم مصرف کنید
آرایش ظاهری می تواند جلوه ی خوبی به هریک از اعضای بدن بدهد اما  بدون شک هیچ چیز بهتر از محافظت  و مراقبت درونی نیست و ما از خوردن یک رژیم غذایی مناسب، مغذی  و با ویتامین، بهترین نتیجه را می گیریم. کمبود ویتامین در بدن به سرعت  خود را با ضعف، ناخن های شکننده یا چاله های ناخن نمایان می کند.

2-    از مرطوب کننده استفاده کنید

هنگام مالیدن لوسیون یا روغن به دستان خود ، حتماً آن را در کوتیکول ها و ناخن ها نیز بزنید. شستشوی منظم دست یا استفاده از ضدعفونی کننده دست می تواند به سرعت پوست و ناخن را خشک کرده و شکننده کند، بنابراین سعی کنید بعد از هر بار شست و شو ناخن هایتان را مرطوب کنید. علاوه بر مرطوب کننده ها، روغن نارگیل برای مالیدن به ناخن ها و کوتیکول های آن بسیار عالی عمل می کند.

3-    ناخن هایتان را مرتب کنید

اشخاصی که علاقه به بلند کردن ناخن هایشان دارند، احتمالاً ناخن های شکسته را تجربه کرده اند. تنها راه حل برای جلوگیری از این کار، مرتب، کوتاه و تر و تمیز نگه داشتن آن است. نیازی نیست که آنها را بیشتر از حد معمول بلند کنید تا در زمان  کار و  شستشوی ظروف ، دچار یک دردناک اجتناب ناپذیر شوید. ناخن های شما معمولاً در هر هفته 1 میلی متر رشد می کنند، بنابراین می توانید تصمیم بگیرید که چه زمانی باید آنها را مرتب و کوتاه کنید.

4-    از استفاده از پولیش های خشن خودداری کنید

جلا دهنده ها و لاک های  ناخن ها به طور معمول حاوی مواد شیمیایی بسیار سمی و رنگدانه هایی هستند که در واقع برای ناخن های شما مناسب نیستند. قبل از خرید ، مطمئن شوید که لاک ناخن را بدون تولوئن ، دیبوتیل فتالات ، دی متیل و دی متیل فتالات ، کافور و فرمالدئید انتخاب کرده اید. 

5-    برای لاک جایگزین پیدا کنید
رنگ آمیزی ناخن های شما یک زیبایی آنی جدیدی به ظاهر کلی شما خواهد کرد، اما  همانطور که گفته شد، لاک ناخن حاوی مواد شیمیایی است که برای  سلامتی ناخن ها مناسب نیست. لاک های طبیعی و گیاهی که جدیدا وارد بازار شده اند، با وجود رنگ های زیبا و متنوع مضرات لاک های شیمیایی را به همراه ندارند.
6-    کاشت ناخن و استفاده از ناخن های مصنوعی را کنار بگذارید

استفاده از ناخن مصنوعی یا کاشت ناخن موجب ایجاد فضایی بسته روی ناخن می‌شود که در آن آب و میکروب جمع می شوند که می‌تواند عامل ابتلای فرد به بیماری‌های میکروبی، قارچی و باکتریایی باشد، در ضمن بعد از برداشتن آنها نیز معمولا بستر ناخن  بسیار نازک، شکننده  و ضعیف می شود که برای مدتی رشد ناخن ها را نیز مختل می کند. کوتاه نگه داشتن ناخن ها ضامن سلامت و زیبایی آنهاست.

7-    مراقب کوتیکول های ناخن هایتان باشید

از برش دادن کوتیکول های  ناخن هایتان در حین مانیکور خودداری کنید زیرا کوتیکول ها مانعی برای  رشد و تکثیر باکتری ها هستند و برش آنها می تواند منجر به عفونت های دردناک شود. می توانید آنها را با استفاده از خلال کوتیکول مرطوب کرده و به عقب فشار دهید و تنها بخش های مرده پوست را برش دهید.

lopas سه شنبه 30 دی 1399 زمان : 18:01 نظرات (0)
بازدید : 50

استفاده از محصولات زیبایی مدرن می تواند بدون هیچ تلاشی صورت و پوست شما را  به طور آنی و در کمترین زمان شفاف و کاملاً درخشان کند، اما از طرف دیگر ممکن است شما را شوکه کند که این محصولات در واقع مواد شیمیایی بالقوه سمی را در خود نگه می دارند! 
بنابراین چرا ما از روشها و مواد طبیعی برای ایجاد پوستی سالم  و زیبا استفاده نمی کنیم؟!

جست و جو در اسرار زیبایی باستان

برای خلاصی از شر نقاط کور آرایشی و زیبایی، قصد داریم درباره فرمول های زیبایی باستانی موثر و سرگرم کننده که برای پوست و مو بسیار مفید هستند، صحبت کنیم.

اسکراب باستانی

هدف از اسکراب ، لایه برداری و پاکسازی پوست که در آن  پوست های مرده قدیمی را لایه برداری کنید و ظاهر کلی صورت خود را بهبود ببخشید. اتخاذ این روش  پوستی نرم ، صاف و بهبود بافت را به پوست  شما هدیه می دهد و از طرف دیگر به پایین آمدن میزان پیری پوست نیز کمک می کند و روند پیری آن را کند می کند.
در زمان های قدیم نیز زنان به زیبایی اعتقاد داشتند و انواع مختلفی از داروهای ضدعفونی کننده و ایده های زیبایی را انجام می دادند که هنوز برای زنان امروزی کاربردی و سودمند است. به عنوان مثال ، شما نمی توانید  زیبایی زن معروف کلئوپاترا را  را نادیده بگیرید! 
مصری ها از چندین کرم طبیعی ، جوانه های جو ، شیر بز و ماسک های طبیعی استفاده  می کردند.
مزایای اسکراب:
•    گردش را افزایش می دهد
•    غدد لنفاوی خود را تخلیه کنید
•    جریان خون را در سطح پوست افزایش می دهد
•    پوست را تسکین داده و آبرسانی می کند
روغن زیتون از رازهای بزرگ زیبایی باستان
میوه درخت زیتون که از نظر زیبایی بسیار ارزشمند است  از قبل از تاریخ ثبت شده و  بخشی از تمدن مدیترانه ای بوده است.

مردمان یونان باستان تأثیر روغن زیتون برای زیبایی جسمی را در فرهنگ و سنت شان بسیار بزرگ و مهم می دانستند و به دلیل تمدن بزرگشان ، بطری های روغن زیتون را به خارجی ها نیز عرضه می کردند.
روغن زیتون یکی از بهترین اسرار زیبایی برای تهیه آنتی اکسیدان های قوی از جمله ویتامینE و K  است که به ترمیم پوست آسیب دیده در اثر اشعه های مضر نور خورشید و سایر علائم محیطی کمک می کند. این مواد مغذی توانایی طبیعی در بازسازی سلول ها و بازگشت پوست به وضعیت خوب آن را دارند.
این هدیه طبیعی روغن زیتون هنگام استفاده به طور عمیق در پوست نفوذ کرده و آن را مرطوب، صاف و نرم می کند.
سایر موارد استفاده از روغن زیتون:
•    اسکراب لب
•    پاک کننده آرایش چشم
•    کرم اصلاح
•    مرهم ضد باکتری
•    درمان خشکی و شکنندگی مو
•    ترمیم ترک پاشنه 

ماسک  های باستانی

مصریان باستان از ماسک عسل و شیر برای زیبایی، نرمی و لطاف، تغذیه و آبرسانی ظاهر بدنی خود استفاده می کردند. 
یکی دیگر از ماسک های صورت، روغن چوب صندل  است که توسط ملکه نفرتی تی  برای کاهش چین و چروک و آسیب آفتاب از یک فصل خشک استفاده می شد، که فرمول بسیار موثری برای جوان تر به نظر رسیدن بود. 
زنان ژاپنی از ماسک برنج برای جلوگیری از پیری زودرس پوست  سرشار از ویتامین B برای رشد سلول ها و افزایش گردش خون در پوست استفاده می کردند.

عطرهای باستانی 

مصریان با فشردن روغنها و شیره گل ها، روش تهیه عطر و ادکلن را کشف کردند. 
عطرهای مدرن برای اضافه کردن مقداری روغن ضروری، عطرها ، مواد رنگ دهنده، مواد نگهدارنده و الکل با همان روش تاریخی تولید می شوند. اضافه کردن الکل در عطر به سرعت تبخیر می شود و  بوی عطر را در فضا می پراکند بنابراین عطرهای باستانی احساس عمیق تر و لطف شخصیتی بیشتری داشتند.
اسرار زیبایی باستانی سایه چشم
زنان، مردان و کودکان مصریان باستان از آرایش به عنوان روشی برای تقویت زیبایی خود استفاده می کردند ، به خصوص چشمان خود را با سایه های مختلف سایه می زدند تا در بخشی از مد و آیین خود اهمیت قائل شوند.
رنگ آمیزی چشم ها باعث عمق، ابعاد و جذابیت بیشتر آنها شده و توجه دیگران را به خود جلب می کرد.
آنها از رنگدانه هایی مانند سرمه به عنوان خط چشم استفاده می کردند. اما خانمهای طبقه بسیار ثروتمند و ممتاز از سایه چشم آبی عمیق ساخته شده از سنگ زنی و سنگهای قشنگ آبی لاپیس لازولی استفاده می کردند.

کلئوپاترا ، ملکه مشهور مصری درک واضح تری از آرایش چشم داشت ، بنابراین از رنگدانه Lapis Lazuli به عنوان سایه چشم استفاده  می کرد.

lopas سه شنبه 30 دی 1399 زمان : 17:59 نظرات (0)
بازدید : 63

سینه مرغ حاوی قند یا نشاسته ای نیست، مگر اینکه با نان یا پلو سرو شود، بنابراین فاقد کربوهیدرات است. برآورد گلیسمی تخمین زده شده سینه مرغ صفر است. سینه مرغ بدون پوست حاوی مقدار کمی چربی، کمتر از 3 گرم است و اگر پوست را روی سینه مرغ  نگه دارید، مقدار چربی، کالری و پروتئین بیشتری خواهد داشت. 
سینه مرغ منبع خوبی از پروتئین بدون چربی است و برای افرادی که گوشت  قرمز مصرف نمی کنند مصرف مرغ راهی ساده برای رفع برخی از نیازهای پروتئین بدن آنهاست بدون این که چربی زیادی مصرف کنند،البته مقدار چربی سینه مرغ به روش های پخت و پز نیز بستگی دارد، آب پز کردن و کبابی آن روی زغال بهترین روش طبخ مرغ است. 
 از دیگر مزایای بی نظیر سینه مرغ درصد پایین سدیم در آن است در عوض این گوشت ارزشمند از منابع بسیار خوب سلنیوم ، فسفر ، ویتامین B6 و نیاسین است.

فواید سلامتی سینه مرغ

از آنجایی که پروتئین کم چربی موجود در سینه مرغ می تواند مزایای مهم بسیاری را ارائه دهد این ماده غذایی را  می توان به بسیاری از برنامه های غذایی مفید تبدیل کرد.
توده عضلانی را می سازد و حفظ می کند
پروتئین به بدن کمک می کند تا توده عضلانی  خود را حفظ کرده  و همچنین به همراه داشتن یک برنامه تمرین قدرتی در ساخت عضلات کمک می کند، تحلیل عضلانی به طور مستقیم با میزان مرگ و میر در افراد مسن همراه است، بنابراین جای دادن منابع خوب پروتئینی مانند گوشت قرمز و گوشت سفید در برنامه غذایی سالمندان از ضروریات است.

تقویت  و استحکام استخوان ها

دانشمندان و پزشکان زمانی معتقد بودند که یک رژیم غذایی حاوی پروتئین حیوانی می تواند تراکم استخوان را کاهش داده و خطر استخوان شکسته را افزایش دهد. با این حال ، تحقیقات جدید نشان می دهد که پروتئین با کلسیم برای کمک به محافظت از استخوان ها ضروری است و  مصرف پروتئین کافی برای حفظ سلامت استخوان ها مهم است.

اشتها را کاهش می دهد

مصرف پروتئین به شما کمک می کند احساس  سیری کنید و این می تواند به کاهش میل  به مواد غذایی  و تنقلات کمک کند و از پرخوری جلوگیری کند. به عنوان مثال ، یک مطالعه کوچک در مورد مردان دارای اضافه وزن در رژیم های کم کالری نشان داد که افرادی که پروتئین بیشتری می خورند،  انرژی بیشتری دارند و برای مدت طولانی تری احساس سیری می کنند. 

نحوه آماده سازی صحیح سینه مرغ

نحوه تهیه سینه مرغ می تواند میزان چربی و کالری غذای شما را به میزان قابل توجهی تغییر دهد. اگر به دنبال محدود کردن چربی در وعده های غذایی خود هستید، کباب کردن و آب پز کردن  معمولاً سالم ترین روش تهیه هستند. پختن مرغ ، سرخ کردن  آن در کره یا روغن سرخ کردنی یا اضافه کردن چاشنی هایی مثل سس کباب ، چربی و کالری  آن را افزایش می دهد. 

lopas سه شنبه 23 دی 1399 زمان : 19:14 نظرات (0)
بازدید : 54

فواید سلامتی گوشت

گوشت ها به ویژه گوشت قرمز منبع عالی پروتئین هستند و ویتامین ها و مواد معدنی مهم مورد نیاز بدن را که برای رشد و فعالیت نیاز دارند را فراهم می کنند. گوشت قرمز مانند گوشت گوسفند و گوشت گوساله منبع غنی آهن است و در جلوگیری از  بیماری کم خونی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. خوردن گوشت قرمز یک یا دو بار در هفته می تواند در یک رژیم غذایی سالم به ویژه برای کودکان نوپا و زنان در سن باروری عالی باشد. گوشتهای بدون چربی مانند مرغ و بوقلمون گزینه های  خوبی برای لاغر ی و تناسب اندام هستند و می توانند در حفظ وزن سالم نقش داشته باشند. علاوه بر این ، مقدار بالای پروتئین ممکن است به کنترل اشتها کمک کرده و احساس سیری شما را براب مدت طولانی تری  می تواند حفظ کند.

گوشت فرآوری شده چیست؟

با تمام توصیفاتی که از فواید گوشت شد، گوشت فرآوری شده داستان دیگری است. این مربوط به هر نوع گوشتی است که با دودی کردن ، پختن ، نمک زدن یا افزودن مواد نگهدارنده حفظ می شود. بیکن ، سوسیس ، سالامی ، ژامبون، کالباس و..  همه نمونه هایی از گوشتهای فرآوری شده هستند. این گوشت ها سرشار از چربی اشباع و نمک مضر هستند و در مقابل از نظر ویتامین ها و مواد معدنی بسیار ضعیف و ناچیز می باشند.  

گوشت های فرآوری شده چقدر برای بدن مضر هستند؟

تحقیقات جدید نشان می دهد افرادی که روزانه حدود 76 گرم گوشت  فرآوری شده مصرف می کنند، خطر ابتلا به سرطان روده را در مقایسه با افرادی که روزانه حدود 21 گرم مصرف می کنند، افزایش می دهند. به همین دلیل بهتر است میزان مصرف گوشت‌های فرآوری شده را تا حد امکان کاهش داد.
یک رژیم غذایی سالم و متعادل می تواند شامل دریافت پروتئین از گوشت و همچنین از منابع غیر حیوانی مانند لوبیا و پالس باشد. بنابراین رعایت اعتدال بسیار مهم است و قطعا اگر یکبار در ماه یک ساندویچ بیکن بخورید جای نگرانی نیست.

اگر نگران این هستند که مصرف گوشت برای شما مشکلاتی را ایجاد کند می توانید راهی برای مهار مصرف گوشت که برای شما مفید است، ابداع کنید! به عنوان مثال ، خوردن گوشت را فقط در آخر هفته و یا محدود کردن گوشت به یک وعده در روز در نظر بگیرید و یا از مرغ و بوقلمون کباب شده استفاده کنید.

lopas سه شنبه 23 دی 1399 زمان : 19:09 نظرات (0)
بازدید : 51

چگونه بدون آرایش زیبا به نظر برسیم؟

برای داشتن یک ظاهر طبیعی زیبا و به دور از مواد شیمیایی، شما باید از جنبه های اساسی رژیم غذایی، عادات روزانه، سبک زندگی و روال مراقبت از پوست خود آشنا باشید. اگر حتی یکی از این عناصر و روال را نادیده بگیرید و رعایت نکنید، اثرات منفی و نامطلوب ناگزیر بر سلامتی و ظاهر کلی شما منعکس خواهد شد. بیایید  باهم این نکات  اساسی را بررسی کنیم!

1-    رژیم غذایی درست
یک رژیم غذایی مغذی روشی عالی برای دستیابی به پوست سالم است. حتماً میوه و سبزیجات را به وعده ها و میان وعده های روزانه خود اضافه کنید. مصرف غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 مانند دانه کتان ، گردو و غذاهای غنی از ویتامین مانند پرتقال ، سیب زمینی شیرین و کدو تنبل ضروری است. همچنین غذاهایی که دارای پروتئین بالایی هستند مانند تخم مرغ، مرغ ، لوبیا ، عدس ، نخود و... یک رژیم غذایی سالم به خودی خود این کار را انجام می دهد تا شما را با در اختیار داشتن به آنچه در بدن نیاز دارد، سالم و زیبا نگه دارد.
2-    آب زیاد بنوشید
هر سیستم و عملکردی در بدن ما به آب متکی است. هر کجا که می روید، یک بطری آب با خود به همراه داشته باشید تا خود را در طول روز آبرسانی کنید. نوشیدن حداقل 8 لیوان آب به بیرون آمدن سموم از بدن کمک می کند و از این رو پوست شما نرم، شاداب و شفاف به نظر می رسد همچنین  مانع از ایجاد چین و چروک کمک می شود.
3-    خوب بخوابید
خواب خوب و با کیفیت  شبانه با چگونگی نگاه و احساس شما در طول روز در ارتباط است. بدن شما هنگام خواب خود را ترمیم می کند. دقیقاً همانطور که باید تلفن همراه خود را شارژ کنید ، بدن نیز باید خود را شارژ کند تا برای طول روز انرژی داشته باشد زیرا بی خوابی منجر به اضافه شدن فشار و ناکارآمدی می شود. 6-8 ساعت خواب با کیفیت برای شما کافیست که احساس خوبی داشته باشید و عالی به نظر برسید. با این کار دایره های تاریک  و مخوف زیر چشمان شما و روند پیری خود را کند خواهید کرد. پوست هنگام خواب باعث ایجاد کلاژن جدید می شود. اجازه ندهید که هیچ چیز در دنیا مانع از زیبایی شما شود.
4-    از مواد شیمیایی دوری کنید
از محصولاتی  زیبایی برای مو و پوست که حاوی پارابن  و سولفات هستند و ممکن است باعث تحریک پوست  یا موهای شما را خشک و شکننده کند، خوددار کنید. بهتر است به محصولاتی که حاوی مواد طبیعی هستند بپردازید.
5-    فعالیت بدنی داشته باشید

فعالیت بدنی مناسب هم برای سلامتی جسمی و هم از نظر روحی بسیار مهم است. انجام یوگا، دویدن، پیاده روی، شنا. و...
 از نظر علمی ثابت شده است که ورزش به نفع سلامت پوست بوده و روحیه را بهبود می بخشد. حداقل سه ساعت فعالیت بدنی در هفته باعث بهبود سلامتی شما می شود. گردش خون را بهبود می بخشد ، به خلاص شدن از شر سموم کمک می کند ، میزان اکسیژن تحویل یافته به پوست را افزایش می دهد ، تقویت آندروفین ها که استرس را کاهش می دهد، را تقویت می کند و تمام بدن از جمله پوست شما را آرام می کند! 
6-    روال مداوم مراقبت از پوست را فراموش نکنید
باید نوع پوست خود را بشناسید و روال مناسب مراقبت از پوستتان که برای شما مفید است  را پیدا کنید. روالی معمولی و دائمی مانند پاکسازی، تسکین دادن و مرطوب کردن برای هر پوستی ضروری است و نوع محصولاتی که برای پیروی از این روش استفاده می کنید کاملاً به نوع پوست شما بستگی دارد. یک روش معمول  صبح و شب را دنبال کنید با این روش  ما تضمین می کنیم که بهبود چشمگیری در ظاهر پوست خود خواهید دید. همچنین ، تحت هیچ شرایطی ، بدون تمیز کردن پوست به رختخواب نروید. 

7-    لایه برداری کنید
لایه برداری را به بخشی اساسی از رژیم مراقبت از پوست خود تبدیل کنید. در واقع این کار کلید درخشش پوست شماست.  لایه برداری موجب نابودی سلول های مرده پوستی شده و به سلول های تازه و سالم کمک می کند. با استفاده از لایه بردار ملایم ، این فرایند طبیعی را انجام دهید. اضافی از سلول های مرده که روی سطح پوست شما نشسته اند می تواند منجر به گرفتگی منافذ، جوش های سر سیاه شود. هنگامی که لایه برداری را به برنامه مراقبت خود وارد می کنید پ، سرم و مرطوب کننده های شما به داخل پوست جذب می شوند و باعث می شوند کارایی بیشتری داشته باشند. از اسکراب های شیمیایی و خشن خودداری کنید یا با استفاده از موادی مانند آرد گرم یا اسکراب قهوه ، اسکراب طبیعی خود را در خانه ایجاد کنید. حداکثر دو بار در هفته لایه برداری را انجام دهید تا شاهد بهبود قابل ملاحظه ای در سلامت پوست خود باشید!
8-    ضدآفتاب استفاده کنید

پرتوهای UVA ، UVB و UVC خورشید دلیل اصلی پیری زودرس پوست است. اگر این یک قدم ساده را دنبال کنید ، در آینده از خودتان تشکر خواهید کرد. به جلوگیری از لکه های تیره و افزایش رنگدانه کمک می کند.
9-    استرس به خودتان راه ندهید
استرس کنترل نشده می تواند منجر به مشکلاتی مانند سردرد و فشار خون بالا، آکنه ، ریزش مو و سفیدی آن شود البته اینها تنها چند پیامد ناگوار استرس است. در حالی که شما نمی توانید به طور کامل از تمام فشارهای ناشی از استرس جلوگیری کنید  اما باید راهی برای مدیریت آن پیدا کنید. مدیتیشن کنید ، یک فنجان چای داغ خوب بنوشید ، به موسیقی گوش دهید یا برای هر کاری که دوست دارید مدتی بگذرانید. 
10-    چای سبز بنوشید
حتما دلایل مهمی وجود دارد که چای سبز در بین علاقه مندان به سلامتی  و زیبایی بسیار محبوب است. شاید این بهترین نوشیدنی موجود باشد که با مواد مغذی و آنتی اکسیدان هایی که برای بدن بسیار مفید هستند غنی شده اند. این ماده حاوی "کاتچین ها" است که نوعی آنتی اکسیدان است که از آسیب سلولی جلوگیری می کند، باعث بهبود گردش خون می شود ، کلسترول و فشار خون را پایین می آورد و سلامت پوست شما را بهبود می بخشد. ماده EGCG موجود در این چای همچنین با کاهش جذب چربی به کاهش وزن کمک می کند. 
سعی کنید این عادت  زیبا را برای خودتان ایجاد کنید تا به اهدافتان نزدیک شوید.

lopas سه شنبه 23 دی 1399 زمان : 19:03 نظرات (0)

تعداد صفحات : 51

اطلاعات کاربری
آرشیو
  • 1399
  • 1398
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 510
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 84
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 90
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 90
  • بازدید ماه : 2,328
  • بازدید سال : 5,880
  • بازدید کلی : 24,257

  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد