loading...

برگرباز ، با ما بهترین باشید.

بازدید : 32

لاغر شدن صورت از مشکلاتی است که بسیاری از زنان و مردان با آن روبرو هستند و برای درمان آن تلاش می کنند. در این بخش از سایت بارنج، ما به شما چند روش خانگی و بدون عوارض برای چاقی صورت معرفی می کنیم:

آب بنوشید

نوشیدن آب موثرترین، در درسترس ترین، سریعترین و بهترین راه برای چاقی صورت است. نوشیدن آب روزانه به مقدار مناسب علاوه بر اینکه صورت شما را پر و پوست شما شاداب می کند تاثیر بسیاری بر سلامت پوست، مو و جسم شما دارد. پس سعی کنید روزانه حداقل هشت لیوان آب بنوشید و از میوه ها و سبزیجات تازه به مقدار فراوان استفاده کنید.

چاقی صورت با یوگا

در تحقیقی که در سال 2٠18 صورت گرفت، مشخص شد افرادی که مدت هشت هفته روزانه سی دقیقه ورزش صورت انجام می دادند صورتی پرتر و چهره جوانتری داشتند. در ادامه چند نمونه ورزش _ یوگای صورت برای چاقی  را با هم بررسی می کنیم:
1.لب هایتان را روی هم نگه دارید و لبخند بزنید. عضلات گونه را بالا ببرید و انگشتان هر دودست را در دو طرف دهان قرار دهید و با کشیدن انگشت ها به سمت بالا، گونه را بالا ببرید. این حالت را به مدت بیست ثانیه نگه دارید.
2.دهانتان را ببندید و لپ ها را تا جایی که ممکن است پر از باد کنید. چهل و پنج ثانیه نگه دارید و به آرامی خالی کنید. 
3.دهانتان را شبیه شکل (O) باز کنید به شکلی که لب ها روی دندان قرار بگیرد، و لبخند بزنید. سپس انگشت ها را روی گونه ها قرار دهید و به مدت سی ثانیه گونه ها را بالا و پایین بدهید.

چاقی صورت با خیار

خیار با دارا بودن مقادیر بسیار بالایی از آب، آنتی اکسیدان ها و ویتامین C است که برای لطافت پوست و آبرسانی به سلول های سطحی پوست بسیار مناسب است و می تواند به چاق شدن صورت و گونه ها کمک کند. شما می توانید این میوه را به صورت خوراکی مصرف کنید اما پیشنهاد ما به شما این است که برای تاثیر گذاری بیشتر از ماسک خیار استفاده کنید. برای تهیه این ماسک خانگی خیار را رنده کنید، و به مدت بیست دقیقه روی پوست خود قرار دهید. میتوانید از گلاب هم در این ترکیب استفاده کنید.

چاقی صورت با سیب زمینی

بله، باز هم سیب زمینی! سیب زمینی سالهاست که به عنوان یک زیباکننده طبیعی شناخته می شود و از آن برای درمان چین و چروک ها، از بین بردن سفیدی مو، از بین بردن خشکی پوست و از چاق شدن صورت ستفاده می شود. شما می توانید از آب سیب زمینی برای چاقی پوست به دو روش استفاده نمایید:
1. یک قاشق آب سیب زمینی را به صورت ماسک روی صورت خود قرار داده و ماساژ دهید، سپس بشویید. 
2.روزانه دو لیوان آب سیب زمینی بنوشید تا زمانی که به نتیجه دلخواه خود برسید.

چاقی صورت با شیر خشک

شیر خشک تنها برای نوزادان نیست! شیر خشک با دارا بودن انواع و اقسام ویتامین ها و ماده های مقوی، تاثیر بسیاری در حجیم کردن و چاقی صورت دارد. از شیر خشک به روش های مختلفی می توانید استفاده کنید، میتوانید به صورت خوراکی نوش جان کنید یا با انواع روغن ها و گیاهان دارویی مخلوط کنید و به عنوان ماسک صورت روی پوست خود قرار دهید. ترکیب شکر، شیر خشک و روغن زیتون یک ماسک فوق العاده برای چاقی صورت است که علاوه بر پر کردن طبیعی صورت شما، یک لایه بردار طبیعی پوست هم به شمار می رود. برای استفاده، مواد را با هم مخلوط کنید و رپی پوست خود قرار دهید. بعد از نیم ساعت صورت خود را به آرامی بشویید تا کاملا شسته و تمیز شود. نتیجه حیرت انگیز است.

lopas پنجشنبه 22 آبان 1399 زمان : 9:17 نظرات (0)
بازدید : 30

موخوره یکی از بزرگترین معضل هایی محسوب می شود که اکثر خانم ها با آن دست و پنجه نرم می-کنند. متخصصان دلایلی را برای این مشکل ذکر می کنند که عبارتند از:
1-    استفاده ی مداوم از برس 
2-    استفاده از سشوار برای خشک کردن موها
3-     شانه کردن موهای خیس 
4-    کوتاه نکردن موها 
5-    رنگ کردن مداوم موها بدون کوتاه کردن آن ها

 

با توجه به آن چه که گفتیم پیدا کردن راه حل برای این مشکل یکی از دغدغه های اکثر خانم ها و همچنین متخصصان مو محسوب می شود. یکی از راه حل های پیشنهادی استفاده از ماسک های مو خانگی است که امتحان خود را در این عرصه پس داده اند و خانم های بسیاری با استفاده از آن توانسته اند مشکل مو خوره ی موهای خود را مرتفع سازند. ما در این بخش سعی داریم چند نمونه از ماسک های خانگی بسیار کاربردی که تأثیر به سزایی برای رفع موخوره داشته اند را به شما معرفی کنیم.
1.    ماسک خانگی آواکادو: این ماسک از یک ترکیب یک عدد آواکادو و  سفیده ی تخم مرغ به دست می آید. برای تهیه ی این ماسک ابتدا باید یک عدد آواکادو را خوب له کنیم سپس سفیده ی تخم مرغ را با آن ترکیب کنیم و زمانی که خمیر مورد نظر به دست آمد می توان آن را روی مو خوره-های مو بمالیم و باید بیست دقیقه آن را روی مو بگذاریم تا موثر باشد بعد می توانیم آن را بشوییم. معمولا توصیه می شود از این ماسک به طور مداوم هر هفته استفاده شود. ترکیب دیگری نیز برای ماسک آواکادو وجود دارد که از ترکیب آواکادو له شده و دو قاشق غذا خوری روغن نارگیل و روغن زیتون ساخته می شود. این ترکیب حالت کرم مانند دارد و فرد می تواند آن را برای رفع موخوره های خود استفاده کند اما باید دقت کند نباید آن را به ریشه های موهای خود بمالد و بعد از سی دقیقه نیز باید آن را بشوید.
2.    ماسک خانگی ماست ساده : ساخت این ماسک فقط نیازمند  دو الی چهار غاشق غذا خوری ماست ساده می باشد. تنها کاری که باید انجام دهیم این است که ماست را به مدت بیست الی سی دقیقه رو موخوره ها بمالیم و به آرامی آن را ماساژ دهیم.
3.    ماسک خانگی عسل: برای ساخت این ماسک نیاز است که دو قاشق غذا خوری عسل را به همراه یک قاشق غذا خوری دوغ و یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل را به خوبی با هم ترکیب کنیم  و در مرحله ی بعد کمی آن را گرم کنیم. بعد می توانیم آن را به موهای خود بمالیم و تا بیست دقیقه باید آن را روی موهای باقی بماند.
4.    ماسک خانگی روغن زیتون: برای استفاده از این ماسک فقط باید مقداری روغن زیتون را در ماکروویو گرم کنیم بعد هم آن را روی موها بمالیم. بهترین زمانی که برای استفاده از این ماسک توصیه می شود معمولا شب  تا صبح می باشد که روغن به خوبی جذب موها شود. شایان ذکر است که این روش یکی از بهترین روش ها برای رهایی از شر موخوره ی موها است.

5.    ماسک خانگی رزماری: این ماسک از ترکیب مقداری برگ رزماری با ریشه گیاه بابا آدم به دست می آید که بعد از تهیه ی این ترکیب باید آن را کمی حرارت بدهیم. بعد می توانیم این ترکیب را روی موهای خود بمالیم باید دقت کنیم این ترکیب باید حدود هشت ساعت روی موی شما باقی بماند.
6.    ماسک خانگی چای بابونه: برای ساخت این ماسک در ابتدا باید یک یا دو فنجان آب را در یک قابلمه بجوشانیم سپس یک الی دو چای کیسه ای را در ظرف می اندازیم و یک فنجان چای بابونه و گل خشک هم به آن اضافه می کنیم بعد شعله را کم می کنیم تا ترکیب کم کم خنک شود. بعد آن را روی موهای خود بمالید.

lopas پنجشنبه 22 آبان 1399 زمان : 9:15 نظرات (0)
بازدید : 22

5 راه خیلی ساده درمان خشکی لب در خانه

درمان خشکی لب با ماسک خانگی عسل و وازلین

وازلین، از جمله موادیست که معمولا برای نرم کردن پوست و جلوگیری از خشکی آن مورد استفاده قرار میگیرد. شما می توانید از وازلین به تنهایی برای درمان خشکی لب استفاده کنید، اما پیشنهاد ما استفاده از ماسک خانگی و طبیعی عسل و وازلین است. عسل، با داشتن خواص ضد باکتریایی به یکی از بهترین داروهای درمانی موجود در طبیعت تبدیل شده است. همچنین عسل یک جاذب رطوب نیز به حساب می آید. ترکیب این دو ماده برای لب هایتان معجزه می کند!
نحوه استفاده:
شما به عسل خام و وازلین نیاز دارید. یک لایه وازلین و یک لایه عسل روی لب های خود بمالید، به مدت ده الی پانزده دقیقه صبر کنید و درنهایت با دستمال مرطوب پاک کنید. از این ماسک به مدت یک هفته هرروز استفاده کنید تا شاهد نتیجه ی حیرت انگیز آن باشید.

استفاده از روغن های طبیعی برای درمان خشکی لب

بهترین روغن ها برای درمان خشکی لب، روغن زیتون ، روغن کرچک و روغن نارگیل هستند. این روغن ها به دلیل داشتن اسیدهای چرب سالم، مرطوب کننده های طبیعی لب به حساب می آیند.
نحوه استفاده:
یک الی دو قطره از روغن حامل را با روغن طبیعی مورد نظر خود به خوبی مخلوط کرده و آن را روی لب های خود قرار دهید. از این مخلوط دو تا سه بار درروز استفاده کنید. همچنین شما می توانید برای اثر بخشی بیشتر، مخلوط را شب تا صبح روی لبهایتان بگذارید و از نرمی آن لذت ببرید.

خیار برای خشکی لب

شاید گرمای هوا، دلیل خشکی لب های شما در این روزهای تابستانی باشد. اگر اینطور است پس میوه خیار با طبع سردش می تواند بهترین و دم دستی ترین درمان برای لب های خشک و پوسته شده شما به حساب بیاید.
نحوه استفاده:
 یک برش خیار را به مدت یک دقیقه به ارامی روی لبهایتان ماساژ دهید. سپس به مدت ده دقیقه صبر کنید تا آب خیار جذب پوست شود. اینکار را روزی یک تا دوبار تکرار کنید تا زمانی که به نتیجه دلخواهتان دست یابید.
درمان خشکی لب با جوش شیرین
شما می توانید با استفاده از جوش شیرین، لب های خشک و ترک خورده خود را صاف و مرطوب کنید. این ماده می تواند به طور موثر سلول های مرده پوست را از بین ببرد.

نحوه استفاده:
نصف قاشق چایخوری جوش شیرین را با مقداری آب مخلوط کنید تا خمیری دانه دار به دست بیاید. با استفاده از انگشتانتان خمیر را به آرامی و با حرکات دایره ای روی لبهای خود بمالید، سپس با آب ولرم لب هایتان را بشویید و خشک کنید.
نکته: جوش شیرین یک لایه بردار به حساب می آید و باید پس از استفاده از آن، از مرطوب کننده استفاده کنید.
درمان ترک لب با گلبرگ رز
گل رز زیبایی که در باغ شما شکوفه می دهد، به جز زیبایی کاربرد های دیگری نیز دارد. گلبرگ های رز به دلیل خواص آرام بخش، خنک کنندگی و مرطوب کنندگی، برای درمان لبهای خشک بسیار مفید است و با رنگ صورتی و طبیعی که به لبهایتان می دهد، شما را سوپرایز می کند!
نحوه استفاده:
گلبرگ های گل را یک شب در شیر قرار دهید. صبح گلبرگ ها را از شیر خارج کنید و آن ها را له کنید،  دوباره چند قطره شیر به آن ها اضافه کنید. 15 دقیقه روی لب هایتان قرار دهید و سپس با سرد بشویید. اینکار را هرشب انجام دهید و از نتیجه آن لذت ببرید.

lopas شنبه 17 آبان 1399 زمان : 12:47 نظرات (0)
بازدید : 26

اثرات سلامتی گوشت گوساله که باید بدانید.

ارزش غذایی گوشت گوساله

گوشت گوساله در درجه اول از پروتئین و مقادیر مختلف چربی تشکیل شده است.
در زیر حقایق تغذیه ای برای  100 گرم گوشت گوساله  با 10٪ چربی آورده شده است:

کالری: 217
آب: 61٪
پروتئین: 26.1 گرم
کربوهیدرات: 0 گرم
شکر: 0 گرم
فیبر: 0 گرم
چربی: 11.8 گرم

پروتئین

گوشت ها  مانند گوشت گوساله عمدتا از پروتئین تشکیل شده است. میزان پروتئین گوشت بدون چربی  پخته شده حدود 26 تا 27٪ می باشد. پروتئین حیوانی معمولاً از کیفیت بالایی برخوردار است و حاوی هر 9 اسید آمینه ضروری برای رشد و نگهداری بدن است.
اسیدهای آمینه به عنوان ساختمان پروتئین، از نظر سلامتی بسیار مهم هستند. ترکیب آنها در پروتئین ها بسته به منبع رژیم غذایی بسیار متفاوت است.  گوشت قرمز و گوشت سفید یکی از کاملترین منابع غذایی پروتئین است که مشخصات اسید آمینه آن تقریباً با ماهیچه های بدن انسان یکسان است.
به همین دلیل ،مصرف  گوشت یا سایر منابع پروتئین حیوانی  برای بهبودی پس از جراحی و برای بازیابی بافت های ورزشکاران از فواید خاصی برخوردار است. در ترکیب با ورزش قدرتی و سنگین ، به حفظ و ساخت توده عضلانی نیز کمک می کند .

چربی

گوشت گوساله حاوی مقادیر مختلفی از چربی است، چربی جدا از افزودن طعم و مزه  میزان کالری گوشت را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

میزان چربی گوشت گوساله به میزان سن حیوان، نژاد، جنسیت و خوراک آن بستگی دارد. فرآورده های گوشتی فرآوری شده  مانند سوسیس و کالباس  چربی بیشتری دارند.

گوشت بدون چربی عموماً در حدود 5 تا 10٪ چربی است

گوشت گوساله معمولا از چربی اشباع و اشباع نشده تشکیل شده است که در مقادیر تقریبا مساوی موجود است که شامل  اسیدهای چرب عمده اسید استئاریک ، اسید اولئیک و اسید پالمیتیت می شود.
محصولات غذایی حیوانات نشخوارکننده  مانند گوساله و گوسفند  همچنین دارای چربیهای ترانس هستند که به چربیهای ترشحی نشخوار کنندگان معروف هستند.

ویتامین ها و مواد معدنی

ویتامین ها و مواد معدنی زیر در گوشت گوساله فراوان است:
گوشت تنها منبع غنی ویتامین B12   است که از ویتامین های اساسی و ضروری بدن می باشد و برای تشکیل خون، مغز و سیستم عصبی بسیار حائز اهمیت می باشد.

روی

 گوشت گوساله بسیار غنی از روی است ، یک ماده معدنی که برای رشد و نگهداری بدن بسیار مهم است.

سلنیوم

 گوشت به طور کلی منبع غنی از سلنیوم است، سلنیوم یک آنتی اکسیدان و ماده معدنی بسیار ضروری و کمیاب است که نقش ساختاری و آنزیمی در بدن بر عهده دارد. حفاظت فرد در برابر بیماری‌های قلبی خاص، افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن ، به حداکثر رساندن عملکرد تیروئید ، کاهش التهابات ، پیشگیری از سرطان ، کاهش نشانه‌های پیری زودرس ، افزایش سلامت مو، تعادل هورمون‌ها و محافظت در برابر آنتی بادی‌ها از فوائد و ضروریات وجود این ماده معدنی در بدن است.
آهن
 آهن موجود در گوشت گوساله در مقادیر زیادی یافت می شو ، به طور عمده به صورت هم است که برخلاف آهن غیرهم که در منابع گیاهی یافت می شود،  بسیار کارآمد  و راحت جذب بدن  می شود.
نیاسین
ویتامین ب3 یا نیاسین  از ویتامین ای گروه ب است که عملکردهای مختلفی در بدن دارد. مصرف کم نیاسین با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی همراه است و برای تشکیل خون و سوخت و ساز انرژی بسیار مهم است.
فسفر
فسفر به طور گسترده ای در غذاهای گوشتی یافت می شود، مصرف فسفر به طور کلی در رژیم های غربی بسیار زیاد است زیرا برای رشد و نگهداری بدن ضروری است.
گوشت گاو حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی دیگر است، اما محصولات گوشت گوساله فرآوری شده  مانند کالباس و سوسی، ممکن است حاوی  سدیم (نمک) بسیار زیاد باشند.
 گوشت حاوی تعدادی ماده فعال زیستی و آنتی اکسیدان ها است که هنگام مصرف به مقدار کافی بر سلامتی تأثیر می گذارد.                                           
برخی از برجسته ترین ترکیبات گوشت گوساله عبارتند از:
کراتین
کراتین به مقدار فراوان در گوشت قرمز، به عنوان منبع انرژی برای عضلات عمل می کند. مکمل های کراتین معمولاً توسط بدنسازان گاستفاده می شود و برای رشد و نگهداری ماهیچه ها مفید است.
تائورین و گلوتاتیون
تائورین موجود در ماهی و گوشت، یک اسید آمینه آنتی اکسیدان و یک ماده مشترک در نوشیدنی های انرژی زا است. این ماده توسط بدن شما تولید شده و برای عملکرد قلب و عضلات مهم است.
گلوتاتیون آنتی اکسیدان موجود در بیشتر غذاهای کامل، به ویژه در گوشت فراوان است.
اسید لینولئیک کونژوگه
یک چربی ترانس شایع است که هنگام مصرف به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم ، دارای مزایای سلامتی مختلفی است. کلسترول این ترکیب عملکردهای بسیاری در بدن دارد. در بیشتر افراد ، کلسترول رژیم غذایی تأثیر کمی روی کلسترول خون دارد و به طور کلی  جای هیچ گونه نگرانی برای سلامتی در این باره نیست

lopas شنبه 17 آبان 1399 زمان : 12:43 نظرات (0)
بازدید : 27

حقایق باورنکردنی که باید برای مقابله با خشکی پوست بدانیم

وقتی پوست شما به اندازه‌ ی کافی چربی محافظ نداشته باشد رطوبت از آن خارج می‌شود و زمانی که در خارجی‌ترین لایه‌ی پوست شما آب کافی وجود ندارد، پوست خشک می ‌شود. در بیشتر مواقع تنها با چند تغییر کوچک در برنامه ی روزانه مراقب از پوست می توان این مشکل را برطرف کرد.

کرم مرطوب کننده

اگر پوست شما تنها پس از شستشو کمی خشک و ناخوشایند به نظر می رسد، باید بدانید که این موضوع کاملا طبیعیست و کارتان با یک مرطوب کننده ی خوب راه می افتد. در انتخاب مرطوب کننده مناسب پوستتان وسواس به خرج دهید! باور کنید برای داشتن یک مرطوب کننده ی خوب و موثر نیازی نیست مانند ثروتمندان دست به جیب شوید. مرطوب کننده مناسب برای پوست های خشک باید شامل موارد زیر باشد:
1.سرامید ها و اسید هیالورونیک(کمک به پوست برای نگهداری آب)
2.گلیسیرین(جذب آب به داخل پوست)
3.روغن های معدنی، وازلین و لانولین (نگهداری رطوبت جذب شده حین حمام)
شما می توانید از انواع روغن ها و پمادها(مانند وازلین) نیز استفاده کنید.

استفاده از ماسک  های خانگی برای پوست

این مهم است که از چه نوع مرطوب کننده ای برای پوست خود استفاده می کنید. کرم هایی که دارای عطر هستند خود می توانند عاملی برای ایجاد حساسیت باشند و شرایط را بدتر کنند! پس بهتر است از کرم های فاقد عطر یا ماسک های خانگی استفاده کنید. برای مثال می توانید دو قاشق غذاخوری جودوسر و یک قاشق عسل و مقداری آب را کمی حرارت دهید و روی پوست خود بمالید.
استفاده از روغن نارگیل نیز روشی فوق العاده برای رهایی از خشکی پوست می باشد. به اینصورت که مقداری از آن را روی پوست دست و پاشنه پاها بزنید، و با یک جوراب ضخیم و دستکش پارچه ای بپوشانید.

دوش آب گرم

باید بدانید که آب گرم، چربی های روی پوست را بسیار سریعتر از آب ولرم پاک می کند. درواقع قرار گرفتن زیر دوش برای مدت طولانی باعث حذف چربی های مفید پوست و خشکی آن می شود! به همین دلیل به شما پیشنهاد میکنیم برای درمان خشکی پوست مدت زمان حمام کردن خود را به پنج تا ده دقیقه کاهش دهید و از آب ولرم استفاده کنید.

برای اصلاح موهای زائد از صابون استفاده نکنید! صابون چربی های مفید پوست را به سادگی آب خوردن از بین می برد و درنتیجه باعث خشکی می شود. روغن زیتون گزینه ی مناسبی برای اصلاح به حساب می آید خصوصا که بعد از حمام دیگر به مرطوب کننده نیاز نخواهید داشت. برای حمام کردن نیز از صابون های مرطوب کننده استفاده کنید.

ضدآفتاب

برای تمام قسمت هایی از بندتان که در طول روز مقابل خورشید قرار میگیرند از ضدآفتاب استفاده کنید،خصوصا در تابستان. دقت کنید که ضدآفتاب مناسب دارای SPF سی به بالا می باشد.
آب کافی بنوشید
باید قبول کرد که امروزه بیشتر ما از اهمیت نوشیدن آب کافی و تاثیر آن روی سلامت پوست و مو غافل هستیم. نوشیدن آب ساده ترین و در دسترس ترین راه برای حفاظت از پوست است. شما با اینکار نه تنها خشکی پوست خود را بهبود میبخشید، بلکه به کاهش پف آلودگی پوست، درمان برخی بیماری های پوستی و کوچک کردن منافذ پوستتان نیز کمک می کنید. پس از امروز، آب فراموش نشود!
حفاظت از پوست
با پوشیدن دستکش و روسری، از پوست خود در برابر باد های شدید محافظت کنید. همچنین بعضی پارچه ها می توانند باعث تحریک و خارش پوست شوند، بنابراین سعی کنید از لباس هایی با الیاف طبیعی مانند کتان استفاده کنید.

lopas شنبه 17 آبان 1399 زمان : 12:40 نظرات (0)
بازدید : 26

در این مقاله قصد داریم مزایای سلامتی گوشت بوقلمون و اهمیت آن را بررسی کنیم.

فواید سلامتی گوشت بوقلمون

برخی از مزایای  شگفت انگیز سلامتی شناخته شده گوشت بوقلمون به شرح زیر است:

منبع عالی پروتئین

گوشت بوقلمون منبع غنی پروتئین است. 100 گرم گوشت بوقلمون حاوی تقریباً 29 گرم پروتئین است که تقریبا نیمی از مقدار توصیه شده روزانه بدن  را تأمین می کند. پروتئین به مثابه آجرهای ساختمان بدن انسان است که هر قسمت از بدن از پروتئین تشکیل شده است..
پروتئین برای رشد مو، سلامت و زیبایی پوست ، رشد عضلات ، استخوان های سالم و رباط ها ، سلامت ناخن و غیره بسیار ضروری است، مصرف گوشت بوقلمون می تواند به تحقق شکاف پروتئین کمک شایانی کند.

پیشگیری از بروز سرطان

سلنیوم نوعی آنتی اکسیدان است که به جلوگیری از سرطان کمک می کند. در این مطالعه آمده است که مکمل های سلنیوم می توانند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های عروق کرونر قلب کمک کنند..
سلنیوم این قدرت را دارد که بدن انسان را از آلودگی هایی مانند نقره ، جیوه ، کادمیوم و سایر عناصر مضر محافظت کند. آنتی اکسیدان های موجود در گوشت بوقلمون به جلوگیری از آسیب سلول رادیکال آزاد کمک می کند و از پیری زودرس پیشگیری کرده  و شما را جوان نگه می دارد.

ویتامین های گروه B

گوشت بوقلمون منبع خوبی از ویتامین های گروه B است. ویتامین ب6 و ب3 در  کاهش کلسترول،  سلامت پوست و عملکرد صحیح مغز نقش به سزایی دارد.  علاوه بر این به حفظ میزان رشد ماهیچه ها ، کمک به تولید آنتی بادی ها و گلبول های قرمز کمک می کند و از نظر رشد بدنی  بسیار مهم هستند. یک وعده غذایی گوشت بوقلمون تقریباً 36٪ ویتامین ب3  و 27٪ ویتامین ب6 را تامین می کند.

چربی پایین

گوشت بوقلمون حاوی مقدار کمتری چربی است. هر اونس گوشت بوقلمون حاوی تنها 1 گرم چربی بدون پوست است. به همین دلیل  بهترین غذا برای کسانی است که می خواهند با ورزش  بدن خود را بسازند. مقدار کم چربی و پروتئین زیاد در گوشت بوقلمون به رشد عضلات کمک می کند و عملکرد کلی بدن را تقویت می کند. توصیه می شود برای افرادی که مشغول تمرینات سنگین هستند، گوشت بوقلمون را در وعده های غذایی خود بگنجانند.

کمک به تقویت استخوان ها

گوشت بوقلمون حاوی ویتامین D است و به تقویت استخوان ها کمک می کند همچنین این گوشت حاوی کلسیم، منیزیم، پروتئین و ویتامین نیز می باشد که همگی دست به دست هم داده و از پوکی استخوان جلوگیری می کنند، منیزیم موجود در گوشت بوقلمون به جذب کلسیم از غذاهای سرشار از کلسیم کمک می کند.
منیزیم به آرامش اعصاب و اضطراب و به هضم غذا کمک می کند، همچنین  از یبوست جلوگیری کرده، گرفتگی عضلات را تسکین می دهد و سطح مواد معدنی مانند سدیم، کلسیم و پتاسیم را تنظیم می نماید.

کمک به تقویت سیستم ایمنی

گوشت بوقلمون حاوی یک اسید آمینه مهم به نام تریپتوفاناست. تریپتوفان به تولید سروتونین کمک می کند که نقش اساسی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد.

غنی از آهن

سینه بوقلمون حاوی مقدار زیادی آهن است. آهن برای تولید خون و تولید انرژی بسیار ضروری است. کمبود آهن در بدن می تواند باعث خستگی، ریزش مو، سردرد، خشکی پوست و ناخن های ضعیف و شکننده  شود. 100 گرم  گوشت بوقلمون حاوی تقریبا 1.5 میلی گرم آهن است.

کمک به افزایش متابولیسم

گوشت بوقلمون به تقویت سوخت و ساز بدن کمک کرده  و  منجر به تناسب اندام می شود.
 پایین آمدن میزان متابولیسم منجر به افزایش وزن، کلسترول بالا و تری گلیسیریدها ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و فشار خون بالا می شود. برای افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن و دست یابی به تناسب اندام گوشت بوقلمون مصرف کنید.

 رشد و ترمیم بافت های آسیب دیده

گوشت بوقلمون نقش مهمی در رشد بافت دارد و بافت های آسیب دیده را ترمیم می کند. پروتئین برای رشد بافت بسیار ضروری است. هر روز سایش و پارگی در بافتهای بدن به دلیل کار بدنی و حرکات ایجاد می شود، برای درمان این سایش ، باید مقدار لازم پروتئین به بدن وارد شود به ویژه، بدنسازان مشکل سایش و پارگی را تجربه می کنند، به آنها توصیه می شود برای ترمیم بافت های آسیب دیده خود از گوشت بوقلمون استفاده کنند.

سلامت پوست و مو

خوردن گوشت بوقلمون به طور مرتب باعث تقویت پوست و موهای سالم می شود. پروتئین بلوک ساختاری مو و پوست است. گوشت بوقلمون هنگام ترکیب با ویتامین سی باعث تولید کلاژن می شود و باعث زیبایی پوست می شود. همچنین از ریزش مو جلوگیری می کند و به رشد مجدد موهای ریخته شده کمک می کند.

lopas شنبه 17 آبان 1399 زمان : 12:38 نظرات (0)
بازدید : 41

آیا می دانید پروتئین شما را لاغر می کند؟

پروتئین، به ویژه پروتئین حیوانی مهمترین ماده مغذی و البته لذیذ برای کاهش وزن بدن است.، این بار قرار نیست با تحمل سختی و تحمل گرسنگی به وزن ایده آل برسیم! زیرا دریافت پروتئین بالا موجب افزایش سوخت و ساز بدن، کاهش اشتها و تغییر چندین هورمون مربوط به تنظیم وزن می شود.

پروتئین سطح  هورمون های  تنظیم وزن را تغییر می دهد

تنظیم وزن به طور معمول در ناحیه ای به نام هیپوتالاموس در مغز  انجام می شود و برای اینکه مغز شما مشخص کند چه زمانی و چه مقدار غذا باید بخورید، به پردازش چندین نوع اطلاعات مختلف می پردازد و در این راستا از مهمترین سیگنال های مغز، هورمون هایی هستند که در پاسخ به تغذیه تغییر می کند.
دریافت پروتدین زیاد سطح هورمون های سیری یا همان کاهش اشتها را افزایش می دهد و میزان هورمون گرلین را افزایش می دهد و با جایگزین کردن کربوهیدرات و چربی با پروتئین ، هورمون گرسنگی را کاهش داده و هورمون های سیری را تقویت می کنید.
شما با این کار در واقع موجب کاهش عمده گرسنگی در خود می شوید و پروتئین به شما در کاهش وزن کمک می کند زیرا شما در واقع با این نوع تغذیه به صورت خودکار  کالری کمتری مصرف می کنید.
همیشه بعد از غذا مقداری کالری برای هضم و سوخت و ساز مواد غذایی در بدن استفاده می شود که از این مواد غذایی به عنوان اثر حرارتی نام برده می شود؛ همه منابع غذایی در این زمینه به یک مقدار قدرت اجرایی ندارند اما آنچه مسلم است پروتئین در مقایسه با کربوهیدارت و چربی اثر ترمیکی بالاتری در این زمینه دارد. اگر با پروتئین 30٪ اثر حرارتی و کالری سوزانی داشته باشیم، این به معنی است که 100 کالری پروتئین فقط به 70 کالری قابل استفاده ختم می شود.

پروتئین باعث می شود کالری بیشتری بسوزانید!

هما نطور که گفته شد مصرف پروتئین با توجهبه قدرت حرارتی در کالری سوزانی و ایجاد احساس سیری تمایل بالایی به تقویت متابولیسم دارد. به همین سبب می شود کالری بیشتری در طول شب ، از جمله در هنگام خواب، بسوزانید. این میزان کالری سوزی در طول روز به 80 تا 100 افزایش پیدا می کند.
رژیم های غذایی با پروتئین بالا مزیت متابولیکی بسیاری نسبت به رژیم های غذایی با پروتئین کمتری دارند. زیرا موجب کاهش اشتها شده و باعث می شود کالری کمتری دریافت کنید این در صورتی است که تمامی این اتفاقات خودکار انام می شود و شما هیچ دخل و تصرفی در آن ندارید.
در یک بررسی مشخص شده که پروتئین با 30٪ کالری باعث می شود افراد به طور خودکار میزان کالری دریافتی خود را 441 کالری در روز کاهش دهند ، که این مقدار بسیار چشمگیر است. بنابراین می توان نتیجه گرفت کاهش کالری دریافتی با این روش در مقایسه به رژیم های سفت و سخت و با پروتئین پایین ، ساده تر است.
همچنین مصرف مواد غذایی پروتئینی بیشتر می تواند منجر به کاهش شدید هوس ها و تمایل به میان وعده و تنقلات در اواخر شب شود. این تغییرات بزرگ پایبندی به یک رژیم غذایی سالم را بسیار آسانتر کند.
حتی مصرف غذاهای حاوی پروتئین بدون محدود کردن مصرف کربوهیدارت ها، در کاهش وزن کمک بسیاری می کند.علاوه بر این افزایش متوسط مصرف پروتئین می تواند به جلوگیری از بازگشت وزن کمک کند.
همانطور که می دانید مصرف مقدار زیادی پروتئین می تواند هنگام کاهش وزن به جلوگیری از تحلیل عضلات کمک کند. همچنین موجب  بالا نگه داشتن میزان متابولیک شما می شود، به ویژه زمانی که با تمرینات قدرتی همراه باشید.

مصرف چه مقدار پروتئین بهینه است؟

برای دست یابی به تناسب اندام و کاهش وزن ، هدفگذاری 25-35٪ کالری به عنوان پروتئین بسیار مطلوب است. 30٪ کالری 150 گرم پروتئین در رژیم غذایی 2000 کالری دارد. با این حساب به راحتی می توان گفت که پروتئین آسان ترین ، ساده ترین و خوشمزه ترین راه برای کاهش وزن است.

نحوه دریافت درست پروتئین

افزایش پروتئین مصرفی کار بسیار ساده ای است . تنها کافی است غذاهای سرشار از پروتئین میل کنید! که عمده ترین و مهمترین آنها به قرار زیر است:
گوشت: مرغ ، بوقلمون ، گوشت بدون چربی، گوشت گوسفندی، گوشت گوساله
ماهی: ماهی قزل آلا ، ساردین ، قزل آلا و ...
تخم مرغ
لبنیات: شیر، پنیر، ماست
حبوبات: لوبیا ، نخود ، عدس و ...

lopas چهارشنبه 07 آبان 1399 زمان : 8:21 نظرات (0)
بازدید : 33

از قرن ها قبل، زنان ژاپنی رازهای بزرگی دارند که باعث شده احساس جوانی همیشگی ، درخشش پوست و تناسب اندام آنها شهره تمام دنیا شود. این رازها از شیوه های روزمزه گرفته تا تغذیه درست و لوازم و اساس زیبایی را در بر می گیرد.

 زیبایی زنان یاپنی  باعث شده است همه مردم دنیا به محض یک محصول آرایشی و زیبایی ژاپنی جدید وارد بازار می شود برای خرید آن هجوم می برند، تبلیغاتی که به ما می گویند با مصرف این محصولات ده سال جوانتر می شود، احساس نشاط می کنید و زندگی بهتری خواهید داشت!  اما واقعا همیشه لازم است که برای دست یابی به زیبایی هزینه های هنگفت کنیم؟
در این مقاله قصد داریم درباره 7 روال ساده روزمره ای که زنان ژاپنی انجام می دهند را برای شما افشا کنیم.  تاثیرات بی نظیر و طولانی مدت این تمرینات و کارهای روزمره به اثبات رسیده است.
1- با لوبیا آزوکی( ماش قرمز) لایه برداری کنید
برای زنان ژاپنی از قرن ها پیش لوبیای قرمز کوچک نه تنها به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم ، بلکه برای داشتن پوست هایی با ظاهری شفاف و صاف نیز استفاده کرده اند. لوبیا azuki یک درمان طبیعی فوق العاده برای کسانی  است که مستعد آکنه یا جوش های سرسیاه هستند، یا تمایل  دارند چروک ها و خطوط ریز صورتشان را از بین ببرند. ماش قرمز سرشار از آنتی اکسیدان است و حاوی یک ماده طبیعی به نام ساپونین می باشد که به پاکسازی و بسته شدن منافذ  پوست کمک می کند. این ماده در هنگام استفاده از آن سریعاً تأثیر دارد، زیرا به راحتی باعث از بین بردن کثیفی و سلولهای مرده پوست، بازشدن منافذ و با تحریک گردش خون موجب روشن تر شدن پوست می شود.
روش تهیه: یک فنجان از لوبیا خشک آزوکی را نیمه ریز آسیاب کنید. پودر را برای چند ساعت در یخچال بگذارید. سپس ، یک قاشق چایخوری پودر را با چند قطره آب مخلوط کنید تا خمیر نسبتا سفتی ایجاد شود. سپس با حرکت دایره وار روی صورت خیس پخش کنید. بگذارید دو دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید. هفته ای دو تا سه بار تکرار کنید قطعا متوجه تغییرات بزرگی خواهید بود.
 
2- حفظ رژیم غذایی متناسب با سن و سال
وعده های غذایی ژاپنی اغلب یک سوپ ساده سبزیجات ساده به همراه برنج و ماهی است که تعادل مناسبی ایجاد می کند. این ترکیب سرشار از ویتامین ها و اسیدهای چرب امگا 3 است که به کاهش تولید سموم بدن کمک می کند که موجب ایجاد التهاب پوستی و پیری زودرس می شوند. جلبک دریایی معمولا در تمامی وعده های غذایی ژاپنی ها وجود دارد که سرشار از ید و کراتین است و این مواد هر دو برای پوست سالم ، ناخن ها و موهای مقاوم و براق بسیار ضروری هستند. 
3- تغذیه پوست با سبوس برنج
قرن ها ست ژاپنی ها متوجه فواید شگفت انگیز سبوس برنج شده اند و از آن استقبال می کنند.  این ماده پر از آنتی اکسیدان ها (در حقیقت بیش از 70 مورد) و سایر مواد مغذی ضروری است، از پودر سبوس برنج در اسکراب ها برای لایه برداری صورت و حتی درمان های بدن استفاده شده است تا در مبارزه با علائم پیری، برطرف کردن  لک های پوستی، سفت و محکم کردن پوست و… استفاده می کنند.
طرز تهیه: سه قاشق غذاخوری برنج را برای چند دقیقه جوش دهید. برنج را صاف کنید، آب آن را نگه دارید زیرا بخشی از درمان صورت خواهد بود. یک قاشق غذاخوری شیر به برنج اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. سپس یک قاشق عسل  اضافه کنید. این مخلوط باید به اندازه کافی چسبنده باشد. ماسک برنج را روی پوست تمیز و خشک بمالید و بگذارید خشک شود. برای پاک کردن آن می توانید از آب برنجی که کنار گذاشته اید استفاده کنید،  این کار نه تنها به رطوبت پوست کمک می کند بلکه گردش خون آن را نیز بهبود می بخشد. علاوه بر این آب برنج می تواند به روشن تر شدن هرگونه لکه ها و آفتاب سوختگی کمک کند.

4- استفاده از چای سبز برای مقاصد مختلف
خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی و ضد التهابی چای سبز باعث شده تا بخش مهمی از سبک زندگی ژاپنی ها شود. زنان ژاپنی چای سبز را در کارهای روزمره از ترکیب عصاره آن در لوسیون ها و ترکیب های مختلف گرفته تا  اضافه کردن پودرهای غلیظ آن به درمان های بدن و ماسک مو  استفاده می کنند.. برگهای چای سبز به دلیل غلظت بالای پلی فنول های کاتچین ، که دارای خواص بیشماری برای سلامتی و زیبایی است ، شناخته می شود. همچنین غلظت بالای تانن ها به سفت شدن پوست کمک می کند. پودر چای سبز می تواند آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش را نیز خنثی کرده و سلول های پوستی در حال مرگ را مجدد را فعال کند ، التهاب را کاهش داده و به تعادل رنگ پوست کمک می کند.
 5- روزانه حمام کنید
حمام بخار قبل از خواب نه تنها  احساس آرامش به همراه خواهد داشت بلکه به گردش خون نیز کمک می کند  از سفتی شانه و کمردرد جلوگیری کرده، عضلات را شل و از تورم پا جلوگیری می کند. بخار آب یک روش عالی برای سم زدایی است و به پاکسازی منافذ و تقویت پوست کمک می کند. حمام باعث افزایش تولید طبیعی ملاتونین در بدن می شود ، هورمونی که نه تنها کیفیت خواب شبانه را بالا می برد بلکه باعث خواص آنتی اکسیدانی فوق العاده ای نیز می شود. استحمال در میان زنان ژاپنی در واقع یک مراسم زیبایی است.
6- روغن tsubaki بخورید!
زنان ژاپنی قرن هاست که برای زیایی پوست و مو و سلامتی خود روغن تسوباکی مصرف می کنند. این روغن حاوی اسیدهای چرب امگا 9 ، پروتئین های ضروری و گلیسیریدها است ، که منجر به ترکیبی می شود که برای براقیت موها ، حجم دهنده و ابریشمی  شدن آنها مناسب است. از این روغن غنی از ویتامین ها و سبک می توان در غذاها و همچنین به صورت موضعی روی پوست های خشک استفاده کرد.
7- ویتامین C
 ما اغلب خواص ویتامین C را در مقابله با سرماخوردکی می شناسیم و از بندرت با خواص تقویت کلاژن طبیعی و همچنین حفظ تراکم استخوان و سلامت عمومی و تجزیه ملانین ، رنگدانه طبیعی که از برنزه شدن یا پیری در پوست ما ایجاد می شود، آگاه هستیم!
این ویتامین به شما کمک می کند تا پوست کاملاً طبیعی و براق داشته باشید. زنان ژاپنی مرتباً ویتامین C را از طریق مواد غذایی ، مکمل ها ، نوشیدنی ها ، میوه و سبزیجات و محصولات آرایشی دریافت می کنند.
سخن آخر 
یک باور مشترک در میان تمامی فرهنگ وجود دارد که معتقد است؛ زیبایی واقعی از دورن انسان ها می آید که در ژاپن به آن زیبایی غیبی یا مینا اوشاره گفته می شود. آنها معتقدند زیبایی نیازی به نشان دادن توسط اجزای طاهری ندارد و کالایی نیست که با صرف هزینه بتوان آن را خرید!

lopas چهارشنبه 07 آبان 1399 زمان : 8:18 نظرات (0)
بازدید : 32

آیا می دانید نباید هرگز مرغ را قبل از پخت و پز بشویید!؟

این یکی از اساسی ترین مشکلات و سوالاتی است که اغلب برای همه اتفاق افتاده است! متخصصان بهداشت و ایمنی مواد غذایی  توصیه می کنند که هرگز این عمل را انجام ندهید زیرا می تواند باعث افزایش شیوع باکتری ها و خطر آلودگی متقابل شود. آگاهی از این اشتباه آشپزی که می تواند غذای شما را سمی کند  را از دست ندهید.
اکثر افراد هنگام پخت و پز با شست و شوی گوشت مرغ ها ، فکر می کنند میکروب ها را از بین می برند. و تصور می کنند مرغ خام که غالباً با باکتری هایی مانند کامپیلوباکتر یا سالمونلا همراه است ، با شستن آن با آب نابود می شوند، اما در واقع آب هیچ کاری برای مقابله با این کار انجام نمی دهد!
شستن مرغ در واقع این مشکل را حادتر می کند ، زیرا آب جاری می تواند باکتری ها را در اطراف سینک ظرفشویی، میز و حتی لباس شما پخش کند. تنها راه مطمئن برای از بین بردن باکتری ها ، پختن گوشت در دمای مناسب ( حداقل 165 درجه)  است و این قانون  در مورد انواع دیگر گوشت و ماهی نیز صدق می کند.
اما اگر همچنان اصرار دارید که مرغ را قبل از طبخ بشورید سعی کنید حداقل یک بار آن را بشویید تا ببینید آیا واقعاً می توانید تفاوت ایجاد کنید و بهتر است برای شست وشوی مرغ از دستکش استفاده کنید زیرا همانطور که گفتیم مرغ خام باعث انتقال باکتری به پوست دست می شود.
اگر تصمیم دارید که عادت شست و شو را ادامه دهید، باید اقدامات لازم را برای ضد عفونی صحیح هر سطحی که ممکن است آب حین شستن روی آن ریخته شده است، برای جلوگیری از آلودگی کاملا شست و شو داده و ضدعفونی کنید.دستانتان و هر نوع ابزاری که برای شست و شوی استفاده کرده اید را نیز پس از لمس کردن گوشت خام یا هر نوع مواد غذایی شستشو دهید. این قوانین را که همیشه باید رعایت کنید برای جلوگیری از مسمومیت غذایی، اهمیت ویژه ای دارد.

همچنین سعی کنید گوشت مرغ بارنج خام را هرگز بعد از شستشو فریز نکنید. به گفته متخصصین بدترین فسمت فریزر برای نگهداری از گوشت مرغ طبقه اول می باشد، زیرا اولین طبقه و یا بالاترین طبقه از فریزر برای موادی طراحی شده است که ماندگاری بالایی دارند و اصولا گوشت مرغ دارای ماندگاری بالایی نمی باشد و نباید در این قسمت از فریزر قرار گیرد. بسیاری از خانم ها بعد از شستن مرغ بلافاصله آن را در بالاترین قسمت فریزر قرار می دهند اما نمی دانند که چنین کاری تاثیر بسیار زیان بار و خطرناکی پیش رو دارد. همین تصور اشتباه افراد در فریز کردن گوشت مرغ خام سلامت تغذیه خانواده را به خطر می اندازد. پس توجه داشته باشید که قبل از فریز کردن هرگز گوشت مرغ را نشویید و هرگز در طبقه بالای فریزر آن را قرار ندهید.

lopas چهارشنبه 07 آبان 1399 زمان : 8:14 نظرات (0)
بازدید : 30

تغذیه  تغذیه سالم برای سلامتی مهم است زیرا  یک رژیم غذایی ناسالم می تواند به متابولیسم بدن آسیب برساند، باعث افزایش وزن شده و حتی به ارگان هایی مانند قلب و کبد صدمه وارد کند، اما علاوه بر اینها آنچه می خورید به طور فزاینده ای بر روی اندام دیگری به نام  پوست نیز تأثیرات منفی و مثبت بسیاری به جای می گذارد.

در این مقاله به 12 مورد از بهترین مواد غذایی برای سلامت و زیبایی  پوست می پردازیم.
1-    ماهی چرب
ماهی های چرب مانند ماهی سالمون ، ماهی خال مخالی و شاه ماهی ، غذاهای عالی برای درخشش و زیبایی پوست هستند. این منابع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که برای حفظ سلامت پوست بسیار مهم اند زیرا کمبود آن موجب خشکی پوست می شود. امگا3 موجب استحکام و لطافت پوست شده و رطوبت آن را حفظ می کند. ماهی  همچنین منبع خوب پروتئین، روی و ویتامین ای با کیفیت می باشد.
2-    آووکادو
آووکادو دارای چربی های مفید و همچنین حاوی ویتامین های E و C است که برای داشتن پوست درخشان از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه بر این آووکادو ترکیباتی را ذخیره می کند که از پوست شما در برابر آفتاب محافظت کند.
3-    گردو
گردو منبع  بسیار خوبی از چربی های اساسی و مهم ، روی ، ویتامین E ، سلنیوم و پروتئین است  و همه این مواد مغذی برای حفظ سلامت، شادابی و زیبایی پوست مهم هستند.
4-    دانه های آفتابگردان
دانه آفتابگردان یک آنتی اکسیدان قوی است که مانع از پیری زود رس پوست می شود. علاوه بر این این دانه های روغنی خوشمزه منبع بسیار خوبی از ویتامین E است که برای حفظ سلامت پوست ضروری می باشد.
5-    سیب زمینی شیرین
سیب زمینی شیرین به دلیل اینکه منبع عالی بتاکاروتن است ، به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل کرده و پوست شما را از آسیب های جیران ناپذیر آفتاب محافظت می کند.
6-    فلفل دلمه ای
فلفل دلمه ای قرمز و زرد رنگ حاوی مقادیر زیادی بتاکاروتن و ویتامین C است  که  هر دو آنتی اکسیدان مهم برای پوست  هستند. ویتامین C همچنین برای ایجاد کلاژن، پروتئین ساختاری که پوست را استحکام می بخشد و کشسانی به آن می بخشد تا مانع از ایجاد چین و چروک شود،ضروری است.

7-    کلم بروکلی
کلم بروکلی منبع خوبی از انواع ویتامین ها ، مواد معدنی و کاروتنوئیدها است که برای حفظ سلامتی و زیبایی پوست مهم هستند. علاوه بر این بروکلی حاوی سولفورافان است که به جلوگیری از سرطان پوست کمک کرده و پوست شما را از آفتاب سوختگی محافظت می کند.
8-    گوجه فرنگی
گوجه فرنگی از منابع عالی ویتامین C و همه کاروتنوئیدهای اصلی به خصوص لیکوپن است که از پوست در برابر آفتاب محافظت می کنند و در پیشگیری از ایجاد  چین و چروک نقش مهمی دارند.
9-    سویا
سویا از منابع پروتئینی با کیفیت و حاوی ایزوفلاون است که چین و چروک، کلاژن، خاصیت ارتجاعی پوست و خشکی پوست را بهبود می بخشد، همچنین از پوست  در برابر آسیب UV محافظت می کند.
10-    کاکائو
شکلات سیاه یا کاکائو از آنتی اکسیدان های قوی است که مصرف آن پوست را در برابر اشعه های مضر خورشید مصون می کند. همچنین آنتی اکسیدان های موجود در این خوراکی خوشمزه باعث بهبود چین و چروک، ضخامت پوست، هیدراتاسیون ، بهبود جریان خون و بافت پوست  می شود.
11-    چای سبز
کاتچین موجود در چای سبز از آنتی اکسیدان های قدرتمندی است که از پوست در برابر صدمه های آفتاب محافظت کرده و قرمزی و التهاب آن  را کاهش می دهد، همچنین باعث بهبود هیدراتاسیون ، ضخامت، استحکام  و خاصیت ارتجاعی پوست می شود.
12-    انگور قرمز
رسوراتول آنتی اکسیدان معروف موجود در انگورهای قرمز، با نابود کردن  رادیکالهای آزاد مضر که به پوست آسیب می رساند ، می تواند روند پیری پوست را به تعویق بیاندازد.
برای حفظ سلامتی، جذابیت، درخشش و استحکام پوست تان، مطمئن شوید که به اندازه کافی مواد مغذی ضروری را برای محافظت از پوست خود دریافت می کنید.

lopas چهارشنبه 07 آبان 1399 زمان : 8:11 نظرات (0)

تعداد صفحات : 51

اطلاعات کاربری
آرشیو
  • 1399
  • 1398
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 510
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 288
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 368
  • باردید دیروز : 76
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 474
  • بازدید ماه : 776
  • بازدید سال : 6,864
  • بازدید کلی : 25,241

  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد