loading...

برگرباز ، با ما بهترین باشید.

بازدید : 27

آریل استاد ، دانشمند آکادمی پوست آمریکا ، لیستی از 14 ماده غذایی را  باعث پیرتر شدن ما می شود را جمع آوری کرده است که در ادامه می توانید با این مواد غذایی خوشمزه، اما قاتل جوانی آشنا شوید.
1 شیرینی
وقتی افراد قند بیشتری را برای تولید سنتز قند خون مصرف کنند، مولکولهای اضافی قند با پروتئین ها پیوند می یابند، فرآیندی را تحت تأثیر قرار می دهند که می تواند بر کلاژن پوست که باعث حفظ خاصیت پوستی و جوانی پوست  است، تأثیر بگذارد. همچنین قند به دندانهای آسیب زده و پوسیدگی دندان ها را به همراه دارد.

2- الکل
وقتی کبد به خوبی کار می کند، سموم بدن که به طور بالقوه می توانند پوست را تحت تأثیر قرار دهند، به طور طبیعی از طریق بدن خارج می شوند. اما اگر سموم در کبد شما جمع شده و به درستی شکسته نشوند ، پوست شما می تواند مشکلات مختلفی مانند آکنه ، سستی و چروک را تجربه کند. مصرف الکل همچنین  خواب را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث کم آبی بدن می شود. خواب ناکافی  و کم آبی بدن با چین و چروک، کک و مک کاهش کشش پوست در ارتباط است.
3- گوشت سوخته
مواد سیاه روی گوشت کبابی سوخته حاوی هیدروکربن های ضد التهابی هستند ، که می تواند باعث آسیب به کلاژن پوست شما شود.

4 شراب سفید
شراب سفید می تواند به مینای دندان آسیب زده و دندانها را لکه دار کند.  
5 غذای شور
غذاهای شور آب را حفظ می کنند و باعث ایجاد ظاهری "پف آلوده" می شوند.

6 گوشت فرآوری شده
کالباس ، بیکن ، سوسیس، کالباس  و غیره دارای سولفیت ها و مواد نگهدارنده هستند که می توانند باعث ایجاد التهاب در پوست شوند و ظاهر پیری را تسریع کنند و  همچنین  این مواد در دسته غذاهای شور قرار دارند.
7 چربی ترانس
این چربی بر اینکه برای قلب مضر است، باعث پیری زودرس پوست نیز می شوند. به گفته دکتر استاد: "آنها التهاب را تقویت می کنند". حتی می توانند پوست شما را در برابر اشعه ماوراء بنفش آسیب پذیرتر کنند. بهتر است از محصولاتی که روغن هیدروژنه دارند، خودداری کنید
8 گوشت های پرچرب
گوشت چرب رادیکال های آزاد ایجاد می کند." رادیکال های آزاد مولکول هایی هستند که به جای دو الکترون دارای یک الکترون می باشند و این باعث می شود که آنها ناپایدار و مستعد ابتلا به الکترونها از مولکولهای دیگر باشند بنابراین آنها را به سلولهای ناپایدار تبدیل می کنند که به نوبه خود ، الکترونهایی را از سلول دیگری خارج می کنند . رادیکال های آزاد بر توانایی پوست برای محافظت از خود و ایجاد کلاژن اختلال ایجاد می کنند. د پیشنهاد میشود به جای گوشت های پرچرب، گوشت  بوقلمون و مرغ میل کنید.
9 غذاهای تند
غذاهای تند باعث افزایش لکه های پوستی  می شوند و می توانند در دوران یائسگی  موجب آسیب  های بیشتری شوند زیرا در این دوران رگهای خونی پوست واکنش بیشتری نشان می دهند.

10 نوشیدنی انرژی زا
این نوشابه ها درست است که به شما انرژی می دهند اما بر روی دندان شما اثرات منفی می گذارند اگر واقعاً به نوشیدنی های  انرژی زا علاقه دارید  حتما آن را با نی بخورید تا تماس  کمتری با دندانهایتان داشته باشد.
11 کافئین
"کافئین مانند سایر نوشیدنی ها مدر است و هر چیزی که آب بدن شما را می گیرد، موجب کم آبی پوست شده  و باعث پیر شدن آن می شود.
12 قهوه
قهوه نیز به دلیل این که حاوی کافئین است آب بدن را کم می کند و به دندان نیز آسیب می رساند. نوشیدنی های اسیدی می توانند منافذ میکروسکوپی در سطح مینای دندان ایجاد کرده و با گذشت زمان موجب فرسایش شوند. برای اینکه قهوه  را از رژیم غذایی خود حذف نکنید زیرا تأثیرات مثبت فراوانی بر سلامتی انسان دارد، پس از مصرف کافی است که یک لیوان آب بنوشید.
13 شربت آبلیمو ( لیموناد)
لیموناد به مینای دندان آسیب  می رساند  به همین دلیل بهتر است پس از نوشیدن لیموناد، مقداری آب بنوشید، سعی کنید  به لیموناد شکر اضافه نکنید تا از پلاک دندان خودداری کنید.
14 چای سیاه
افرادی که عاشق چای هستند باید بدانند که این نوشیدنی محبوب به دلیل دارا بودن مقدار زیادی تانن ، می تواند دندان های شما را سیاه کند.

lopas یکشنبه 30 آذر 1399 زمان : 8:59 نظرات (0)
بازدید : 27

در این مقاله هفت دلیل وجود دارد که برخی شخصی اند و برخی دیگر منطقی که ما را متقاعد می کند، مصرف گوشت جزو ملزومات زندگی هر کسی است.  
1-    کسانی که به دنبال نوع خوب آهن هستند، گوشت قرمز مصرف کنند!
آهن به تولید دو نوع پروتئین اساسی به نام های هموگلوبین و میوگلوبین کمک می کند. هموگلوبین وظیفه حمل اکسیژن به سلول ها را به عهده دارد و میوگلوبین موجود در سلول های ماهیچه ای آن را می پذیرد و از آن استفاده می کند.

سبزیجات نیز حاوی آهن هستند، اما نوع خوبی نیست. مصرف گیاهان به بدن غیرهم می دهد که به راحتی جذب بدن نمی شود. آهن Heme  نوع بهتر  آهن است، فقط از م گوشت قرمز، مرغ و ماهی تامین می شود.
طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی بیش از 30٪ از مردم جهان از کمبود آهن رنج می برند که این امر منجر به خستگی، کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن ضعف کلی بدن می شود. زنان، به دلیل قاعدگی   در رژیم های غذایی خود حتی به آهن بیشتری احتیاج دارند.
به گفته انستیتوی ملی بهداشت، یک رژیم غذایی سالم و سرشار از آهن شامل: گوشت گوساله بدون چربی، گوشت گوسفندی، صدف، مرغ و  بوقلمون می باشد.
2-    ویتامین B12 فقط از گوشت حیوانات تامین می شود
ویتامین ب12 بخش اساسی رژیم غذایی  است که هرگز از منابع غیر حیوانی حاصل نمی شود. این ماده مغذی بدن را از کم خونی حفظ می کند، عملکرد سلول های عصبی و خونی را بهبود می بخشد. و همچنین به ساخت مواد ژنتیکی کمک می کند. باز هم، زنان به این ویتامین نیاز بیشتری دارند در کل کمبود B12 عواقب ترسناکی به همراه دارد. یکی از این عواقب ترسناک ابتلا به آلزایمر و مولتیپل اسکلروزیس ( ام اس) است .
3-    مصرف گوشت و افزایش هوش
مصرف انواع گوشت قرمز مانند گوشت گوساله کم چرب، گوشت گوسفندی، گوشت شترمرغ، گوشت بوقلمون و... به دلیل اینکه از منابع غنی  آهن هستند، در افرادی که دچار کم خونی ناشی از فقر آهن می باشند، موجب بهبود تمرکز و افزایش قدرت یادگیری می‌‌شود زیرا اگر میزان آهن خون کم باشد، اکسیژن به اندازه کافی به سلول‌های مغز نمی‌رسد و همین موضوع باعث می‌شود که فرد دچار کم حافظگی شود.
4-    من می خواهم عضلاتم را حفظ کنم!
گوشت قرمز یکی از بهترین منابع غذایی پروتئین باکیفیت است. در واقع این گوشت شامل نه اسید آمینه مورد ضروری بدن است و به عنوان یک پروتئین کامل از آن یاد می شود که برای حفظ توده عضلانی  به ویژه در افراد مسن بسیار مهم است.
مصرف ناکافی پروتئین ممکن است کاهش توده عضلانی مرتبط با سن را تسریع و بدتر کند و این وضعیت باعث افزایش خطر سارکوپنی، وضعیت نامطلوب مرتبط با توده عضلانی بسیار کم خواهد شد.  سبک زندگی سالم و ورزش کاف ، مصرف منظم گوشت قرمز به حفظ توده عضلانی شما کمک خواهد کرد.

5-    نوجوانان نیاز بیشتری به گوشت دارند!
ارتقای سلامتی، استحکام استخوان ها، رشد و نمو مناسب، عملکرد مناسب ذهن، یادگیری درست و افزایش سطح ایمنی بدن کودکان و نوجوانان در گرو مصرف گوشت است و عدم مصرف این ماده غذایی ارزشمند موجب کوتاهی قد، اختلال در رشد و پوکی و شکنندگی استخوان، احساس گرسنگی بیشتر، تمرکز پایین، بی تفاوتی به محیط اطراف، احساس افسردگی و در معرض بیشتر بیماری بودن  در کودکان و نوجوانان  می شود. در حالی که با مصرف منظم مواد پروتئینی مانند گوشت نوجوانان می توانند قدی بلند، جسمی قوی و رشدی مناسب داشته باشند. این تغییرات در نوجوانان اروپایی به وضوح قابل مشاهده است زیرا با تمهیداتی مناسب مصرف محصولات گوشتی با کیفیت را در برنامه غذایی آنان قرار داده شده است.

lopas یکشنبه 30 آذر 1399 زمان : 8:55 نظرات (0)
بازدید : 20

یکی از محبوب ترین و متعارف ترین محصولات ضد آکنه پماد بنزوئیل پراکسید است که یک  ماده ضد باکتری می باشد اما استفاده بیش از حد  از آن باعث خشکی و نازک شدن پوست می شود به همین دلیل دانستن تمام نکات خوب مراقبت از پوست مانند روشهای ارگانیک و بدون مواد شیمیایی برای درمان آکنه مهم است.
در این مقاله راه حل های غیر تهاجمی و روش های طبیعی درمان آکنه برای خلاص شدن از شر آکنه و داشتن پوستی درخشان ارائه شده است، با ما همراه باشید.

درمان طبیعی آکنه

عسل مانوکا
عسل مانوکا در جنگل های نیوزلند و استرالیا توسط زنبورهایی تولید می شود که از بوته مانوکا تغذیه می کنند.  در کل استفاده از عسل برای آکنه یک ماده اصلی هومیوپاتی است ، اما  طبق تحقیقات این نوع عسل  را نسبت به سایر انواع عسلها دارای خاصیت دارویی قوی تری دانسته اند. این ماده در محصولات برای کمک به ترمیم سلول ها، بهبود آکنه و آبرسانی پوست و بهبود زخم ها  مورد استفاده قرار می گیرد.
عسل مانوکا در "12+" یا "16+" درجه بندی می شود که میزان ترکیبات مفید و آنتی اکسیدان های موجود در آن را نشان می دهد. بنابراین هر چه مقدار آن بیشتر باشد اثر آنتی بیوتیکی قوی تری دارد. عسل مانوکا را روی لکه های خود بمالید و به تماشای خواص ضد التهابی و آنتی بیوتیکی آن بنشینید.
تاثیرگذاری این ماده طبیعی به اندازه ای بالاست که در اولین و دومین بار بعد از استفاده به نتیجه دلخواه خواهید رسید و می توانید باقیمانده عسل تان را به شربتی خنک و شیرین تبدیل کنید!

چای Spearmint ( نعنای دشتی)
این راهکار جدید امروزه به دلیل کارآمدی بالا  فوق العاده مورد استقبال است. طبق مطالعه آکادمی پوست آمریکا ، افرادی که روزانه دو فنجان چای اسپیرینت میل می کنند ، مشاهده خواهند کرد که ضایعات آکنه آنها بعد از یک ماه 25٪ و بعد از سه ماه 51٪ کاهش یافته است. Spearmint دارای مقدار زیادی از خاصیت ضد التهابی است.

سرکه سیب
این ماده ارزشمند طبیعی می تواند باعث شگفتی  شما شود، بنابراین جای تعجب ندارد که افراد مشهوری مانند مندی کالینگ و اسکارلت جوهانسون  برای نابودی آکنه از سرکه سیب  استفاده می کنند. سیب سرکه سیب یک ضد عفونی کننده قوی و متعادل کننده pH است که به عنوان یک قابض طبیعی عمل می کند.  شست و شوی صورت با مواد شوینده چربی مفید آن را از بین می برد؛ سرکه سیب می تواند پوست شما را قلیایی کرده و سطح pH آن را دوباره احیا کند. این محلول به لطف خاصیت ضد باکتریایی قوی، باکتری هایی را که باعث آکنه می شوند را از بین می برد.
با مخلوط کردن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب ارگانیک با دو یا سه قاشق غذاخوری آب (برای پوست حساس ، مقداری آب بیشتری استفاده کنید) یک تونر ارگانیک بسازید، سپس تونر را روی بعد از تمیز کردن روی پوست خود بمالید.
روغن درخت چای
روغن درخت چای  خواص ضد باکتریایی دارد  مقداری از روغن را با آب رقیق کرده روی آکنه بمالید و  بعد از استفاده از در معرض آفتاب بودن شدیدا خودداری کنید ، زیرا روغن درخت چای می تواند باعث شود پوست شما نسبت به اشعه ماوراء بنفش حساسیت بیشتری داشته باشد، هفته ای دوبار بیشتر از این تونر استفاده نکنید زیرا باعث خشکی پوستتان می شود.
روغن فندق
روغن فندق از درمان های طبیعی آکنه با خاصیت  ضد التهابی قوی است که با ترکیب با  روغن درخت چای ضد باکتری و آب رقیق بهتر عمل می کند.
تکه های یخ
تکه های یخ بهترین روش خانگی برای نابودی جوش ها است. استفاده از یخ پیچیده شده در یک دستمال نازک آغشته به  روغن زیتون می تواند التهاب آن را کاهش داده و روند بهبود را تسریع می کند. برای تاثیرگذاری بیشتر ، گلاب یا چای بابونه را درون مکعب های یخ فریز کرده بریزید و از آن ها بر روی پوست خود استفاده کنید. گلاب فواید آنتی باکتریایی را به مکعب یخ شما اضافه می کند و  چای بابونه پوست قرمزی آن را تسکین می دهد.

lopas یکشنبه 30 آذر 1399 زمان : 8:51 نظرات (0)
بازدید : 28

بله درست متوجه شدید! در صورت تلاش آگاهانه برای مراقبت از پوست  و با بهبود کیفیت و سبک زندگی و استفاده از محصولات مناسبو طبیعی می توانید پوستی صاف و درخشان را بدست آورید. 

نکاتی مفید برای پاک سازی و درخشندگی پوست به طور طبیعی

یک شیوه زندگی مناسب با روال صحیح مراقبت از پوست می تواند  طی یک هفته شرایط پوست شما را بهبود ببخشد ، اما برای اینکه درخشش و سلامت آن به مدت طولانی تری حفظ شود ، باید به طور مرتب این نکات را رعایت و تکرار کنید.

ترفندهای مربوط به مراقبت از پوست

1- نوع پوست خود را بشناسید
اگر نوع پوست خود را نشناسید، نمی توانید محصولات آرایشی، بهداشتی و ماسک های خانگی مناسب مناسب آن است انتخاب کنید. بهتر است پس از فهمیدن نوع پوست خو ، از یک پاک کننده ، تونر و مرطوب کننده متناسب با پوست خود استفاده کنید.
•    پوست خشک:  در پوست خود احساس سفتی، پوسته پوسته شدن و لکه دار شدن می کنید
•    پوست چرب: منطقه T صورت شما چرب و براق است
•    پوست ترکیبی: ناحیه T صورتتان چرب است اما گونه و فکتان خشک است
•    پوست طبیعی: پوست شما نه خیلی چرب و نه خیلی خشک است
•    پوست حساس: پوست شما به راحتی قرمز می شود و التهاب و خارش پیدا می کند
برای یادگیری روش های بیشتر برای تعیین نوع پوست خود ، این مقاله را حتما مطالعه کنید تا به نتایج مطلوب برسید.
2- چند روش روتین معمولی را روزانه تکرار کنید
 شاید شما در دسته کسانس هستید که از محصولاتی استفاده می کنید که حاوی مواد روشن کننده پوست مانند عصاره دانه انگور، اسید آزلائیک، اسید کوجیک ، هیدروکینون و عصاره توت هستند، همه اینها به شما کمک می کند پوستتان سریعتر درخشان شود.
3- لایه برداری مهم کنید
وقتی پوست خود را لایه برداری نکنید ، سلولهای مرده در سطح آن جمع می شوند و آنرا کسل کننده و لکه دار جلوه می دهند. می توانید از یک لایه بردار فیزیکی (اسکراب های صورت) استفاده کنید.
اگر از لایه بردار فیزیکی استفاده می کنید، حتماً روی پوست شما خیلی خشن نیست. از لایه بردارهایی استفاده کنید که دارای ذرات بسیار ریز یا ذراتی دانه گرد مانند شکر هستند که سلولهای مرده را به آرامی دور می کنند.
اما اگر از لایه بردارهای شیمیایی  استفاده می کنید، دستورالعمل های ذکر شده روی محصول را با دقت دنبال کنید.
4- از ماسک لایه بردار استفاده کنید
استفاده مرتب از ماسک ها و اسکراب های لایه بردار پوست موجب  رهایی شما از شر سلول های مرده پوست شده و  پوست شما را صاف و یکدست می کند.
ماسک های لایه برداری را که حاوی آنزیم های میوه طبیعی هستند ، مانند آناناس یا پاپایا انتخاب کنید. همچنین می توانید ماسک های لایه برداری را با مقادیر کم اسید گلیکولیک امتحان کنید، این بهترین روال مراقبت از پوست برای درخشان کردن آن است.
5- محصولات مراقبت از پوست را با فواید متعدد  را امتحان کنید
این عاقلانه است که از محصولاتی استفاده کنید که فواید و خواص متعددی دارند. به عنوان مثال ، مرطوب کننده ای که هم خاصیت ضد پیری و درخشندگی داشته باشد و هم یک کرم  لکه بر و باعث تسکین پوست می شود را انتخاب کنید.

6- بخور کنید
بهتر است دو بار یا چند بار در هفته صورت خود را بخور دهید این عمل به پاکسازی منافذ پوست و رفع ناخالصی ها کمک می کند. همچنین به عرق کردن پوست و بیرون راندن سموم کمک می کند.
7- ضدآفتاب را فراموش نکنید
محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش مهم است. هرگز استفاده از ضد آفتاب  را قبل از بیرون رفتن فراموش نکنید و بیرون از منزل ضد آفتابتان را هر دو ساعت یکبار تجدید کنید.

ترفندهای سبک زندگی

مقدار زیادی آب بنوشید
ساده ترین  و موثرترین تغییر در سبک زندگی، می تواند مصرف زیاد آب در طی روز باشد. میزان مصرف روزانه آب برای تأمین نیازهای بدن ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد. نوشیدن روزانه بیش از 2 لیتر آب به شما نشان می دهد که پوست شما را آبرسان می کند و باعث بهبود چشمگیر سلامت و ظاهر کلی آن می شود. برای نتیجه بهتر مقداری گلاب یا لیموی تازه به آب اضافه کنید.
ورزش کنید
ورزش باعث افزایش جریان خون در بدن می شود که به نوبه خود باعث می شود اکسیژن در بدن حرکت کند. این عمل منجر به شفاف تر شدن پوست و تناسب اندام شما می شود! دو بار یا سه بار در هفته ورزش کنید. می توانید رقص، آهسته دویدن، پیاده روی یا پیاده روی تند را امتحان کنید.
با شکر و غذای فرآوری شده خداحافظی کنید
کوکی ها، آب نبات ها و کیک ها وسوسه انگیز به نظر  می رسند ، اما اگر می خواهید بدن و پوست خود را سالم نگه دارید، بهتر است در برابر غذاهای فرآوری شده مقاومت کنید.

مصرف زیاد قند می تواند علائم پیری را با ترویج اتصال متقابل الیاف کلاژن تسریع کند. مصرف غذاهایی GI مانند نان سفید ، برنج و قند ممکن است التهاب پوست را افزایش دهد. 

میوه و سبزیجات رنگی بخورید

سبزیجات و میوه های رنگارنگ و غنی از مواد مغذی منابع سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای حفظ سلامت پوست هستند. آنها سرشار از آنتی اکسیدان هستند که از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند، سطح هیدراتاسیون را حفظ می کنند و سلامت کلی پوست و بدن را بهبود می بخشند.
مراقبت از پوست و تغییر سبک زندگی ممکن است نتایج سریع به دنبال نداشته باشند، اما در صورت پیروی از آنها می تواند در دراز مدت شما را به اهداف زیباییتان برسانند.
ترفندهای آرایشی
با این وجود ، اگر می خواهید پوست فورا به نتیجه برسید، آرایش می تواند به شما کمک کند. برای درخشش چهره، نیازی به محصولات آرایش زیادی ندارید. آنچه شما نیاز دارید محصولات و تکنیک های مناسب آرایش برای دستیابی به آن درخشش است.
یک کرم پایه خوب می تواند در تمام مدت لکه های صورت شما را بپوشاند. کرم های مایع دارای رطوبت نسبتاً بالایی هستند که به بازتاب نور کمک می کنند تا پوستتان بدرخشد.
کرم هایلایت بهترین محصولی است که می توانید برای به دست آوردن پوستی شفاف استفاده کنید. از یک هایلایت مایع یا یک کرم استروب استفاده کنید. می توانید آن را با لوسیون بدن خود مخلوط کنید تا پوست درخشان طبیعی داشته باشید.
یک کرم پودر برنزه باعث براق شدن صورت شما می شود، با این حال ، سایه مناسب برنزر را برای تن پوست خود انتخاب کنید، برنز براق و هلویی و یا سایه ای که سایه تیره تر از پوست شما است. آن را در امتداد گونه ها، لب، پل بینی و در امتداد خط موی خود بمالید.
به خاطر داشته باشید اگرچه  محصولات آرایش می توانند در مدت کوتاه جلوه ای سریع و طبیعی به شما بدهند، اما هیچگونه میانبری برای  داشتن پوست سالم واقعی وجود ندارد. از پوست خود مراقبت کنید و سبک زندگی را که در بالا ذکر شد تغییر دهید تا سالم به نظر برسید و چهره ای زیبا داشته باشید.

lopas یکشنبه 30 آذر 1399 زمان : 8:49 نظرات (0)
بازدید : 36

خواص شگفت انگیز گوجه فرنگی برای پوست

گوجه فرنگی حاوی مقادیر زیادی لیکوپن است که باعث می شود پوست نسبت به اشعه ماوراء بنفش حساسیت کمتری داشته باشد که  این امر از بروز خطوط و چین و چروک های ظریف پیشگیری می کند و روند پیری را به تعویق می اندازد. ویتامین c  موجود در گوجه فرنگی برای درمان آکنه و پوست های چرب و  دستیابی به پوستی روشن ، درخشان و سالم مفید است.

نحوه درست کردن ماسک گوجه فرنگی

برای مبارزه با چربی اضافی پوست ، آب را با مقادیر مساوی با آب گوجه فرنگی مخلوط کرده و روی صورت و گردن بمالید و بعد از  20 با آب ولرم شست و شو دهید و شاهد روشن شدن پوستتان باشید.
اگر از خشکی پوست رنج می برید ، ماست را با آب گوجه فرنگی به مقدار مساوی مخلوط کرده و روی صورت و گردن بمالید. 10 دقیقه  بگذارید بماند سپس با آب ولرم بشویید تا به طور موثر  آفتاب سوختگی را درمان کرده  تا پوستی نرم و لطیف داشته باشید.
برای پوست ترکیبی، آووکادو و گوجه فرنگی را مخلوط کنید و به مدت 15-10 دقیقه روی صورت و گردن بمالید. این لایه بردار پوست را در عین حال که مشکل کمتری ایجاد می کند، باعث ایجاد یکنواختی  در پوست می شود.
اگر منافذ  پوست شما باز است، 4 قطره آب گوجه فرنگی را با یک قطره آب مخلوط کرده و با کمک پنبه ، آن را روی منافذ باز بگذارید. آن را به مدت 15 دقیقه بگذارید، استفاده منظم باعث کوچکتر شدن منافذ خواهد شد.

خواص شگفت انگیز گوجه فرنگی برای مو

گوجه فرنگی حاوی ویتامین های مهمی مانند A ، B ، C  و E، است که محرک عالی برای رشد و تقویت موها  هستند. این ویتامین ها در جلوگیری از ریزش مو، براق شدن طبیعی و کمک به درمان شوره سر پوست موثرند. خوردن حدود 4 تا 5 گوجه فرنگی در روز سلامت مو و براقیت آن را تضمین می کند.
علاوه بر اینکه می توانید گوجه فرنگی را میل کنید و از خواص آن بهره ببرید بلکه حتی می توانید از آنها به عنوان نرم کننده طبیعی موهای خود نیز استفاده کنید. مقداری پوره گوجه فرنگی را روی موهای خود بمالید و 15 دقیقه قبل از شستشو با آب سرد آن را بگذارید. ویتامین C مشکلات پوست سر مانند شوره سر ، اگزما و پسوریازیس را درمان می کند و کلاژن را برای رشد مناسب بافت پوست سر تقویت می کند.
اگر پوست سر خشک و خارش دار دارید  مخلوطی از پوره گوجه فرنگی و روغن مو خود را برای تسکین استفاده کنید. برای رسیدن به بهترین نتیجه با آب سرد  شست و شو دهید.
اگر شناگر هستید ، استفاده از آب گوجه فرنگی بعد از هر بار شنا روی پوست سر و موهای شما می تواند کمک بزرگی برای کاهش آسیب های کلر باشد.
خواص گوجه فرنگی برای سلامت چشم

گوجه فرنگی حاوی ویتامین A ، کمپلکس فلاونوئید B ، تیامین ، فولاتن و نیاسین است که به درمان بیماری های چشم مانند کوری شب کمک می کند و بینایی شما را تقویت می کند.

گوجه فرنگی به ترمیم آسیب های ناشی از سیگار کمک می کند

گوجه فرنگی حاوی مقادیر نسبتاً کافی اسید کوماریک و کلروژنیک اسید هستند که بدن را از سرطان زایی که از دود سیگار تولید می شود محافظت می کند.
تقویت استخوان ها با مصرف گوجه
ویتامین K و کلسیم موجود در گوجه فرنگی برای تقویت و ترمیم استخوان ها فوق العاده موثر است. این سبزی  خوش رنگ برای بهبود توده استخوانی و درمان شکستگی ها و مبارزه با پوکی استخوان پیشنهاد می شود.
گوجه و مبارزه با سرطان
لیکوپن موجود در گوجه خطر ابتلا به چندین سرطان مانند گردن رحم ، دهان ، حلق ، گلو ، مری ، معده و تخمدان را کاهش می دهد. ویتامین A و C آن به مبارزه با رادیکالهای آزاد که می تواند باعث آسیب سلول شود کمک می کند.

lopas شنبه 22 آذر 1399 زمان : 19:51 نظرات (0)
بازدید : 38

زمانی که به آینه نگاه می کنیم، درباره سن و سال خودمان دچار تردید می شویم، تازه یادمان می افتد که چگونه می توانیم پیری پوستمان را به تعویق بیندازیم و اولین گزینه ای که به ذهنمان می رسد این است که مصرف چه غذاهایی می تواند به ما برای رسیدن به اهدافمان کمک کند! عقل متعارف به ما می گوید که ما انسان ها بازتاب چیزهایی هستیم که میخوریم!!
همه چیز در بدن به هم متصل است، بنابراین اگر روده سالم نباشد به احتمال زیاد در صورت شما ظاهر خواهد شد! در این مقاله  چند غذای سرشار از مواد مغذی  معرفی خواهیم کرد که برای تقویت زیبایی به شما کمک می کند.
1 زغال اخته
زغال اخته یک ماده غذایی سرشار از  آنتی اکسیدان است و آنتی اکسیدان ها مانند ابرقهرمانان در نبرد با پیری پوست هستند. غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان ها با دفع رادیکال های آزاد باعث کند شدن روند پیری در سطح سلولی می شوند. رادیکال های آزاد به سلول ها و بافت ها آسیب می رسانند که منجر به ایجاد چین و چروک و پیری زودرس می شود.

2 توت فرنگی
یک ظرف کوچک توت فرنگی حاوی ویتامین C بیشتری نسبت به پرتقال می باشد. ویتامین C  نه تنها برای سیستم ایمنی سالم مهم است، بلکه برای پوست نیز شگفت آور است زیرا به تولید کلاژن کمک می کند تا حالت کشسانی پوست را حفظ کند.
3 هویج
هویج مملو از کاروتنوئیدها است که بدن ما آن را به ویتامن آ تبدیل می کند. کاروتنوئیدهای ویتامین A از پوست، بافت و سلول ها در برابر سموم محیطی و بیماری هایی که باعث ایجاد آسیب اکسیداتیو می شوند (یعنی چین و چروک) محافظت می کنند.
4 عدس
عدس حاوی ویتامین های گروه B و بیوتین است که برای رشد سالم موها لازم است. عدس همچنین دارای پروتئین و فیبر است ، دو ماده مغذی که به حفظ قند خون کمک می کنند و باعث می شوند احساس  سیری طولانی تری داشته باشید .

5 صدف

کمبود روی با ایجاد  آکنه در ارتباط است ، به همین دلیل اگر نگران آکنه یا پیری هستید ، باید  غذاهای حاوی بخورید. کمبود روی یک علت شناخته شده آکنه است که به محافظت از پروتئین ،کلاژن و الاستین کمک می کند.  صدف از مواد غذایی سرشار از روی می باشد که پوست شما  را جوان و انعطاف پذیر می کند.
6 فلفل قرمز
فلفل قرمز رنگ حاوی  سه برابر ویتامین C بیشتری نسبت به پرتقال است. ویتامین C در تشکیل کلاژن نقش دارد و از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری می کند. کلاژن پروتئینی است که سلول ها و بافت ها را به هم متصل می کند تا پوست مان را محکم  صاف و حالت کشسانی بالایی داشته باشد. افرادی که غذاهای غنی از ویتامین C مصرف می کنند  چروک و پوست خشکی وابسته به سن کمتری نسبت به افرادی دارند که فقط مقادیر کمی ویتامین C مصرف می کنند.
7 سیر
سیر ممکن است باعث بوی بد دهان شود، اما می تواند به جلوگیری از شکستگی  و خشکی پوست کمک کند. سیر حاوی آلیسین ترکیبی است که به دلیل داشتن خاصیت ضد باکتریای ، ضد ویروسی و ضد قارچ بسیار عالی است و به شما در حفظ چهره ای شفاف کمک می کند.
8 روغن نارگیل
روغن نارگیل به بهبود سلامت روده کمک می کند و می تواند از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کند. نارگیل حاوی چربی های سالم و ویتامین های E و K ، است که می تواند باعث تقویت رشد و درخشش مو با مرطوب کردن پوست سر شود که برای ضد پیری شگفت آور است زیرا  علاوه بر کاهش التهاب باعث کاهش استرس روی کبد و کاهش استرس اکسیداتیو می شود.
9 گوشت گوساله
کمبود آهن ممکن است به ریزش مو و همچنین ناخن های شکننده و احساس بی حالی منجر شود. متأسفانه آهن یکی از رایج ترین کمبودها در بین زنان است زمانی که صحبت از آهن کافی در رژیم غذایی می شود، گوشت گوساله یکی از بهترین گزینه است.  

10 چای سبز
چای سبز  از اکسیرهای جوانی پرقدرتی است که پوست را در برابر آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند، و همچنین توانایی بهبود هیدراتاسیون پوست ، کشش و چگالی بالایی دارد. چای سبز همچنین به نظر می رسد یکی از بهترین و موثرترین نوشیدنی هاست که مانع از لکه دار شدن پوست می شود و اسید کمتری دارد (به این معنی که معده شما را تشدید نمی کند و باعث مشکلات گوارشی نمی شود).
11 غلات کامل
غلات کامل سرشار از ماده معدنی تقویت کننده پوست به نام سلنیوم هستند. سلنیوم برای محافظت در برابر آسیب سلولی ناشی از اشعه ماوراء بنفش ، التهاب و رنگدانه فعالیت می کند. سلنیوم رادیکالهای آزاد را قبل از اینکه منجر به چروک شود ، خنثی می کند.
12 کلم
کلم بالاترین منبع ویتامین K برای کالری است. ویتامین K در تضمین سلامت پوست نقش دارد و اعتقاد بر این است که از چروک و پیری زودرس جلوگیری می کند و عملکرد مغز را نیز تقویت می کند.
13 بادام
اگر از ریزش مو یا ناخن های شکننده رنج می برید ، به احتمال با کمبود بیوتین مواجه هستید. بادام از بهترین منابع غذایی بیوتین است که می تواند نجات بخش مشکلاتتان باشد، بادام  همچنین حاوی منیزیماست، که می تواند خاصیت آرام بخش داشته باشد و به کنترل میزان قند خون کمک کند.
14 ماهی سالمون
ماهی سالمون دارای اسیدهای چرب امگا 3 است که برای کاهش التهاب مفید است. امگا 3 ممکن است وجود آکنه و سایر شرایط پوستی را کاهش دهد که در ماهی ها به وفور یافت می شود.

15 آب
تمام مواد مغذی تقویت کننده پوست، تنها  زمانی مزایا دارند که  شرایط آنها را با آبرسانی مناسب تأمین کنیم نوشیدن آب برای اطمینان از انتقال همه این مواد مغذی مهم به سلول ها مهم است.  رژیم غذایی شما با میوه های سرشار از آب مانند هندوانه به شما در هضم غذا کمک خواهد کرد. پوست کم آب خشک و چروکیده تر به نظر می رسد، پس تا می توانید آب بنوشید!

lopas شنبه 22 آذر 1399 زمان : 19:48 نظرات (0)
بازدید : 31

گوشت قرمز بدون چربی

اگر شما در دسته مردانی هستید که عاشق غذاهای گوشتی هستید، باید به شما بگوییم که بسیار خوش شانس هستید، برش های بدون چربی گوشت گوساله و گوشت گوسفندی با پروتئین بالا فقط کمی چربی بیشتری نسبت به سینه مرغ دارند. گوشت قرمز همچنین منبع خوبی از اسید آمینه لوسین است که به ساخت ماهیچه کمک می کند.

گیلاس ترش

رنگدانه موجود در گیلاس و آب آلبالو اثرات برخی از داروهای ضد التهاب را دارا می باشند که بدون عوارض است و درد عضلات را تسکین می دهد.  

شکلات

مصرف متعادل شکلات می تواند جریان خون را بهبود ببخشد. فلاوانول های موجود در شکلات تیره سطح کلسترول بد را مهار می کن ، گردش خون را بهبود بخشیده و فشار خون را کنترل می کند. مردانی که جریان خون ضعیفی دارند به احتمال زیاد دچار مشکلات نعوظ می شوند، شکلات در دسته خوراکی هایی است که از زندگی جنسی شما محافظت می  کند. ناگفته نماند مصرف بیش از حد شکلات می تواند منجر به افزایش وزن شود.

آووکادو

این میوه خامه ای پر چربی است، اما نوع چربی آن خوب است. چربی اشباع نشده موجود در آووکادو یک می تواند کلسترول بد را کاهش دهد.

ماهی چرب

ماهی های چرب مانند سالمون، شاه ماهی ، ساردین و حلیب منبع عالی دیگری از چربی سالم هستند.و  نوع به خصوص از آنها که حاوی اسیدهای چرب امگا3 هستند  فرد در برابر بیماری های قلبی محافظت می کنند. مصرف دو وعده ماهی چرب در هفته می تواند احتمال مرگ در اثر بیماری های قلبی را  به شدت کاهش دهد.

زنجبیل

تکه هایی از این ریشه تند از نظر سلامتی ، ممکن است به آرام کردن التهاب در بدن کمک کند. خوردن زنجبیل به طور مرتب به کاهش درد صدمات عضلانی مرتبط با ورزش کمک می کند.

موز

 موز به خاطر  پتاسیم بالایی که دارد برای انقباضات ماهیچه ها و سلامت استخوان ها بسیار مهم است. همچنین به فشار خون کمک می کند.

آجیل

آجیل ضمن اینکه یک خوراکی خوشمزه، ترد و شور است منبع خوبی از پروتئین ، فیبر و روی را می باشد. پسته در استرولهای گیاهی که می توانند سطح کلسترول را بهبود ببخشند، قرار دارد.
آجیل برزیلی ( بادام زمینی ) مقدار بالایی از سلنیوم بدن را تامین می کند، این ماده معدنی سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به  بهبود عملکرد غده تیروئید کمک می کند.

سس گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن است که بدن را  در برابر برخی از سرطان ها محافظت می کند. مردانی که به طور مرتب سس گوجه فرنگی می خورند، کمتر به سرطان پروستات مبتلا می شوند گوجه فرنگی بسیاری از مواد مغذی گیاهی دیگر نیز دارد که از سلامتی خوبی برخوردار است. اضافه کردن سس سالسا یا  گوجه فرنگی به ماکارونی راهی آسان برای تهیه یک وعده غذایی مفید است.

سویا

مصرف سویا یکی از بهترین راه ها برای پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات است. سوپ میسو و شیرسویا از روش های خوب و خوشمزه برای استفاده از سویاست.

سبزیجات

سبزیجات مملو از فیتوشیمیایی ها و مواد مغذی هستند که باعث تقویت سلامت سلول ها و محافظت در برابر سرطان می شوند. فیتوشیمیایی های مختلف زیادی وجود دارد و بهترین راه برای به دست آوردن انواع آنها خوردن سبزیجات رنگی مختلف است.
سبزیجات سبز برگ دارای لوتئین و زاکزانتین زیادی هستند که در برابر آب مروارید و دژنراسیون ماکولا (بیماری چشم که بینایی را مختل می کند) محافظت می کند.

غلات با فیبر بالا

فیبر به دستگاه گوارش شما کمک می کند تا یکنواخت و درست عمل کند.

برنج قهوه ای

برنج قهوه ای یکی دیگر از منابع عالی فیبر است و تهیه غذاهای خوشمزه و رنگارنگ  با آن به راحتی امکان پذیر است. سعی کنید گوشت بدون چربی ، اسفناج و آناناس به آن اضافه کنید. برنج قهوه ای و سایر غلات سبوس دار می توانند به شما در  تناسب اندام کمک کنند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 را کاهش دهند.
انواع توت ها
توت ها در انواع و اقسام مختلف به آقایان کمک می کنند که از نظر سلامت جسمی و روحی همیشه در اوج باشند، این میوه خوش رنگ حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که به کاهش خطر سرطان کمک کنند. مطالعات نشان می دهد که توت ها باعث تقویت حافظه و تفکر نیز می شوند.
قهوه
تحقیقات نشان می دهد که  یک  فنجان قهوه ساده که تقریبا عاری از کالری است، می تواند شما را هوشیارتر کند، این نوشیدنی انتخابی به مراتب بهتر از نوشیدنی های پر کالری است.

lopas شنبه 22 آذر 1399 زمان : 19:46 نظرات (0)
بازدید : 38

زعفران یکی از گرانترین و خوش عطرترین ادویه های جهان است. زعفران که از یونان سرچشمه گرفته ، عمدتاً در آسیای جنوبی ، هند ، چین و اروپا رشد می کند. چترهای گل زعفران با ارزش ترین قسمت گیاه است که با دقت و با دست جدا می شوند. عطر و طعم غنی ، رنگی جذاب و کیفیت بالای مواد مغذی ، زعفران را بسیار خاص می کند. یک لحظه زیبایی و رنگ و بوی زعفران را از ذهن بگذرانید! بله این گل خوش رنگ و بو می تواند این زیبایی بی مانند را به ما نیز منتقل کند!
خاص ترین  ویژگی زعفران این است که حاوی بیش از 150 ترکیب معطر و همچنین برخی ترکیبات غیر فرار است. زعفران سرشار از کاروتنوئیدهایی مانند زاکزانتین ، پیکروکروسین و لیکوپن است که عمدتاً و مسئول رنگهای  نارنجی و طلایی آن هستند. 
 روغن فرار سافرانال که زعفران عطر و طعم بی نظیر خود را مدیون آن است، یک آنتی اکسدان بسیار قوی است که ضد تشنج بوده و در دفع رادیکال های آزاد خواص فوق العاده ای دارد. همچنین این ماده خواص درمانی و قابلیت پیشگیری از سرطان نیز دارد.
امروزه زعفران عمدتاً در اسپانیا، ایتالیا ، ایران و به ویژه کاشمر پرورش می یابد. زعفران کشمیری را با رنگ تیره مارون بنفش آن می توان شناسایی کرد که به شدت طعم دار، بسیار معطر و  با عمیق ترین و زیباترین  رنگ آمیزی ها همراه است.

مزایای شگفت انگیز زعفران

مزایای سلامتی زعفران:
1-    بیماری آلزایمر:  زعفران در درمان بیماری آلزایمر مؤثر است و تاثیر داروها  را در معالجه علائم زوال عقل بیشتر می کند. رد یک تحقیق این ادویه خوشمزه با داروی دونپزیل، یک درمان پیشرو در معالجه بیماری آلزایمر مقایسه شد و به اثبات رسید که نتایج خوبی دارد. مصرف زعفران می تواند استرس سلولی را کاهش داده و از سیستم عصبی مرکزی محافظت کند. همچنین در تقویت حافظه نیز نقش به سزایی دارد.
2-     سلامت قلب:  کلسترول و لیپوپروتئین ها باعث رسوب چربی ها در شریان ها می شوند. آنتی اکسیدان های غنی مانند زعفران می توانند سطح کلسترول و تری گلیسیرید خون را کاهش دهند. کروستین موجود در زعفران باعث کاهش لیپوپروتئین های موجود در جریان خون شده و به عدم انسداد شریان ها کمک می کند. همچنین باعث پمپاژ اکسیژن می شود که 
می تواند سیستم گردش خون را سالم نگه داشته و پلاک را از شریان ها خارج کند. 
3-    درمان افسردگی: زعفران حاوی مقادیر بالایی هیدروکسی تریپتوفان است که در تولید سروتونین که به عنوان یک انتقال دهنده عصبی عمل می کند، است. سطح سروتونین بیشتر وظیفه حفظ تعادل خلق و خو را دارد و در صورت کمبود منجر به افسردگی می شود. مصرف زعفران روزانه می تواند به حفظ سطح سروتونین کمک کرده و به عنوان یک ضد افسردگی عالی عمل کند.
4-    سلامت چشم: مقادیر بالای کاروتنوئید موجود در زعفران با  مصرف منظم سلامت چشم را تضمین می کند. همچنین مصرف زعفران می تواند چشم را در برابر تابش مضر اشعه خورشید محافظت کند.
5-    آرتروز: زعفران در پیشگیری از آرتروز  بسیار موثر است. این ادویه خوش عطر و بو  از فرسایش استخوان جلوگیری کرده و دردهای مفاصل را بهبود می بخشد. خواص ضد التهابی زعفران می تواند تورم مفاصل را  نیز کاهش دهد.

مزایای زعفران برای زیبایی و سلامت پوست

پوست درخشان با زعفران : به دلیل آلودگی  های محیطی پوست  هروز بیشتر از قبل به سمت پیری زودرس می رود. استفاده موضعی زعفران بر روی پوست می تواند درخشش از دست رفته را به صورت بازگرداند. 3-4 رشته زعفران را به 1-2 قاشق غذاخوری آب خیلی گرم در یک کاسه کوچک مخلوط کنید و حدود نیم ساعت بگذارید و  قبل از خواب رشته ها را به خوبی خرد کنید و نصف قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. یک لایه از این محلول را روی پوست تمیز بمالید. 10-15 دقیقه بگذارید و با آب ولرم و بدون مواد شوینده، بشویید. 
روشن کردن پوست با زعفران: چند رشته زعفران را با 2 قاشق غذاخوری شیر داغ مخلوط کنید و حدود نیم ساعت بگذارید. رشته ها را خوب خرد کنید یک قاشق غذاخوری پودر صندل خالص را به آن اضافه کرده و آن را روی پوست تمیز بمالید و حداقل 15 دقیقه بگذارید و با آب  بشویید.
برای از بین بردن آفتاب سوختگی:  چند رشته زعفران را در یک قاشق غذاخوری آب گرم حداقل به مدت نیم ساعت خیس کنید و مقدار کمی خامه تازه به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید و روی صورت تمیز بمالید و شب را بگذارید. صبح با  آب ولرم بشویید. اگر پوست شما چرب است به جای خامه از عسل استفاده کنید.

مزایای زعفران برای زیبایی و سلامت مو

ماسک مو: ریزش مو  را می توان به راحتی با با استفاده از زعفران متوقف کرد زیرا این ادویه حاو مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که  فولیکول های مو را ترمیم می کند و باعث رشد مجدد مو می شود.
 چند رشته زعفران را به خوبی خیس کنید و پودر شیرین بیان را به آن اضافه کنید. خوب مخلوط کنید تا خمیر یکدست شود سپس روی پوست سر و مو بمالید. چند دقیقه بگذارید و به آرامی بشویید. استفاده منظم از این ماسک می تواند ریزش مو را متوقف کند و باعث رشد موهای جدید شود. همچنین  آسیب مو را بازیابی کرده و باعث سلامتی آن می شود.
روغن موی زعفران: - کمی پودر زعفران را به روغن بادام یا روغن زیتون در یک کاسه اضافه کنید. به مدت 5 دقیقه روی شعله کم حرارت دهید. پس از رسیدن دبه مای اتاق، آن را درون یک بطری ریخته و نگهداری کنید. به مرو مواد مفید موجود در زعفران با روغن مخلوط می شوند. بطری را به خوبی تکان دهید و مقداری کمی روی پوست سر و مو بمالید. این کار باعث می شود موها از آسیب محافظت شده  و همچنین باعث تقویت رشد مو و توقف ریزش مو شود. این روغن تزریقی برای پوست نیز قابل استفاده است، به عنوان چاشنی در پخت و پز نیز می توانیذ از آن استفاده کنید.

lopas شنبه 22 آذر 1399 زمان : 19:42 نظرات (0)
بازدید : 29

سخنان و ایده های قدیمی به معنای واقعی ظلا هستند، به ویژه زمانی  که اسرار زیبایی در طی نسل ها سینه به سینه منتقل می شود. وقتی صحبت از مراقبت از پوست و مو می شود، مادربزرگ ها و مادران برای زیباتر کردن پوست و مو ، داروهای خانگی و درمانهای طبیعی را انتخاب می کنند. آنها ممکن است اکنون برای ما  شاید این باورها قدیمی و از مد افتاده به نظر برسد، اما باید به شما بگوییم که آنها هنوز هم مؤثرترین و بهترین راه برای پیشبرد اهداف زیبایی هستند!

نکات شگفت انگیز رازهای مراقبت از پوست در هندوستان!

اسرار زیبایی پوست و موی هند باستان عاری از هرگونه مواد شیمیایی،  ارگانیک، ارزان و مناسب است. از کتاب زیبایی ابدی هندوستان ، 10 نکته برای مراقبت از پوست و مو  در این مقاله ارائه شده است.
 ( چریش، گیاهی از تیره سنجد تلخ) Neem1- 
اگر می خواهید از شر محصولات شیمیایی برای پوست و موهای خود خلاص شوید،  neemیک جایگزین عالی است. چریش را می توان به راحتی در هر نقطه  ای از دنیا یافت زیرا در همه جای هند رشد می کند.

برای پوست

استفاده از برگ های چریش بر روی پوست یک روش طبیعی و موثر برای از بین بردن مشکلات آکنه است، چند برگ از آن را له کنید و با انگشتان دست یا یک برس نرم به صورت خود بزنید و سپس با آب خنک بشویید. این گیاه همچنین خاصیت ضد باکتریایی دارد و برای کسانی که از عفونت پوستی و زخم رنج می برند مناسب است.

برای مو

بعد از شستشوی موها ، حدود 15 دقیقه برگ را جوش داده و سپس از آن آب برای شستشوی موهای خود استفاده کنید تا از شوره سر و ریزش مو پیشگیری کنید.

2- زعفران
کارهای روزمره می تواند پوست و موی شما را به مقدار زیادی تخریب کند. هر چند وقت یکبار با  زعفران پذیرای زیبایی آنها باشید. 
برای پوست
زعفران با داشتن ویتامین های A ، B و C ، بهترین داروی خانگی برای روشن کردن پوست است. اگر از استفاده از تونرهای شیمیایی خسته شده اید ، به زعفران بروی بیاورید. کافی است چند رشته از این ادویه گرانبها را با کمی شیر و آب لیمو مخلوط کنید و پوست خود را با آن ماساژ دهید تفاوت را حس کنید.
برای مو
زعفران می تواند با آلوپسی و ریزش مو مبارزه کند. اگر ادچار ریزش مو شده اید، چند رشته زعفران را با شیر و پودر شیرین بیان مخلوط کنید تا خمیری ایجاد شود. قبل از دوش گرفتن ، این خمیر را روی پوست سر خود بمالید و آن را با شامپو بشویید.

3. پوست و موهای خود را با عسل تقویت کنید
عسل دارای آنتی اکسیدان ها و عناصر درمانی است که نه تنها پوست و مو شما را مرطوب می کند بلکه آسیب دیدگی ها آن را نیز ترمیم می کند.
برای پوست:
عسل روی پوست شما به اندازه استفاده از پنکیک و کرم روشن کننده موثر است. از آن به عنوان ماسک رطوبت استفاده کرده و مطمئن باشید که پوست شما در شرایط خوبی  خواهد بود. به سادگی پوست خود را با عسل بپوشانید و بعد از 20 دقیقه بشویید.
عسل همچنین به منافذ شما اهمیت می دهد. برای تمیز کردن منافذ، پوست خود را با مخلوط عسل و مقداری روغن جوجوبا درمان کنید.
برای مو:
عسل می تواند به شما در رسیدن به درخشش همیشگی کمک کند. بعد از شستن موها از آن مانند تهویه استفاده کنید. عسل را با کمی روغن نارگیل مخلوط کنید و موهای مرطوب خود را با آن چرب کنید، ماساژ دهید و سپس آن را با آب ولرم بشویید .
4- موهای خود را با روغن آملا تغذیه کنید
آملا از مهم ترین روغن ها در طب سنتی هند است، گرچه صابون ها و شامپو های زیادی وجود دارند که دارای عصاره های آملا در آنها هستند اما بهتر است از آملا به شکل طبیعی استفاده شود.
برای پوست:
برای به دست آوردن یک درخشش طبیعی و تابشی از Amla استفاده کنید. روغن آملا مخلوط شده با عسل باعث می شود یک پکیج عالی باشد.
برای مو:
املا موها را تقویت کرده و به آنها حجم می دهد و موهای خاکستری را تیره می کند. آقاین از این روغن برای تقویت سیبیل و ریش استفاده می کنند.
5- نابودی آکنه با مولتی میتی( خاک رس قهوه ای)
جوش های سر سیاه و  سایر جوش های صورت را با ماسک مولتی میتی حذف کنید. تهیه این پک صورت بسیار آسان است. تمام آنچه شما نیاز دارید ترکیب یک قاشق مولتی میتی ، یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق گلاب است. 
6-  زردچوبه
زردچوبه در مورد مراقبت از پوست و سلامتی مزایای بی پایان دارد. زردچوبه با آکنه، زخم های آکنه ، چین و چروک و لکه های تیره مبارزه می کند تا پوستی بی عیب و درخشان به شما ببخشد. زردچوبه را با چوب صندل و عسل ترکیب کنید و مرتباً از آن استفاده کنید.

7. شوره سر را با آب لیمو از بین ببرید
آب لیمو بدترین دشمن شوره است. مقداری آب لیمو را با نوک انگشتان روی پوست سر خود بمالید و آنرا به آرامی ماساژ کنید و سپس موهایتان را آبکشی کنید.
8-  به جای رنگهای شیمیایی از حنا استفاده کنید
هیچ رنگ مویی در بازار نمی تواند با حنا رقابت کند. حنا یک رنگ طبیعی به موهای شما می بخشد، ریزش مو را کاهش می دهد، از موهای شما محافظت می کند و موخوره را برطرف می کند. 

 9. روغن نارگیل
روغن نارگیل بهترین چیزی است که تاکنون برای مراقبت از پوست و مو کشف شده است. هیچ  ماده ای وجود ندارد که اندازه این روغن برای موها مفید باشد.  پوست و مو شما را مرطوب می کند، آن را سالم نگه می دارد و خشکی را درمان می کند. برای زیبایی و سلامتی به بدن خود هر 3 روز یک بار ماساژ روغن نارگیل گرم بدهید.
 10. پوست و مو خود را با آلوئه ورا درمان کنید
آلوئه ورا حاوی ویتامین های  C ، E و بتاکاروتن غنی شده است که برای پداشتن وستی نرم تر از آن  استفاده می شود. یک قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا ، چند قطره روغن زیتون و یک قاشق چای خوری جو دوسر فوری را میل کنید همچنین می توانید از این ترکیب خمیر تهیه کنید که بتوانید به راحتی روی پوست خود بمالید.
آلوئه ورا آسیب های ناشی از آفتاب سوختگی را نیز درمان می کند.
علاوه بر این ژل آلوئه ورا رشد موها را سریعتر  کرده و به آنها ضخامت می دهد و با نگه داشتن تعادل PH پوست سر خود آن را آبرسانی و خنک می کند.

lopas سه شنبه 11 آذر 1399 زمان : 19:06 نظرات (0)
بازدید : 32

یک سبک زندگی ناسالم نه تنها بر نحوه عملکرد بدن شما تأثیر منفی می گذارد،  بلکه عادات بد زندگی در ظاهرتان نیز ظهور پیدا می کند. چهره های کسل کننده  و خسته، موهای خشک و ناخن های شکننده همه حکایت از عادات نادرست دارند، اما  با انجام چند ترفند ساده و عملی در زندگی روزمره به راحتی می توان همه زیبایی های از دست رفته را بازگرداند.

1. موهای خود را مرتباً کوتاه کنید
برای اینکه موهای شما رشد خوبی داشته باشد، باید از شر موهای آسیب دیده، شکسته و چندشاخه خلاص شوید. 
2. حرارت کمتری به موهایتان بدهید
سشوار، بابلیس ، غلطک گرم ، اتو مو و هر صاف کننده ای  برای داشتن موهایی زیبا و جذاب به ما کمک می کنند، اما  با این وجود، گرمای بیش از حد می تواند تاثیرات منفی بسیاری در موهای با ارزش ما بگذارد.
3. از پوست و موی خود در برابر آفتاب و گرما محافظت کنید
کرم ضد آفتاب به عنوان یکی از راه های مؤثر برای محافظت از پوست در برابر اشعه UV مضر است، بنابراین مطمئن شوید که از مرطوب کننده ها و ضد آفتاب هایی که حاوی SPF است برای محافظت در برابر آفتاب و پیری زودرس استفاده می کنید. در هنگام آرایش موهای خود از اسپری های محافظت در برابر گرما و سرم ها استفاده کنید.  
ناخن های خود را فراموش نکنید ! شست و شوی ظروف در آب گرم و مواد شوینده می تواند ناخن های شما را تضعیف کند ، بنابراین  حتما دستکش بپوشید!
4- آب زیاد بنوشید
60٪ بدن ما را  آب تشکیل می دهد؛ هر سلول ، بافت و اندامی برای عملکرد مؤثر به آب نیاز دارد. پیشنهاد می شود روزانه هشت لیوان آب بنوشید تا  بدنتان به دسترسی آبرسانی شده و سموم آن از بین بروند، نتایج مصرف آب زیاد را در موها  پوست و ناخن های خود مشاهده خواهید کرد.

5- استرس را از خودتان دور کنید
استرس و اضطراب می توانند تغییراتی ناخواسته از ریزش مو گرفته تا آنه در بدن ما ایجاد کند. از بین بردن فشارهای روزمره زندگی  آسانتر از آن چیزی است که فکر می کنید، خنثی کردن استرس و اضطراب و ایجاد آرامش باعث شگفتی هایی در ظاهر بیرونی و ذهن ما می شود، به این منظور به طور منظم ورزش و مدیتیشن انجام دهید.
6. از کشیدن سیگار خودداری کنید
همه ما در مورد بیماری هایی که کشیدن سیگار می تواند ایجاد کند، آگاهی داریم، سیگار کشیدن همچنین موجب پیری زودرس پوست صورت می شود، باعث شکنندگی موها، لکه دار شدن دندان ها و شکنندگی ناخن ها می شود. بنابراین این عادت بد را کنار بگذارید زیرا در طولانی مدت شما را به احساس و نگاه بهتری  می رساند.

7. به اندازه کافی بخوابید
کافیست در آینه نگاه کنید تا اثرات شب بیداری را در چهرتان مشاهده کنید، چشمان قرمز  و متورم، تیرگی دور چشم و چهره کسل کننده و خسته، این ویژگی ها هیچ کدام نمی توانند ملاک زیبایی باشند که در اثر بی خواب ایجاد ی شوند. دریافت خواب 7-9 ساعت در هر شب، نه تنها احساس طراوت کامل را به شما منتقل می کند  بلکه سلول های پوستی نیز برای ساختن سلول های تازه، سالم و جدید نیز بسیار تلاش خواهند کرد. همچنین، به یاد داشته باشید که  ساعت خواب برای خواب و استراحت مطلق است، بنابراین گوشی را کنار بگذارید، تلویزیون خود را خاموش کنید و لپ تاپتان را ببندید.

8- از بالش ابریشمی استفاده کنید
روی بالش ابریشمی بخوابید. این ماده روی مو و پوست باعث اصطکاک کمتری می شود. 
9- قبل از خواب صورت خود را به درستی تمیز کنید
پاک نکردن آرایش قبل از خواب می تواند به درد چشم، کیست ، منافذ مسدود شده و سوزش چشم منجر شود ، البته اینها تنها برخی از مشکلات هستند.  بنابراین، به یاد داشته باشید که پاکسازی و رطوبت رسانی پوست را انجام دهید و این روند را به بخشی از کارهای روزمره خود تبدیل کنید!
10. ورزش کنید
اگر به دنبال لمس احساس های ناب هستید، ورزش کنید، چه در حال یادگیری دوی ماراتن باشید و چه به یک پیاده روی ساده انجام دهید، گردش خون سالم باعث افزایش گردش خون به صورت، پوست سر و ناخن های شما می شود تا ظاهرتان سالم و تابناک به نظر برسد.
11- از جویدن ناخن هایتان خودداری کنید
جویدن ناخن ها و پوست اطراف آنها نه تنها باعث آسیب ناخوشایند می شود بلکه باعث ضعف ناخن های شما شده و به پوست اطراف آنها آسیب رسانده و خطر عفونت را افزایش می دهد. شکستن این یک عادت سخت است اما ترک آن عواقب زیبایی به همراه خواهد داشت. 

lopas سه شنبه 11 آذر 1399 زمان : 19:03 نظرات (0)

تعداد صفحات : 51

اطلاعات کاربری
آرشیو
  • 1399
  • 1398
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 510
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 47
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 50
  • باردید دیروز : 76
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 156
  • بازدید ماه : 458
  • بازدید سال : 6,546
  • بازدید کلی : 24,923

  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد