loading...

برگرباز ، با ما بهترین باشید.

بازدید : 29

روغنهای طبیعی کمک زیادی به زیبایی و سلامت پوست و مو می کنند. از منابع غنی آنتی اکسیدانی گرفته تا روغن های ضد باکتریایی قدرتمند بسیاری وجود دارند که در روال زیبایی جایگاه دائمی  و ویژه ای دارند.
 با مطالعه این مقاله می توانید دریابید که کدام روغن ها برای انواع مختلف پوست و مو مناسب هستند.

بهترین روغن های طبیعی زیبایی برای پوست و مو 

 روغن آرگان از مهره درخت آرگان گرفته می شود، این روغن به میزان زیادی آبرسان است و به تعادل در تولید چربی پوست کمک می کن ، بنابراین برای افرادی که پوست صورت و پوست سرشان چرب است، گزینه خوبی می باشد. دارند. روغن آرگان پوست و مو را نرم و صاف و براق می کند. همچنین ممکن است به عنوان روغن حامل برای مخلوط های روغن بی نظیر مورد استفاده قرار گیرد به عنوان مثال برای درمان آکنه یا شوره سر چند قطره روغن درخت چای به آن اضافه کنید.

روغن آووکادو

آووکادو یکی دیگر از روغن های مرطوب کننده است که سرشار از اسیدهای چرب ضروری است و پوست و مو را فوق العاده نرم می کند. همچنین در درمان آکنه، التهاب و منافذ مسدود پوس  مفید است. برای داشتن پوستی صاف و شفاف، ماسک روغن آووکادو را امتحان کنید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل به دلیل خواص بی نظیری که برای مو دارد، از محبوبیت بالایی برخوردار است. علاوه بر این برای انواع پوست ها مرطوب کننده مرغوبی می باشد.  روغن نارگیل دارای خاصیت ضد باکتری طبیعی است و آن را به گزینه ای مناسب برای پوست های مستعد لکه دار تبدیل می کند. روغن نارگیل همچنین خاصیت خنک کنندگی زیادی دارد و به کاهش سوزش پوست کمک می کند.
روغن نارگیل توانایی منحصر به فردی در نفوذ به فولیکول مو و رسیدن به کوتیکول را دارد و در درمان آسیب های مو مهارت دارد.

روغن گل یاس

این زیبایی خوش بو کارگر بسیار سخت کوشی است و  هنگامی که  برای پوست استفاده می شود، لکه های تیره پوست را روشن می کند. همچنین  از این روغن می توان برای کمرنگ شدن جای زخم ها استفاده کرد.  این روغن برای انواع پوست و مو مناسب است.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا با روغن های طبیعی تولید شده پوست بسیار مشابه است و  یک گزینه ایده آل برای همه نوع پوست و مو است.  یک مرطوب کننده و نرم کننده ملایم که حتی برای حساس ترین پوست و مو  مناسب  است. 

روغن مارولا

مارولا از روغن های عالی تازه ظهور در مقوله زیبایی پوست و مو  است که از میوه درخت مارولای آفریقایی تهیه می شود سرشار از با آنتی اکسیدان هایی است که از پوست و مو  در برابر آسیب های محیطی محافظت می کند. قرمزی و التهاب پوست  را کاهش می دهد و آن را نرم و لطیف می کند.

روغن مورینگا

مورینگا یک روغن همه فن حریف است که از درخت مورینگا در شمال هند به دست می آید،  این روغن یک پک عالی از آنتی اکسیدان و خواص ضد التهابی سبک و بدون چربی است. برای پاک کردن لکه های پوستی ، سوزش پوست، التهاب و قرمزی ، صاف و استحکام پوست و به عنوان یک مرطوب کننده ملایم استفاده می شود.  مورینگا موها را براق و پوست سر را درمان می کند.

روغن رزماری

روغن رزماری از روغن های معطر رایج است که در آروماتراپی برای پاک کردن ذهن و تقویت انرژی استفاده می شود. خواص ضد باکتریایی آن باعث شده است که برای درمان لکه های پوستی و احتقان مفید باشد. همچنین برای درخشش  و سرحالی چهره های خسته و کسل کننده بسیار عالی است. رزماری یک ماده  درمانی عالی برای مو نیز می باشد زیرا  ریزش مو و طاسی مو (به ویژه در موارد عفونت پوست سر یا پوست سر ناسالم) را کاهش می یدهد و در درمان خشکی پوست سر و شوره سر موثر است.

روغن چوب صندل

روغن چوب صندل با رایحه تند و تلخ خود، درمانی موثر و عالی برای مشکلات پوست و مو می باشد. این روغن ضد باکتری، ضد التهاب، ضد قارچ ، قابض و نرم کننده است و اگر روی آکنه و پوست آسیب دیده قرار داده شود اثر آرام بخشی و پاکسازی را ارائه می دهد. همچنین در از بین بردن افتادگی پوست و شاداب شدن پوست در شب موثر است. در مورد مو ، روغن چوب صندل به آرام کردن پوست سر تحریک شده و درمان شوره سر کمک کرده  و روند رشد مو را افزایش می دهد.

روغن بادام شیرین

از  روغن های سبک ، ملایم و در دسترس برای استفاده در انواع پوست و مو است. این روغن  تحریک کننده چربی نیست و باعث می شود پوست فوق العاده نرم و صاف شود.  علاوه بر این برای مرطوب کردن پوست سر و حالت دادن به مو استفاده می شود.

روغن درخت چای

این روغن از دیرباز توسط افراد مبتلا به آکنه و شوره سر استفاده می شده است. ضد باکتری و ضد التهابی باعث شادابی پوست شده و همچنین شوره پوست سر را برطرف می کند. 

روغن Ylang Ylang ( مانیلا)

این روغن از گل های درخت Ylang Ylang در جزایر اقیانوس آرام جنوبی استخراج می شود و در آروماتراپی به عنوان داروی تسکین دهنده استرس  مورد استفاده قرار می گیرد و ضد عفونی کننده، ضد میکروبی ، ضد التهابی ، آرام بخش است و جریان خون را بهبود می بخشد. منافذ پوست را پاک می کند ، قرمزی و سوزش آن را تسکین می بخشد و باعث درخشش طبیعی پوست می شود. هنگامی که از روغن یلانگ برای مو استفاده می شود، شوره سر را کم کرده، پوست سر را تحریک می کند و رشد مو را تقویت می کند.

lopas سه شنبه 11 آذر 1399 زمان : 19:00 نظرات (0)
بازدید : 27

ما به شما می گوییم هر چیزی را که دوست دارید میل کنید و به تناسب اندام نیز برسید، حتما می پرسید چگونه ممکن است بدون پیروی از یک رژیم که هر چیزی نباید در آن خورده شود، به تناسب اندام رسید!؟ برای یافتن پاسخ این سوال در ادامه مطلب ما را همراهی کنید.
نحوه خوردن غذا می تواند می تواند پیچیده ترین بخش تناسب اندام باشد! هوشمندانه غذا بخورید و به اهدافتان برسید.

برخی از نکات توصیه ای که از طرف مطالب گوناگون ارائه می شود و ما با دنبال کردن آنها هر روز بیشتر از قبل چربی به دست می آوریم و ماهیچه از دست می دهیم. اما ما در این مطلب می خواهم اصول اساسی و شکست ناپذیر برای تناسب اندام را برای شما توضیح دهیم. اما ابتدا باید بعضی از اصطلاحات را تعریف کنیم که ممکن است کمی کسل کننده به نظر برسند  اما بدن شک پس از درک این اصطلاحات که بسیاری از آنها احتمالاً قبلاً شنیده اید،  به نتایج مطلوبی خواهید رسید.
کالری: واحد اندازه گیری انرژی، که می تواند پتانسیل انرژی در چربی و قند را محاسبه کند. از  اصطلاح کالری برای اندازه گیری انرژی احتمالی موجود در چربی و قند موجود در مواد غذایی و همچنین چربی و قند موجود در بدن استفاده می شود.
کالری سوخته: میزان استفاده بدن شما از کالری است. به همان روشی که ماشین برای راه افتادن  بنزین می سوزاند، بدن نیز برای انجام فعالیت ها مقدار معینی کالری (انرژی) می سوزاند،  همه حرکات خارج از اختیار بدن مانند پمپاژ قلب و هضم غذا ، تا حرکات آگاهانه و ارادی مانند بلند کردن وزنه و دویدن.
 BMR  میزان متابولیک پایه: این اصطلاح به کل کالری که بدن در حالت استراحت می سوزاند، اطلاق می شود و برای هر فرد متفاوت است، و میزان آن از نظر وزن، جنسیت و حجم عضلات مشخص می شود.
صرف کل انرژی روزانه: کل کالری که بدن در یک روز می سوزاند  و شامل کل کارهایی که در طول روز انجام می دهیم، می شود ، از ورود به داخل اتومبیل گرفته تا کار کردن.

کالری اضافی: مقدار کالری که بالاتر از انرژی روزانه مصرف می کنید، به عنوان درصد اندازه گیری می شود. به عنوان مثال ، اگر صرف کل انرژی روزانه شما 2،000 کالری است، در صورت خوردن 2،200 کالری در روز ، در یک کالری 10٪ کالری اضافی قرار دارید.
کمبود کالری: مقدار کالری که در زیر کل انرژی روزانه مصرف می کنید و به عنوان یک درصد اندازه گیری می شود.
توده عضلانی خالص: مقدار کل جرم در بدن که چربی نیست  و واحد اندازه گیری آن پوند است.
شاخص توده بدنی: درصد کل بدن که از چربی تشکیل شده است.

شرایط استفاده از مواد غذایی

پروتئین: بلوک های ساختاری عضله در محصولات حیوانی مانند گوشت قرمز، استیک ، مرغ ، بوقلمون و به میزان کمتری در  تخم مرغ و شیر موجود است
اگر به اندازه کافی پروتئین مصرف نکنید، بدن شما از طریق فرآیندی به نام "گلیکوژنز" عضله موجود شما را قرار می دهد که به موجب آن ماهیچه شما برای انرژی به قند تبدیل می شود. اگر کمبود کالری داشته باشید ، اما وزن خود را بالا نکشید و مقدار کافی پروتئین بخورید، بدن برای سوختن، عضلات را می سوزاند. 
کربوهیدارت: مولکول مواد غذایی به راحتی به انرژی تبدیل می شوند. بدن کربوهیدرات ها را به قند تجزیه کرده و از آن برای انرژی بسیار آسان استفاده می کند.
اصولا کربوهیدرات ها "بد" و چربی ها "خوب" هستند. اما به عنوان منبع انرژی ، کربوهیدرات ها انرژی فوری را تأمین می کنند، در حالی که چربی باید فرآیندی را به نام "لیپوز" (تجزیه چربی ها) انجام دهد. چربی منبع انرژی بسیار کمتری است اما با این حال،  حذف کامل چربی از رژیم غذایی کار صحیحی نیست. زیرا بسیاری از ریز مغذی ها محلول در چربی هستند ، به این معنی که بدن در صورت شکسته شدن در یک چربی فقط توسط بدن قابل استفاده است.
چربی:  این مولکول غذایی که قصد دارد انسان را برای مدت طولانی بدون غذا حفظ کند  و به راحتی شما را احساس سیری ایجاد می کند و همچنین به راحتی به عنوان چربی بدن ذخیره می شود.
یک طبقه بندی کلی که به پروتئین، کربوهیدرات ، چربی و نوشیدنی ع=ها  اشاره دارد. ریزمغذی ها: 
به عنوان مثال ویتامین سی، کا، ب6، منیزیم، سلنیوم، کلسیم، آهن و ...
وقتی افراد از تغذیه صحبت می کنند، غالباً این منابع دارای ریز مغذی ها هستند. 

نکات مهم در رژیم غذایی متعادل

قبل از اقدام به رعایت رژیم ابتدا باید تصمیمات مهمی را بگیرید، از دست دادن چربی یا ساخت عضله؟ آیا می توان به طور همزمان عضله به دست آورد و چربی ها را نابود کرد؟ بله ، اما شما نباید کل برنامه تمرینی خود را حول این احتمال بسازید.
رژیم های غذایی با پروتئین بالا مزیت متابولیکی بسیاری نسبت به رژیم های غذایی با پروتئین کمتری دارند. زیرا باعث می شود کالری کمتری دریافت کنید این در صورتی است که تمامی این اتفاقات خودکار انجام می شود و شما هیچ دخل و تصرفی در آن نداشته باشید.
در یک بررسی مشخص شده که پروتئین با 30٪ کالری باعث می شود افراد به طور خودکار میزان کالری دریافتی خود را 441 کالری در روز کاهش دهند ، که این مقدار بسیار چشمگیر است. بنابراین می توان نتیجه گرفت کاهش کالری دریافتی با این روش در مقایسه به رژیم های سفت و سخت و با پروتئین پایین ، ساده تر است.
همچنین مصرف مواد غذایی پروتئینی بیشتر می تواند منجر به کاهش شدید هوس ها و تمایل به میان وعده و تنقلات در اواخر شب شود. این تغییرات بزرگ پایبندی به یک رژیم غذایی سالم را بسیار آسانتر کند.
حتی مصرف غذاهای حاوی پروتئین بدون محدود کردن مصرف کربوهیدارت ها، در کاهش وزن کمک بسیاری می کند.علاوه بر این افزایش متوسط مصرف پروتئین می تواند به جلوگیری از بازگشت وزن کمک کند.

lopas سه شنبه 11 آذر 1399 زمان : 18:58 نظرات (0)
بازدید : 29

عفونت های بد پوست و مو را با برگ های کاری درمان کنید و شگفتی این ماده سبز را  برای زیبایی و سلامت مشاهده کنید!
پوست بی عیب و نقص و عاری از هرگونه لک و آکنه، پوست نرم، پوست سر بدون شوره و چربی اضافی، موهای براق و سالم و.. از ملاک های زیبایی هستند که همه خانم ها آرزوی آن را دارند.
افرادی که به طور طبیعی از پوست خوب و موهای ابریشمی  برخوردارند از دید بقیه و البته به حق  خوشبخت و خوش شانس می باشند، و  دیگران نیز در پی دست یافتن به این مشخصات هستند. اما ما به شما خواهیم گفت که  راه حل های بسیار ساده ای برای داشتن پوست و موی زیبا وجود دارد. یکی از راه های ساده استفاده از برگ های کاری است. برگهای کاری نه تنها عطر و طعم را به مواد غذایی اضافه می کند بلکه می تواند پوست و موی شما را نیز جلا دهد.

برگ های کاری سرشار از کربوهیدرات ها، فیبر، کلسیم، فسفر، آهن و ویتامین هایی مانند ویتامین سی، ویتامین آ، ویتامین ب، ویتامین ای است و در مبارزه با انواع عفونت ها از جمله عفونت پوستی  بسیار کارآمد عمل می کند. همچنین  این برگ های  سبز شفا بخش می تواند خاکسترهای زودرس مو را درمان کند. برگهای کاری را در رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید و نکات حیرت انگیز زیر را برای چند هفته امتحان کنید و نتیجه را به زودی مشاهده کنید.

استفاده از برگ کاری برای پوست

برگ های کاری سرشار از آنتی اکسیدان هاست که می توان به عنوان داروی خانگی برای درمان عفونت های قارچی شایع ناخن یا هر قسمت از بدن که اغلب درمان  آنها دشوار است، مورد استفاده قرار داد. روش استفاده: خمیر را با آب ولرم و برگهای کاری درست کنید و روی ناحیه آسیب دیده بگذارید. برای لکه های تیره و آکنه، مقداری زردچوبه را به خمیر برگهای کاری خود اضافه کنید و آن را روی صورت خود بمالید.

استفاده از برگ کاری برای چین و چروک

برگهای کاری را در یک لیوان آب خیس کنید و تا یک شب خیس آن را داخل یخچال بگذارید  و صبح آن را بنوشید. خاصیت آنتی اکسیدانی موجود در برگ ها باعث کاهش خطوط  عمیق و چین و چروک می شود و مانع از پیری زودرس پوست  می شود.

استفاده از برگ کاری برای مو

استفاده از برگهای کاری موجود در مواد غذایی و نوشیدنی ها و شستن موها با آب آن می تواند موهای سالم و براق به شما  هدیه بدهد. اسید آمینه، پروتئین ها و کاروتن موجود در برگ کاری فولیکول های مو  را تقویت کرده و از ریزش مو محافظت می کند. همچنین باعث تقویت رشد مو و تقویت بافت مو می شود.

استفاده از برگ کاری برای شوره سر

برگ کاری  را با دو یا سه قاشق غذاخوری روغن نارگیل با هم گرم کنید. پس از خنک شدن مخلو ، آن را روی ریشه های موهایتان بمالید تا حدود 12 ساعت روی موها بماند سپس  آن را با شامپوی ملایم بشویید.
از برگهای کاری می توانید در تزیین غذای روزانه خود استفاده کنید، آنها را پودر کرده با روغن مخلوط کنید و در آب ساده بجوشانید یا خیس کنید  و آن را بنوشید و یا به صورت موضعی برای شست و شوی صورت و موهایتان استفاده کنید تا تمام مواد مغذی موجود در آن به طور موثری با مشکلات پوستی مقابله کند.

lopas چهارشنبه 05 آذر 1399 زمان : 21:29 نظرات (0)
بازدید : 22

اینکه همه ما دوست داریم زیبا به بنظر برسیم و حس خوبی نسبت به خود داشته باشیم، دیگر یک راز نیست!
گاهی عوامل زیادی دست به دست یکدیگر می دهند تا مانع از صعود ما به خواسته هایم شوند؛ هوای آلوده، استرس و اضطراب، شرایط محیطی نامطلوب، گرما، سرما و خییلی چیزهای دیگر...
بی شک  همه این عناصر بر بدن، مو، ناخن ، پوست و رفاه کلی ما تأثیر منفی می گذارد. پس چه کار باید کرد؟!
یافتن پاسخ این سوال چندان سخت به نظر نمی رسد چون ممکن است پاسخ به مشکلات ما در حیاط خلوت خانه  ما در حال رشد باشد: گل و گیاه!
وقتی این عناصر طبیعی و زیبا را با قدرت ذهن و بدن ترکیب می کنیم، می توانیم از اتصال آنها برای التیام و تغییرات پوست، مو استفاده کنیم. در حالی که اکثر ما معمولا گل و سلامتی را با آلرژی ارتباط می دهیم، برعکس بسیاری از این  شکوفه های رنگی دوست داشتنی می توانند از بعضی جهات بر سلامتی و زیبایی ما تأثیرات مثبت فراوانی بگذارند.

مزایای گل ها و گیاهان

دسته گل زیبای رنگی و ساده می تواند کارهایی غیر از زیبا کردن فضای نشیمن یا محل کارتان انجام دهد، مطالعات نشان می دهد که داشتن گل در خانه و محیط کار می تواند باعث افزایش شادی، کاهش استرس، افزایش بهره وری ، بهبود خلق و خو و حتی درد در بیماران بیمارستانی شود، به همین دلیل زمانی که به عیادت بیماری می رویم با خودمان دسته گل می بریم. همچنین گل ها می توانند به ما در کاهش اضطراب ، افسردگی  و منفی اندیشی کمک کنند.
تحقیقات علمی نشان می دهند، قرار گرفتن در معرض فضاهای سبز می تواند باعث بهبود حافظه ، تمرکز و کمک به کودکان مبتلا به ای دی اچ دی ( اختلال کم توجهی) می شود. در حالی که این موارد از فواید عالی گل و گیاه برای بهزیستی کلی انسان است است، همچنین این سبزینه های دوست داشتنی از مسیرهای  غافلگیرکننده ای می توانند از پوست، موی ما مراقبت کرده ور وری نابودی لک های پوستی تاثیری فوق العاده دارند.
بسیاری از گل ها و گیاهان توانایی های درمانی طبیعی دارند که می توان از آنها برای مدیریت و درمان انواع نگرانی های زیبایی استفاده کرد. اغلب اوقات ، گلها را خشک می کنیم، عصاره آنها را می گیریم و  یا به روغن های اساسی تبدیل می شوند تا بتوانند کیفیت و خواص درمانی خود را حفظ کنند. برای درک بهتر چگونگی استفاده از گلها در برنامه های زیبایی به نفع پوست و مو می توانید در ادامه مطلب، موارد خوبی را بیابید.
گیاهان معمولی که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت، می توانند برای معالجه آفتاب سوختگی، بهبودی و الیتام  زخم ها ، درماتیت حاد و حتی در بهبود شرایط پوستی پای ورزشکار استفاده شوند.
روغن پونه کوهی : روغن پونه کوهی برای درمان آکنه، تسکین بثورات جلدی، شیوع آرام زونا ، کاهش التهابات پوستی ، خواص ضد پیری ، درمان پینه دست و پا و موارد دیگر استفاده می شود.

گیاه برگاموت ( ترنج): این گیاه متعلق به خانواده مرکبات است و در هنگام درمان  برای طیف گسترده ای از مشکلات پوستی مفید است. یک چای قوی از گل ترنج می تواند به عنوان  یک تقویت کننده قوی مو عمل کند.
بابونه:  این گیاه معطر ریز جزوه در دسترس ترین گیاهان دارویی است که علاوه بر آرام بخشی و تلقین یک خواب خوب ، از این گل کوچک  زرد رنگ می توان برای کاهش پف دور چشم نیز استفاده کرد.
گل یاس : این گل که به خواص  زیبایی بی مثالش مشهور است  معمولا  در لوسیون ها، شامپوها ، صابون ه ، روغن ها و ... به دلیل خاصیت مناسب پوست و مو مورد استفاده قرار می گیرد.
قاصدک:  این گل زرد رنگ  پر جنب و جوش ،که در میان قشر خاصی از مردم به علف هرز معروف است، برای پوست فوق العاده است. دم نوش برگها و گلهای قاصدک می تواند مانع از  باعث خارش پوست ، قرمزی یا اگزما می شود.
همانظور که دیدید گل ها و گیاهان مورد علاقه ما می توانند کارهای شگفت انگیزی کنند و زیبایی خود را به ما منتقل کنند و ما می توانیم به کمک آنها به راحتی روالهای زیبایی خود را بدون از بین بردن اصول و عقاید خود بهبود بخشیم.

lopas چهارشنبه 05 آذر 1399 زمان : 21:26 نظرات (0)
بازدید : 37

رژیم لاغری کتوژنیک با کاهش شدید کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی یک حالت متابولیکی به نام کتوز در بدن ایجاد می کند. در این حالت توانایی بدن فرد برای چربی سوزی، کاهش وزن و تامین انرژی افزایش پیدا می کند. در این روش از رژیم چربی ها در کبد تبدبل کتون شده و به این طریق سبب کاهش قند خون و سطح انسولین می شود و این عمل به همراه افزایش کتون ها مزایای فراوانی برای سلامتی ایجاد می کند.

بر خلاف تصور عموم حذف گوشت و چربی ها از وعده های غذایی نه تنها به کاهش وزن کمک  نمی کند بلکه با برهم زدن تعادل سوخت و ساز بدن سبب انباشت چربی ها نیز می شود. رژیم کتو که مطالعات فراوانی بر آن انجام شده است، مهر تاییدی بر این مسئله است. 
فراموش نکنید شما همیشه باید در مورد هرگونه تغییر رژیم غذایی با یک متخصص پزشکی مشورت کنید و بدون آگاهی و سرخود اقدام به رژیم های سخت نکنید زیرا تاثیرات منفی بر سلامت جسمی، روحی و زیبایی شما می گذارد.

مقدار بالای روغن در رژیم کتونیک به درخشش پوست کمک کند!

داشتن روغن زیاد در رژیم غذایی می تواند باعث ایجاد  پوست لطیف و شفاف شود، زیرا روغن بیشتری توسط غدد روغن روی پوست آزاد می شود. اما همین چربی زیاد در صورت مصرف بیش از حد ممکن است باعث افزایش تولید سموم روی پوست شده و منجر به ایجاد آکنه شود.

تغییرات بزرگ رژیم غذایی می تواند منجر به التهاب  پوستی شود!

هرگاه درصد چربی ها، کربوهیدرات ها و پروتئین ها را به شدت کاهش دهید، می توانید باعث ایجاد التهاب در پوست خود شوید.  رژیم های غذایی پر چربی باعث افزایش التهاب در بدن می شوند و این رو ممکن است باعث ایجاد شرایط پوستی مانند آکنه و سایر التهابات مانند پسوریازیس شود، بنابراین رعایت تعادل در هر کاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
 

رژیم کتو با گذشت زمان آکنه را بهبود می بخشد!

رژیم کتوژنیک ثابت کرده است که می تواند برای آکنه مفید باشد و سطوح بالاتر انسولین و هورمونهای مرتبط با آن می تواند آکنه را بدتر کند و رژیم کتوژنیک میزان انسولین را کاهش می دهد.
برای بعضی از افراد، وجود مقادیر زیاد کتونها باعث ایجاد یک حالت پوستی به نام پوریگو پیگمنتوزا می شود و باعث ایجاد بسیار خارش دار هستند و با برجستگی های قرمز شروع می شوند (مانند جوش های کوچک به نظر می رسند) و نهایتا پوسته پوسته شده و بهبود می یابند ، اما اغلب علائم تیره را روی پوست می گذارند، که بعضی اوقات دائمی می باشند.

رژیم کتو مصرف غذاهای تقویت کننده پوست را افزایش  می دهد!

بسیاری از غذاهایی که برای سلامت و زیبایی پوست مفید هستند، در رژیم کتو قرار دارند، این مواد غذایی حاوی سبزیجات غیر نشاسته ای مانند اسفناج ، سبزی های سبز برگ ، خیار و گل کلم هستند. غذاهای دیگر شامل منابع چربی گیاهی مانند روغن زیتون و آووکادو و ماهی های چرب مانند ماهی سالمون ، ماهی خال مخالی و ساردین می باشند.
رژیم کتو با قند کمتر مساوی با چین و چروک کمتر
رژیم کتو از نظر کربوهیدرات و قندهای تصفیه شده بسیار کم است و باعث افزایش سطح قند خون می شود. مصرف زیاد قند منجر به فرایندی به نام گلیکاسیون می شود ، که محصول نهایی گلیکوزیلاسیون را تولید می کند که باعث تضعیف کلاژن می شود و منجر به ایجاد چین و چروک ها  و خطوط عمیق روی پوست می شود.
رژیم کتو به پیشگیری از آفتاب سوختگی کمک می کند!
رژیم کتونیک روی چربی های با کیفیت  از جمله اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 تمرکز دارد که برای پوست مفید است و می تواند از آسیب های آفتاب پیشگیری کند. وقتی رژیم کتو را پیش می گیرید، از چربی های ترانس که در غذاهای سرخ شده و فرآوری شده یافت می شود، دوری می کنید این مواد غذایی می توانند باعث التهاب ، آکنه ، قرمزی و از بین رفتن کلاژن شوند.

رژیم کتو مصرف غذاهای سرشار از ویتامین آ را ترویج می دهد!
رژیم غذایی مبنی بر کتوژنیک به خوردن مقدار زیادی سبزیجات و کمی از مواد مغذی که پر از رتینوئیدهای و ویتامین آ هستند پر می شود که یک ویتامین ضروری برای حفظ پوست درخشان و جوان است، زیرا مانع از آسیب رساندن به پوست ، تولید سلول های پوستی و جلوگیری از عفونت پوست می شود.
رژیم کتو بر باکتریهای روده تأثیر گذاشته و موها ، پوست و ناخنهای ما را تحت تأثیر قرار دهد!
رژیم کتو دارای پروتئین و چربی های زیادی است اما از نظر وجود فیبر، فقیر است که این می تواند به باکتری های روده آسیب برساند و منجر به نقص شود. پوست ، مو و ناخن های ما معمولاً در ابتدا تحت تأثیر قرار می گیرند ، زیرا بدن برای زنده نگه داشتن بدن مواد مغذی را به قلب ، کبد و مغز ارسال می کند.
مواد غذایی پرمصرف در رژیم کتوزنیک
•    گوشت ها: گوشت قرمز، مرغ، بوقلمون، همبرگر، استیک، کباب
•    تخم مرغ ارگانیک
•    ماهی چرب: سالمون، ماهی تن، قزل آلا
•    کره و خامه طبیعی
•    پنیر: پنیر فراوری نشده مانند پنیر چدار، پنیر آبی و موتزارلا
•    مغزها و دانه ها : تخم کتان، تخم کدو، تخم شربتی،بادام، گردو
•    چربی های سالم: روغن زیتون، نارگیل، آووکادو
•    سبزیجات برگ سبز 
•    سبزیجات خشک

lopas پنجشنبه 29 آبان 1399 زمان : 21:55 نظرات (0)
بازدید : 28

اغلب ما  فکر می کنیم که یخ فقط برای خنک کردن نوشیدنی ها به کار می رود. اما این مکعب یخ ساده با کمک به شما می تواند شگفتی های بسیاری روی پوست تان ایجاد کند. بله درست شنیدید! مکعب های یخ ساده و سرد یک متخصص فوری در ارائه زیبایی طبیعی بی انتها با نکات زیبایی بسیاری است. درمان یخی بدون هزینه بوده و برای تقویت انواع پوست مناسب است که تنها با  ساییدن مکعب یخ در تمام صورت برای درخشش زیبایی به دست می آید. مالیدن یک مکعب یخی روی صورت به کاهش چین و چروک کمک می کند زیرا باعث تحریک گردش خون می شود اما باید از آن به روش صحیح استفاده کنید.
در این مطلب کوتاه درباره اسرار زیبایی یخ برای طراوت و زیبایی پوست صحبت خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

برای خلاص شدن از شر چشم های پف دار از یخ استفاده کنید!

کمپرس یخ در کاهش پف چشم  بسیار موثر است. چشمان پف کرده چهره را پیر  و خسته جلوه می دهد. اما نکته جالب و خوب این است که این پف آلودگی موقتی است و به راحتی می توان آن را درمان کرد، تنها کافیست بعد از بیدار شدن ، بسته‌ی یخی را که به یک پارچه نازک پیچیده اید را روی چشم خود بگذارید تا 15 تا 20 دقیقه بماند. این تنها تکنیک سریع برای کاهش تورم چشم است.  استفاده مداوم از یخ برای چشم ها، جوانی را برای شما به ارمغان خواهد آورد، زیرا زیرا درجه حرارت سرما در کاهش استرس مفید است و این باعث کشیدگی پوست می شود.

برای مهار و کنترل جوش ها از یخ استفاده کنید!

دمای سرد یخ با کاهش قرمزی و تورم می تواند به کاهش لکه های جوش کمک کند. اما قبل از استفاده از یخ پوست شما باید تمیز و شسته شده باشد.
توصیه می شود یخ را مستقیماً روی پوست خود بمالید. برای این کار ، باید مکعب یخ را در یک پارچه نخی نازک بپیچید، و مکعب یخی پیچیده شده را روی جوش ها قرار دهید و فقط یک دقیقه آن را نگه دارید. شما باید از قرار دادن یخ برای طولانی تر خودداری کنید ، زیرا ممکن است به پوست اطراف جوش آسیب برساند. 

با یخ منافذ باز پوست را ببندید!

یخ به عنوان یک ابزاری کاربردی برای بستن منافذ باز پوست عمل می کند. استفاده از یخ با تشدید جریان خون و کاهش تولید چربی اضافی می تواند التهاب را در پوست کاهش دهد. برای این کار ، شما باید دو یا سه تکه یخ را در یک پارچه بپیچید و سپس مکعب های پیچیده شده را روی منافذ صورت بمالید و فشار ملایمی را تقریبا 30 ثانیه تا یک دقیقه روی یک ناحیه مشخص از صورت  وارد کنید. 

استفاده از آب میوه های یخ زده حاوی ویتامین برای درخشش پوست!

پرتقال حاوی ویتامین هایی است که خاصیت ضد پیری، تسکین دهندگی و قابض دارد. این میوه به بهبود شرایط ظاهری پوست کمک می کند. دریافت زیبایی و شفافیت پوست را  با مکعب های یخ با فریز کردن آب میوه های سالم و سبزیجات امتحان کنید. اگر مکعب های یخی آب پرتقال را روی پوست  بگذارید، پوست شما دوباره زنده خواهد شد ، همچنین ان روش برای پوست های چرب و مستعد آکنه بسیار مفید است.

خواص چای سبز یخ زده برای پوست!

شما از خواص آنتی اکسیدانی چای سبز شنیده اید. نوشیدن نه تنها سالم است بلکه برای پوست روی آن نیز سالم است. چطور؟ ما به شما می گوییم اگر می خواهید از ایجاد چین و چروک ، لکه های تیره و علائم آکنه جلوگیری کنید ، بستنی چای سبز یکی از بهترین داروهای خانگی است. می توانید آن را با یخ زدن چای سبز تازه به عنوان مکعب های یخ درست کنید و سپس آن را به عنوان یک تونر روی پوست خود بمالید. لطفاً مطمئن شوید که مکعب یخ چای سبز را مستقیماً از فریزر خارج نکنید. ابتدا باید اجازه دهید آن را کمی یخ زدایی کند. حالا مکعب یخ را با حرکت دایره ای حدود 1 تا 2 دقیقه ماساژ دهید.

با آب یخ منجمد از شر سیاهی دور چشم هایتان خلاص شوید!

یک تکه یخ خیار را از فریزر بیرون بیاورید و آن را زیر چشم هایتان بگذارید تا از ایجاد سیاهی دور چشم  جلوگیری شود. می توانید آب خیار را منجمد کرده و قبل از خواب زیر چشم هایتان قرار دهید تا علاوه بر ناپدید شدن سیاهی دور چشم مانند شخصی که یک  مسکن قوی استفاده کرده، خواب راحتی را تجربه کنید!  زیرا تکه های  یخ باعث تسکین چشم های فرسوده ناشی از اثرات مضر خورشید می شود.

برای بهبود آفتاب سوختگی از یخ استفاده کنید!

راه ساده برای رفع آفتاب سوختگی و پیشگیری از آن استفاده از یخ است. این  یک راه حل فوری و قوی برای آفتاب سوختگی است. برای این کار، فقط باید یک تکه یخ را در یک پارچه مرطوب بپیچانید و فقط آن را روی آفتاب سوختگی قرار دهید. بلافاصله ناحیه آفتاب سوختگی را تسکین می دهد و همچنین پوست شما را به خوبی هیدراته می کند.

تکه های یخ  نعناع!

نعنا دارای خاصیت خنک کنندگی قوی بر روی پوست دارد و پوست را تسکین می دهد، غدد چربی فعال را کنترل می کند تا جلوه ای بدون چربی ارائه کند. برای تهیه  آن ، به سادگی تعداد انگشت شماری از برگ نعناع شسته شده را بگیرید و آن را خرد کنید تا خمیر یکدست به دست آید سپس  مخلوط  درون ظرف یخ ریخته و آنرا داخل فریزر بگذارید. برای بهترین نتیجه، تکه های یخ را بعد از شستن صورت خود مالش دهید تا شادابی پوست حفظ شود. این روش برای زیبایی پوست های چرب بسیار عالی است و به خشک شدن پوست کمک می کند.
تکه های یخ زده گلاب 
برای استحکام پوست، تکه های یخ را با قطره گلاب روی صورت تمیز قبل از استفاده از آرایش مالش دهید. این باعث می شود پوست از رطوبت خالی نشود و چربی منطقه T شما را برای مدت طولانی تری حفظ کند.
تکه های یخ می تواند شگفتی های واقعی برای پوست ایجاد کند اما باید با احتیاط از آن استفاده شود. هنگامی که یخ را روی پوست خود بگذارید، باعث می شود مویرگ های ظریف زیر پوست شما شکسته شود، بنابراین بهترین راه این است که قبل از استفاده مستقیم از یخ ، آن را در پارچه شسته شده و تمیز بپیچید و مستقیم روی پوست قرار ندهید. 

lopas پنجشنبه 29 آبان 1399 زمان : 21:51 نظرات (0)
بازدید : 24

ماسک های خانگی  کاملا طبیعی هستند و بی هیچ وجه تاثیر منفی روی پوست فرد باقی نمی گذارند و فرد می تواند با خیال راحت از آن استفاده کند. ما در این سایت بر آنیم تا موثرترین انواع ماسک های خانگی که برای رفع تیرگی کشاله ران و گردن موثر واقع شده اند را به شما معرفی کنیم.

1.    ترکیب آرد نخودچی: این ترکیب بسیار طبیعی است و بسیار ساده تهیه می شود. در ابتدا باید دو قاشق چای خوری آرد نخودچی و یک قاشق چای خوری زردچوبه را با هم ترکیب کنیم. بعد باید مقداری آب را به این ترکیب اضافه کنیم باید دقت کنیم که ترکیب نباید رقیق باشد و باید غلیظ باشد. بعد می توانیم آن را روی قسمت های تیره گردن و کشاله ی ران اعمال کنیم و چند دقیقه صبر کنیم تا خشک شود. بعد از بیست دقیقه نیز  می توانیم آن را با آب بشوییم. برای این که تاثیر بهتری از این ترکیب ببینیم بهتر است که یه مدت به صورت روزانه استفاده شود.
2.    آب لیمو: یکی دیگر از راه های رفع تیرگی کشاله ران و گردن استفاده از آب لیمو است که بهتر است برای این که تاثیر مشهودتری داشته باشد طبیعی تر باشد. برای استفاده از آب لیمو باید آن را با یک تکه پنبه به کشاله ران و گردن بمالیم. بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که اگر پوست حساسی دارید آن را با کمی آب ترکیب کنید و پس از گذشت بیست دقیقه  از استعمال آب لیمو می توانیم آن را بشوییم.
3.    آب لیمو و گلاب: به جز استفاده از آب لیمو خالص ترکیب دیگری نیز وجود دارد که آب لیمو با گلاب مخلوط می شود. در این ترکیب باید دقت شود که میزان آب لیمو و گلاب مساوی باشد و بهتر است که قبل از رفتن به رختخواب به روی کشاله ران و گردن استعمال شود. شایان ذکر است که این ترکیب بی نظیر است و به صورت تضمینی بعد از مدتی استفاده از آن شاهد خواهید بود که تیرگی گردن و کشاله ی ران شما از بین می رود و پوست شما شفاف تر خواهد شد.
4.    خمیر بادام: یکی دیگر از ترکیب هایی که تیرگی پوست را از بین می برد با بادام ساخته می-شود. برای این کار در ابتدا باید نصف قاشق چای خوری پودر بادام را با یک قاشق چای خوری از پودر شیر و عسل را با هم ترکیب کنیم. بعد می توانیم آن را روی گردن و ران اعمال کنیم بعد از نیم ساعت نیز می توانیم آن را بشوییم. برای این که نتیجه ی بهتری از این ترکیب بگیرید بهتر است دو الی یه مرتبه در هفته از آن استفاده شود.

5.    پوست پرتقال: برای رفع تیرگی کشاله ران و گردن می توانیم مقداری پوست پرتقال را در مقابل آفتاب قرار دهیم تا خشک شود بعد آن را پودر کنیم و آن را با مقداری شیر ترکیب کنیم تا یک مخلوط غلیظ به دست بیاید. بعد می توانیم آن را روی قسمت های تیره بدن اعمال کنیم و بعد از این که خشک شد می توانیم آن را با آب سرد بشوییم. یا می توانیم پوست پرتقال را آب آن مخلوط کنیم و بعد ترکیب آن را روی گردن اعمال کنیم و بعد از ده دقیقه نیز می توان آن را بشوییم. برای این که تاثیر به سزای این ترکیب را در رفع تیرگی پوست ببینید بهتر است به صورت روزانه از آن استفاده کنید.

lopas پنجشنبه 29 آبان 1399 زمان : 21:46 نظرات (0)
بازدید : 31

دلایل ریزش مو

1.    در اثر بارداری
2.    کمبود پروتئین
3.    مصرف بیش از حد ویتامین آ
4.    فشارهای احساسی
5.    کم خونی
6.    کمبود ویتامین ب 
7.    شیمی درمانی 
8.    استفاده از قرص ها رقیق کننده خون که برای درمان افسردگی تجویز می شود.
9.    فرم و مدل دادن بیش از حد به مو

درمان ریزش مو

راه های متعددی برای رفع این مشکل مطرح شده است که در این بخش موثر ترین آن ها برای شما ذکر می‌کنیم.
1.    استفاده از روغن نارگیل: امروزه ثابت شده است که روغن نارگیل از آسیب دیدگی ناشی از حالت دادن موها و تابش اشعه ی ماوراء بنفش جلوگیری می کند. روغن نارگیل از آن جایی که دارای اسید لوریک است وقتی آن را به موهای خود می زنیم اسید لوریک با پروتئین موجود در مو پیوند می‌خورد و از شکنندگی مو جلوگیری می کند و همچنین ماساژ مو با روغن نارگیل سبب می شود خون در سر جریان پیدا کند و موها رشد خوبی داشته باشند.
2.    مصرف پروتئین: فولیکول های مو از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده اند. فقر برخی از مواد مغذی مانند آمینواسید ها که ساختار پروتئین تشکیل می دهند می تواند یکی از دلایل ریزش مو باشد. به همین دلیل است که بسیاری از پزشکان به افرادی که از ریزش مو رنج می برند توصیه می کنند در رژیم های غذایی خود از مقداری زیادی پروتئین استفاده کنند. بنابراین سعی کنید از مواد غذایی مثل تخم مرغ، آجیل، لوبیا، نخود فرنگی، ماهی، لبنیات کم چرب و مرغ و بوقلمون در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

3.    مصرف جینسینگ: به دلیل این که جینسینگ حاوی مواد فیتو شیمیایی خاصی است که میزان رشد موهای سر را افزایش می دهد. اما نکته ی شایان ذکر در مورد به کارگیری جنسینگ این است که قبل از استفاده از آن حتما باید با یک پزشک متخصص مشورت کنید یا در غیر این صورت بهتر است از فراوارده های موضعی که حاوی این ماده هستند استفاده کنید.
4.    روغن زیتون: روغن زیتون نیز یکی از موادی است که معمولا برای رفع ریزش مو بسیار موثر است. از روغن زیتون می توان برای نرم کردن مو نیز استفاده کرد و این باعث می شود که موهای شما دیگر خشک و شکننده نباشد. روغن زیتون را که به موهای خود زدید، می توانید بعد از سی دقیقه  آن را بشویید. 
5.    روغن دانه کدو تنبل: یکی دیگر از توصیه های که برای رفع ریزش مو به افراد ارائه می شود استفاده‌ی روزانه از روغن کدو تنبل است که به هیچ وجه استفاده از آن ضرر ندارد.
6.    مهار کردن استرس: برخی پزشکان معتقدند که دلیل اصلی ریزش مو در بسیاری از افراد استرس است و بهترین روش درمان آن را کنترل استرس می دانند. افراد می توانند با روش هایی مثل مراقبه و تنفس عمیق و تمرین های تمدد اعصاب و ورزش کردن میزان استرس خود را کاهش دهند. 
7.    عصاره ی نخل اره ای: یکی دیگر از روش های درمان ریزش مو استفاده از عصاره ی نخل اره ای است و جالب است بدانید که یکی از شگفت انگیزترین راه های درمان ریزش مو محسوب می-شود و افراد بسیاری از استفاده ی آن نتیجه گرفته اند. روغن نخل اره ای برای این که از تجزیه شدن هورمون تستوسترون جلوگیری می کند بنابراین می تواند در جلوگیری از ریزش مو بسیار مفید باشد. ثابت شده است که استفاده از این دارو کاملا بی ضرر است و می توان آن را با دیگر داروها مصرف کرد. نکته ی حائز اهمیتی که درباره ی داروی عصاره ی نخل اره ای وجود دارد این است که تهیه ی آن نیاز به صرف هزینه ی هنگفتی ندارد.

lopas پنجشنبه 29 آبان 1399 زمان : 21:43 نظرات (0)
بازدید : 28

همانطور که می دانید امروزه دغدغه خانم ها و جوانان داشتن پوستی نرم، زیبا و صاف می باشد تا جوان بمانند و پوستشان چین و چروک نیوفتد. رازهای بسیاری وجود دارد که می توانید با کمک آن ها پوستی شفاف داشته باشید در ادامه شما را با برخی از این رازها آشنا خواهیم کرد. 

1- مراقب آسیب نور خورشید باشید.
خیلی از افراد در هنگام رانندگی، سمت چپ صورتشان دچار آفتاب سوختگی می شود. بهتر است یا ضد آفتاب استفاده کنید و یا از سایه بان استفاده کنید، لازم به ذکر است که می توانید پنجره ها را نیز دودی کنید تا از آسیب خورشید در امان باشید. اشعه فرابنفش زیان آور خورشید سبب ایجاد لکه ها، کک و مک و خال های خوش خیم و یا بد خیم در پوست می شود. قسمت اعظم مشکل پیر شدن و چروک شدن پوست ناشی از اشعه ای زیان آور نور خورشید می باشد. برای این که پوستتان از اشعه های زیان آور خورشید در امان باشد بهتر است به موارد زیر توجه فرمایید:
1- در ساعات 10 صبح تا 4 بعد از ظهر که نور خورشید به میزان بسیار زیاد در محیط آزاد وجود دارد، در معرض نور خورشید قرار نگیرید و سعی کنید کارهایتان را به ساعات دیگری موکول کنید.
2- از پوستتان با پوشیدن لباس های مناسب در برابر اشعه نور خورشید محافظت کنید. بهتر است از پیراهن های آستین بلند و کلاه های لبه دار بزرگ استفاده کنید.
3- پارچه هایی مانند کتان که بافت فشرده تری دارند در برابر پارچه هایی که بافت نفوذ پذیر و شلی دارند مناسب تر هستند. اگر توجه کنید بسیاری از کارخانه ها برای لباس هایشان SPF ( فاکتوری که نشان دهنده محافظت در برابر خورشید است) تعیین می کنند.
 2- محصولات مراقبت از پوست خود را به طور مداوم تغییر ندهید.
اکثر افراد بیشتر محصولات مراقبت از پوست خود را زود به زود تعویض می کنند اما جالب است بدایند که حدود 21 روز زمان لازم است تا سلول پوست شناخته شود و اپیدرمیس ایجاد شود. اگر مصرف محصول مراقبتی جدید را شروع کرده اید حدود چهار هفته صبر کنید و فرصت دهید تا با پوست شما سازگار شود و کارش را انجام دهد.
3- شاید لازم باشد بجای وکس، لیفت کنید.
گاهی اصلا نیازی به لیفت نیست و یک وکس ساده فقط به 15 دقیقه زمان نیاز دارد، با وکس فرد بسیار زیبا تر می شود زیرا سلول های مرده پوستش از بین می روند.
4- از ضد آفتاب به اندازه استفاده کنید.
از ضد آفتاب هایی استفاده کنید که دارای زینک یا دی اکسید تیتانیوم باشند، زیرا این نوع کرم های ضد آفتاب پوست را به صورت کامل می پوشانند و پوشش می دهند. حتما در روز های آفتابی عینک آفتابی بزنید تا پوست اطراف چشم هایتان چروک و پژمرده نشود.
5- صورت خود را ریلکس نگه دارید.
اگر عادت دارید که مدام اخم کنید یا حالت عصبانی بگیرید بهتر است این عادت را به زودی ترک کنید زیرا به زودی میان ابروهایتان خط اخم می افتد و زیبایی چهره شنا به زودی از بین خواهد رفت، به جای اخم بهتر است صوت خود را ریلکس کنید.

6- از کرم های خوب و معتبر استفاده کنید.
برخی از کرم ها آنقدر خوب و تاثیر گذارند که حکم عمل جراحی را دارند. به جای عمل لیفت پلک می توانید از بسیاری از کرم ها و سرم های سفت کننده موجود در داروخانه استفاده کنید. شایان ذکر است که نتایج حاصل از این سرم ها و کرم ها موقت اند اما برای از بین رفتن خط و چین و چروک بسیار مفید واقع می شوند.
7- محصولات مراقبت از پوست را از مراکز و داورخانه های معتبر دریافت کنید.
حتما از کرم ها و سرم های مراقبت از پوست موجود در داروخانه استفاده کنید، این محصولات اصولا دارای ترکیبات فعال می باشند و گاهی موثر تر از محصولات گرانتر هستد.

lopas پنجشنبه 22 آبان 1399 زمان : 9:22 نظرات (0)
بازدید : 27

داشتن ظاهر آراسته و شیک برای افراد از اهمیت بالایی برخوردار است و اکثر افراد همواره برای داشتن ظاهری زیبا و آراسته تلاش می کنند. مطمئنا لباس هر فرد، یکی از مهم ترین شاخصه های ظاهر اوست، بنابراین باید در انتخاب آن دقت لازم به کار گرفته شود. 

برای این که لباس در تن شما زیبا به نظر بیاید باید شما تناسب اندام داشته باشید در غیر این صورت زیبا ترین لباس ها هم در بدن شما زشت به نظر می آید. تناسب اندام علاوه بر جنبه ی ظاهری و تاثیری که در اعتماد به نفس افراد دارد به سلامت جسمی و روانی آن ها نیز کمک می کند. 
عادت های بد غذایی، کم تحرکی، ژنتیک و ... می تواند باعث چاقی شکم و بر هم زدن تناسب اندام شود. البته در مردان با بالا رفتن سن و در زنان بعد از انجام زایمان داشتن شکم بزرگ امری عادی است و این سبب می شود که بیشتر لباس های آن ها دیگر سایز آن ها نباشد و مجبور به تهیه ی مجدد لباس شوند. این امر علاوه بر هزینه ی هنگفتی که به روی دست افراد می گذارد باعث می شود که فرد برای حضور در جامعه اعتماد به نفس نداشته باشد و عزت نفس خود را از دست بدهد و نتواند موقعیت اجتماعی خود را حفظ کند. مسلما بهترین چاره ی رفع این مشکل ورزش کردن و داشتن رژیم غذایی مناسب است اما ممکن است افراد بسیاری به دلیل مشغله ها زیاد شغلی یا مشکلاتی همچون بالا رفتن سن نتوانند ورزش کنند. از این رو ما آن ها را به خواندن این مقاله دعوت می کنیم تا شگردهایی را برای مخفی کردن شکم خود بیاموزند.
1.    اولین توصیه ی ما به خانم هایی است که می خواهند شکم خود را مخفی کنند. خانم ها بهتر است از لباس‌هایی استفاده کنند که دارای برش های کمری زیر سینه است. البته باید در نظر داشته باشیم که این نوع لباس ها موجب می شود که قد کوتاه تر به نظر بیاید.

 

2.    یکی دیگر از شگردهای که می توان از آن برای مخفی کردن شکم استفاده کرد این است که لباس‌هایی را بپوشیم که تقارن در آن رعایت نشده است. عدم تقارن در دو طرف بدن یا طرح ها و نقش های نا متقارن در قسمت دامن سینه توجه ها را به سمت خود جلب می کند و ایرادات کمر و شکم را مخفی می کند.
3.    یکی دیگر از روش ها پوشیدن لباس های با خطوط راه راه است. خطوط راه راه عمودی چشم افراد را دچار خطای بصری می کند و باعث می شود فرد لاغرتر و کشیده تر از حالت واقعی نشان داده شود برای همین به افرادی که شکم بزرگی دارند معمولا توصیه می شود از یک شلوار راه راه برای پنهان کردن شکم خود استفاده کنند.
4.    راه دیگر برای مخفی کردن شکم بزرگ، پوشیدن لباس هایی است که تک رنگ هستند چرا که ثابت شده است هر چه طرح و نقش و نگار لباس کمتر باشد فرد لاغرتر به نظر می آید. این موضوع به خصوص در رابطه با شلوار و دامن ست صدق می کند و بهتر از رنگ هایی استفاده شود که خنثی هستند چرا که این رنگ ها کمتر باعث جذب نگاه افراد به شما می شود. 
5.    یکی دیگر از راه های بدیهی هم برای مخفی کردن شکم، پوشیدن لباس ها گشاد است که امروزه همه ی افراد از آن استقبال کرده اند.
6.    پوشیدن شلوارهای فاق بلند یکی دیگر از شگردهایی است که خانم هایی که اضافه وزن دارند می‌توانند از آن استفاده کنند تا بهتر دیده شوند. در واقع شلوارهای فاق بلند با کشیده تر جلوه دادن پاها و جمع کردن پهلوها باعث می شوند تا خانم ها لاغرتر به نظر بیایند. 
7.    یکی از راه هایی که آقایان با استفاده از آن می توانند شکم خود را مخفی کنند این است که کت های بزرگ بپوشند.
8.    روش بعدی برای آقایان این است که از لباس هایی استفاده نکنند که دارای خطوط افقی و نقش است. 

lopas پنجشنبه 22 آبان 1399 زمان : 9:20 نظرات (0)

تعداد صفحات : 51

اطلاعات کاربری
آرشیو
  • 1399
  • 1398
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 510
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 44
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 47
  • باردید دیروز : 76
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 153
  • بازدید ماه : 455
  • بازدید سال : 6,543
  • بازدید کلی : 24,920

  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد