loading...

برگرباز ، با ما بهترین باشید.

بازدید : 23

پرخاصیت ترین گوشت پرنده کدام است؟

گوشت ها بخش مهمی از رژیم غذایی را تشکیل می دهند علت آن هم این است که دارای مواد معدنی، املاح، آهن، روی، منیزیم و پروتئین می باشند. مصرف گوشت های سفید مانند گوشت پرندگان در مقابل گوشت های قرمز سالم تر است و باعث می شود تا خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن قلبی و عروقی کاهش یابد. امروزه گوشت پرندگان متنوعی در بازار عرضه می شود، بنابراین بهتر است با خواص آن ها بیشتر آشنا شوید تا بتوانید انتخاب درست تری داشته باشید. با ما همراه باشید تا شما را با خواص گوشت برخی پرندگان آشنا کنیم.

گوشت کبک

کبک پرنده ای از خانواده ماکیان است و خصوصیات پرندگان وحشی را دارا می باشد. میزان پروتئین موجود در گوشت این پرنده 5 تا 10 درصد بیشتر از گوشت دیگر پرندگان می باشد و دارای اسید آمینه های ضروری بدن نیز می باشد به همین دلیل پزشکان سرتاسر جهان برای بیماری هایی مانند ضعف اعصاب، ناراحتی های روانی و بیخوابی مصرف گوشت کبک را پیشنهاد می کنند. این گوشت به دلیل این که دارای کلسترول و چربی پایینی می باشد می تواند از بروز بیماری های قلبی- عروقی جلوگیری کند و افرادی که دارای فشار خون بالایی هستند با مصرف به اندازه آن می توانند میزان پتاسیم مورد نیاز بدنشان را تامین کنند. این گوشت نیاز بدن به فسفر، آهن، گوگرد، منیزیم را تامین می کند و به تقویت قوای جنسی و حافظه می پردازد و ضعف گوارشی را از بین می برد. این گوشت به نسبت سایر گوشت ها کمتر اسید اوریک تولید می کند ولی با این وجود مصرف آن برای بیماران مبتلا به نقرس محدود است. در هر صد گرم از این گوشت 4 گرم چربی وجود دارد. جالب است بدانید که در طب سنتی از گوشت کبک برای کاهش تب استفاده می کنند.

گوشت بوقلمون

بوقلمون نیز از خانواده ماکیان است و گونه بزرگی از پرندگان می باشد. این گوشت دارای بخش های تیره و روشن می باشد برای مثال گوشت بخش سینه روشن است و ران گوشت تیره تری دارد ولی با وجود چربی بیشتر نسبت به سینه آهن بیشتری را دارا می باشد. این گوشت از پروتئین بسیاری تشکیل شده است و قسمت سینه آن برای افرادی که دارای بیماری های قلبی- عروقی می باشند و چربی خون بالایی دارند بسیار مناسب می باشد. میزان کلسترول گوشت بوقلمون بعد از ماهی کمترین میزان را در میان گوشت های سفید دارا می باشد. این گوشت منبع غنی از فسفر، پتاسیم، سلنیوم، ویتامین B1، B3، B6  و روی می باشد. اسید آمینه تریپتوفان که به عنوان یکی از انتقال دهنده های عصبی با نام سریتونین است در این گوشت بیشتر از سایر گوشت ها می باشد. سروتونین وضعیت خواب فرد را بهبود می بخشد، آرام بخش است و باعث شادابی فرد می شود. میزان کیوتین که نوعی آنتی اکسیدان است در گوشت بوقلمون بیشتر از سایر گوشت ها دیده می شود. مصرف این گوشت از ابتلا به  بیماری های سرطان سینه و پروستات جلوگیری می کند.

گوشت بلدرچین

بلدرچین پرنده ای فعال، پرجنب و جوش می باشد که جزو خانواده ماکیان است و از گوشت لذیذی برخوردار می باشد. میزان گلیکوژن موجود در ماهیچه های این پرنده به این علت که تحرک و فعالیت زیادی دارد افزایش می یابد و در نهایت  دارای طعم خوبی است. چربی گوشت بلدرچین بسیار کم است اما در مقابل پروتئین بالایی دارد. این گوشت دارای نیاسین، فسفر، مس، آهن، سلنیوم، ویتامین B1، B3 و B6  می باشد. مصرف گوشت این پرنده برای بیماری هایی مانند فشار خون، آسم، تشنج، ضعف اعصاب، عقب افتادگی جسمی و بیخوابی به شدت مفید واقع می شود و در افراد مسن قوای جنسی را تقویت می کند و افزایش می دهد.

گوشت شترمرغ

گوشت شتر مرغ همانند گوشت گوساله و گوسفند از جمله گوشت های قرمز محسوب می شود با این تفاوت که نسبت به سایر گوشت های قرمز از ویژگی های بیشتر و ضررهای بسیار کمی برخوردار می-باشد به این صورت که ران و سینه ی شترمرغ که بخش های اصلی گوشت آن محسوب می شوند از کالری، کلسترول و چربی بسیار پایین نسبت به گوشت گوساله و گوسفند و حتی مرغ و بوقلمون برخوردار می باشند در حالی که ویتامین ها و مواد مغذی موجود در گوشت شترمرغ نظیر ویتامین A، C، B1، B2، روی و منیزیم نسبت به سایر گوشت ها بیشتر می باشد.

lopas سه شنبه 25 شهریور 1399 زمان : 13:11 نظرات (0)
بازدید : 28

گوشت بوقلمون جزو گوشت های لذیذ و خوش طعم است که این روزها به دلیل آگاهی از خواص بی نظیر آن در سفره های ایرانیان به وفور دیده می شود. مصرف این گوشت از گذشته های دور باب بوده است و در مراسم خاص و اعیاد به ویژه در کشورهای غربی  مصرف می شده است.  گوشت  بوقلمون دارای خواص و مزایای بسیاری می باشد که با دانستن آن ها، قطعا این گوشت را به رژیم غذایی خود اضافه می کنید.
گوشت بوقلمون کلسترول بد خون را کاهش می دهد و سلامتی، آرامش و سرحالی را به فرد هدیه می دهد. از نکات قابل توجه این است که مصرف این گوشت  برای بیماران دیابتی نیز توصیه می شود زیرا دارای چربی اشباع کمی می باشد و در مقابل پروتئین بالا و کربوهیدرات پایینی دارد که همین عوامل سبب پایین آمدن گلوتن اندکس می شود. با ما همراه باشید تا در ادامه شما را با مهم ترین دلایل مصرف این گوشت آشنا کنیم.

7 دلیل برای مصرف گوشت بوقلمون

1- پیشگیری از بیماری ها
اگر به فکر سلامتی خود هستید و نمی خواهید در آینده دچار بیماری های پروستات، سرطان سینه، MS، آرتروز، بیماری اعصاب و افسردگی شوید ما به شما مصرف گوشت بوقلمون را پیشنهاد می کنیم زیرا به هیچ وجه چربی خونتان را بالا نمی برد.
2- کاهش کلسترول بد خون
قسمت هایی از گوشت بوقلمون که بدون پوست هستند و دارای رنگ روشن تری می باشند حاوی چربی اشباع و کلسترول کمتری نسبت به گوشت گاو و مرغ می باشد.
3- جلوگیری از سرطان
اسید آمینه تریپتوفان موجود در گوشت بوقلمون برای فعالیت و حیات سلول های T واجب است. سلول های T  به نوعی از سلول های سیستم ایمنی بدن گفته می شود که سلول های سرطانی را از بین می برند. در صورتی که در بدن اسید آمینه تریپتوفان موجود نباشد سلول های T فعال از بین می روند.
4- تقویت سیستم ایمنی بدن
اسید آمینه تریپتوفان نقش اساسی و مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. متابولیتهای تریپتوفان اثر درمانی دارد و برای درمان و کاهش علائم بیماری ام اس استفاده می شوند. همانطور که می دانید بیماری ام اس نوعی بیماری مربوط به سیستم ایمنی بدن است.
5- ایجاد آرامش و سرحالی
ناقل عصبی با نام سروتونین از اسید آمینه تریپتوفان تشکیل می شود. سروتونین باعث ایجاد احساس سرحالی و آرامش در فرد می شود. این ناقل های عصبی در گوشت بوقلمون موجود است. در تحقیقی به 15 خانم که دچار سابقه ابتلا به افسردگی بودند دو ترکیب اسید آمینه ای دادند. یک ترکیب دارای اسید آمینه تریپتوفان بود و دیگری آن را دارا نبود. بعد از مصرف ترکیب بدون تریپتوفان، 10 خانم دچار علائم افسردگی موقت شدند ولی بعد از مصرف ترکیبی که دارایی اسید آمینه تریپتوفان بود هیچ گونه  تغییری در روحیه آن ها مشاهده نشد.

6- افزایش هورمون تستوسترون
پروتئین موجود در بوقلمون هایی که به صورت طبیعی و بدون استفاده از مواد هورمونی و شیمایی پرورش داده شده اند میزان  هورمون تستوسترون موجود در بدن آقایان را در حد اعتدان نگه می دارد. هورمون ها و مواد شیمیایی که برای پرورش و تولید بوقلمون های صنعتی استفاده می شود هورمون استروژن زنانه را افزایش می دهد و در مقابل باعث کاهش هورمون تستوسترون می شود. در مردهای مسن کمبود پروتئین در برنامه غذاییشان موجب افزایش گلوبولین باند شده با هورمون های جنسی می شود و فعالیت هورمون تستوسترون را کاهش می دهد. هنگامی که هورمون تستوسترون کاهش یابد عملکرد جنسی مردان نیز کاهش می یابد و همچنین توده های عضلانی در بدن ایجاد می شوند و در نهایت پوکی استخوان به بار می آید.
7- بهبود کم‌خوابی
اسید آمینه تریپتوفان موجود در گوشت بوقلمون نقش بسیار مهمی در خوابیدن فرد دارد. این اسید آمینه برای افرادی که دچار بی خوابی هستند بسیار مفید می باشد.

lopas پنجشنبه 20 شهریور 1399 زمان : 8:35 نظرات (0)
بازدید : 29

گوشت مناسب برای مصرف افراد در سنین بالا

افزایش سن امری طبیعی و اجتناب ناپذیر است و بهتر است به جای مقابله با آن خود را با بهترین پروتئین ها و ویتامین ها تجهیز کنید و از این دوره لذت ببرید. مصرف گوشت مرغ و ماهی در این دوره بسیار مفید واقع می شود. گوشت بوقلمون که دارای چربی اشباع کمتری می باشد نیز برای افراد مسن بسیار مفید است. جالب است بدانید که با افزایش سن نیاز به انرژی در افراد کاهش می یابد و به طبع نیاز متابولیسمی نیز کمتر می شود به همین دلیل پروتئین مورد نیاز بدن آنان از منابع با کیفیت بالا باید تامین شود.

مصرف کدام گوشت ها فواید بیشتری برای سالمندان دارند؟

1- گوشت هایی که درای چربی کمی هستند
گوشت های کم چربی منبع تغذیه مناسبی برای افراد مسن می باشد زیرا چربی کمی دارند ولی در قابل منبع غنی از پروتئین و ویتامین می باشند. البته شایان ذکر است که میزان مصرف گوشت قرمز در سالمندان باید در حد اعتدال باشد.
2- گوشت بلدرچین
 گوشت های بلدرچینی که سفید رنگ می باشند دارای میزان کلسترول پایین و چربی کمی می باشند که به شدت برای سلامت مفید است و بافت بسیار ظریفی نیز دارند که هضم را آسان می کند. این ماده غذایی دارای انواع ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن می باشد مانند ویتامین های  B ، ویتامین E و K و فولات. افراد مسنی که دارای کلسترول بالایی هستند بهتر است گوشت بلدرچین را در رژیم غذایی خود قرار دهند. از دیگر فواید این گوشت برای سالمندان می توان به درمان کم خونی، درمان تورم و ورم معده، هضم آسان، حذف سموم بدن، مقابله با ابتلا به سرطان، درمان تومورهای مغذی، کاهش سطح پروستات خون، بهبود حافظه، تقویت حافظه، تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از ریزش مو، رفع کدری رنگ پوست، جلوگیری از ابتلا به آرتروز و تقویت ماهیچه قلب اشاره نمود.
3- ماهی
 سالمندان بهتر است دو الی سه بار در هفته ماهی مصرف کنند زیرا ماهی های  منبع غنی از انواع ویتامین ها می باشند. از مزایای این گوشت برای سالمندان و افراد مسن می توان به کاهش تجمع پلاکت های خونی، افزایش عملکرد سلول های خون رسان، تنظیم ضربان قلب، کاهش فشار خون، افزایش کلسترول خوب بدن، تقویت سلامت مغز و حافظه، مفید برای افراد مبتلا به بیماری MS، درمان کننده درد کمر و گردن، درمان بیماری های تنفسی، جلوگیری از افسردگی در سنین بالا، کاهش اضطراب و افزایش قدرت بینایی اشاره نمود. نوجه داشته باشید مصرف گوشت ماهی برای افرادی که به دیابت، آسم، روماتیسم و سرطان مبتلا هستند بسیار مفید است.

4- گوشت بوقلمون
بوقلمون دارای املاحی مانند منیزیم، مس، آهن، پتاسیوم و سلنیوم می باشد. مصرف این گوشت در فصل سرما برای افراد سن بالا بسیار موثر واقع می شود. این گوشت دارای ویتامین های گروه A می باشد، بنابراین در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش بسزایی دارد. گوشت بوقلمون به دلیل این که دارای اسید آمینه ای به نام تریپتوفان است برای افراد مسنی که دچار افسردگی شده اند مفید است.
5- گوشت مرغ
گوشت مرغ منبع غنی از پروتئین می باشد و چربی آن در مقایسه با گوشت قرمز بسیار کم است. پروتئین موجود در این گوشت بسیار بالا می باشد و به بازسازی بافت های بدن کمک بسزایی می کند. مصرف این گوشت برای افراد مسن مزایایی دارد که عبارتند از: جلوگیری از پوکی استخوان و جلوگیری از ریزش مو. شایان ذکر است که گوشت مرغ حاوی مواد با ارزش دیگری نیز می باشد که می توان به نیاسین، سلنیوم و ویتامین B6 نیز اشاره کرد. نیاسین باعث تقویت سیستم گوارشی و عصبی بدن سالمندان می شود و از ابتلا به آلزایمر جلوگیری می کند. سلینوم نیز یک نوع آنتی اکسیدان است که جهت جلوگیری از سرطان بسیار مفید واقع می شود. ویتامین B6 به بهبود عملکرد گلبول های قرمز کمک می کند

lopas پنجشنبه 20 شهریور 1399 زمان : 8:30 نظرات (0)
بازدید : 20

گوشت کبک بهتر است یا بلدرچین؟

طبیعت وجودی گوشت کبک گرم و خشک می باشد، خشکی آن بسیار بیشتر از گرمی آن است. گوشت کبک جزو سریع الهضم ترین و لطیف ترین گوشت ها محسوب می شود و افرادی که لاغر هستند می توانند با مصرف این گوشت وزن خود را افزایش دهند. گوشت بلدرچین نیز دارای گوشت بسیار لطیفی است و منبع غنی از مواد معدنی و ویتامین ها می باشد. در ادامه شما را با خواص آن ها به صورت خلاصه آشنا می کنیم، پس با ما همراه باشید.

خواص گوشت کبک

1- درمان کم خونی
این گوشت حاوی مقدار زیادی آهن می باشد برای مثال در صورتی که 450 گرم از این گوشت را مصرف کنید 110 درصد از اهن مورد نیاز بدن شما تامین می شود.
2- تقویت سیستم گوارشی
آمینو اسید های موجود در این گوشت باعث تقویت سیستم گوارشی می شوند، همچنین این گوشت حاوی مواد معدنی فراوانی می باشد که به تقویت جگر و طحال نیز کمک می کند.
3- برطرف کردن ضعف عمومی بدن
بدن برخی از افراد به دلیل کمبود ویتامین و مواد معدنی دچار ضعف می شود، بنابراین با مصرف مداوم این گوشت می توانید قوای بدن خود را باز گردانید. توجه کنید این گوشت باعث افزایش وزن نیز می شود.
4- درمان یرقان
در مغز کبک مواد مقوی و پر خاصیتی وجود دارد که باعث درمان یرقان می شود. در واقع مواد مغذی موجود در مغز کبک به تقویت حافظه نیز کمک بسزایی می کنند.
5- درمان صرع
جگر خام کبک کمک بسزایی به درمان صرع می کند. جگر دارای آهن و مواد معدنی فراوانی می باشد که برای بدن بسیار مفید است.
6- تقویت بینایی
زهره کبک برای تقویت چشم و بینایی بسیار مفید واقع می شود. زهره کبک را با روغن زیتون قاطی کنین و در چشم خود بچکانید.
7- تقویت حافظه
زهره گوشت کبک را با روغن زیتون مخلوط کنید و میل کنید تا حافظه بلند مدتتان تقویت شود از ابتلا به فراموشی جلوگیری شود.
8-  جلوگیری از بیماری های قلبی
گوشت کبک دارای کلسترول بد پایین و کلسترول خوب بالایی می باشد و همین عوامل سبب می شود تا از بسته شدن عروق توسط چربی ها جلوگیری کند.
 

خواص گوشت بلدرچین

1- تقویت و استحکام استخوان ها
گوشت بلدرچین حاوی فسفر و کلسیم زیادی می باشد که به استحکام استخوان ها کمک بسزایی می کند. برای جلوگیری از پوکی و مشکلات استخوانی می توان از گوشت بلدرچین استفاده کرد. ویتامین دی موجود در این گوشت به رشد استخوان ها کمک زیادی می کند و سیستم عصبی بدن را نیز تقویت می کند.
2- مقابله و جلوگیری از کم خونی
این گوشت حاوی آهن می باشد. آهن موجود در این گوشت با کمبود خون و بیماری های کم خونی مقابله می کند و با تقویت هموگلوبین و آریتروسیت های موجود در بدن مشکل کم خونی را حل می کند.
3- تقویت سیستم ایمنی
گوشت بلدرچین حاوی مواد مغذی فراوانی می باشد که با مصرف منظم آن می توان سیستم ایمنی بدن را تقویت نمود. هنگامی که سیستم ایمنی بدن تقویت شود فرد از ابتلای سریع به انواع بیماری ها نیز در امان می ماند.

 

4- حل مشکلات گوارشی
مصرف این گوشت به طور منظم بسیاری از مشکلات گوارشی را حل می کند زیرا هنگامی که سیستم گوارشی فرد دچار اختلال می شود، فرایند هضم به سختی صورت می گیرد.
5- مراقبت از پوست
گوشت بلدرچین دارای ویتامین های A، B و E  می باشد. ویتامین  E موجود در این گوشت از پیری زودرس جلوگیری می کند و به بازسازی پوست می پردازد.
6- سلامت مغز
ویتامین B موجود در این گوشت شامل ریبوفلاوین، تیامین، نیاسین و... می باشد که به سلامت مغز کمک می کنند. کولین موجود در این گوشت سبب می شود تا عصب های مغز به درستی عمل کنند.
در نهایت
مصرف هر دو گوشت فواید و خواصی به دنبال دارد که برای بدن بسیار مفید می باشد و بهتر است از هر دو گوشت در حد اعتدال در رژیم غذایی خود استفاده کنید. شما می توایند بر اساس سلیقه غذایی خود و نیازهای بدنتان از هرکدام از این دو گوشت استفاده کنید.

lopas پنجشنبه 20 شهریور 1399 زمان : 7:52 نظرات (0)
بازدید : 26

مصلح گوشت گوساله در طب سنتی

یکی از موارد مهمی که درباره گوشت ها باید مورد توجه واقع شود مزاج و طبیعت گوشت هایی است که مصرف می کنیم. گوشت گوساله در مقایسه با دیگر گوشت ها دارای طبیعت سردی است و در برابر گوشت گوسفند سردتر است. گوشت  گوساله ای که 18 ماه سن دارند به اعتدال نزدیک تر است ولی هیچ وقت دارای طبیعت گرمی نیست.
توجه کنید که اگر روزانه از گوشت گوساله در رژیم غذایی خود استفاده می کنید بهتر است در کنار مصلحات گوشت آن را مصرف کنید. جالب است بگوییم که بهترین زمان استفاده از مصلحات از نظر طب سنتی در زمان طبخ غذا بوده و در واقع باید به آن غذا ترکیبات گرم اضافه شود به عنوان مثال از انواع فلفل، فلفل دلمه ای و سیر می توان در کنار گوشت گوساله استفاده نمود. با ما همراه باشید تا در ادامه شما را با مصلحات گوشت گوساله بیشتر آشنا کنیم.

مصلحات گوشت گوساله

فلفل، دارچین، زنجبیل، پودررزماری، زردچوبه، سیر، فلفل دلمه ای، آویشن، پیاز، زیره سیاه و خردل مصلح گوشت گوساله بارنج و بهبود دهنده خواص و مزاج این گوشت می باشند. در صورتی که از گوشت گوساله در حد تعادل استفاده شود به کاهش وزن و تقویت عضلات کمک بسزایی می کند. ارزش غذایی این گوشت بسیار بالا می باشد. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که دارای مزاج سرد می باشید و یا معده ضعیفی دارید بهتر است گوشت گوساله را به خوبی بپزید و همراه سرکه، سیر، عسل و یا سایر شیرینی ها مصرف کنید البته هرگز همراه با گوشت گوساله خرما مصرف نکنید. از نکات مهم و قابل اهمیت دیگر این است که هیچ گاه بعد از میل غذاهای گوشتی آب نخورید.

برخی از افراد از بوی گوشت گوساله بدشان می آید بنابراین می توانند در هنگام طبخ از پودر رزماری استفاده کنند و بر روی گوشت بریزند تا بوی آن از بین برود. علت استفاده از زرد چوبه همراه گوشت این است که طبعی گرم دارد و سردی گوشت را می گیرد. گوشت گوساله برای غذاهای فست فودی به هیچ عنوان مناسب نمی باشد و زمان پخت آن دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. برای این که سردی گوشت گوساله از بین برود، خط بلغم تولید نشود، درد و چاقی بوجود نیاید بهتر است به صورت کامل طبخ شود. در صورتی که گوشت گوساله را با مصلحاتی که  پیش تر ذکر کردیم مصرف کنید به هیچ وجه دچار افزایش وزن نخواهید شد، زیرا همانطور که می دانید این گوشت در صورتی که زیاد مصرف شود باعث چاقی می شود و امروزه اکثر افراد در پی راه هایی برای کاهش وزن هستند بنابراین توصیه ما این است که از این گوشت در حد اعتدال مصرف کنید.

افرادی که دارای بیماری های مغزی یا تشنج هستند بهتر است از این گوشت استفاده نکنند و یا در صورت علاقه شدید به این گوشت به همراه مصلحاتش علی الخصوص دارچین میل کنند. مصرف این گوشت برای افرادی که دارای نفخ شکم و اختلالات گوارشی هستند آسیب زا می باشد اما مصرف گوشت گوساله به افرادی که به بیماری نقرس دچار هستند توصیه می شود زیرا حملات نقرسی را کاهش می دهد. در صورتی که گوشت گوساله را با روغن هایی که طبع سرد دارند مانند آفتابگردان، ذرت و یا کلزا طبخ کنید اثر سردی گوشت و سردی روغن به هم اضافه می شوند و عوارض بیشتری را در پی دارد.

lopas پنجشنبه 20 شهریور 1399 زمان : 7:49 نظرات (0)
بازدید : 24

آیا گوشت بوقلمون هورمونی است؟

بوقلمون دارای میزان چربی کمی می باشد و اصولا در رژیم های غذایی کم چرب قرار دارد. در هر 28 گرم از این گوشت حدود 1 گرم چربی موجود است. گوشت بوقلمون دارای فواید و مزایای فراوانی می باشد مانند کاهش سطح کلسترول، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود کم خوابی، ایجاد حس آرامش و... . این گوشت به این علت که پروتئین زیادی دارد در اکثر سفره های ایرانی وجود دارد.
گوشت بوقلمون حاوی ویتامین های گروه B  ، سلنیوم، فسفر، روی و آهن می باشد. شایان ذکر است که سلنیوم به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و باعث تقویت سیتسم ایمنی بدن می شود. تریپتوفان و سروتونین دو ماده مهم و مغذی موجود در این گوشت هستند که باعث تقویت ایمنی بدن می شوند. گوشت بوقلمون به تنظیم سطح انسولین بدن کمک بسزایی می کند. گوشت های بوقلمونی که به روش طبیعی پرورش یافته باشند هورمونی نیستند و در واقع باید گفت که بوقلمون های ارگانیک فاقد هورمون هستند ولی بوقلمون هایی که به صورت صنعتی توزیع می شوند ممکن است دارای هورمون هایی که برای رشد به پایشان تزریق می شود باشند. پس بهتر است ران بوقلمون را کمتر مصرف کنید.

فواید گوشت بوقلمون

1- مفید برای بدنسازان
اکثر کارشناسان بدنسازی مصرف گوشت بوقلمون را به شدت توصیه می کنند زیرا این گوشت حاوی پروتئین و مقدار کمی کربوهیدرات و چربی است. به عنوان مثال یک همبرگر بوقلمون 100 گرمی دارای 30 گرم پروتئین و 200-250 کالری است که به حفظ وساخت ماهیچه ها کمک بسزایی می کند. بدنسازان بعد از انجام تمرین های خود نیاز به ویتامین و مواد معدنی دارند که گوشت بوقلمون این مواد را تامین می کند. مصرف این گوشت باعث می شود تا خطر ایجاد صدمات جدی در بدنسازان کاهش یابد.
2- کلسترول
میزان کلسترولی که در گوشت بوقلمون وجود دارد بستگی به تیره بودن گوشت آن دارد. به عنوان مثال سینه بوقلمون که سفید رنگ است در مقایسه با گوشت تیره آن دارای کلسترول کمتری است. اگر کسی کلسترول بالایی دارد بهتر است از مصرف قسمت های تیره گوشت بوقلمون که دارای کلسترول بالایی است خودداری کند.
3- بهبود بی خوابی
سروتونین یک انتقال دهنده عصبی می باشد که باعث ایجاد حس آرامش و روحیه آرام در فرد می شود و اصولا برای افرادی که دارای بیخوابی و یا کم خوابی هستند بسیار مفید واقع می شود. تریپتوفان موجود در این گوشت باعث تولید سروتونین در مغز می شود. همانطور که پیش تر ذکر کردیم سلنیوم موجود در این گوشت باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود بی خوابی می شود. اکثر افرادی که دچار بی خوابی هستند بوقلمون مصرف می کنند زیرا دارای ویتامین  B6و B3 می باشد.
4- بارداری
در دوران بارداری خوردن گوشت بوقلمون بی خطر است اما توصیه ما این است که مصرف این گوشت را در دوران بارداری کاهش دهید. در دوران بارداری حتما به تاریخ انقضا و تولید گوشت ها دقت فرمایید.

5- کاهش وزن
اغلب افراد گوشت بوقلمون را جهت کاهش وزن خود مصرف می کنند زیرا حاوی مقدار زیادی پروتئین می باشد. پروتئین موجود در این گوشت شما را سیر می کند و باعث می شود تا احساس گشنگی نکنید. اگر می خواهید از این گوشت برای رژیم کاهش ورن خود استفاده کنید از گوشت سفیدآن  که دارای کالری کم تری است استفاده کنید. سینه بوقلمون دارای رنگی سفید است و در صورتی که بدون پوست باشد گزینه بهتری برای مصرف می باشد. افرادی که دارای رژیم لاغری هستند بهتر است در یک وعده از 80 گرم بوقلمون استفاده کنند.
6- طعمی لذیذ
ران این گوشت نسبت به سینه آن خوشمزه تر و لذیذ تر می باشد. ران چربی بیشتری دارد، بنابراین اگر به دنبال کاهش وزن هستیدد بهتر است این قسمت را مصرف نکنید.

lopas پنجشنبه 20 شهریور 1399 زمان : 7:46 نظرات (0)
بازدید : 22

درباره عوارض مصرف گوشت تاریخ گذشته چه می دانید؟

مصرف مواد غذایی علی الخصوص گوشت بعد از تاریخ انقضا ریسک و خطر بسیار بزرگی برای سلامت افراد به همراه دارد، زیرا مسمومیت های شدید و بد را به بار می آورد که گاهی در برخی از افراد به مرگ نیز منجر می شود. تاریخ انقضا برای مواد خام مانند تخم مرغ، گوشت خام، پنیر و ... از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا در این مواد احتمال شکل گیری و ایجاد باکتری وجود دارد و در نتیجه مسمومیت غذایی ایجاد می شود. همانطور که می دانید تاریخ انقضا بر روی بسته بندی تمام مواد غذایی ثبت می شود و نشان دهنده آخرین روز مصرف آن است، حتی گاهی برخی از مواد ظاهر و بسته بندی سالمی دارند ولی تاریخ مصرفشان گذشته است. خوراکی ها و گوشت هایی که طعم، عطر و بوی بدی دارند صد در صد حتی اگر تاریخ انقضا نداشته باشند نیز فاسد هستند.

 

مدت زمان فروش

در هنگام خرید مواد غذایی و گوشت، خریدار باید در وهله اول به تاریخ انقضای مواد توجه لازم را بکنند. فروشندگان با تمام شدن تاریخ انقضای موادغذایی باید آن ها را از قفسه خود خارج کنند و دور بریزند. تاریخ انقضا به افراد نشان می دهند که چند روز برای مصرف آن ماده غذایی وقت دارند. برخی از خوراکی ها با این که تاریخ مصرفشان گذشته است اما در ظاهر سالم به نظر می رسند، بنابراین خریدار و فروشده موظف هستند که تاریخ مصرف مواد غذایی را نگاه بیاندازد.

گوشت های تاریخ گذشته

باکتری های ای کولای و لیستریا در گوشت های بسته بندی شده به وفور وجود دارند. این نوع از باکتری ها حتی قبل از بسته بندی در گوشت ها جا خوش می کنند و شروع به تکثیر می کنند و حتی در کالباس که نوعی گوشت سرد نیز محسوب می شود وجود دارند. متخصصان تغذیه توصیه می کنند که هیچ ماده غذایی را بعد از گذشت تاریخ انقضای آن استفاده نکنید. باکتری لیستریا خطرناک ترین مسمومیت را ایجاد می کند و گاهی حتی منجر به مرگ نیز می شود. نیترات موجود در گوشت های تاریخ گذشته خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. میگو نیز در هر دونوع خام و یخ زده در معرض آلودگی توسط میکروب ها وجود دارد. همانطور که ذکر کردیم باکتری کولای موجود در گوشت گاو نیز مسمومیت های بدی را ایجاد میکند. قبل از این که حتی از گوشت چرخ کرده نیز استفاده کنید تاریخ مصرف آن را چک کنید و توجه داشته باشید که حتی اگر از تاریخش مانده بود به خوبی آن را بپزید تا هیچ مسمومیت غذایی ایجاد نشود.

اگر گوشتی تاریخ انقضا نداشت از کجا متوجه شویم که نباید آن ماده غذایی را مصرف کنیم؟

1- بو
از گوشت سالم هیچ بوی ناسالم و نامطبوعی خارج نمی شود. ترشیدگی، گندیدگی و تعفن نشان دهنده آن است که گوشت سالم نیست.
2- آبدار بودن
گوشتی که آب بسیار زیادی دارد نشان دهنده آن است که تاریخ مصرفش گذشته است و بسیار بی کیفیت می باشد.
3- مرمری بودن گوشت
چربی های گوشت اگر به صورت رگه دار و لکه لکه باشند به آن ظاهر مرمری گویند. در غیر این صورت آن گوشت سالم نیست.

lopas چهارشنبه 19 شهریور 1399 زمان : 14:44 نظرات (0)
بازدید : 28

گوشت های منجمد برزیلی را بخوریم یا نه؟

این روزها به دلیل این که گوشت های منجمد بارنج قیمت کمتری دارند، به شدت مورد توجه افراد قرار گرفته اند. اکثر افراد تصور می کنند که گوشت هایی که منجمد هستند چون مسافت و زمانی طولانی را برای رسیدن به کشور طی کرده اند فاقد هر گونه ارزش غذایی می باشند، ولی باید بگوییم که این ارزانی تنها به این دلیلی است که در کشوری مثل برزیل قیمت تمام شده گوشت کمتر است و این ارزانی به این دلیل می باشد.
در واقع تفاوت گوشت های منجمد با گوشت های تازه این نکته است که بعد از کشتن دام، گوشت را با استفاده از روش های خاصی فریز می کنند. در این روش گوشت ها را در فریزرهای صنعتی و بزرگ فریز می کنند و حتی در این نوع از گوشت های منجمد شده گوشت های با استخوان و بی استخوان نیز موجود می باشند که افراد می توانند بر حسب نیاز خود آن را خریداری کنند.
برای این که آب موجود در گوشت کاملا یخ بزند روش های متعددی وجود دارد ولی فریز کردن روش موثر تری می باشد و به بافت گوشت نیز بعد از انجماد صدمه ای وارد نمی کند. جالب است بدانید که وقتی گوشت منجمد شود می توان مدت  زمان بیشتری از آن نگهداری کرد، زیرا هنگامی که آب موجود در گوشت یخ می زند میکرو ارگانیسم ها قادر به رشد نیستند و گوشت فاسد نمی شود. دقت فرمایید شما در خانه نیز گوشت ها را داخل فریزر می گذارید ولی بسیار آهسته تر فرایند یخ زدن رخ می دهد.

گوشت منجمد

گوشت های منجمد را باید در دمای 18- تا 20- سانتی گراد در فریزر تا زمان مصرف نگه داری کرد. با این روش می توان تا دو سال گوشت را به طور صنعتی ذخیره کرد. شایان ذکر است که بگوییم اگر رفع انجماد به درستی صورت گیرد و خونابه ای بوجود نیاید تفاوت آنچنانی بین ارزش غذایی گوشت منجمد و گوشت تازه وجود ندارد. رفع انجماد به وسیله حرارت سبب ایجاد خونابه می شود و به همراه این خونابه اکثر ویتامین ها و املاح های موحود در گوشت از بین می روند. نکته قابل توجه این است که گوشت منجمد باید در هنگام مصرف ابتدا از فریزر به یخچال انتقال یابد و سپس بعد از چند ساعت به آرامی از حالت انجماد خارج شود با این روش خونامه کمتری ایجاد می شود.
اگر گوشت منجمد به صورت طولانی مدت نگه داری شود از میزان ویتامین هایش کاسته می شود اما جالب است بگوییم که میزان آهن موجود در آن گوشت افت زیادی نمی کند. در نهایت اگر رفع انجماد به درستی صورت گیرد میزان آهن موجود در گوشت منجمد تفاوت چندانی با آهن موجود در گوشت تاره ندارد.

نکاتی که باید در مورد گوشت منجمد مورد توجه واقع شود

1- به اعتبار و تاریخ مصرف گوشت های منجمد دقت کنید.
2- به بسته بندی و روکش گوشت های منجمد توجه کنید که سالم باشند و به جداره گوشت چسبیده باشند.
3- توجه کنید که بسته های گوشت انجماد باید فاقد هرگونه خونابه و کریستال های یخی باشد.
4- نزدیک ترین فروشگاه به منزلتان را برای جلوگیری از به هم خوردن زنجیره سرد انتخاب کنید.
5- دمای فریزر خانگی خود را برای نگه داری این گوشت ها کنترل کنید.

lopas چهارشنبه 19 شهریور 1399 زمان : 14:38 نظرات (0)
بازدید : 28

سفره غذایی ما ایرانیان در گذشته منحصر به گوشت گوساله، گوشت گوسفندی و مرغ بود، اما امروزه اگر سری به فروشگاه های مواد گوشتی و پروتئینی بزنید با انواع گوشت پرندگان مانند بوقلمون، شترمرغ، بلدرچین و ... مواجه خواهید بود. که به  تعداد این گوشت ها تنوع طبخ وجود دارد که با یادگیری این روش های بی نظیر یک دورهمی فوق العاده با کبابی لذیذ تجربه خواهید کرد.
برخی از خانواده های ایرانی به ویژه آقایان معتقد هستند غذایی که گوشت نداشته باشد، اصلا غذا نیست! برای همین در روزهای تعطیلی و دورهمی های دوستانه و خانوادگی عاشق سینی کبابی هستند که خودشان آماده کرده اند!

غذایی خوشمزه با کلی پروتئین

گوشت ها به دو دسته گوشت قرمز و گوشت سفید طبقه بندی می شوند که منبع تامین پروتئین بدن هستند، این مواد غذایی به دلیل وجود املاح معدنی مثل آهن ، روی ، منیزیم ، فسفر و ویتامین های گروه B یکی از غذاهای مهم به حساب می آید. پروتئین نقش مهمی در دوران رشد و ترمیم بافت ها به ویژه در دوران سالمندی دارد.

گوشتی که سستی به همراه دارد!

گوشت گاو ،گوسفند ،شتر ، شترمرغ و گوساله در دسته گوشت های قرمز و گوشت مرغ، ماهی، بوقلمون و بلدرچین جزو گوشت های سفید هستند. گوشت قرمز از نظر ترکیبات عالی دارای بیشترین مقدار آهن و همچنین بیشترین مقدار چربی است. گوشت گاو از بین گوشت های قرمز طبعی سرد داردو  هضم آنها را سنگین است و با افزایش سستی و رخوت در بدن خستگی و کوفتگی را بعد از خواب موجب می شود.
گوشت های جدید مد شده چه اندازه مفید هستند؟
گوشت شتر که مصرف آن در بین مردم باب شده است،با سایر گوشت ها از نظر مقدار پروتئین، کلسیم ، آهن و روی کمتر و سدیم بیشتر متفاوت است. گوشت شترمرغ هم نسبت به گوشت قرمز کالری ، چربی و کلسترول کمتر و حدود 29 تا 30 درصد پروتئین بیشتری دارد که از این نظر می تواند یکی از گوشت های قرمز بی نظیر برای مصرف باشد.

کباب با طعم بوقلمون!

گوشت بوقلمون  نسبت به سایر گوشت هاچربی کم و یتامین A بسیار مناسب دارد و یکی از ویژگی های منحصر به فرد گوشت بوقلمون وجود عالی ویتامین آ است که میتواند نقش تقویت سیستم ایمنی را خصوصا در بچه ها و سالمندان ایفا کند.

چگونه پیک نیکی سالم داشته باشیم؟

یکی از ایرادات مهمی که غذاهای کبابی دارند، روغنی است که از کباب به روی ذغال می ریزد و دود ایجاد می کند، این دود می تواند سرطان زا است، بنابراین درحد امکان از قسمت های کم چرب گوشت استفاده کنید، اینگونه علاوه بر مورد گفته شده گرفتار چربی های گوشت که منجر به چربی خون می شوند نیز خواهید شد. همچنین مغز پخت شدن گوشت های کبابی خیلی اهمیت دارد، چون آلودگی هایی در بافت گوشت وجود دارد که اگر حرارت لازم را نبیند و وارد بدن شود مشکلاتی را برای بدن ایجاد می کند.

فوت و فن هایی برای خوشمزه کردن کباب های دورهمی

مصرف مداوم یک نوع گوشت را کنار بگذارید و از تنوع بالای گوشت هایی که موجود هستند بهره ببرید، زیرا هر کدام از آنها خواص  و طعم منحصر به فردی دارند.
برای تجربه یک شیشلیک بی نظیر کافی است سعی کنید گوشت را در کنار استخوان و دمبه متصل به آن بخار پز یا کباب کنید. اما 100 گرم گوشت راسته گوساله با 150 گرم دنبه با یک فنجان روغن زیتون ناب در کنار ادویه ها و پیاز و کره و گوجه فرنگی می تواند یک شیشلیک با طعمی بسیار لذیذ را برای دورهمی ها شما آماده کند.
برای طبخ گوشت ها  باید در انتخاب آنها از نظر چربی دقت کنید و سعی کنید از روغن کمتر برای کباب کردن یا پختن آنها استفاده شود.

lopas جمعه 14 شهریور 1399 زمان : 19:12 نظرات (0)
بازدید : 26

سطح بالای اسید آمینه و تریپتوفان موجود در گوشت بوقلمون می تواند التهابات مغز را کاهش دهد، این مووضع از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا التهابات مغزی در موارد پیشرفته  می تواند به بیماری ام اس منجر شود.

پروتئین حیوانی برای سلامتی بسیار ضروری است. آنها منابع کامل پروتئین و حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری هستند. غذاهای پروتئینی گیاهی قادر به برطرف کردن شکاف اسید آمینه ضروری نیستند. برخی از منابع شناخته شده گوشت مانند گوشت مرغ ، گوسفند ، گوشت گوساله ، بوقلمون و غیره هستند . حال قصد داریم مزایای سلامتی گوشت بوقلمون و اهمیت آنها را ببینیم .
گوشت بوقلمون منبع غنی پروتئین است. 100 گرم گوشت بوقلمون حاوی تقریبا 29 گرم پروتئین است که تقریبا نیمی از مقدار مصرف روزانه توصیه شده را تأمین می کند. پروتئین بلوک ساختمان بدن انسان است هر قسمت از بدن از پروتئین تشکیل شده است.
پروتئین برای رشد مو ، پوست ، رشد عضلات ، استخوان های سالم و رباط ها ، سلامت ناخن و غیره بسیار ضروری است. مصرف گوشت بوقلمون می تواند به تحقق شکاف پروتئین کمک کند. سلنیوم نوعی آنتی اکسیدان است که به جلوگیری از سرطان کمک می کند. در این مطالعه آمده است که مکمل های سلنیوم می توانند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های عروق کرونر قلب کمک کنند. سلنیوم این قدرت را دارد که بدن انسان را از آلودگی هایی مانند نقره ، جیوه ، کادمیوم و سایر عناصر مضر محافظت کند. آنتی اکسیدان های موجود در گوشت بوقلمون به جلوگیری از آسیب سلول رادیکال آزاد کمک می کند و شما را جوان نگه می دارد.

ویتامین B6 به حفظ میزان رشد ماهیچه ها ، کمک به تولید آنتی بادی ها ، گلبول های قرمز کمک می کند و از نظر رشد بسیار مهم است. یک وعده غذایی گوشت بوقلمون تقریباً 36٪ ویتامین B3 و 27٪ ویتامینB6 را تأمین می کند.  ویتامینB6  به تقویت سوخت و ساز بدن و به کاهش وزن کمک می کند. پایین آمدن میزان متابولیسم منجر به افزایش وزن ، کلسترول بالا و تری گلیسیریدها و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و فشار خون بالا می رود . برای افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن باید گوشت بوقلمون مصرف کنید.
گوشت بوقلمون حاوی مقدار کمتری چربی است. این بهترین غذا برای کسانی است که می خواهند بدن خود را بسازند و ورزش کنند. مقدار کم چربی و پروتئین زیاد در گوشت بوقلمون به رشد عضلات کمک و عملکرد کلی را تقویت می کند.
 بوقلمون حاوی مقدار زیادی آهن است. آهن برای تولید خون و تولید انرژی بسیار ضروری است. عدم وجود آهن در بدن می تواند باعث خستگی ، ریزش مو ، سردرد ، خشکی پوست ، ناخن های شکننده و غیره شود. 100 گرم بوقلمون بارنج حاوی تقریبا 1.5 میلی گرم آهن است و همچنین منبع ویتامین A به حساب می آید که برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار لازم است
این گوشت  نقش مهمی در رشد بافت دارد و بافت های آسیب دیده را ترمیم می کند. پروتئین برای رشد بافت بسیار ضروری است. هر روز سایش و پارگی در بافتهای بدن به دلیل کار بدنی و حرکات ایجاد می شود. برای درمان این سایش ، باید مقدار لازم پروتئین به بدن وارد شود.
به خصوص ، بدنسازان این مشکل سایش و پارگی را تجربه می کنند. به آنها توصیه می شود برای ترمیم بافت های آسیب دیده خود از گوشت بوقلمون استفاده کنند.
گوشت بوقلمون منبغ غنی از اسید آمینه تریپتوفان است که  که نقش مهمی در ساخت ماده ای به نام سرتونین در مغز می کند که باعث ایجاد حالت آرامش و نشاط می شود . این اسید آمینه و همراه ویتامین B3 در این گوشت بر روی عملکرد مثبت مغز تاثیر به سزایی دارد  بنابراین دانشمندان به این نتیجه رسیدند که از  بوقلمون می توان به عنوان گوشت ضد ام اس استفاده کرد برای همین توصیه می کنیم برای جلوگیری از خطر ابتلا به ام اس  گوشت بوقلمون را در برنامه غذایی خود فرار دهید و از خوردن آن لذت ببرید.  .

lopas جمعه 14 شهریور 1399 زمان : 19:10 نظرات (0)

تعداد صفحات : 51

اطلاعات کاربری
آرشیو
  • 1399
  • 1398
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 510
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 202
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 239
  • باردید دیروز : 76
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 345
  • بازدید ماه : 647
  • بازدید سال : 6,735
  • بازدید کلی : 25,112

  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد