loading...

برگرباز ، با ما بهترین باشید.

بازدید : 18

خواص بی نظیر دنبه گوسفند در سم زدایی

از دنبه روغنی تهیه می شود که به آن روغن دنبه گویند. این روغن تاثیر بسیار زیادی در سم زدایی و پایین آوردن کلسترول بد بدن و درمان و ممانعت از افسردگی دارد. روغن دنبه در طب سنتی خواص درمانی بالایی دارد و نوعی روغن حیوانی محسوب می شود. امروزه مصرف دنبه و روغن آن باید بر اساس ملاحظاتی انجام شود. در طب سنتی اعتقاد بر این است که غذاها و خوراکی هایی که طبع گرمی دارند برای سلامت انسان مفیدتر واقع می شوند. جالب است بدانید که طبع دنبه و روغن آن گرم است. با ما همراه باشید تا شما را با خواص دنبه و روغن آن آشنا کنیم.

فواید دنبه و روغن دنبه

1- هضم و جذب دنبه و روغنش بسیار آسان می باشد.
2- در صورتی که در حد اعتدال مصرف شوند چربی خون را کنترل می کنند.
3- از روغن دنبه می توان برای سرخ کردن غذاها استفاده کرد.
4- مصرف این محصول باعث افزایش کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد بدن می شود.
5- از دیگر فواید دنبه و روغن دنبه می توان به به تناسب اندام اشاره کرد. در طب سنتی اعتقاد بر این است که مصرف این ماده باعث لاغری و کاهش وزن افراد چاق و چاق شدن افراد لاغر می شود.
6- این روغن سرشار از مواد معدنی، اسید های چرب گیاهی، انواع ویتامین ها و مواد مغذی می باشد.
7- غذای گوسفندان از گیاهان مختلف می باشد، بنابراین خوردن دنبه و روغن آن باعث استحکام استخوان ها، تقویت قوای بدن و افزایش توان بدن در برابر بیماری ها می شود.
8- این ماده باعث می شود تا افراد به افسردگی دچار نشوند و در واقع خاصیت ضد افسردگی دارد.
9- از این روغن می توان در کنار روغن های حیوانی برای پاکسازی روده ها استفاده کرد زیرا دارای خاصیت سم زدایی می باشد.
 10- دنبه و روغن آن منبع غنی از اسید های چرب است که توسط کبد به صورت مستقیم جذب می شوند به همین دلیل انرژی بدن را تامین می کند.
11- مصرف این ماده به جوش خوردن هرچه سریع تر استخوان ها کمک بسزایی می کند، بنابراین برای افرادی که دچار شکستگی استخوان شده اند بسیار مفید واقع می شود.
12- دنبه و روغن آن به جلوگیری و درمان روماتیسم و پوکی استخوان کمک بسزایی می کند.
13- در صورتی که روغن دنبه را بر روی پوست صورت خود بمالید، شاهد شفافیت و رفع تیرگی پوست خود خواهید شد.

دیدگاه طب سنتی راجع به دنبه و روغن آن

از نظر و نگاه بوعلی سینا در صورتی که فرد کارهای سنگین مانند کشاورزی انجام دهد و یا سیستم بدنی خوب و قوی داشته باشد و یا گرم مزاج باشد می تواند به خوبی اثرات ناشی از خوردن روغن دنبه را هضم کند. در گذشته دنبه طرفداران بسیاری داشته و در مقایسه با گوشت از قیمت بالاتری برخوردار بوده است. از نظر طب سنتی دنبه جزو دستورات دارویی محسوب می شده است و همانطور که پیش تر ذکر کردیم دارای خواص ضد افسردگی می باشد، به لاغری افراد چاق کمک می کند، موجب آرامش اعصاب می شود و به زیبایی  و شفافیت پوست کمک بسیار زیادی می کند.
جالب است بدانید طبیعت بدن انسان بیشتر با غذاهای گرم مزاج سازگاری دارد. روغن هایی که طبع و مزاجی سرد دارند اصولا برای مصارف صنعتی و روغن های مزاج گرم اصولا برای انسان مفید واقع می شوند. در گذشته مردم شاهد این بودند که فردی با 100 سال عمر، روغن دنبه مصرف می کرده است اما هیچ مشکل و بیماری برایش ایجاد نمی شده است، دلیل این عامل انجام کارها و فعالیت های سنگینی است که به هضم دنبه کمک می کرده است، در گذشته حتی افراد دنبه را به همراه آویشن و مرزه مصرف می کردند تا اثرات بهتری بر جای بگذارد. افرادی که فعالیت بدنی مناسبی ندارند بهتر است از روغن دنبه و دنبه استفاده نکنند.

lopas دوشنبه 31 شهریور 1399 زمان : 11:44 نظرات (0)
بازدید : 25

رازی بزرگ درباره دنبه گوسفند!

دنبه یا به عبارتی دمبه بخشی از بدن گوسفندان است که به جای دم در قسمت پشتی بدن آن ها تعبیه شده است و سرشار از چربی می باشد. اصولا دنبه را یا کباب می کنند و یا از روغن آن استفاده می کنند. این ماده در بین ایرانیان محبوبیت فراوانی دارد. شایان ذکر است که تمامی گوسفندان بارنج دنبه ندارد. ممکن است دنبه در مصرف روزانه خیلی از خانواده ها قرار داشته باشد، بنابراین پیش از این که شما هم این ماده غذایی را در برنامه خود قرار دهید بهتر است اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم، پس با ما همراه باشید.

راز بزرگ دنبه

دکتر حسن اکبری می گوید روغن حیوانی دارای فواید بسیار زیادی می باشد، در هر ثانیه 25 میلیون سلول بوجود می آیند و در مقابل همین تعداد نیز می میرند و در هر دقیقه 100 میلیون سلول نیاز به نوسازی دارند پس غذاها باید به گونه ای باشند که هم مواد مورد نیاز ترمیم سلول ها فراهم شود و هم انرژی مورد نیاز بدن تامین شود. بسیاری از مردم از مصرف روغن های حیوانی اجتناب می کنند و می گویند که بوی نامطبوعی دارد اما جالب است بگوییم که 70 درصد از دیواره های سلولی بدن انسان از کلسترول و روغن تشکیل شده است و بدون مصرف روغن حیوانی سلولهای بدن ترمیم و بازسازی  نمی شوند. در کشورهای غربی تا چند سال اخیر خوردن دنبه  از سوی پژوهشگران منع می شده است اما امروزه روشن شده است که یکی از عوامل بیماری ام اس نخوردن روغن حیوانی است.
توجه داشته باشید که بعد از 50 سالگی مصرف روغن حیوانی باید با ملاحظه صورت گیرد، در شب ها از خوردن روغن پرهیز شود و حتی از روغن زیتون به همراه روغن های حیوانی استفاده شود. ورزشکاران حرفه ای نیز باید روغن های حیوانی را در برنامه غذایی خود علی الخصوص در وعده صبحانه قرار دهند و در شام بهتر است از روغن کنجد و روغن زیتون استفاده کنند. روغن هایی که از کره بدست می آیند و دارای رنگ زردی هستند از همه نوع روغن حیوانی مفید تر هستند.

خواص مصرف روغن دنبه و دنبه

1- کنترل چربی خون: جذب روغن دنبه بسیار آسان تر از سایر روغن ها می باشد و در صورتی که به اندازه مصرف شود چربی خون را کنترل می کند.
2- کاهش وزن و لاغری: از دنبه و روغن آن می توان جهت تناسب اندام استفاده نمود. این روغن به کاهش وزن کمک بسزایی می کند.
3- افزایش کلسترول خوب بدن: با مصرف دنبه می توان کلسترول بد بدن را کاهش و کلسترول خوب را افزایش داد ولی توجه داشته باشید که به هیچ وجه زیاده روی نفرمایید.
4- ضد افسردگی: مصرف این ماده سبب می شود تا افرادی که به افسردگی مبتلا می باشند به مرور بهبود یابند و از شر افسردگی خلاص شوند.

5- تقویت قوای بدن: این ماده حاوی مواد مغذی، ویتامین ها و اسید های چرب گیاهی می باشد به همین دلیل مصرف آن سبب تقویت قوای بدن می شود و بدن را در برابر انواع بیماری ها مقاوم می کند. این ماده سرشار از اسید های چربی است که  به وسیله کبد جذب می شوند و به عنوان انرژی در بدن مصرف می شود.
6- پاکسازی روده ها: روغن دنبه و خود دنبه از خواص سم زدایی برخوردار است و به طبع برای پاکسازی روده ها نیز استفاده می شود.
7- تحکیم و تقویت استخوان ها و کمک به استخوان سازی: از دنبه و روغن آن برای تحکیم استخوان ها و درمان استخوان های شکسته استفاده می شود. می توان در محل شکستگی از روغن دنبه جهت جوش خوردن استخوان ها استفاده کرد.

lopas دوشنبه 31 شهریور 1399 زمان : 11:41 نظرات (0)
بازدید : 31

چگونه گوشت گوساله را از گوشت گاو تشخیص دهیم؟

امروزه از گوشت گوساله که از جمله لذیذترین گوشت های مصرفی توسط افراد جامعه محسوب می‌شود برای درست کردن انواع مختلفی از غذاهای گوشتی استفاده می شود، برای مثال از گوشت چرخ کرده گاو و گوساله برای تهیه معروف ترین غذاهای جهان یعنی همبرگر استفاده می شود و یا اینکه این گوشت را به قسمت‌های مختلفی از جمله گوشت کتف گاو و گوساله، دنده، گوشت پهلو، گوشت سینه و ساق و مغز ران تقسیم بندی می کنند تا برای تهیه غذا های متنوع نظیر استیک، فیله و .... از آن استفاده کنند.

 بسیاری از افراد در هنگام خرید گوشت گاو و یا گوساله در تشخیص این دو نوع گوشت که معمولاً قسمت کتف آن بیشترین استفاده را برای تهیه همبرگر دارد و از گرانترین و تردترین قسمت های آن مغز ران می باشد، دچار مشکلاتی می شوند لذا در این مقاله قصد داریم مهمترین تفاوت های گوشت گاو و گوساله را مورد بررسی قرار دهیم:
1.    رنگ گوشت
 رنگ گوشت گاو و گوشت گوساله معمولاً به صورت قرمز روشن می باشد که البته با توجه به اینکه هر چه سن و زمان تولد حیوان بیشتر باشد رنگ گوشت نیز تیره تر می شود گوشت گوساله نسبت به گوشت گاو از رنگ روشن تری برخوردار است. چون همانطور که می‌دانید سن گوسساله نسبت به گاو پایین‌تر است.
 البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که به وجود آمدن لکه هایی با رنگ سفید و سیاه یا سبز نشان دهنده فاسد بودن گوش می باشد و نباید مصرف شود.
2.    ساختار بافت گوشت
در هنگام خرید گوشت، ساختار تشکیل دهنده گوشت به راحتی قابل مشاهده می باشد به این صورت که معمولاً گوشت گاو از بافت ضخیم ، زبر و سفت تری برخوردار می باشد در حالی که گوشت گوساله-های جوان از بافت ریز و لطیف‌تری برخوردار است.
 نکاتی در مورد ساختار بافت گوشت گاو و گوساله وجود دارد که باید مورد توجه قرار دهید که از جمله آنها عبارتند از:
.    گوشت گوساله نر نسبت به گوشت گوساله ماده از بافت درشت تری برخوردار است.
.     گوشت گاو ماده که یک بار بچه دار شده است از بافت ضخیم تری برخوردار است.
.     گوشت گاو نر در مقایسه با گوشت گاو ماده از طعم لذیذتری برخوردار است.
.    از جمله دلایل نشان دهنده فساد و ماندگی گوشت، بافت نرم، سست و لزج آن می باشد لذا در هنگام خرید علاوه بر توجه به این نشانه ها با فشار دادن انگشت خود بر روی گوشت دقت کنید تا گوشت حالت اسفنجی نداشته باشد.

3.    کیفیت ظاهری مرمری گوشت
چربی های موجود در گوشت که باعث ایجاد ظاهر و شکل رگه دار و لکه کله در گوشت می‌شود را ظاهر مرمری گوشت می نامند که یکی دیگر از تفاوت های گوشت گاو و گوساله نیز محسوب می‌شود به این صورت که چون گوشت گوساله از چربی پایین تر و کمتری نسبت به گوشت گاو برخوردار است کیفیت مرمری بودن آن نیز (که باعث لذیذتر و خوشمزه تر بودن آن به دلیل وجود چربی بیشتر می باشد) کمتر است.

4.    نحوه مصرف گوشت
یکی دیگر از تفاوت‌های گوشت گاو و گوساله نحوه مصرف آن می باشد به این صورت که به دلیل زبر و سفت بودن گوشت گاو نسبت به گوشت گوساله معمولا آن را به صورت چرخ کرده مصرف می‌کنند.

lopas دوشنبه 31 شهریور 1399 زمان : 11:37 نظرات (0)
بازدید : 27

روش طبخ مرغ برای از بین بردن هورمون ها و آنتی بیوتیک ها

مرغ یکی از غذاهایی است که شیوه ی طبخ آن به شدت در مزه ی آن تأثیر دارد و علاوه بر این باید به گونه‌ای پخته شود که هورمون های مضری که در آن موجود است از بین  برود. در غیر این صورت خوردن این غذا نه تنها لذت نخواهد بود بلکه به سلامتی فرد هم ضرر می رساند. ناگفته نماند کارشناسان معتقدند اگر استعمال این داروها یک هفته قبل از کشتار باشد جای هیچ گونه نگرانی نیست. چرا که در این مدت کبد حیوان فرصت پاکسازی و دفع مواد مضر تجمع یافته را خواهد داشت.

ما در این متن می خواهیم یکی از بهترین شیوه هایی که به شما کمک می کند تا از هورمون های مضر و آنتی بیوتیک ها رها شوید معرفی می کنیم.
وقتی که مرغ را در قابلمه گذاشتید کمی آب سرد روی آن بریزید و پس از پنج دقیقه آن را روی گاز قرار دهید. آن وقت شما در قابلمه آبی کدر که روی آن کلر است می بینید. در واقع آب کدر که روی قابلمه است حاوی هورمون ها و آنتی بیوتیک هایی است که به مرغ تزریق شده است. شما باید مرغ را از قابلمه خارج کنید و زیر شیر آب بگیرید تا مرغ عاری از هورمون شود و قابلمه هم را مجددا بشویید و برای این که هورمون های مرغ را کم کنید چندتا دونه هویج را حلقه حلقه کنید و لا به لای مرغ بچینید بعد بگذارید تا همراه مرغ پخته شود و وقتی که خواستید مرغ را داخل ظرف بکشید هویج ها را بیرون بیندازید چون هویج ها هورمون مرغ را جذب کردنده اند.
اگر بدون توجه به این موضوع مرغ را بپزید بدون شک از عواقب و ضررهای آنتی بیوتیک‌ها و هورمون-هایی که مرغ ها تزریق می شوند در امان نخواهید بود مصرف این داروها منجر به سرطان، جهش-زایی، مسمومیت و آلرژی می شود. در بیشتر موارد نیز بدن دچار مقاومت دارویی به انواعی از آنتی بیوتیک ها می شود. هورمون‌هایی که به مرغ ها تزریق می شود به دلیل این که شبیه هورمون-های جنسی هستند به یک اندازه به هر دو نس مونث و مذکر آسیب وارد می کند. معمولا در خانم-ها باعث افزایش موهای زائد و جوش و کیست تخمدان می شود و در آقایان باعث آکنه های شدید پوستی و نارسایی در هورمون های جنسی می شود.
 جالب است بدانید این هورمون ها رشد کودکان هم دچار اختلال می کند و وزن آن ها را افزایش می-دهد. نکته ی بسیار مهمی که در رابطه با مصرف هومرمون ها و آنتی بیوتیک ها مطرح می باشد این است که این موارد هنگامی که وارد بدن مرغ می شوند در بافت های نرم و پر چرب همچون پوست و جگر رسوب می کند. مصرف آن باعث ابتلا به سرطان می شود. بنابراین پزشکان توصیه می کنند که از خوردن قسمت هایی از مرغ که پوست بیشتری دارد جدا خوداری شود زیرا علاوه بر چربی بالا باعث افزایش کلسترول نیز می شود.

 کارشناسان می گویند اگر این داروها یک هفته قبل از کشتار به مرغ تزریق شود مصرف آن هم مشکلی نخواهد داشت. زیرا کبد حبوان فرصت پاکسازی و دفع مواد مضر تجمع یافته را خواهد داشت اما اگر تزریق بیست و چهار ساعت الی چهل و هشت ساعت قبل از کشتار انجام شود دارو در جگر مرغ می ماند که در نهایت هم برای سلامتی مضر خواهد بود.

اما یک موضوعی در این رابطه مطرح است که متخصصان علوم غذایی مدت هاست که می گویند که اموری که قبلا به آن اشاره شد به هیچ وجه صحت ندارد و برای پرورش طیوری مانند مرغ و بوقلمون که در طیف وسیعی پرورش می یابند، به دلیل به صرفه نبودن اصلا از هورمون استفاده نمی شود و فقط از آنتی‌بیوتیک ها استفاده می شود که آن هم در تحقیقات مشخص شده است که آب پز کردن مرغ به مدت بیش از سی دقیقه بیش از پختن در ماکروویو باعث کاهش نسبی برخی آنتی بیوتیک ها و داروهای مصرفی می شود. خوب است بدانیم که ماندن آنتی‌بیوتیک ها در بدن مرغ به هیچ وجه تأثیری در مزه ی مرغ بارنج یا جگر آن ندارد بنابراین استفاده از هویج یا پیاز به هنگام پختن مرغ هیچ تأثیری در از بین بردن هورمون آن ندارد.

lopas دوشنبه 31 شهریور 1399 زمان : 11:34 نظرات (0)
بازدید : 23

علت سیاه شدن مرغ در حین پخت؟

مرغ یک غذای محبوب در نزد همه ی جهانیان است و یکی از عذاهایی محسوب می شود که طرز تهیه-ی آن بسیار در طعم و مزه ی آن موثر است. مرغ خام رنگی صورتی و گوشتی دارد و وقتی فاسد می-شود رنگش به خاکستری متمایل می شود یا لکه هایی زرد رنگ روی آن ظاهر می شود. و اگر این مرغ فاسد پخته شود رنگ آن متمایل به سیاه می شود. بنابراین در بیشتر مواقع توصیه می شود که مرغ تازه تازه مصرف شود. بهترین روش برای ذوب کردن یخ مرغ استفاده از درجه ذوب یخ ماکروفر می باشد. از آن جایی که مرغ بسیار آسیب پذیر است محل خوبی برای رشد باکتری ها می باشد از این رو نگهداری آن برای حفظ سلامتی خانواده بسیار مهم است.

مرغ را چگونه طبخ کنیم که طعم لذیذتری داشته باشد؟

1.    برای پختن مرغ به روش آبپز بهتر است از مقدار کمی آب استفاده شود و روی حرارت ملایم پخته شود تا لذیذتر شود.
2.    برای این که مرغ بوی معطری داشته باشد می ت وان در هنگام پختن از چند برگ ترخان و نعنا یا برگ بو و رزماری استفاده کرد. همچنین از سبزیجاتی مانند سیر و پیاز و فلفل و کرفس نیز می توان برای معطر کردن آن استفاده کرد. و اگر هیچ کدام از این سبزیجات را در دسترس نداشتید از چند دانه هویج و یک قاشق مربا خوری ادویه کاری استفاده کنید.
3.    برای این که مرغ سوخاری را به گونه ای درست کنید که طعم لذیذتری داشته باشد مرغ را ابتدا با یک عدد پیاز و مقدار کمی آب بر روی حرارت نیم پز شود. سپس زرده تخم مرغ را روی قطعات مرغ بمالید و آن را داخل پودر سوخاری بغلتانید و سپس آن را در روغن سرخ کنید. هنگامی هم که می خواهید مرغ را سرخ کنید برای این که خوش رنگ شود کمی زعفران به تخم مرغ اضافه کنید تا رنگ طلایی داشته باشد.

شیوه تشخیص فاسد بودن مرغ

شاید یکی از پدیده هایی که در حین شستن مرغ با آن مواجه می شوید کبودی مرغ است اما بر اساس اظهارات بسیاری از متخصصان تغذیه جای نگرانی نیست و این کبودی ها و خون مردگی ها در گوشت مرغ در اثر ضربات وارد شده در مسیر مرغداری تا کشتارگاه است و اصلا نشانه ی فاسد بودن گوشت مرغ نیست اما اگر کبودی یا خون مردگی در امعا و احشا درونی باشد ناشی از بیماری مرغ است و برای احتیاط بهتر است استفاده نشود. اگر مرغ بوی نامطبوعی داشته باشد بهتر است آن را دور بیندازید در صورتی هم که در حین طبخ بوی نامطبوعی به مشامتان رسید نشانه ی فاسد بودن آن است و بهتر است از آن استفاده نشود.

 در صورتی که مرغ در حالت طبیعی براق و تا حدودی لزج بود، اگر لزج بودن آن بعد از شست و شو باقی بماند امکان فاسد بودن مرغ وجود دارد و اگر سطح آن به صورت غیر منتظره ای چسبنده باشد قطعا فاسد شده است.  گاهی هم دچار سوختگی فریزی می شود یعنی در مرغ لکه های سفید یا علامت هایی نشان داده می‌شود که چربی نیست به پوست اطراف زیرتر و برجسته تر هستند در این حالت خوردن مرغ در سلامتی شما تأثیری ندارد اما قطعا بد مزه خواهد بود.
جالب است بدانید که بوی نامطبوع قسمت زیر بال مرغ یا بوی نامطبوع ناحیه ی شکمی هم می تواند نشانه ی کهنه بودن آن است. متأسفانه باید گفت برخی مرغ ها اول می‌میرند و بعد ذبح می شوند و راه تشخیص آن به این گونه می‌باشد که در این مرغ ها محل برش آن ها ملتهب و برجسته نیست.

lopas سه شنبه 25 شهریور 1399 زمان : 13:29 نظرات (0)
بازدید : 21

ارزش تغذیه ای گوشت پرندگان اهلی و وحشی

یکی از مواردی که تاثیر بسزایی در رشد و نمو جسمی و روحی  انسان دارد پروتئین می باشد. گوشت و فرآورده های آن  منبع غنی از پروتئین ها، ویتامین ها و املاح معدنی می باشد که با مصرف این مواد نیاز بدن تامین می شود. انواع گوشت سفید مانند گوشت طیور و ماکیان دارای خواص بیشتری می باشند و مصرف آن هارا پیشنهاد می کنیم. در ادامه شما را با ارزش غذایی گوشت پرندگان اهلی و وحشی آشنا می کنیم پس با ما همراه باشید.

ارزش غذایی گوشت بلدرچین

بلدرچین حیوانی است که دارای خصوصیات پرندگان وحشی می باشد، پرجنب و جوش می باشد. این  پرنده باید در فضایی پرورش یابد تا امکان تحرک و جست و خیز برایش فراهم باشد. این پرنده از خانواده ماکیان است و از گوشتی لذیذ، مقوی و خوش طعم برخورداراست. علت لذیذ بودن و خوش طعم بودن گوشت بلدرچین به دلیل جست و خیز و تحرک بالای آن می باشد، این حرکات و پرواز ها منجر به افزایش تولید ماده ای به نام گلیکوژن در ماهیچه های پرنده می شود و در واقع کیفیت گوشت را بالاتر می برد، بنابراین بهتر است بگوییم هر چه میزان تحرک و فعالیت ماهیچه پرنده در طول حیات خود بیشتر باشد میزان گلیکوژن تولیدی نیز بیشتر می شود و به طبع گوشت آن خوش طعم تر است. بافت مفصلی گوشت بلدرچین به دلیل داشتن سلول های پیچیده در اثر پخته شدن متلاشی نمی شود و بعد از طبخ، گوشت بافت خود را حفظ می کند. میزان چربی موجود در این گوشت بسیار کم است ولی در مقابل منبع غنی از پروتئین می باشد. این گوشت منبع غنی از فسفر، نیاسین، مس، روی، آهن، سلنیوم، ویتامن ب1، ب2 و ب6 می باشد. مصرف این گوشت برای درمان بیماری هایی مانند تشنج، آسم، فشار خون و ضعف اعصاب بسیار مفید واقع می شود. در سرتاسر دنیا مصرف این گوشت به سالمندان و افراد مسن به شدت توصیه می شود.
توجه داشته باشید گوشت پرندگان وحشی مانند کبک، قرقاول، دراج، تیهو و بلدرچین در مقابل پرندگان اهلی مانند غاز، اردک، مرغ به دلیل پرواز و جنب و جوش لذیذ تر می باشد.

ارزش غذایی گوشت بوقلمون

میزان مصرف گوشت بوقلمون در 30 سال اخیر دو برابر شده است. این پرنده از نژاد قرقاول می باشد و سنگین وزن ترین پرنده خانگی محسوب می شود. جالب است بدانید که این پرنده دارای هر دو نوع گوشت سفید و قرمز است، بنابراین 40 درصد گوشت بوقلمون را گوشت قرمز و 60 درصد آن را گوشت سفید تشکیل داده است. نکته قابل اهمیت این است که طعم هر دو گوشت کاملا با یکدیگر متفاوت است. گوشت قسمت های سینه و بال نرم و سفید رنگ است و طعمی نزدیگ به طعم گوشت گوساله دارد و گوشت قرمز این پرنده در ران های آن دیده می شود که بیشتر در زمره گوشت حیوانات وحشی قرار می گیرد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این پرنده افزایش حجم قسمت های سینه و ران نسبت به حجم استخوان و ضایعات آن است. این گوشت هم مانند گوشت بلدرچین به علت دارا بودن بافت خاص هنگام طبخ متلاشی نمی شود. این گوشت دارای پروتئین بالا، چربی اشباع کم و سطح کلسترول پایین می باشد به همین جهت به شدت مصرف آن توصیه می شود. یکی از نکاتی که راجع به این گوشت باید گفته شود این است که مصرف این گوشت در درمان بیماری های قلبی- عروقی بسیار موثر واقع می شود زیرا فاقد چربی می باشد و به دلیل این که میزان سدیم کمی دارد از افزایش فشار خود جلوگیری می کند.

ارزش غذایی گوشت شترمرغ

شتر مرغ جزو بزرگترین پرنده هایی است که در شرایط مناسب و متعادل تا بیش از 30 سال قدرت تولید مثل دارد و به راحتی با انواع شرایط آب و هوایی سازگار می شود. محصولات گوشت شتر مرغ به دو دسته اصلی و فرعی تقسیم می شوند که در دسته اصلی محصولاتی مانند گوشت شتر مرغ وجود دارد و در دسته فرعی روغن، پودر استخوان و تخم آن وجود دارد. میزان کلسترول و کالری این گوشت بسیار کم است و منبع غنی از ویتامین های گروه B1، B2، A، C و منیزیم و روی می باشد. این گوشت هیچ گونه بیماری انگلی ندارد. از یک شتر مرغ 12 ماهه که دارای وزن 100 کیلوگرم باشد، لاشه ای با وزن  60 کیلوگرم به دست می آید که 14 کیلوگرم آن گوشت درجه 2، 21 کیلوگرم آن گوشت درجه 1 و باقی استخوان و چربی است.

ارزش غذایی گوشت قرقاول

قرقاول جزو پرنده های رنگارنگ و بسیار زیبا می باشد که به دلیل شکار بی رویه، نسل آن در حال انقراض می باشد.  گوشت این پرنده لذیذ و مقوی است و منبع غنی از پروتئین ها و اسید آمینه های مورد نیاز بدن می باشد. در 100 گرم گوشت قرقاول 151 کالری انرژی نهفته است.

ارزش غذایی گوشت کبک

گوشت کبک از گوشت های لذیذ و مقوی است و با طبیعت گرمی که دارد برای تمام سنین مفید بوده و در پیشگیری و رفع بیماری هایی چون عفونت های تنفسی، ناراحتی های عصبی و قطع تب سودمند است. تقویت قوای جسمانی، تقویت حافظه و رفع ضعف عمومی بدن از کمترین خواص گوشت کبک می باشد.

lopas سه شنبه 25 شهریور 1399 زمان : 13:26 نظرات (0)
بازدید : 25

در خرید گوشت قرمز، لذیذترین ها را بشناسید!

طعم لذیذ گوشت قرمز و مزه خوب آن یکی از عواملی است که افراد را تشویق به خرید این نوع گوشت می کند. لذیذ ترین گوشت قرمز دارای ویژگی های معینی می باشد. این گوشت ها دارای انواع متنوعی می باشند و هر کدام از آن ها دارای طعم، بو، خاصیت و مزایای متفاوتی هستند. در ادامه شما را با انواع گوشت های قرمز و خواص هر کدام از ان ها آشنا خواهیم کرد تا بتوانید لذیذ ترین گوشت را تهیه و مصرف کنید.

گوشت شتر

گوشت شتر از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به گوشت گوسفند دارد ولی میزان چربی آن نسبت به گوشت گاو به وفور کمتر است. این گوشت به دیرپز ترین گوشت ها معروف می باشد. توصیه ما به شما این است که اگر تمایلی به خرید این گوشت دارید حتما گوشت شتر جوان که دارای یک تا 3 سال است را خریداری کنید، زیرا دیگر با مشکل دیرپز بودن مواجه نخواهید شد و از نظر خوشمزگی و طعم در صدر قرار می گیرد. طبع گوشت شتر گرم است و از رنگ تیره ای برخوردار است.

گوشت گوسفند

گوشفند دارای طبع گرمی می باشد و دارای بو و طعم مطبوعی است. رنگ این گوشت قرمز روشن بوده و بافت لطیفی دارد. در هنگام خرید گوشت گوسفند توجه داشته باشید که گوشت گوسفند های جوان را خریداری کنید. این گوشت سرشار از پروتئین، آهن، زینک و ویتامین ب می باشد که مصرف آن به دلیل داشتن مقدار قابل توجهی آهن موجب درمان کم خونی می شود. تفاوت گوسفند و بره در این است که به انواع دو سال به بالا گوسفند و به زیر دو سال بره گفته می شود.

گوشت گاو و گوساله

گوشت گاو و گوساله دارای رنگ قرمز تیره ای می باشند. گوشت گاو به علت این که دارای میزان قابل توجهی ویتامین های گروه ب، آهن، فسفر، زینک و پروتئین می باشد و قیمت پایینی دارد مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است. اگر قصد خرید گوشت گاو و گوساله را دارید توجه فرمایید که سن گاو و گوساله کم باشد زیر در این صورت میزان چربی کمتری دارا است. اصولا طعم گوشت های گاو و گوساله لذیذ است.

گوشت بُز

گوشت بز نوعی گوشت قرمز است که از چربی پایین و کالری کمی برخوردار است. این گوشت مناسب افرادی است که فشار خون بالایی دارند و اصولا دارای چربی هستند. جالب است بگوییم که گوشت بز طبعی سرد دارد و نسبت به گوشت های گوسفندی سفت تر است. گوشت بزغاله به دلیل نرم و لطف بودن خوشمزه تر است و طعم و بوی مطبوعی دارد.

گوشت بره

در واقع بره نوعی گوسفند است که زیر یک تا سه سال سن دارد و دارای طبعی گرم است. بره به این دلیل که جوان تر از گوسفند می باشد دارای گوشت لطیف و نرم تری می باشد و هضم آن بسیار راحت می باشد. طعم این گوشت بسیار لذیذ و خوب است و با یک بار امتحان از طرفداران پرو پا قرص آن خواهید شد. رنگ گوشت بره صورتی پررنگ است که چربی بسیار کمی دارد. لازم به ذکر است که قیمت این گوشت کمی بالا است اما طعمی دل نشین دارد.

در نهایت

بنابراین شناخت گوشت های قرمز لذیذ و خوش طعم کمک بسیار زیادی به شما می کند و این گونه می توانید با خیال راحت گوشت لذیذ را انتخاب و به وعده غذایی خود بیافزایید. با توجه به مواردی که ذکر شد گوشت قرمز لذیذ یعنی گوشتی که کم سن و سال باشد، نرم و لطیف باشد، رنگ دلنشینی داشته باشد، طعم و بوی مطبوعی دارا باشد، زود و آسان هضم شود و سرشار از ویتامین های مختلف باشد.

lopas سه شنبه 25 شهریور 1399 زمان : 13:23 نظرات (0)
بازدید : 27

گرانترین و بهترین نوع گوشت در دنیا چه نوع گوشتی است؟

از دیر باز گوشت یکی از اصلی ترین مواد غذایی ما محسوب می شده است و به دلیل این که حاوی پروتئین  بالا، ویتامین و مواد معدنی می باشد به خوردن آن بسیار توصیه می شود. بنابراین باید در انتخاب و خرید آن دقت لازم به عمل بیاید. ما در این متن قصد داریم تا بهترین نوع گوشت که بدون شک گران ترین نوع آن هم می باشد را به شما معرفی کنیم.

بهترین و گرانترین نوع گوشت در دنیا؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بهترین و گرانترین نوع گوشت در جهان گوشت گاو واگیو می باشد. این گاو یکی از کم یاب ترین و نادرترین گاوها است که در ژاپن یافت می شود. گوشت این گاو بسیار خوشمزه و لذید است. و اکثر رستوران های گران قیمت جهان از گوشت آن برای غذا درست کردن استفاده می کنند. البته ناگفته نماند که این گاو علاوه بر ژاپن در استرالیا، آمریکا، کانادا و ولز هم پرورش داده می شود. این گاو چهار نژاده است و از ترکیب نژاد گاو سیاه قهوه ای ژاپنی و ژاپنی لهستانی و گاو جنوبی ژاپنی به وجود آمده است.
پرورش گاو واگیو در یک محیط کاملا بهداشتی انجام می شود.  این نوع گاو در زمان پرورش مدام ماشاژ داده می شود تا کیفیت آن به هنگام پخت تغییر نکند و برای ماساژ آن معمولا از شراب برنج ژاپنی استفاده می‌شود. این گاوها فقط می‌خورند و می‌خوابند و غذایی مخصوص به آن ها داده می شود که اشتهای آن ها باز شود و گاهی اوقات برای این که اشتهای آن ها باز شود به آن ها آبجو هم خورانده می شود.
گوشت این گاو حاوی مقدار زیادی پروتئین و امگا 3 و 6 و چربی های اشباع نشده است و از لحاظ ظاعری رگه های بسیار باریک چربی به صورت مرمری در آن دیده می شود. گوشت گاو واگیو از نظر ریز مغذی ها و مواد معدنی در بهترین جایگاه قرار گرفته است. گوشت گاو واگیو در سن پایین تر با کیفیت تر و مرغوب تر است و هر چه سن گاو بالاتر می رود مدت زمان مورد نیاز برای طبخ گوشت این گاو قاعدتا بیشتر می شود.

آیا گوشت واگیو در ایران هم در دسترس است؟

امروزه با اشراف به موضوع مغذی بودن گوشت گاو واگیو بسیاری از کشورها درصدد پخش این گوشت خاص برآمده‌اند. به خاطر همین گوشت گاو واگیو امروزه در کل جهان در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است و متقاضیان می توانند آن را تهیه کنند و از خوردن آن لذت ببرند. کشور ما هم از قاعده نیست و در حال حاضر این گوشت در بسیاری از فروشگاه های بزرگ تهران و دیگر شهرهای برزگ عرضه می شود. شما می‌توانید با مراجعه به بازار گوشت و دام ایران این گوشت را با قیمت مناسب بخرید این در حالی است که امروزه در برخی کشورها برای خرید این گوشت باید در صف های طولانی بایستید و برای خوردن یک پرس کبابی یا استیکی که با گوست واگیو پخته شده است مردم باید حداقل یک هفته انتظار بکشند.

مزیت های گوشت گاو واگیو

گوشت گاو واگیو به دلیل این که دارای چربی اشباع نشده است بسیار معروف و شناخته شده است. میزان و کیفیت این چربی به نوع تغذیه دام بستگی دارد. پرورش دهندگان گاو واگیو برای تغذیه ی این دام به مدت سیصد روز از غذایی مبتنی بر غلات استفاده می کنند در نتیجه نسبت چربی اشباع شده به چربی اشباع نشده در گوشت این گاو بسیار مناسب است که در نهایت این امر باعث می شود گوشت این گاو برای سلامتی قلب بسیار مفید باشد. این گوشت با قیمت 250 تا 500 یورو به فروش می رسد. از گوشت گاو بارنج واگیو معمولا برای پختن غذاهای مثل استیک و کباب استفاده می شود که از خوشمزه ترین غذاها محسوب می شوند و دارای ارزش غذایی بالایی هستند و در گران قیمت ترین رستوران های جهان با قیمت گزاف به فروش می ‌رسند.

lopas سه شنبه 25 شهریور 1399 زمان : 13:21 نظرات (0)
بازدید : 16

خوشمزه ترین کباب ها متعلق به کدام کشورهاست؟

ایران در لیست کشورهایی است که کباب هایش بسیار معروف هستند، بیش از 20 نوع از این غذا در ایران متداول است. به گواهی تاریخ سربازان گروه وسطایی ایرانی اولین بار کباب را ابداع کردند و به دلیل طعم و مزه فوق العاده ای که داشته به سرتاسر دنیا راه یافته است.
کباب برگ، کباب کوبیده، کباب حلزونی، جوجه کباب،  کباب بره، کباب چنجه، شیشلیک، کباب ترش، کباب سلطانی و ماهی کباب تعدادی از طیف وسیع و مطرح کباب های ایرانی هستند.
همانطور که گفته شد کباب ها تنها منحصر به ایران و ترکیه نیستند بلکه اکثر کشورهای دنیا انواع کباب با گوشت های مختلف را با طعم های بی نظیر تهیه می کنند. به همین دلیل  می خواهیم به جز کباب های مشهور ایرانی و کشورهای همسایه در مورد تعدادی از انواع کباب در کشورهای مختلف دنیا بنویسیم و شما را با دنیای خوشمزه و لذیذ غذاهای کبابی آشنا کنیم. در این مطلب همراه بارنج باشید.

چین: شائوکائو | Shaokao

شائوکائو در چین تهیه می شود و به جرات یکی از لذیذترین کباب های دنیاست. در این روش برای کباب کردن از چوب های بامبو استفاده می شود و در شهرهای چین به عنوان غذای خیابانی ارائه می شود.  برای مزه دار کردن گوشت در شائوکائو از ادویه ها و سس های خوشمزه چینی استفاده می شود.

مکزیک: بارباکوآ | Barbacoa

بارباکوآ شاید عجیب ترین روش پخت و کباب کردن گوشت است. مکزیکی ها که به داشتن غذاهای خوشمزه در دنیا معروف هستند. روشی عجیب برای کباب کردن گوشت گوساله، گوشت گوسفند و ... دارند. در روش سنتی بارباکوآ ، گوشت در گودالی در زمین دفن می شود و روی آن با برگ های گیاه آگاو پوشانده می شود و بعد با حرارت بسیار کم و به مدت زمان طولانی پخته می شود تا گوشت کاملا نرم و رشته رشته شود. این کباب اغلب همراه با آب گوشت و نان تورتیلا سرو می شود که به آن تاکوی بارباکوآ می گویند.

آرژانتین: آسادو | Asado

آرژانتینی ها عاشق غذاهای گوشتی هستند و یکی از خوشمزه ترین غذاهای گوشتی آنان آسادو نام دارد که آماده کردن آن نصف روز طول می کشد. گوشت را به سیخ کشیده یا تنها روی توری سیمی قرار می دهند و نزدیک شعله مستقیم ذغال قرار می دهند و اجازه می دهند گوشت یک نصفه روز کامل با حرارت کاملا ملایم کباب شود. آنها همه قسمت های گوشت، مانند دل و روده و مغز را نیز به این روش کباب می کنند. آسادو با نمک و ادویه های متنوع و سس مخصوص ویژه ای سرو می شود.

هند: تندور | Tandoor

تندور متردادف تنور در زبان فارسی است و هندی ها برای کباب کردن گوشت آن را داخل تنوری استوانه ای قرار می دهند که پایینش آتش مستقیم قرار دارد. این آتش در روش های سنتی با استفاده از ذغال و چوب و امروزه به روش های مدرن و با استفاده از گاز تولید می شود. کبابی که به این روش تهیه می شود بسیار آبدار و خوشمزه است . برای مزه دار کردن گوشت نیز از ماست و ترکیبی از ادویه های مختلف استفاده می کنند.
برزیل، کباب چوراسکو | churrasco

چوراسکو به دلیل طعم و مزع عالی بسیار محبوب است و به همین دلیل رستوران های برزیلی در سرتاسر دنیا این کباب را ارائه می دهند. در این روش انواع مختلف گوشت از تکه های گوشت گاو گرفته تا قلب و جگر مرغ را به سیخ کشیده می کشند و با حرارت بسیار ملایم روی بستری از ذغال کباب می کنند.

کره جنوبی، کباب گوگیگوی | Gogigui

کباب گوگیگوی اغلب در میهمانی ها کره ای و با گوشت قرمز و مرغ تهیه می شود. میهمانان می توانند در فرایند کباب کردن مشارکت کنند و برای خودشان کباب درست کنند. این کباب در کنار سبزیجات و کیمچی و برنج سرو می شود. منتقل زغالی روی میز قرار می گیرد و میهمانان در حالی که دور هم نشسته اند مشغول درست کردن کباب می شوند که بسیار هیجان انگیز است.

تایوان، کباب مغولی | Mongolian BBQ

کباب مغولی برخلاف اسمش متعلق به کشور تایوان است و یکی از خوشمزه ترین کباب ها در دنیاست. برای تهیه آن انواع گوشت به همراه سبزیجات و نودل  روی صفحه ای فلزی کباب کرده و با یکدیگر مخلوط می کنند.

پرو، کباب پاچامانکا | Pachamanca

پاچا در زبان پرویی به معنای خاک و زمین و مانکا به معنی کوزه است و دقیقا به روش کباب کردن گوشت اشاره دارد. در این روش انواع گوشت بره، گوسفند، مرغ و … را با ادویه های مختلف مزه دار می کنند و بعد تنها یا همراه با سبزیجاتی مثل سیب زمینی، لوبیا سبز، ذرت و فلفل چیلی کباب می کنند. ابتدا سنگ ها را روی آتش داغ می کنند و بعد گوشت را روی آن ها قرار می دهند. در آخر آتش را با انواع برگ، علف و خاک می پوشانند و اجازه می دهند تا گوشت به مدت 2 ساعت با حرارت سنگ های داغ شده بپز کباب شود.

ژاپن: یاکیتوری | Yakitori

ژاپنی ها برای تهیه این کباب قسمت های مختلف گوشت مرغ با ادویه های مختلف مزه دار یا سس تریاکی مزه دار می شود و بعد به سیخ های کوچکی به نام کوشی کشیده می شود. سیخ ها روی بستری از ذغال قرار داده شده و در طول کباب شدن، گوشت با سس تارتار یا نمک طعم دار می شود.

Tikkaهند: جوجه کباب  

این کباب از ز کباب‌های سنتی هندوستان است که از سینه مرغ تهیه می ‌شود. هندی‌ها سینه مرغ را در سس خ تیکا کباب می‌خوابانند تا حسابی مزه دار شود سپس به سرعت گریل کرده و داغ داغ سرو می کنند

lopas سه شنبه 25 شهریور 1399 زمان : 13:17 نظرات (0)
بازدید : 25

خواص باورنکردنی ته چین که نمی دانید!

غذاهای ایرانی همیشه جزو بهترین غذاهای دنیا بوده به طوری که هر گردشگری وارد ایران می شود علاوه بر دیدن جاذبه های ایران جذب غذاهای لذیذ و دلچسب آن می شود . یکی از این غذاهای بی مانند ته چین است . یک غذای ایده آل ، مقوی و لذیذ که حتی دیدنش هم باعث می شود آدم سیر حسابی گرسنه شود . ته چین خود یک غذای کامل است و می تواند هم به عنوان غذای  اصلی و هم به عنوان  پیش غذا استفاده شود . می توان گفت این غذا جزو مغذی ترین غذا ها به حساب می آید چون از موادی تشکیل شده  که می تواند بیشتر مواد مورد نیاز بدن را تامین کنند مانند برنج، گوشت یا مرغ ، دنبه، زعفران، ماست و تخم مرغ
که هر کدام به تنهایی منبع پروتیین و مواد معدنی هستند .

برنج:
مزایای سلامتی برنج شامل توانایی آن برای ارائه انرژی ، کنترل و بهبود حرکات روده ، تقویت قند خون و کند شدن روند پیری است ، در حالی که منبع مهمی از ویتامینB1  را به بدن انسان ارائه می دهد. مزایای دیگر متنوعی از توانایی آن در تقویت سلامت پوست ، تقویت سوخت و ساز بدن ، کمک به هضم غذا ، کاهش فشار خون بالا ، کمک به تلاش برای کاهش وزن ، تقویت مکانیسم های دفاعی و ارائه محافظت در برابر اسهال ، سرطان و همچنین بیماری های قلبی عروقی است. برنج واقعاً یک غذای اساسی در سراسر جهان است ، و همچنین یک محصول غلات ضروری است که بیش از نیمی از جمعیت جهان از آن تغذیه می کند.

چربی

تقریباً چربی در برنج وجود ندارد ، مادامی که آن را بدون اضافه کردن روغن یا کره بپزید.

پروتئین

در یک وعده 1 لیوان برنج سفید بیش از 4 گرم پروتئین وجود دارد

ویتامین ها و مواد معدنی

برنج می تواند منبع خوبی از ویتامین های گروه B (از جمله تیامین ، نیاسین و ریبوفلاوین) و آهن باشد. برنج همچنین منبع عالی منگنز و منیزیم است.

گوشت گوسفند:
گوشت گوسفندهای جوان - در سال اول آنها  به عنوان بره شناخته می شود ، در حالی که گوشت گوسفند اصطلاحی است که برای گوشت گوسفندان بالغ استفاده می شود.
گوشت گوسفند سرشار از پروتئین با کیفیت بالا و ویتامین ها و مواد معدنی فراوان است  ، و می تواند یک جزء عالی از یک رژیم غذایی سالم باشد.مانند سایر انواع گوشت ، گوشت گوسفند در درجه اول از پروتئین تشکیل شده است. میزان پروتئین گوسفند پخته معمولاً 25 تا 26٪ است.گوشت گوسفند یک منبع پروتئینی با کیفیت بالا است و هر 9 اسید آمینه ضروری برای رشد و نگهداری بدن را دارا می باشد . خوردن گوسفند  برای بدنسازان ، ورزشکاران و افراد در حال بهبود بعد از عمل جراحی بسیار مفید باشد مخصوصا وقتی نیاز به ترمیم بافت و ماهیچه در بدن باشد تغذیه گوشت گوسفند بسیار تاکید می شود.

چربی

گوشت گوسفند بسته به اینکه گوشت کدام ناحیه است  و همچنین رژیم غذایی ، سن ، جنسیت و خوراک حیوانات حاوی مقادیر مختلف چربی است. مقدار چربی معمولاً در حدود 17 تا 21٪ است
این ماده عمدتاً از چربیهای اشباع و اشباع نشده  در مقادیر تقریبا مساوی  تشکیل شده است.
گوسفند بره همچنین حاوی خانواده ای از چربی های ترانس است بر خلاف چربی های ترانس موجود در محصولات غذایی فرآوری شده ، اعتقاد بر این است که چربی های نشخوارکننده برای سلامتی مفید هستند.رایج ترین چربی ترانس نشخوارکننده ، اسید لینولئیک است.
پس می توان این طور گفت که غذای ته چین مجموعه ای از ویتامین ها ی برنج و گوشت است که مجموعه ای بسیار عالی می باشد شامل ویتامین B1 و B12و ویتامین های A و C که برای تقویت سیستم ایمنی بدن عالی هستند. و با داشتن مواد معدنی از جمله کلسیم ، فسفر و منیزسم نیاز بدن را تامین می کنند . وباعث تنظیم فشار خون  و قند خون  می شوند و به عملکرد بهینه اعصاب کمک می کند .

lopas سه شنبه 25 شهریور 1399 زمان : 13:14 نظرات (0)

تعداد صفحات : 51

اطلاعات کاربری
آرشیو
  • 1399
  • 1398
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 510
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 67
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 71
  • باردید دیروز : 76
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 177
  • بازدید ماه : 479
  • بازدید سال : 6,567
  • بازدید کلی : 24,944

  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد