loading...

برگرباز ، با ما بهترین باشید.

بازدید : 28

چه چیزی باعث پوسته پوسته شدن پوست شما می شود؟!

زمانی که لایه های رویی پوست می میرند و از بین می روند، پوست دچار خشکی و پوسته شدن می شود و این می تواند دلایل زیادی داشته باشد که اولین آنه به دلیل آفتاب سوختگی است. اشعه ماوراء بنفش خورشید در واقع سلولهای پوستی را نابود می کند و زمانی که  این اتفاق رخ می دهد سلولهای مرده به صورت لایه برداری از بین می روند تا سلولهای جدید پوست بتوانند جایگزین آنها شوند. 
اما آفتاب سوختگی تنها علت پوسته پوسته شدن پوست نیست، خشکی بیش از حد پوست  نیز می تواند مقصر باشد. زمانی که پوست به خوبی آبرسانی نشده باشد ، سلول های پوستی به راحتی صاف نمی شوند و شروع به پوسته شدن می کنند. از دیگر دلایل ایجاد این مشکل ناخوشایند استفاده از داروهای موضعی پوست (مانند کرم و ژلهای رتینوئید است که می تواند همه چیز را از آکنه تا چروک  و انواع خاصی از بثورات را درمان کند) به عنوان مثال ، افرادی که از اگزما رنج می برند (یک بیماری مزمن که منجر به پوست خشک و قرمز می شود) نیز ممکن است پوسته و خشکی شوند. 

راههای جلوگیری از پوسته پوسته شدن صورت

همانطور که در بالا اشاره کردیم  آفتاب سوختگی شایعترین علت پوسته پوسته شدن صورت است، به همین دلیل استفاده ازکرم ضد آفتاب هنگام رفتن به بیرون از خانه اهمیت زیادی دارد. و این کار باید هروز چه در خانه و چه بیرون از خانه انجام شده و هر دو ساعت یکبار تجدید شود! 
چند قدم مهم دیگر برای پیشگیری  از این مشکل نوشیدن آب در طول روز و مرطوب کردن پوست دو بار در روز است. اگر پوست خشکی دارید، مدت زمان دوشتان را کوتاه کرده و از آب ولرم برای استحمام استفاده همچنین از پاک کننده های ملایم برای شست و شو بهره بگیرید زیرا  pH قلیایی صابون می تواند به پوست شما آسیب برساند. بعد از استحمام، به آرامی خود را خشک کنید و با یک لوسیون مخصوص پوست خشک  را مرطوب نمایید.

نحوه درمان پوسته شدن صورت 

اگر پوسته پوسته شدن صورت و بدنتان در اثر آفتاب سوختگی ایجاد شده است از مرطوب کننده های سنگین که می تواند گرما را حفظ کرده و در خود نگه دارد، دوری کنید. در عوض ، از لوسیون های حاوی آب یا آلوئه خنک کننده استفاده کنید.
از دیگر مرطوب کننده های عالی که درمان موثری برای این مشکل است، استفاده از روغن زیتون می باشد، زیرا این روغن حاوی ویتامین E است که به عنوان یک مرطوب کننده قوی عمل کرده و به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند. این روغن را مقداری گرم کرده و روزی سه بار پوستتان را با آن ماساژ دهید.

lopas سه شنبه 23 دی 1399 زمان : 18:51 نظرات (0)
بازدید : 28

یکی از بزرگترین و مضرترین تفکرات غذایی این است که گوشت نباید در رژیم غذایی سالم قرار بگیرد. مصرف گوشت به دلیل کلسترول بالا ، فشار خون بالا ، بیماری قلبی و چاقی مضر است. اما اگر برای همه این مشکلات به دنبال مقصر هستید بهتر است انگشت اتهامتان را به سمت کربوهیدارت ها بگیرید. 
انسان ها بیش از دو میلیون سال است که گوشتخوار هستند، ده هزار سال پیش رژیم غذایی انسان با کشت غلات و حبوبات تغییر کرده است. اما آیا ما به این رژیم غذایی کم گوشت علاقه داریم؟ دقیقا در همین برهه از تاریخ انسا نها از نظر قد و اندازه مغز کوچکتر شده اند. با یک رژیم غذایی مبتنی بر قند ، ما شاهد افزایش چاقی ، سرطان ، دیابت و پوکی استخوان هستیم. ما همچنین درگیر انواع نگران کننده مشکلات پوستی ، بیماری های قلبی و انواع مختلف  التهابات هستیم.
حقیقت این است که بدن ما  انسان ها از نظر ژنتیکی برای عملکرد بهینه در رژیم غذایی از جمله گوشت برنامه ریزی شده است.

قند خون پایدار با مصرف گوشت

گوشت به دلیل داشتن چربی و پروتئین بالا، باعث حفظ سطح قند خون می شود. قند خون ثابت در جلوگیری از دیابت نوع 2 و سایر بیماریهای مزمن بسیار مهم است. همچنین به ثابت نگه داشتن سطح انرژی کمک می کند و احساس سیری بین وعده های غذایی را افزایش داده و هوس غذاهای ناسالم را کاهش می دهد. 

رشد عضلات

شما می توانید با تلاش برای بدست آوردن عضله یا حجیم کردن استخوان می توانید ورزش های سنگین انجام دهید اما اگر بدن خود را به درستی تغذیه نکنید، ممکن است برنامه تمرینی خود را نیز  از دست بدهید.  شما باید بدن خود را با مواد مغذی مناسب تغذیه کنید تا به ترمیم و بهبود کافی ماهیچه ها دست یابید. 
شما می توانید مکمل های پروتئینی مصرف کنید ، اما بهترین منبع پروتئین گوشت است. گوشت حاوی ویتامین ها و مواد معدنی  مانند روی است که به رشد عضلات و ترمیم ماهیچه ها مفید است ، آهن موجود در گوشت باعث افزایش سطح انرژی و مبارزه با خستگی می شود. گوشت همچنین حاوی کراتین ، یک ترکیب حاوی نیتروژن است که سنتز پروتئین را بهبود می بخشد و انرژی لازم را برای عضلات فراهم می کند و باعث افزایش  حجم توده عضلات می شود.

گوشت به سوزاندن چربی کمک می کند!

گوشت به دلیل داشتن پروتئین  زیاد، دارای خاصیت ترموژنیکی بالایی است به طوری که تقریباً سی درصد کالری های آن تنها در هنگام هضم سوزانده می شوند. هضم کربوهیدراتها فقط شش تا هشت درصد در هزینه انرژی افزایش می دهند ، در حالی که هضم پروتئین در گوشت به طور معمول باعث افزایش 25 تا 40 درصدی می شود.
افرادی که گوشت نمی خورند، به دلیل کمبود پروتئین گوشت که همه اسیدهای آمینه ضروری بدن را به داراست ، در مقابل عدم تعادل انتقال دهنده های عصبی آسیب پذیر هستند. انتقال دهنده های عصبی پیام رسان های شیمیایی هستند که بسیاری از عملکردهای ما مانند: عملکرد جسمی ، شناختی و روحی، چرخه خواب ، وزن و حالات احساسی را تنظیم می کنند. 
عدم تعادل در انتقال دهنده های عصبی می تواند منجر به مشکلاتی مانند افسردگی ، اضطراب و بیش فعالی شود.
طبق تحقیقات انجام شده در دانشگاه گراش ، گیاهخواران دو تا سه برابر بیشتر از افراد گوشتخوار مبتلا به افسردگی ، اضطراب ، اختلالات خوردن و اختلالات و علائم سوماتورفورمی هستند. برای این مشکلانت داروهای بسیاری تجویز می شود، در حالی که ساده ترین روش درمان مصرف غذاهای لذیذ حاوی گوشت است. 
انژی پایدار و ماندگار با مصرف گوشت
مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین تنها موادی نیستند که خواب را از سر می پرانند، بدن ما از پروتئین موجود در گوشت برای انرژی پایدار و طولانی مدت استفاده می کند. همچنین مصرف پروتئین گوشت منجر به سوزاندن کالری بیشتر و انرژی بیشتر می شود.

مواد مغذی ضروری

مواد مغذی فراوانی در گوشت وجود دارد که برای سلامتی کلی بدن بسیار مهم هستند. در حالی که منابع پروتئینی زیادی وجود دارد اما گوشت منبع عالی پروتئین کامل است ، و حاوی تمام اسیدهای آمینه مورد نیاز انسان که بدن ما قادر به تولید آنها نیست، می باشد.
تمام ویتامین های گروه B از نظر غلظت بیشتری در گوشت نسبت به منابع گیاهی یافت می شوند و ویتامین B-12 فقط در منابع حیوانی یافت می شود. ویتامین های گروه B برای سلامتی ، به ویژه سلامت روان بسیار مهم هستند. نقص این ویتامین ها می تواند باعث سردرگمی ،  اختلال حواس، پرخاشگری ، بی خوابی ، ضعف و زوال عقل شود.

lopas یکشنبه 21 دی 1399 زمان : 22:57 نظرات (0)
بازدید : 22

بیشتر اوقات ما برای درمان نگرانی های پوست و مو به دنبال کرم های آرایشی گران قیمت هستیم اما جواب همه مشکلات ما ممکن است فقط چند قدمی ما درست در آشپزخانه خانه باشد!

آشپزخانه های همه ما یک یک گنجینه پنهان از چندین ماده زیبایی است که از آنها بی خبریم! و نمی دانیم که که با افزودن آنها به رژیم زیبایی، می توان شگفتی های بزرگی در پوست ایجاد کرد.
ما درباره ادویه های هندی صحبت می کنیم! بله؛ آنها نه تنها باعث اضافه شدن طعم به وعده های غذایی می شوند بلکه به طرز شگفت انگیزی روی پوست و مو نیز تاثیر می گذارند. در اینجا لیستی از ادویه های هندی را که می توان برای زیبایی پوست و مراقبت از مو استفاده کرد، آورده ایم
زردچوبه
 
زردچوبه از زمانهای بسیار قدیم به عنوان یک داروی طبیعی برای دستیابی به پوست زیبا مورد استفاده قرار می گرفت و هندی ها به قدرت  اثر بخشی آن قسم می خورند. این ادویه خوش عطر و بو حاوی خواص ضد التهابی است که به طور مؤثر با آکنه مبارزه می کند، چین و چروک ها را کاهش می دهد و باعث براق شدن پوست می شود.
زردچوبه را با آرد گرم مخلوط کنید. دو قاشق چایخوری شیر را اضافه کنید تا خمیر شود. 10 دقیقه آن را روی صورت بگذارید. 
زعفران
 
زعفران از گران ترین ادویه هاست که فواید بیشماری برای پوست دارد، درخشش و شفافیت فوری به پوست می دهد و همچنین به دلیل خاصیت ضد التهابی آن با مشکلات پوستی مانند آکنه مبارزه می کند.
دارچین
 
دارچین یکی از برجسته ترین ادویه های مورد استفاده در غذاهای هندی است. این گیاه جادویی می تواند با سرعت بخشیدن به گردش خون آکنه ها را از بین برده و از این طریق پوستی شفاف و بدون لکه ایجاد کند.
زنجبیل
 
مصرف زنجبیل به هضم غذا کمک می کند و استفاده موضعی از آن  از بر روی صورت برای جوانسازی پوست نیز مفید است .
یک تکه زنجبیل تازه را برش داده و روی صورت مالش دهید و بگذارید  حدود 10 دقیقه روی آن بماند و بدین طریق شفافیت آنی پوستتان را شاهد باشید.
سیر
 
سیر درمانی عالی برای ریزش مو و سایر نگرانی های مربوط به مو است، از آنجا که سیر منبع غنی از ویتامین سی و اسیدهای آمینه است می تواند به دریافت  انرژی در فولیکول های مو کمک می کند و به نوبه خود به موها زرق و برق می بخشد.
فلفل سیاه 
 
فلفل سیاه به دلایل مختلف به عنوان پادشاه ادویه شناخته می شود و فواید آن بسیار است. فلفل سیاه هنگام ترکیب با سایر ترکیبات می تواند  یک درمان عالی برای مراقبت از پوست است مخصوصاً برای پاک کردن جوش های سرسیاه و آکنه روی پوست استفاده شود. به باز شدن منافذ کمک می کند .
برگ های ریحان
 
برگهای ریحان حاوی خاصیت ضد باکتریایی بوده و برای بهبود کیفیت پوست عالی است. این گیاه خوش عطر و طعم به کنترل ترشح چربی کمک می کند،  همچنین می توانید بریدگی ها و زخم ها را التیام داده و کنترل کند.  ریحان را به راحتی می توانید در بالکن خانه خود در یک گلدان کوچک بکارید.
جوز هندی
 
جوز هندی به کاهش جوش ها، علائم سوختگی و غیره کمک می کند و پوست را از درون تغذیه می کند نتیجه استفاده از این ادویه آنی قابل مشاهده است.
یک قاشق چایخوری پودر جوز هندی ، شیر و زعفران را با هم مخلوط کنیدد. مقداری روی صورت خود بمالید و 10-15 دقیقه بعد بشویید.

هل 
 
سومین ادویه گران قیمت جهان که در آشپزخانه های هند بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند بخشی از رژیم مراقبت از پوست باشد. هل به جلوگیری از آکنه و ترویج پوستی منصفانه کمک می کند و به بهبود چهره کمک می کند.
 پودر هل را با مقداری شکر و پودر قهوه مخلوط کرده و کمی عسل اضافه کنید و 15 دقیقه روی پوست قرار دهید.  
بذر گشنیز
تخم گشنیز خاصیت ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی دارد که با خارش چشم ها مبارزه می کند و قرمزی چشم را کاهش می دهد همچنین پف و خستگی چشم را درمان می کند.

lopas یکشنبه 21 دی 1399 زمان : 22:48 نظرات (0)
بازدید : 23

ادویه های هندی فواید زیادی دارند، آنها در مبارزه با آکنه، پاکسازی منافذ مسدود شده ، تقویت بافت پوست ، چهره و... لیست بی پایانی دارند .در اینجا چند مورد از مزایای سلامتی در مورد ادویه های رایج مانند میخک ، دارچین ، فلفل سیاه و تخم گشنیز ذکر شده است، با ما همراه باشید.

دارچین:
این گیاه  خوش عطر خواص ضد باکتریایی دارد و به هضم غذا، کاهش وزن و بهبود گردش خون کمک می کند و همچنین در رفع ناراحتی های ناشی از مشکلات قاعدگی در بانوان کمک می کند. همچنین به اثبات رسیده شده است که قند خون و کلسترول خون را کاهش می دهد به همین دلیل برای سلامت قلب ضروری به نظر می رسد.
بذر گشنیز:
به تقویت ایمنی بدن کمک می کند و به دلیل  خاصیت خنک کنندگی و تسکین دهندگی چشم ها به عنوان قطره چشم مشهور است.
فلفل سیاه:
برای درمان سرماخوردگی ، اسیدیته ، علائم آکنه و لکه های بدن مفید است و جوش ها را تمیز می کند. فلفل سیاه به عنوان یک آنتی بیوتیک  قوی و موثر در مناطق هیمالیا استفاده می شود.
میخک:
این گیاه خوش عطر و بو  یک آنتی بیوتیک طبیعی است و  می توان از روغن آن به عنوان  یک مسکن قوی استفاده کرد. میخک به درد دندان کمک می کند و همچنین باعث افزایش متابولیسم و سایر موارد مرتبط با معده مانند گاز ، اسهال ، حالت تهوع و ناراحتی معده می شود. میخک همچنین به گردش خون کمک می کند.

روغن نارگیل:

روغن  نارگیل از زمان بسیار قدیم در سلامتی پوست موثر بوده است. از روغن نارگیل می توان برای بهبود شرایط، شادابی و ارتجاعی پوست استفاده کرد. روغن نارگیل یک راه حل عالی برای مشکلات پوستی مانند پسوریازیس ، درماتیت ، اگزما ، پوست خشک یا پوسته پوسته ، زخم و سوختگی است. این روغن دارای خاصیت تسکین دهنده و خنک کننده است. همچنین به دلیل خاصیت درمانی که دارد می تواند به عنوان روغن ماساژ نیز مورد استفاده قرار گیرد و به تسکین عضلات دردناک کمک می کند.

lopas شنبه 13 دی 1399 زمان : 13:16 نظرات (0)
بازدید : 27

ما صادقانه به شما می گوییم که آکنه و جای زخم هایی که در اثر آنها  ایجاد شده اند به راحتی با این روش های معمولی مراقبت محو می شوند و از بین می روند. موادی کاملا طبیعی، ارزان، در دسترس و معجزه آسا که در کنار هم و با همکاری یکدیگر برای تمیز کردن، بهبودی، صاف کردن ، مرطوب کردن، و لطافت پوست  شما دست به کار خواهند شد و نتایجی که به دست خواهید آورد:
•    من الان کمترین مقدار چین و چروک و شکستگی را در چهره ام مشاهده می کنم 
•    پوست من دیگر به دلیل پاک کننده های خشن آکنه احساس خشکی و تحریک نمی کند
•    آرایش من الان خیلی بهتر به نظر می رسد زیرا بافت صاف و منافذ کوچک تری دارم
•    کمتر متوجه زخم و جوش و جای آکنه می شوم

روش های معمولی مراقبت از پوست

پاک کننده ها
پاک کننده هایی مانند صابون برای شکستن چربی اضافی در پوست شما طراحی شده اند، اما اغلب به شکستن روغن های طبیعی پوست شما برای حفظ تعادل منجر می شوند. شما با جایگزین روغن های مفید و طبیعی با شوینده های شیمیایی می توانند پوستتتان را درمان ، محافظت و تغذیه کرده و منافذ پوست و باکتری های خود را به روشی طبیعی  ملایم و موثر تمیز کنید.
روغن دانه کنف + اسطوخودوس 
 روغن دانه کنف ضد التهاب است که پاک کننده خوبی برای پوست های مستعد آکنه و همچنین اگزما ، پسوریازیس و درماتیت می باشد. پوست چرب را بدون گرفتگی منافذ پوست ، متعادل می کند ، باعث بهبود و ترمیم پوست می شود ، همچنین دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است که به بازسازی سلول های جدید کمک می کند.
روغن اسانس اسطوخودوس ضد باکتری ، ضد التهابی ، سم زدایی و بهبودی است! مخلوط  این دو روغن را برای تمیز کردن صورت قبل از خوابیدن استفاده کنید.

روغن نارگیل 
این روغن دارای بسیاری از همان خواص مفیدی است که روغن دانه شاهدانه دارد ، اما به طور کلی برای پوست های چرب توصیه نمی شود زیرا می تواند منافذ شما را مسدود کند. روغن نارگیل برای پاک کردن آرایش بسیار مناسب است.
عسل 
صبح ها برای شستن صورت از عسل استفاده کنید. شاید از نظر خیلی ها این کار درستی به نظر نرسد اما در واقع روش فق العاده ای برای پاکسازی پوست است. پاک کننده ای بسیار ملایم که پوست را برای روز آماده می کند.

نحوه استفاده از پاک کننده ها:

یک چهارم اندازه پاک کننده را به پوست خشک (یا در صورت استفاده از عسل مرطوب) ماساژ دهید.
یک پارچه شستشو را با آب گرم مرطوب کنید و آن را روی صورت خود قرار دهید ، اجازه دهید بخار حدود یک دقیقه منافذ شما را باز کند.
به آرامی پوست خود را پاک کنید تا هرگونه پاک کننده یا آرایش باقی مانده از بین برود.
ماسک های خانگی
هفته ای یک بار از ماسک برای تمیز کردن منافذ عمیق ، لایه برداری از پوست  های مرده و جوان سازی صورت استفاده کنید. 
ماسک  100٪ طبیعی خاک رس
روغن های اضافی و ناخالصی ها را جذب می کند ، منافذ را محکم می کند، مانع از ایجاد  جوش و آکنه و جوش های سرسیاه می شود ، لایه برداری می کند ، گردش خون را به سلول ها تقویت می کند. 
کلسیم طبیعی بنتونیت 
پاکسازی عمیق منافذ و کاهش آکنه این ماسک به شکل پودر است و برای استفاده باید با آب یا سرکه سیب مخلوط شود. 

تونرها
در ابتدا تونرها برای تعادل پوست پس از پاکسازی طراحی شدند. آنها بعد از شستن صورت و آماده سازی پوست برای رطوبت، پاکسازی چربی اضافی و آرایش باقی مانده استفاده می شود که آخرین مرحله در روال مراقبت از پوست است.
سرکه سیب
حتی اگر بو ی آن  خوشایند نباشد ، سرکه سیب ممکن است یکی از سلاح های مخفی مراقبت از پوست  باشد. شاید  عجیب  به نظر برسد اما سرکه سیب ضد عفونی کننده و ضد باکتری است که برای آکنه و رهایی از جوش های سر سیاه مناسب است و همچنین pH پوست شما را متعادل می کند. می تواند لکه های سنی را کاهش دهد، جای زخم های آکنه را محو کند.
توصیه می کنم از سرکه سیب بدون فیلتر سرکه استفاده کنید و آن را به نسبت 1: 1 با آب مقطر مخلوط کنید. اگر پوست شما خشک تر یا حساس تر است ، این مخلوط را با نسبت 1: 2 یا 1: 3 ACV با آب رقیق کنید. 
توجه:
در روزهایی که از ماسک یا لایه بردار استفاده می کنید از استفاده از این تونر خودداری می کنید.

lopas شنبه 13 دی 1399 زمان : 13:07 نظرات (0)
بازدید : 35

کیسه و سفیدآب

 سفیدآب یا روی شوی از لوازم شست و شوی قدیمی و سنتی برای استحمام در بین ایرانیان است که با لایه برداری و نابودی سلول های مرده پوست، چهره ای شاداب به ارمغان می آورد.

صابون های طبیعی

برخی از صابونهای مخصوص تهیه شده با روغنهای گیاهی مانند روغن  نارگیل به خوبی با پوست جفت می شوند. یک صابون طبیعی معروف و سنتی از شهر مراغه در شمال غربی ایران تهیه می شود، این صابون با چربی طبیعی ساخته شده به همین روش به مدت 2 قرن مورد استفاده قرار می گیرد. این هنر صابون سازی در مراغه به عنوان میراث فرهنگی ملی نامشهود درج شده است. این صابون ها را می توانید در هر فروشگاه گیاهی یا طبیعی و بازارهایی در سراسر ایران پیدا کنید.

گلاب
گلاب خوش عطر و بو یکی دیگر از اسرار برتر زیبایی در ایران است. این ماده نه  تنها  از مواد اصلی در دسرها و چای ایرانی است ، بلکه مانند بسیاری از کشورهای دیگر ، این کلاسیک ظریف بخشی از رژیم های زیبایی زنان است. استفاده از گلاب، به خصوص برای افرادی که پوست حساس دارند، به عنوان یک تونر عالی صورت عمل می کند. 
سنگ پا 
سنگ پا یک سنگ آتش نشانی است که مردم ایران از آن برای برای نگه داشتن پاهای  نرم و صاف استفاده می کنند. گرچه  فقط مختص ایران نیست.
سدر
شاید یکی از بهترین رازهای زیبایی  موی  زنان ایرانی سدر باشد که از برگ درخت نیلوفر آبی حاصل می شود. پودر سدر را با آب مخلوط کرده و به عنوان ماسک مو استفاده می کنند. با شوره سر مقابله می کند و باعث تقویت و شرایط مو می شود و به آن براقیت می دهد. اگرچه سدر اکنون به صورت شامپو نیز تولید می شود ، اما بدون شک با پودر خود سر نمی توانند برابری کنند. 

سورمه (سرمه)
سورمه خط چشم طبیعی است که بسیاری از زنان خاورمیانه از آن استفاده می کنند و زنان ایرانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. سرمه از انواع آجیل های مختلف مانند مغز بادام ، گردو ، پسته و فندق تهیه می شود که تا زمان سیاه شدن بو داده شده و سپس داخل دوده ریخته می شود.
استفاده از سورمه در طولانی مدت کیفیت بینایی را در فرد بهبود می دهد و موجب افزایش و بلندی مژه ها نیز می شود.

پودر ریواس
این سلاح قدرتمند مخفی برای دندان های سفید از مادربزرگ ها و مادرها به ما منتقل شده اند. پودر ریواس نه تنها یک سفید کننده طبیعی برای دندان هاست بلکه برای سایر مشکلات دندانپزشکی و لثه نیز مفید است. شما فقط یک مسواک مرطوب را در مقداری پودر فرو می کنید و به طور عادی دندان های خود را مسواک می زنید. 
ریواس با طبیعت سرد و انواع ویتامین و مواد معدنی علاوه بر زیبایی ای که به دندان های شما می بخشد برای تمامی اعضای بدن یک خواص معجزه آسایی دارد.

lopas شنبه 13 دی 1399 زمان : 13:03 نظرات (0)
بازدید : 29

 از جمله بهترین ویتامین های مورد نیاز پوست می توان به ویتامین های E، D، K، C و... اشاره کرد. در ادامه شما را با ویتامین های مورد نیاز پوست بیشتر آشنا می کنیم.

ویتامین های مورد نیاز سلامتی پوست

1- ویتامین C 
ویتامین C در لایه داخلی و بیرونی پوست وجود دارد. این ویتامین دارای خواص آنتی اکسیدانی وضد سرطانی می باشد و در تولید کلاژن نقشی اساسی و مهم دارد، بنابراین برای حفظ سلامت و شادابی پوست واجب است.اگر به محتویات محصولات آرایشی و مراقبتی توجه کنید می بینید که در همه آن ها ویتامین C وجود دارد زیرا این ویتامین از پیری پوست و ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند. از دیگر خواص این ویتامین می توان به این نکته اشاره کرد که سبب بهبود و التیام زخم ها می شود. افرادی که پوستی خشک دارند می توانند با مصرف ویتامین C پوست خود را از خشکی نجات دهند. این ویتامین در اکثر مواد غذایی وجود دارد و اکثر افراد به ندرت دچار کمبود این ویتامین می شوند. بهتر است روزانه 1000 میلی گرم ویتامین C مصرف کنید. در صورتی که حس می کنید ویتامین C بدنتان کم است بهتر است به موارد زیر توجه کنید.
1- آب پرتقال مصرف کنید
2- با مشورت پزشک مکمل مصرف کنید
3- از محصولات مراقبتی حاوی ویتامین C استفاده کنید
4- مواد غذایی حاوی ویتامین C مانند توت فرنگی و کلم بروکلی مصرف کنید
2- ویتامین K
یکی از دیگر ویتامین های موثر برای پوست ویتامین K می باشد که سبب تسهیل در انعقاد خون می شود و به بهبود سریع تر زخم ها کمک بزرگی می کند. ویتامین K سبب بهبود لکه های تیره، کشیدگی های پوستی و حلقه تیره دور چشم می شود. در بسیاری از کرم های موضعی ویتامین K  وجود دارد و سبب بهبود انواع مشکلات پوستی می شود. ویتامین K سبب بهبود کبودی و ورم ناشی از عمل جراحی نیز می شود. بزرگسالان به حود 90 تا 120 میکروگرم ویتامین K در روز نیاز دارند. مواد غذایی که سرشار از این ویتامین هستند عبارتند از: کاهو، کلم پیچ، لوبیا سبز، اسفناج و کلم کیل.

3- ویتامین E 
ویتامین E نیز مانند ویتامین  Cسبب محافظت از پوست در برابر نور خورشید می شود. از جمله خواص این ویتامین می توان به خواص فوتوپروتکشن اشاره کرد. فوتوپروتکشن به خاصیت و قابلیتی گفته می شود که سبب کاهش صدمات پوست در برابر نور خورشید می شود. این خاصیت سبب کاهش لکه های تیره و چین و چروک نیز می شود. بدن بزرگسالان روزانه به 15 میلی گرم ویتامین E نیاز دارد. برای جذب این ویتامین بهتر است به موارد زیر توجه کنید.
 1- مصرف مغز ها مانند بادام، تخم آفتاب گردان  و... را افزایش دهید
2- مصرف مکمل ها و یا مولتی ویتامین ها
3- استفاده از کرم های حاوی ویتامین E که دارای خاصیت فوتوپروتکشن نیز می باشند
4- ویتامین D
از دیگر ویتامین های ضروری و مفید برای پوست می توان به این ویتامین اشاره نمود این ویتامین بر اثر قرار گرفتن پوست در برابر نور آفتاب ساخته می شود و کلسترول پوست به ویتامین  Dتبدیل می شود. ویتامین D توسط کلیه و کبد جذب می شود.

lopas شنبه 13 دی 1399 زمان : 12:59 نظرات (0)
بازدید : 35

امروزه اکثرمردم به دنبال داشتن پوستی جوان و سرحال هستند، اما باید توجه داشت که زیبایی و سلامت صورت فقط با محصولات آرایشی ایجاد نمی شود. کلاژن ماده ای مهم و تاثیر گذار است که در سلامت و زیبایی پوست نقشی مهم دارد. کلاژن در واقع نوعی پروتئین است که پوست فرد را انعطاف پذیر و جوان می کند و باعث حفظ سلامت مفاصل می شود. این پروتئین جزو مهم ترین پروتئین های بدن به حساب می آید. کلاژن به صورت طبیعی توسط بدن شخص تولید می شود اما هنگامی که سن افراد افزایش می یابد، توانایی بدن نیز برای تولید کلاژن به وفور کاهش پیدا می کند. 
همانطور که می دانید با افزایش سن، چین و چروک بر روی پوست ایجاد می شود. استفاده از مواد غذایی که دارای کلاژن می باشند باعث می شود تا استخوان های فرد محکم تر شوند و چین وچروک کمتری بر روی پوست ایجاد شود. برخی مواد غذایی که مصرف آن ها سبب جلوگیری از چین و چروک می شوند و به حفظ شادابی پوست کمک بسزایی می کنند و به طبع حاوی کلاژن می باشند را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد. 

مواد غذایی حاوی کلاژن

1- گوشت 
گوشت به دلیل داشتن کلاژن سفت می باشد. مصرف گوشت مرغ، گوشت گوساله و گوشت بوقلمون سبب تقویت و ایجاد کلاژن می شود. کلاژن موجود در مرغ و بوقلمون به سلامت پوست و استخوان ها کمک بسزایی می کند.
2- عصاره استخوان
برای تهیه عصاره استخوان تنها کافیست که اجازه دهید گوشت استخوانی به همراه سبزیجات به آرامی به مدت چند ساعت پخته شود، این کار سبب می شود تا مواد مغذی از استخوان خارج شوند. عصاره استخوان ماده غذایی است که دارای مقدار زیادی کلاژن می باشد و به استحکام استخوان ها و جوان سازی پوست کمک بسزایی می کند.
3- سیر
سیر دارای خواص بسیار زیادی می باشد که یکی از آن ها خواص آنتی بیوتیک آن می باشد و اصولا این ماده غذایی دارای خواص دارویی بسیار زیادی نیز می باشد. سیر دارای مقدار زیادی گوگرد است. از دیگر خواص سیر می توان به خاصیت سم زدایی آن اشاره کرد که به تولید کلاژن کمک بسیار زیادی می کند. می توانید سیر را به صورت خام مصرف کنید تا اثر آن را ببینیند.
4- ماهی چرب
ماهی چرب دارای کلاژن فراوانی نمی باشد اما در عوض دارای مقدار زیادی لیزین می باشد که برای تهیه کلاژن ضروری است. اسید چرب موجود در ماهی چرب برای سلامت پوست بسیار مفید است. هر چه ماهی کوچک تر باشد بهتر است، زیرا ماهی های بزرگ مانند سالمون، تن و شمشیر ماهی دارای مقدار زیادی از فلزات می باشند و ماهی های کوچک مانند ساردین و... برای پوست بهتر عمل می کنند.

5- پیاز
پیاز نیز دارای مقدار زیادی گوگرد می باشد. مصرف پیاز سبب افزایش تولید کلاژن می شود و گردش خون را بهبود می بخشد. مصرف پیاز سبب دفع سموم بدن نیز می شود.
6- چای
چای دارای خواص بسیار زیادی می باشد. اصولا چای ها دارای ترکیبات آنتی اکسیدان می باشند که این ترکیبات با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و از کاهش کلاژن در اثر افزایش سن جلوگیری به عمل می آورند.
7- توت ها
توت، شاه توت، بلوبری و توت فرنگی دارای مقدار زیادی لیکوپن هستند. لیکوپن نوعی آنتی اسکیدان است که تنها در سبزیجات قرمز رنگ دیده می شوند و سبب افزایش تولید کلاژن می شود.
8- محصولات لبنی
محصولات لبنی اعم از شیر و ماست و .. دارای مقدار زیادی لیزین و پرولین هستند که این اسید آمینه ها سبب افزایش تولید کلاژن می شوند. بهتر است از این مواد مغذی در برنامه غذایی خود به وفور استفاده کنید.

lopas دوشنبه 08 دی 1399 زمان : 20:14 نظرات (0)
بازدید : 29

در ادامه چند ماسک خانگی مفید برای درخشان شدن پوست به شما معرفی می کنیم تا بدون ایجاد هزینه های اضافی پوستی شفاف، سالم و زیبا داشته باشید.

ماسک های خانگی مفید

1- ماسک عسل
برای تهیه این ماسک دو قاشق عسل را با یک دوم قاشق آب لیمو مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید تا به خورد هم بروند، سپس این مخلوط را بر روی پوست صورت خود قرار دهید و 20 الی 30 دقیقه صبر کنید، سپس صورت خود را بشویید. بهتر است از این ماسک یک الی دو بار در هفته استفاده کنید زیرا آب لیمو یک ماده قوی است و باید در استفاده از آن بسیار دقت نمود. این ماسک برای رفع لکه های تیره رنگ و رفع جای زخم بسیار مفید است.
 2- ماسک توت فرنگی
ده عدد توت فرنگی را با 3 قاشق عسل و یک قاشق روغن زیتون و چند قطره اسطوخدوس مخلوط کنید. این ماسک را حدود 20 دقیقه بر روی صورت خود بگذارید و بعد از گذشت 20 دقیقه صورت خود را بشویید. توت فرنگی میوه ای است که دارای مقدار زیادی ویتامین C می باشد و از اسیدهای هیدروکسی آلفا برخوردار است که این ماده به لایه برداری از پوست کمک بسزایی می کند. این ماسک به زیبایی و درخشان شدن پوست کمک بسزایی می کند.
3- ماسک گوجه‌ فرنگی و خیار
برای تهیه این ماسک به یک دوم گوجه فرنگی رسیده و یک چهارم خیار نیاز داریم. پوست خیار را بگیرید و با گوجه مخلوط کنید و بعد از صافی عبور دهید. ترکیب بدست آمده را بر روی صورت خود به مدت 15 دقیقه قرار دهید و بعد از گذشت 15 دقیقه صورت خود را بشویید. گوجه فرنگی و خیار جزو منقبض کننده های طبیعی به حساب می آیند که سبب محکم شدن پوست می شوند. با کمک این ماسک می توانید جانی دوباره به پوست خود بدهید و به درخشان شدن آن کمک کنید.
4- ماسک روغن بادام و آلوئه‌ ورا
برای تهیه این ماسک به ژل آلوئه ورا، روغن بادام و موز نیاز دارید. موز را له کنید و با ژل آلوئه ورا و روغن بادام به خوبی مخلوط کنید. صورت خود را بشویید و این ماسک را بر روی پوست تمیز خود قرار دهید و اجازه دهید تا این ماسک به مدت 15 دقیقه بر روی پوست شما قرار بگیرد و سپس پوست خود را بشویید. این ماسک برای صورت هایی که پوستشان دچار خشکی و پوسته پوسته شدن می شود بسیار مفید واقع می شوند وبه آبرسانی پوست کمک بسزایی می کند.
5- ماسک موز
برای تهیه این ماسک به یک موز رسیده، یک قاشق ماست سفت، یک قاشق عسل طبیعی، یک دوم قاشق آب لیمو نیاز دارید. مواد ذکر شده را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و به مدت 25 الی 30 دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید و در حد 2 دقیقه صورت خود را ماساژ دهید و سپس صورت خود را پس از گذشت 25 الی 30 دقیقه بشویید. موز دارای ویتامین B برای کم شدن مقدار خشکی پوست، ویتامین A برای از بین بردن لکه های تیره و درخشان شدن پوست و ویتامین E برای از بین بردن چین و چروک می باشد.

6- ماسک قهوه و زردچوبه
برای تهیه این ماسک به یک قاشق غذاخوری قهوه فوری، یک قاشق غذاخوری ماست یونانی، یک قاشق پودر زرد چوبه نیاز دارید. مواد ذکر شده را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و به مدت 20 دقیقه روی پوست خود قرار دهید و بعد از گذشتن 20 دقیقه صورت خود را با آب گرم بشویید و با حوله ای تمیز خشک کنید. این ماسک دارای آنتی اکسیدان و کافئین می باشد. می توان از آن برای زیر چشم نیز استفاده کرد زیرا باعث کاهش التهاب چشم می شود.
7- ماسک جوی دو سر
یک دوم فنجان آب گرم را با یک سوم لیوان جوی دو، دو قاشق غذاخوری ماست، دو قاشق غذاخوری عسل طبیعی و یک سفیده تخم مرغ سر مخلوط کنید.  این ماسک را به مدت 10 الی 15 دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید و سپس با آب گرم بشویید. این ماسک به درخشان شدن پوست کمک بسزایی می کند.

lopas دوشنبه 08 دی 1399 زمان : 20:09 نظرات (0)
بازدید : 32

 از ماده ژلاتینی درون برگ گیاه آلوئه ورا برای مصارف بهداشتی به وفور استفاده می شود. این گیاه دارای خاصیت ضد میکروبی می باشد به همین دلیل برای درمان زخم ها، جراحت ها، اگزما، تاول، گزیدگی و.... مورد استفاده قرار می گیرد. فواید و خواص این گیاه توسط تمدن های مصری، ایرانیان، اسپانیایی ها، ایتالیایی ها، آفریقایی ها، ژاپنی ها و سرخپوستان شناخته شده است. آلوئه ورا اصولا در آب و هوای گرم و خشک رشد می کند.

خواص آلوئه ورا برای پوست

همانطور که پیش تر نیز ذکر کردیم آلوئه ورا دارای خواص بسیار زیادی برای پوست می باشد. در صورتی که شما دارای پوستی خشک باشید، آلوئه ورا مانند یک آبرسان قوی عمل می کند و پوست شما را از خشکی در می آورد. تاثیر استفاده از آلوئه ورا، چند دقیقه بعد از ماندن بر روی پوست کاملا نمایان است، اما آلوئه ورا خواص دیگری نیز دارد که عبارتند از:
1- آبرسانی پوست خشک
بهتر است برای خود یک گلدان آلوئه ورا بگیرید و در منزل نگهداری کنید. آلوئه ورا آبرسانی قوی می باشد و برای افرادی که پوستی خشک دارند بسیار موثر واقع می شود. برای این که ژل آلوئه ورا را جدا کنید کافیست برگ آن را جدا کنید و با چاقو برشی طولی بر روی آن ایجاد کنید، سپس به کمک یک قاشق ژل درون آن را جدا کنید. ژل آلوئه ورا را می توانید با مواد دیگر مخلوط کنید و بر روی پوست سر و یا صورت خود قرار دهید.
2- از پیری پوست جلوگیری می کند
اصولا با بالارفتن سن، چین و چروک بر روی پوست صورت ایجاد می شود، آلوئه ورا ماده ای است که برای جلوگیری از پیری پوست بسیار مفید واقع می شود. ماسک های بسیاری می توان با ژل آلوئه ورا درست کرد که یکی از آن ها که برای جلوگیری از پیری پوست بسیار مفید واقع می شود عبارت است از: یک قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا را با نصف قاشق چای خوری روغن زیتون و یک قاشق چای خوری بلغور جوی دو سر فوری ترکیب کنید. این مواد باید در نهایت حالت خمیری شکل بگیرند. ماسک را به مدت 30 دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید و بعد از 30 دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید. با افزایش سن، پوست خشک می شود و حالت ارتجاعی خود ار از دست می دهد. از بین رفتن حالت ارتجاعی پوست سبب می شود تا پوست بیشتر چروک شود. آلوئه ورا پوست را مرطوب نگه می دارد و سلول های مرده را از بین می برد. آلوئه ورا سبب بازگشتن حالت ارتجاعی پوست می شود و آن را بدون چین و چروک می کند.

3- سبب روشن شدن لکه ها می شود
آلوئه ورا سبب از بین رفتن لکه ها و جای جوش می شود. آلوئه ورا را با چند قطره آب لیمو ترکیب کنید و بر روی پوست خود قرار دهید. لیمو باعث روشن شدن پوست می شود. آلوئه ورا دارای خواص آنتی باکتریال و ضد التهاب می باشد و از اکسین و گیبرلین برخوردار است، چنین خواصی به کاهش آکنه پوست کمک بسزایی می کند. پلی ساکارید موجود در آلوئه ورا به تحریک رشد سلول های جدید کمک بسزایی می کند.
4- برای آفتاب سوختگی بسیار مفید است
از آلوئه ورا برای درمان آفتاب سوختگی نیز استفاده می شود. آلوئه ورا دارای خواص ضد التهاب می باشد. درصورتی که صورت شما دچار آفتاب سوختگی شده باشد می توانید ژل آلوئه ورا را به صورت مستقیم بر روی نواحی سوختگی قرار دهید. آلوئه ورا به این دلیل که دارای خواص ضد التهاب می باشد، قرمزی ناشی از آفتاب سوختگی را کاهش می دهد.

lopas دوشنبه 08 دی 1399 زمان : 20:07 نظرات (0)

تعداد صفحات : 51

اطلاعات کاربری
آرشیو
  • 1399
  • 1398
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 510
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 49
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 52
  • باردید دیروز : 76
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 158
  • بازدید ماه : 460
  • بازدید سال : 6,548
  • بازدید کلی : 24,925

  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد