loading...

برگرباز ، با ما بهترین باشید.

بازدید : 31

در سالهای اخیر مطالعات زیادی درباره تأثیر اسیدهای چرب امگا 3 بر سلامت جسمی و روحی انسان انجام شده است. بیشترین اسید چرب موجود در تغذیه انسان اسید لینولنیک است زیرا در منابع گیاهی (روغن های گیاهی ، دانه ها ، سبزیجات دارای برگ آجیل) که در دسترس هستند، به وفوریافت می شود. با این وجود EPA و DHA به نسبت ALA تاثیر بیشتری بر سلامت انسان دارند و بازده تیدیل آن EPA و DHA در بدن انسان تنها  دو الی ده درصد یا حتی کمتر  است. بنابراین لازم است برخی از مواد غذایی سرشار از EPA و DHA  مانند ماهی و روغن ماهی را وارد رژیم غذایی خود کنید، یا از محصولات غنی شده با این اسیدهای چرب مانند مرغ و تخم مرغ استفاده کنید.

اسیدهای چرب امگا3

اسیدهای چرب امگا 3 با بسیاری از تأثیرات مثبت بر سلامت انسان همراه است.  این اسیدهای چرب به عنوان بخشی از تشکیل دهنده غشای سلولی، در سراسر بدن پخش شده و به عنوان ضد التهاب عمل می کنند و به حفظ چسبندگی غشایی کمک می کنند.
DHA بخشی جدایی ناپذیر از تمام غشاهای سلولی است و به ویژه در بافت مغز حضور پررنگی دارد. در مقایسه با EPA ، تحقیقات ثابت کردند که DHA نقش مهمی در حفظ عملکرد غشای سلولی نرمال دارد و برای رشد مناسب مغز و شبکیه جنین بسیار مهم است.  همچنین مصرف EPA و DHA در دوران بارداری به کاهش شیوع زایمان زودرس کمک می کند، موضوعی که باعث بروز بسیاری از بیماری ها در نوزادان می شود.
اسیدهای چرب امگا 3 معمولاً در رابطه با پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی خون، که معمولاً در اثر فرآیندهای التهابی مزمن در بدن ایجاد می شوند، نقش اساسی دارند. EPA و DHA فعالیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارند و به حفظ وضعیت نرمال قلب و عروق خونی کمک می کنند.
محققان در استفاده از EPA و DHA در پیشگیری از بیماری های قلبی اتفاق نظر ندارند، اما بسیاری از آنها اثرات مثبت اسیدهای چرب را در این باره، اثبات می کنند. بین مصرف EPA و DHA و کاهش خطر بروز مجدد بیماری عروق قلبی ، مرگ ناگهانی قلب و کاهش وقوع نارسایی قلبی ارتباط مستقیمی وجود دارد.
علاوه بر این ، اسیدهای چرب امگا 3 در پیشگیری از تصلب شرایین و بیماریهای شریان محیطی نقش مثبتی دارند. اعتقاد بر این است که EPA و DHA باعث بهبود پایداری پلاک و بهبود نفوذپذیری رگ های خونی می شود و در نتیجه خطر بروز بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.  DHA  که در عملکرد صحیح سیستم عصبی نقش به سزایی دارد، در صورت کمبود، بیماری آلزایمر پیشرفت چشمگیری خواهد داشت.

کارنوزین (Carnosine)

کارنوزین یک dipeptide طبیعی است که از اسیدهای آمینه آلانین و  L  - هیستیدین از طریق عمل آنزیم کارنوزین سنتاز تشکیل شده است و در بافت عضلانی و عصبی پستانداران ، پرندگان و ماهی در مقادیر بالایی وجود دارد، به راحتی در دستگاه گوارش جذب می شود، از طریق سد خونی و مغز نفوذ کرده و با داشتن شرایط زیستی بسیار زیاد به عنوان یک تثبیت کننده غشای سلولی عمل می کند.
کارنوزین به طور کلی، بیشتر در بافت عضله سفید یافت می شود تا در بافت تیره، که ماهیچه سینه مرغ حاوی مقدار بیشتری از کارنوزین نسبت به عضله ران مرغ است.  فعالیت بافر ، فعالیت آنتی اکسیدانی، رادیکالهای هیدروکسیل ، ماشینهای یونیزه مس و روی، آلدئیدها و کربنسیلها، محرک تخریب پروتئین، فعال کننده آنزیم، واکنش با پروتئین کربونیلها  و سرکوبگر شبکه پروتئین تعدادی از نقش های فیزیولوژیکی و عملکردی هستند که به کارنوزین نسبت داده می شوند.

اما از میان این اعمال فیزیولوژیکی فعالیت بافر در ارگانیسم بیشتر به کازنوزین نسبت داده می شود. باور بر این است که فعالیت بافر، دلیل ارتباط غالب کارنوزین با عضلات سفید موجود در ارگانیسم است. فیبرهای عضلانی سفید و گلیکولیتیک حاوی میتوکندریایی کمی هستند و بنابراین ، آنها اسید لاکتیک تولید می کنند، که در طی آن توانایی کارنوزین برای سرکوب مستقیم رشد غلظت یون هیدروژن مورد تاکید قرار می گیرد.
کارنوزین همچنین نقش مهمی در محافظت از آنتی اکسیدان دارد، زیرا این توانایی را دارد که گونه های اکسیژن فعال را جذب کند، که رادیکال هیدروکسیل خطرناک ترین نوع آن است. رادیکال هیدروکسیل از وجود پراکسید هیدروژن در حضور یونهای دو ظرفیتی مانند مس تشکیل می شود. با گرفتن و خنثی کردن فعالیت رادیکالهای آزاد، کارنوزین از وقوع آسیب اکسیداتیو پیشگیری می کند.

سلنیوم

سلنیوم یکی از عناصر مهم مورد نیاز برای عملکرد طبیعی یک ارگانیسم زنده است.  اگر هرگونه کمبودی از این ماده معدنی مهم چه در سطح پایین یا بالا وجود داشته باشد، می تواند موجب ایجاد اختلالات جدی و بیماری شده و سلامتی را تحت تاثیر قرار دهد. بیماری های کشان (کاردیومیوپاتی آندمیک) و کاشین بک (پوکی استخوان آندمیک) به دلیل کمبود سلنیوم رخ می دهد.

وجود و غلظت سلنیوم در بافت ها، پلاسما یا سرم به میزان مصرف آن بستگی دارد. سلنیوم در بدن بخشی از سلنوپروتئین ها است که دارای طیف گسترده ای از فواید سلامتی است. آنها اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی نشان می دهند و در تولید هورمون فعال تیروئید نقش مهمی دارند.
پیشگیری از سرطان یکی دیگر از مهمترین مزایای سلامتی سلنیوم است و  کمبود آن با عملکرد ایمنی ضعیف به همراه دارد.  همچنین این عنصر مهم برای باروری و تولید مثل انسان بسیار مهم است و با عملکرد آنتی اکسیدانی و محافظت کننده اسپرم از بدن محافظت می کند و پروتئین های ساختاری فلاژ را تشکیل می دهند که برای تحرک اسپرم ضروری است.
کمبود سلنیوم در زنان باردار با پره اکلامپسی و تولد زودرس همراه است. در پایان ذکر این نکته حائز اهمیت است که مصرف سلنیوم اضافی به نفع افراد دارای سلنیوم پایین است، اما افرادی که با کمبود مواجه نیستند باید مراقب باشند و از مکمل های سلنیوم استفاده نکنند، زیرا این امر با اثرات منفی و نامطلوبی همراه است. وجود مقادیر زیادی سلنیوم در گوشت مرغ و ماکیانی که در فضای طبیعی رشد کرده اند، با ترکیب با ویتامین ب6 منجر به ایجاد توازن در بدن و سهولت در باروری می شود.

lopas پنجشنبه 24 مهر 1399 زمان : 10:16 نظرات (0)
بازدید : 22

در آزمایش کودکانی که تخم مرغ مصرف می کنند سطح DHA و کولین بالاتر است. این مواد مغذی نقش کلیدی و مهمی در رشد مغز ایفا می کنند. تخم مرغ دارای DHA (اسید چرب امگا 3) و کولین است که این مواد جزو مواد مغذی به حساب می آیند و برای رشد و سلامت مغز بسیار کاربردی هستند. بر اساس مطالعه ای جدید که توسط پژوهشگران دانشگاه واشنگتن انجام شده است، مشخص شده است که کودکانی که روزانه تخم مرغ مصرف می کنند تا 6 ماه دارای عملکرد مغزی قوی هستند.

بالا بردن عملکرد مغذی در کودکان

بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است، تغذیه کودکان با تخم مرغ الگوی رشد کودک را بهبود می بخشد و جالب است بدانید که از رشد ناقص جلوگیری می کند، بنابراین واضح است که مصرف تخم مرغ برای کودک بسیار مفید واقع می شود. برای کودکالی که به تخم مرغ آلرژی دارند می توان با پزشک مربوطه مشورت کرد و راهکاری مناسب پیدا کرد. در مطالعه ای که توسط پژوهشگران دانشگاه واشنگتن بر روی 163 کودک انجام شد این نتیجه به دست آمد که کودکانی که هر روز یک تخم مرغ مصرف می کردند در مقابل کودکانی که تخم مرغ نمی خوردند در آزمایش هایشان سطح کولین و DHA  بیشتر و بالاتری وجود دارد.

مواد مغذی موجود در تخم مرغ

1- DHA 
اسید چرب امگا 3 که یکی از چربی های سالم شناخته شده است و در شیر مادر نیز به وفور یافت می شود، برای رشد و سلامت مغز کودکان تاثیر بسیار زیادی می گذارد.
2- کولین
تخم مرغ حاوی کولین می باشد. ویتامینB نقش بسیار مهمی در رشد و عملکرد مغز دارد و اصولا به سلامت بدن کمک بسزایی می کند.
3- پروتئین
پروتئین های موجود در تخم مرغ بسیار کامل هستند. این ماده به این دلیل که حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین است در زمره  بهترین غذاهای بدون گوشت قرار گرفته است.
4- فولات
این ماده نقش مهم و اساسی در تولید و نگهداری سلول های جدید کودک دارد.
5- ویتامین D
تخم مرغ جزو معدود مواد غذایی است که دارای ویتامین D می باشد. این ویتامین جزو ویتامین هایی است که برای تثبیت، جذب و تعادل فسفر در بدن ضروری می باشد. این ویتامین از نرمی استخوان در کودکان جلوگیری می کند.
6- لوتین
لوتین نوعی آنتی اسکیدان است که از چشم کودکان در برابر آسیب های خورشیدی محافظت می کند. این آنتی اکسیدان از دیگر بیماری های چشمی و آب مروارید نیز جلوگیری می کند.

 7- مواد معدنی
تخم مرغ سرشار از زینک، آهن و سلنیوم می باشد. سلنیوم باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد و وجود زینک جهت افزایش رشد مو تاثیر بسزایی دارد.
8- ویتامین A
ویتامین A جزو ویتامین هایی است که محلول در چربی می باشد. در تخم مرغ 442 واحد ویتامین A وجود دارد. این ویتامین موجب می شود تا ناراحتی های چشمی، شب کوری و سایر بیماری های چشمی از بین بروند و بدن در برابر بیماری های عفونی مقاوم شود.
9- ویتامین B2
در یک عدد تخم مرغ بارنج به طو متوسط حدود 0.42 میلی گرم ویتامین B2 وجود دارد و در واقع منبع غنی از این ویتامین می باشد. ویتامین B2 از خشک شدن و پوسته پوسته شدن اطراف دهان، گوش و بینی جلوگیری می کند.
10- ویتامین E
مقدار ویتامین E موجود در تخم مرغ حدود 0.84 میلی گرم است. این ویتامین از ضعف عضله قلب، سرطان ریه و ... جلوگیری می کند.

lopas یکشنبه 20 مهر 1399 زمان : 18:13 نظرات (0)
بازدید : 34

برخی از مواد غذایی دارای کالری کمی هستند و همانطور که می دانید کالری کم باعث می شود تا افراد چاق بتوانند به راحتی وزن خود را کم کنند. تخم مرغ یکی از این مواد غذایی است که در عین حال که پروتئین زیادی دارد اما حاوی میزان کالری کمی می باشد و شما می توانید آن را در رژیم غذایی خود جایگزین سایر مواد غذایی دیگر کنید و با این روش وزن خود را پایین بیاورید.
 کاهش کالری دریافتی توسط بدن از راه های موثر در کاهش وزن به شمار می رود. توجه کنید که برخی از غذاهای دیگر نیز وجود دارند که کالری کمی دارند اما میزان پروتئین موجود در آن ها زیاد نیست بنابراین هنگامی که آن را جایگزین سایر مواد غذایی کنید قطعا یک سری از مواد معدنی به بدن نمی رسد اما تخم مرغ اینگونه نیست. استفاده از تخم مرغ سبب می شود تا فرد در طول روز احساس سیری کند. در ادامه شما را با خواص و ویتامین های موجود در تخم مرغ بیشترآشنا خواهیم کرد.

سفیده کالری کمتری دارد یا زرده؟

سفیده تخم مرغ دارای بیش از 50 درصد پروتئین می باشد. به طور کلی سفیده تخم مرغ حدود 4 گرم پروتئین دارد و زرده دارای 2 الی 3 گرم پروتئین است. میزان کالری موجود در زرده تخم مرغ حدود 55 است اما سفیده حدود 17 کالری دارد. بنابراین سفیده تخم مرغ برای افرادی که می خواهند کالری و چربی کمتری مصرف کنند موثر واقع می شود. سفیده تخم مرغ برای افرادی که می خواهند رژیم بگیرند بسیار مناسب است زیرا همانطور که گفته شد کالری کمتری دارد و سبب می شود تا فرد در طول روز احساس سیری کند.

زرده‌ی تخم مرغ مفید است؟

زرده تخم مرغ دارای چربی و کلسترول بالایی می باشد اما منبع اصلی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است. تخم مرغ جزوغذاهایی است که پزشکان توصیه می کنند که در حد اعتدال مصرف شود. زرده تخم مرغ به دلیل این که دارای مواد معدنی و مغزی زیادی است بسیار با ارزش است. افرادی بدنسازی که نیاز دارند تا پروتئین های کم چرب دریافت کنند اصولا روزانه مقدار زیادی تخم مرغ می خورند. شایان ذکر است که خوردن سفیده تخم مرغ در مقایسه با خوردن تخم مرغ کامل کم کالری تر است .

فواید و مزایای مصرف سفیده تخم مرغ

1- سفیده تخم مرغ نسبت به زرده تخم مرغ دارای چربی و کلسترول کمتری می باشد. این ماده غذایی برای افرادی که به صورت ژنتیکی سابقه ابتلا به مشکل کلسترول بالا را دارند مفید است.
2- سفیده تخم مرغ فاقد قند است. بنابراین مصرف آن برای افرادی که به دیابت مبتلا هستند در حد اعتدال ایرادی ندارد.
3- سفیده منبع غذایی خوبی برای کاهش وزن است زیرا کالری کمتری دارد و افراد در طول روز با مصرف آن احساس سیری می کنند.
4- این ماده باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی می شود زیرا فاقد چربی های مضر است.
5- اسید آمینه آرژنین موجود در سفیده تخم مرغ باعث بهبود عملکرد قلب و گشاد شدن عروق قلبی می شود و فرایند خون رسانی به بافت ها با روند بهتری پیش می رود.
6- سفیده دارای 6 گرم پروتئین خالص، 8 اسید آمینه ضروری بدن با نام های ( والین، لوسین، لیزین، ایزولوسین، میتونین، تروئونین، فنیل آلانین، آرژنین و تریپتوفان)، ویتامین های A، B12، E، K، ریبوفلاوین و اسید فلاویک می باشد.

در نهایت تخم مرغ کامل مصرف شود یا سفیده تخم مرغ؟

همانطور که گفته شد سفیده تخم مرغ بارنج سرشار از پروتئین و کالری می باشد و کلسترول کمی دارد و ماده غذایی است که به کاهش وزن کمک بسزایی می کند. افراد ورزشکار بهتر است سفیده تخم مرغ مصرف کنند که کالری کم اما پروتئین زیادی دارد. 

lopas یکشنبه 20 مهر 1399 زمان : 18:10 نظرات (0)
بازدید : 25

تخم مرغ یکی از مواد غذایی است که دارای خواص بسیار زیادی می باشد و از آن می توان به عنوان یک صبحانه عالی استفاده کرد. افرادی که دارای وزن بالایی می باشند و به دنبال راهکاری برای کاهش وزن هستند می توانند از تخم مرغ برای کاهش وزن خود استفاده کنند زیرا دارای پروتئین های بسیار و کربوهیدارت کمی می باشد. در زمان قدیم مصرف تخم مرغ برای افرادی که دارای دیابت بوده اند و یا به بیماری های قلبی دچار بودند به دلیل این که دارای کلسترول بد بالایی بود شهرت بدی داشت، اما امروزه متخصصین تغذیه توصیه می کنند که این ماده غذایی در رژیم غذایی افراد مبتلا به دیابت افزوده شود. جالب است بدانید که مصرف تخم مرغ خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را به شدت کاهش می دهد و وزن بدن را کنترل می کند که  تناسب اندام ارتباط مستقیمی با دیابت دارد.

فواید و خواص تخم مرغ

تخم مرغ دارای خواص بسیار زیادی می باشد. این ماده غذایی منبع غنی از کلسترول است. از دیگر فواید تخم مرغ می توان به این مورد اشاره کرد که تخم مرغ سرشار از پروتئین می باشد و برای مدتی طولانی می تواند بدن را پر نگه دارد. افرادی که روزانه یک عدد تخم مرغ مصرف می کنند در طول روز احساس سیری می کنند و در صورت کنترل وزن  دیابت افراد نیز کنترل می شود. تخم مرغ باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. از دیگر خواص و فواید تخم مرغ می توان به بهبود شرایط پوست و مو، بهبود سطح انرژی، محافظت از مغز، محافظت از چشم و ... اشاره کرد. بر اساس مطالعاتی که انجام شده است این نتیجه به دست آمده تخم مرغ در وعده صبحانه، غذایی پر چالشی برای افراد مبتلا به دیابت می باشد. در صورتی که این وعده با مواد غذایی که پر چرب باشند و کربوهیدرات کمی باشند می توانند به کنترل میزان گلوکز در طول روز کمک بسزایی بکنند و از افزایش بیش از اندازه قند خون جلوگیری می کنند. در طی مطالعات انجام شده، افراد مبتلا به دیابت دو روز از نطر رژیم غذایی تحت کنترل بودند. در روز اول در وعده صبحانه خود املت خوردند و در روز دوم جو دو سر و مقداری میوه خوردند. در این مطالعات وعده های ناهار و شام یکسان بوده است. در این آزمایش مقدار گلوکز را هر 5 دقیقه یکبار چک می کردند و در نتیجه میزان افزایش قند خون افراد در طول روز چک و ارزیابی می شده است. یافته های این مطالعه نشان می دهد که صبحانه هایی که پرچرب باشند و کربوهیدرات کمی داشته باشد باعث کاهش ناگهانی قند خون می شوند و همین عامل سبب می شود تا میزان گلوکز بدن در طول 24 ساعت ثابت بماند.

مواد مغذی موجود در تخم مرغ

تخم مرغ ها دارای مواد مقوی و مغذی بسیار زیادی می باشند. این مواد مغذی عبارتند از:
1-  ویتامین A
2- ویتامین D
3-  ویتامین B2
4- ویتامین E
5- بیوتین
6- چربی اشباع امگا 3
لازم به ذکر است که بیوتین یکی از مواد مغذی داخل تخم مرغ است که برای حفاظت از مو، ناخن و پوست بسیار موثر واقع می شود و چربی اشباع امگا 3 برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مفید می باشد. یک تخم مرغ بزرگ دارای 75.4 گرم چربی، 5.1 گرم چربی اشباع شده و  72 کالری است. جالب است بدانید که تخم مرغ ها را می توان به شیوه های گوناگونی پخت و حتی در غذاهای مختلفی می توان از آن به صورت مفید استفاده کرد.

دیگر فواید تخم مرغ

از دیگر مزایای تخم مرغ بارنج می توان به موارد زیر اشاره کرد.
1- بهبود و استحکام استخوان ها
2- کاهش وزن
3- محافظت از چشم

lopas یکشنبه 20 مهر 1399 زمان : 18:06 نظرات (0)
بازدید : 26

سفیده تخم مرغ یکی از با کیفیت ترین مواد غذایی است که به عنوان منبع غنی از پروتئین ها و ویتامین ها شناخته شده است. تخم مرغ برای ساخت بافت های ماهیچه ای بسیار کارآمد است و بدن سازان نیاز و علاقه شدیدی به ساخت ماهیچه دارند. بر اساس آزمایش هایی که انجام شده است مشخص شده است بدنسازانی که در رژیم غذایی خود از سفیده تخم مرغ استفاده نمی کنند بسیار ضرر می کنند زیرا سفیده تخم مرغ دارای خالص ترین نوع از پروتئین ها می باشد و مقدار ناچیزی کلسترول، کربوهیدرات و چربی دارد. جالب است بدانید که پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ به راحتی جذب ماهیچه ها می شود.

با خواص بیوشیمیایی سفیده تخم مرغ آشنا شوید

سفیده تخم مرغ مایع آلبومین زلالی است که تمام فضای بین غشاء پوسته و زرده را پر کرده است. آلبومین یا همان سفیده تخم مرغ حدود 60 درصد از کل وزن تخم مرغ را به خود اختصاص داده است و 78 درصد سفیده از آب و ما بقی از مواد آلبومینوئیدی تشکیل شده است و مهم ترین مواد موجود در سفیده اوآلبومین است. شایان ذکر است که بلافاصله بعد از این که مرغ تخم را  رها می کند، آلبومین به صورت ژله ای در می آید و به مرور به مایع تبدیل می شود. در ماده خشک سفیده تخم مرغ حدود 85 درصد پروتئین وجود دارد. در ادامه شما را با برخی از مهم ترین پروتئین های موجود در سفیده تخم مرغ آشنا خواهیم کرد.

مهم ترین پروتئین های موجود در سفیده تخم مرغ

1- کونالبومین
نام دیگر کونالبومین، اووترانسفرین نیز می باشد. این ماده از جهت ترکیب اسید آمینه ای و توانایی ترکیب یافتن با کاتیون های دو ظرفیتی با سیدروفیلین ها شباهت بسیار زیادی دارد. جرم مولکولی کونالبومین دو برابر جرم مولکولی اوآلبومین می باشد. جالب است بدانید که تفاوت این ماده با سیدروفیلین ها در قسمت کربوهیدارتی آن ها می باشد. این ماده از بخش های مساوی از گلونالبومین و مانوز تشکیل شده است و دارای اسید نورامینیک نیست. از ویژگی های این پروتئین می توان به خاصیت بازدارندگی بر روی باکتری های خاص اشاره کرد. ساختار مولکولی این پروتئین در مقایسه با اوآلبومین بسیار راحت تر بر اثر تاثیر حرارت تغییر می کند.

2- اووموکوئید
اووموکوئید یک گلیکو پروتئین غنی می باشد که دارای حدود 14 درصد گلوکز آمین می باشد. این پروتئین دارای مقداری گلاکتوز، مقداری اسید نورامینیک و 7 درصد مانور می باشد. این پروتئین در مقایسه با کونالبومین و اوآلبومین بسیار کوچک است و دارای 2 درصد گوگرد و 13 درصد نیتروژن می باشد و بر اثر حرارت دچار تغییر ساختار مولکولی می شود، اما نکته قابل توجه اینجاست که این پروتئین در مقایسه با پروتئین های اوآلبومین و کونالبومین در برابر حرارت دارای مقاومت بیشتری می باشد. این پروتئین دارای عامل آنتی تریپسین است، به همین دلیل دارای فعالیت های بیولوژیکی می باشد. اتصال موجود در بین مونوساکارید های اووموکوئید توسط یک زنجیره ی پپتیدی بر روی آسپارژین صورت می گیرد.
3- اوآلبومین
جالب است بدانید که 60 درصد از پروتئین کل سفیده تخم مرغ را این پروتئین تشکیل می دهد و به سرم آلبومین موجود در پلاسمای خونی شباهت بسیار زیادی دارد. این پروتئین در خون مرغ هایی که تخم می گذارند یافته می شود. اوآلبومین یک فسفوپروتئین است و پروتئینی خالص نمی باشد. این ماده دارای ترکیب اسید آمینه ای متعادلی می باشد و اسیدگلوتامیک به میزان حدود 10 درصد در این ماده وجود دارند.

lopas یکشنبه 20 مهر 1399 زمان : 18:00 نظرات (0)
بازدید : 21

خواص سفیده تخم مرغ خام برای پوست

تخم مرغ جزو مواد غذایی مقوی است که طبیعت به ما هدیه داده است. این ماده غذایی دارای خواص بی شماری می باشد که بخش سفیده آن بیشتر برای زیبایی و پوست کاربرد دارد. از سفیده تخم مرغ می توان به عنوان مفید ترین ماسک برای پوست یاد کرد. استفاده از سفیده تخم مرغ بارنج برای زیبایی در بسیاری از تمدن ها مانند چین، شبیه جزیره عربستان و مصر مرسوم بوده است. سفیده تخم مرغ سرشار از آلبومین و پروتئین است و می تواند باعث تنفس پوست شود. اصولا از سفیده تخم مرغ برای پوست های چرب استفاده می کنند زیرا باعث بسته شدن و یا تنگ شدن منافذ باز صورت و پوست می شوند و حتی از تحریک غدد چربی در زیر پوست نیز جلوگیری می کنند. در ادامه شما را با خواص سفیده تخم مرغ بیشتر آشنا خواهیم کرد تا به جای درمان های شیمیایی برای پوست از این ماده مفید استفاده کنید.

برخی از خواص سفیده تخم مرغ که برای پوست بسیار مفید واقع می شود

1-  بستن منافذ باز صورت
سفیده تخم مرغ از خاصیت مرطوب کنندگی برخوردار است و همین خاصیت سبب کوچک شدن و بسته شدن منافذ باز پوست می شود. برای این کار لازم است تا یک قاشق چای خوری سفیده تخم مرغ را با یک فنجان آبلیموی طبیعی ترکیب کنید و سپس این ترکیب را بر روی پوست خود قرار دهید. 15 دقیقه صبر کنید و سپس صورت خود را با آب گرم بشویید و با یک حوله نرم و تمیز صورت خود را خشک کنید. از این ماسک می توانید دو بار در هفته استفاده کنید.
2- حذف موهای صورت
می توانید سفیده تخم مرغ را از زرده تخم مرغ جدا کنید و با استفاده از قلم مویی تمیز و یا انگشتان خود آن را بر روی صورت خود بگذارید و سپس یک دستمال کاغذی بر روی آن قرار دهید و دوباره کمی سفیده تخم مرغ بر روی دستمال کاغذی بزنید تا به خوبی خیس شود. هنگامی که ماسک به خوبی خشک شد دستمال کاغذی را از صورت خود به صورت ناگهانی جدا کنید. بعد از برداشتن ماسک مشاهده می کنید که موهای زیر پوستی و زائد صورتتان جدا شده اند و پوستی تمیز و درخشان دارید. یکی از مزیت های این ماسک این است که می توان از آن در تمامی نقاط صورت استفاده کرد.
3- کاهش چربی های پوست
استفاده از سفیده تخم مرغ برای افرادی که پوستی چرب دارند بسیار موثر واقع می شود. افرادی که پوست چربی دارند قبل از استفاده حتما باید صورت خود را با آب گرم بشویند و سپس با استفاده از یک حوله نرم و تمیز صورت خود را خشک کنند، سپس یک لایه نازک از سفیده تخم مرغ را بر روی صورت بگذارند و بعد از این که به خوبی بر روی صورت خشک شد، صورت خود را با آب سرد بشویند.
4- کشیدن پوست
از دیگر خواص سفیده تخم مرغ برای پوست این است که به کشیدن پوست کمک بسیار زیادی می کند. می توانید مقداری از سفیده تخم مرغ را به تمام بخش های صورتتتان به غیر از دور لب و دور چشم بمالید و بعد از این که به خوبی خشک شد آن را بشویید. این ماسک باعث می شود تا پوست کشیده شود و به مرور چروک های پوستی کم رنگ شوند.

5- برطرف کردن سیاهی های پوست
با استفاده از سفیده تخم مرغ می توانید از شر سیاهی های پوست خود راحت شوید. مقداری سفیده تخم مرغ را بر روی نواحی که دچار سیاهی و تیرگی شده اند قرار دهید. از این ماسک باید به صورت مداوم استفاده کنید تا نتیجه مطلوب بدست آید برای مثال بهتر است از این ماسک یک ماه استفاده کنید.
6- درمان آکنه، جوش و برطرف کردن جای جوش
جوش اصولا بر اثر ترشح غدد چربی در پوست ایجاد می شود. مقداری سفیده تخم مرغ را در کاسه ای بریزید و با نوک انگشتان خود به آرامی آن را بر روی پوست خود قرار دهید. بعد از خشک شدن صورت خود را به خوبی بشویید و با حوله ای نرم خشک کنید.
7-  از بین بردن چروک ها و خطوط خنده
سفیده تخم مرغ دارای خاصیت کشناسی است و همانطور که پیش تر ذکر کردیم باعث کشیدن پوست می شود، بنابراین باعث رفع خط لبخند و خط اخم نیز می شود. مقداری سفیده تخم مرغ را بر روی خط  لبخند و خط اخم خود قرار دهید. بهتر است از این ماسک که به عنوان ماسک ضد پیری معروف است دو بار در هفته استفاده کنید.

lopas یکشنبه 20 مهر 1399 زمان : 17:57 نظرات (0)
بازدید : 17

درد مفاصل با کمبود کدام ویتامین ها در ارتباط است؟

اصولا درد مفاصل می تواند یکی از نشانه های کمبود ویتامین بدن باشد. ویتامین هایی مانند A، C،  D جزو ویتامین هایی هستند که در صورت کمبود وجود آن ها در بدن، مشکلات و درد های مفصلی ایجاد می شود. همانطور که می دانید ویتامین ها نقشی اساسی و مهم در سلامت بدن دارند و وجود آن ها برای بقای فرد لازم و حیاتی است.

انواع ویتامین های لازم در بدن و ارتباط بین کمبود آن ها با درد مفاصل

1- ویتامین A
بدن هر فردی برای فرایند های مختلف مانند تمایز سلولی، رشد استخوان ها و... به ویتامین A نیاز دارد. در گوشت ماهی این ویتامین به وفور یافت می شود. هر مرد در روز به طور متوسط نیاز به 30 هزار واحد ویتامین A دارد، اما زنان روزانه به حدود 2300 واحد ویتامین A نیاز دارند. بنابراین افرادی که از کمبود ویتامین A در بدن خود رنج می برند بهتر است از گوشت ماهی، هویج، کاهو، کلم پیچ، سیب زمینی شیرین و... استفاده کنند. ویتامین A جزو ویتامین هایی است که در صورت کمبود وجود آن در بدن فرد با درد مفاصل مواجه می شود و به بافت همبند آسیب و صدمه وارد می شود. توجه داشته باشید نباید از مکمل های این ویتامین به وفور استفاده کنید زیرا درد مفاصل را به دنبال دارند.
2- ویتامین D
ویتامین D جهت حفظ تعادل مواد معدنی و جذب کلسیم در بدن بسیار ضروری است. در صورتی که در بدن به میزان کافی ویتامین D وجود نداشته باشد، ماهیچه ها دچار ضعف می شوند. همه افراد باید در روز حدود 15 میکروگرم ویتامینD از طریق مولتی ویتامین ها، مواد غذایی و خورشید به دست آورند. تعداد محدودی از غذاها دارای ویتامین D می باشند این مواد عبارتند از: گوشت ماهی های چرب مانند ماهی تن، ماکرل و سالمون، روغن جگر ماهی، کبد گاو، پنیر و زرده تخم مرغ. ویتامین D موجود درغذاهای نام برده شده اصولا به صورت ویتامین D3 می باشد. جالب است بدانید که در برخی از قارچ ها نیز به میزان قابل توجهی ویتامین D2 وجود دارد.
3- ویتامین C
ویتامین C و یا اسید اسکوربیک یکی از ویتامین های شناخته شده و مفید است که نقش مهم و اساسی در تولید کلاژن در بدن دارد. همانطور که می دایند کلاژن جزو مهمی از رباط ها، تاندون ها و استخوان ها می باشد. جالب است بدانید که کمبود ویتامین C در بدن منجر به درد و تورم مفاصل و ضعف بافت همبند می شود. یک مرد بزرگسال برای حفظ سلامت مفاصل خود باید در روز حدود 90 میلی گرم ویتامین C دریافت و مصرف کند، اما زنان در روز به 75 میلی گرم ویتامین C نیاز دارند. مواد غذایی که سرشار از ویتامین C  هستند عبارتند از میوه ها، فلفل قرمز،گوجه فرنگی، اسفناج، سیب زمینی و... .

4- ویتامین B
ویتامین B جزو ویتامین های مهم و حیاتی در بدن است. وجود این ویتامین در بدن سبب می شود تا از شکستگی استخوان ها جلوگیری شود و به بهبود سلامت عضلانی، کاهش درد مفاصل، استحکام استخوان ها  کمک بسزایی می کند. گوشت گوسفند حاوی مقادیر زیادی ویتامین گروه B می باشد، بنابراین افرادی که دچار کمبود ویتامین B هستند می توانند با خوردن گوشت گوسفند این کمبود را رفع کنند.
5- دیگر ویتامین ها
کمبود برخی از ویتامین های دیگر نیز با درد مفاصل ارتباط دارد. ویتامین های B1، E، B6، B12 و.... جزو ویتامین هایی هستند که بر اثر کمبود مقدار آن ها در بدن فرد با درد مفاصل مواجه خواهد شد. البته توجه داشته باشد که درد مفاصل ممکن است بر اثر مشکلاتی دیگر نیز بوجود آید، بنابراین بهتر است در صورتی که با وجود تامین تمامی ویتامین های مورد نیاز باز هم با درد مفاصل روبه رو شدید با پزشک مشورت کنید.

lopas یکشنبه 20 مهر 1399 زمان : 17:53 نظرات (0)
بازدید : 24

کمبود چه ریز مغذی‌ها و ویتامین‌هایی باعث ریزش مو می شود؟

ریزش مو به معنای از دست دادن مو در تمام و یا بخشی از سر است که حتی ممکن است به طاسی منجر شود. برای ریزش مو دلایل مختلفی ذکر شده که شاخص ترین آنها سن و سال، ژنتیک، هورمون ها، بیماری های مختلف از قبیل کم کاری تیروئید، اختلالات هورمونی و فقر غذایی می باشد.  راه حل این مشکل دریافت مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز رشد و تقویت مو است. در این مقاله به 5 ویتامین و 3 ماده مغذی مهم برای رشد و تقویت مو اشاره خواهیم کرد، با بارنج همراه شوید.
توصیه می شود تمامی ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را از طریق مصرف مواد غذایی تأمین کنید در این صورت نیازی به مصرف مکمل نیست.

ویتامین A

ویتامین A مانند سایر آنتی اکسیدان‌ها برای رشد تمامی سلول ها ضروری است. سریع ترین رشد  در میان اندام های بدن متعلق به موهاست  و مو نیز برای رشد بهتر نیاز به ویتامین A دارد. این ویتامین به غده های پوست کمک می کند تا ماده ای چرب به نام سبوم تولید کنند. سبوم پوست سر را مرطوب کرده  و به سلامت موها کمک می کند.
ویتامین به دو شکل ویتامین A فعال و بتاکاروتن موجود است. غذاهای حیوانی مانند گوشت قرمز از منابع سرشار ویتامین A فعال هستند که رتینول نامیده می شوند. گوشت بوقلمون از نظر میزان ویتامین آ نسبت به سایر گوشت ها برتری دارد.

ویتامین B

کمبود ویتامین ب7 یا بیوتین یکی از دلایل اصلی ریزش مو در افراد است. تحقیقات علمی ثابت کرده اند وجود بیوتین در بدن بسیار ضروری می باشد و نقش مهمی در حفظ سلامتی بدن به عهده دارد به گونه ای که کمبود آن  سبب بروز مشکلات بسیاری از جمله: ریزش مو، بیماری های پوستی مانند اگزما و اختلالات گوارشی می شود. وجود بیوتین در بدن با حفظ رطوبت مو ماتع از آسیب و ریزش موها می شود.
گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، جگر، گوشت ماهی، آجیل از منابع خوب تامین بیوتین و سایر گروه ویتامین های ب، به ویژه ویتامین B12 هستند.
سایر ویتامین های گروه B به ساخت گلبول های قرمز کمک می کند. گلبول های قرمز اکسیژن و مواد غذایی را به فولیکول های مو و پوست سر می رسانند. این فرایند برای رشد مو ضروری است.

ویتامین C

یکی از دلایل ریزش مو به از بین رفتن کلاژن مو در گذر زمان مربوط می شود. ترمیم و تقویت کلاژن آسیب دیده نیازمند هزینه های بالا نیست و با مصرف برخی میوه ها از قبیل کیوی، لیمو، پرتقال، توت فرنگی و ... انجام می شود. همچنین ویتامین C  به جذب بیشتر آهن که از مواد معدنی ضروری برای تقویت و رشد موهاست، کمک می کند.

ویتامین D

طی تحقیقات انجام شده، ارتباط کمبود ویتامین D با ریزش مو به اثبات رسیده است. این ویتامین به تشکیل فولیکول های جدید کمک می کند. ویتامین دی مورد نیاز بدن در ارتباط مستقیم با آفتاب، دریافت می شود. همچنین منابع غذایی خوب ویتامین D ماهی های چرب، روغن جگر ماهی، برخی از قارچ ها و غذا های غنی شده هستند.

ویتامین E

در مطالعه ای روی افرادی که  به ریزش مو دچار بودند، نشان می دهد که مصرف مکمل ویتامین E به مدت 8 ماه روی 34.5 درصد افراد تاثیر مثبت داشت. ویتامین E یکی از سیزده ویتامین ضروری برای سلامتی بدن بوده که از نوع محلول در چربی می باشد. به همین دلیل زیاده روی در استفاده، باعث انباشتگی بیش از حد آن در بدن و ایجاد مشکلات متعدد می شود. دریافت این ویتامین از مواد غذایی بهترین روش تامین آن در بدن است. 
برخورداری بدن از میزان کافی ویتامین E، در گرو داشتن یک رژیم غذایی متعادل و سالم است؛ به نحوی که تمامی گروه های غذایی از قبیل غلات، سبزیجات، میوه جات و گوشت به میزان کافی در آن گنجانده شود. البته عوارض کمبود ویتامین E کمتر تحت تاثیر فقر غذایی و بیشتر به دلیل ابتلا به بیماری های التهابی روده (کرون و ...) شکل می گرد. انواع گوشت (شترمرغ، ماهی، غاز و .. ،گردو، چغندر، اسفناج، آووکادو، کیوی، کلم، گوجه  از منابع تامینی این ویتامین هستند.

روی و آهن

روی از عناصر ارزشمندی است که با تقویت و تنظیم سیستم ایمنی بدن از ریزش موها جلوگیری کرده و موجب افزایش سرعت رشد و سلامت آن می شود. از دلایل دیگر ریزش مو به ویژه در خانم های جوان کمبود آهن است. گوشت گوساله از منابع غنی روی و آهن است و مصرف آن مانع از ایجاد مشکلات کمبود این مواد مغذی می شود و در نتیجه ما را در داشتن موهای زیبا و سالم همراهی می کند. روی و آهن موجود در گوشت گوسفندی به میزان قابل توجهی بالا است.

 پروتئین

تقریبا تمام ساختار مو از پروتیین تشکیل شده است و کاهش پروتیین باعث کاهش رشد مو و حتی ریزش مو می شود به همین دلیل مصرف پروتیین کافی برای رشد مو بسیار ضروری است. رژیم غذایی سرشار از پروتئین علاوه بر سلامت موها مانع از افزایش وزن شده و موجب می شود وزن در حالتی متعادل و متناسب بماند. گوشت قرمز، سینه مرغ و گوشت بوقلمون و تخم مرغ از منابع غذایی حاوی پروتئین هستند.

lopas یکشنبه 20 مهر 1399 زمان : 17:51 نظرات (0)
بازدید : 16

ترکیب مهم موجود در گوشت قرمز را تا چه اندازه می شناسید؟

گوشت قرمز به گوشت گوسفند، گاو، گوساله و شتر گفته می شود که سرشار از پروتئین است و علاوه بر داشتن طعم لذیذ دارای املاح معدنی مانند آهن، رویا و منیزیم و فسفر و ویتامین های گروه B است، که برای سلامتی بدن بسیار ضروری هستند. علاوه بر مواد معدنی که گفتیم گوشت قرمز از مقداری زیادی آب، چربی، پروتئین، مواد قندی مثل گلیکوژن و گلوکز و ویتامین ها تشکیل شده است که در ادامه به فواید آن ها اشاره می کنیم. 

مزیت های مصرف گوشت برای بدن

بنابر آن چه گفته شد مصرف گوشت قرمز برای سلامتی بسیار لازم و ضروری است برای این که بیشتر با مزیت های آن آشنا شوید ما در این بخش توضیحاتی در این باره به شما ارائه می دهیم.
1.    مصرف گوشت قرمز سلامتی دستگاه قلبی و عروقی را حفظ می کند و بدن را در برابر هر اختلالی که در بدن ایجاد می شود که ممکن است به قلب صدمه برساند مقاوم می کند و همچنین بر اساس پژوهش های انجام شده گوشت می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد. علاوه بر این گوشت قرمز می تواند انعطاف پذیری و قابلیت ارتجاعی سرخرگ ها را بهبود ببخشد.
2.    هر فردی که با مشکل بی خوابی دست و پنجه نرم می کند گوشت قرمز می تواند علاج مناسبی برای این مشکلش باشد. در واقع دلیل اصلی بی خوابی فرد عدم تعادل در فشار خون آدم ها است و از آن جایی  که گوشت سرشار از آهن است و می تواند فشار بدن را تنظیم کند و به همین دلیل فرد می‌تواند خواب راحتی داشته باشد.
3.    گوشت از آن جایی که حاوی انواع مختلف ویتامین های مربوط به خانواده ی B است بسیار برای کارکرد دستگاه عصبی مغز و بهبود تمرکز و یادآوری مفید است. 
4.    جالب است بدانید که گوشت حاوی چربی اشباع شده بسیار اندکی است  به خاطر همین است که انسان می تواند با مصرف گوشت قرمز میزان کلسترول بد را در بدن خود کاهش دهد و میزان کلسترول خوب را در بدن خود افزایش دهد و خوردن آن برای سلامتی مضر نیست.
5.    سلنیوم موجود در گوشت قرمز برای کنترل  و حفظ کارکرد تولید مثل در انسان بسیار عالی است. در واقع سلنیوم گوشت برخی اختلالات مربوط به دستگاه تولید مثل را کنترل می کند.
6.    مصرف گوشت قرمز به ویژه گوشت گوسفندی به دلیل این که حاوی امگا 3 است به سلامت چشم انسان کمک می کند چرا که بنابر تحقیقات انجام شده امگا 3 یکی از اجزای اصلی شبکیه است.

ویژگی های گوشت قرمز سالم

رنگ طبیعی گوشت باید قرمز روشن باشد و به هیچ وحه نباید تیره باشد و هر گونه تغییر رنگ قرمز به سبز قهوه ای یا خاکستری نشانه ی فاسد بودن است. سطح خارجی گوشت هم نباید مرطوب یا خیس باشد و در صورت بودن یک لایه لزج روی گوشت آن فاسد شده است. گوشت قرمز سالم باید سفت و قوام یافته باشد و نباید خشکیده و یا چروکیده باشد و همچنین گوشت خوراکی همراه گوشت باید سفت و سفید رنگ باشد. گوشت قرمز باید عاری از هر گونه خون مردگی، امعاء، احشاء، زوائد، ضمائم و چربی های ذخیره حفرات سینه  و شکم باشد و هیچ گونه بوی غیر طبیعی نباید از گوشت به مشام برسد و هر گونه بوی تعفن در محل اتصال گوشت به استخوان نشانه فساد است.
در آخر هم از خرید هر گونه گوشت بدون مهر و برچسب دامپزشکی خودداری کنید.

چند نکته در مورد پخت گوشت

نکته حائز اهمیتی که اغلب نادیده نادیده گرفته می شود  این است که روش پخت گوشت در حفظ ارزش غذایی آن بسیار  اهمیت دارد به عنوان مثال متخصصان تغذیه می گویند برای کاهش چربی‌های موجود در گوشت قرمز باید بهتر است که به صورت کباب یا آبپز استفاده شود و از سرخ کردن آن خوداری به عمل بیاید. برای طعم دادن به گوشت قرمز می توان از جوز هندی استفاده کرد و در صورت کباب کردن گوشت قرمز از آن جایی که اسیدی شدن گوشت در مراحل اولیه باعث سفت شدن آن می شود بهتر است از گوشت ران استفاده شود و اگر گوشتی که قصد کباب کردن آن را دارید منجمد است بهتر است دو سه ساعت قبل از مصرف حتما از یخچال بیرون گذاشته شود. نباید بین کباب کردن و خوردن فاصله ی زیادی بیفتد زیرا احتمال آلودگی افزایش پیدا می کند. 

lopas یکشنبه 13 مهر 1399 زمان : 17:08 نظرات (0)
بازدید : 32

مصارف روغن دنبه برای زیبایی پوست و مو

روغن دنبه روغنی حیوانی است که دارای خواص درمانی بیشماری می باشد، این روغن از پی و یا چربی گوسفند بدست می آید. روغن دنبه علاوه بر این که به تناسب اندام شما کمک بسزایی می کند، برای سلامتی پوست و مو نیز موثر واقع می شود. همانطور که پیش تر ذکر کردیم روغن دنبه خواص بسیار زیادی دارد که عبارتند از: به سلامت پوست و مو کمک بسزایی می کند، تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به استخوان سازی و استحکام استخوان ها، ضد سرطان و کاهش کلسترول بد بدن. این روغن طبعی سرد دارد، روغنی مناسب برای سرخ کردن می باشد، خوش عطر و طعم است و قیمتی مناسب دارد. در گذشته قیمت دنبه نسبت به گوشت بسیار بالاتر بوده است. مصرف این روغن حیوانی برای افرادی که تحرک بسیار دارند و یا فعالیت های سنگین انجام می دهند موثر واقع می شود زیرا بدن این افراد می تواند اثرات ناشی از روغن دنبه را به خوبی جذب و رفع کند.

خواص روغن دنبه برای مو

روغن دنبه خاصیت ضد قارچی، ضد ویروسی و ضد باکتریایی دارد. میزان آنتی اکسیدان موجود در این روغن بالا است و به افرادی که می خواهند لاغر شوند کمک بسیار زیادی می کند. 
از خواص روغن دنبه برای مو می توان به این نکات اشاره کرد که با کمک روغن دنبه می توان موهای صاف و درخشان تری داشت. خوردن روغن دنبه به همراه برنج و.... در طول زمان باعث می شود تا موهای فرد بلند تر و ضخیم تر شود. در طولانی مدت می توان به کمک روغن دنبه از خشک شدن، گره خوردگی و زبر شدن مو خلاص شد. به شیوه های مختلفی می توان روغن دنبه را استفاده کرد، یکی از این راه ها این است که مقداری روغن دنبه را بر روی پوست سر خود بگذارید و بعد از حدود یک ساعت سر خود را با شامپو بشویید و شاهد صافی موهای خود شوید، بنابراین روغن دنبه باعث رشد بهتر موها، از بین رفتن موخوره مو، رفع مشکل خشکی مو، رفع گره خوردگی مو، از بین رفتن زبری مو و درخشان شدن مو می شود.

خواص روغن دنبه برای پوست

روغن دنبه از جمله روغن های حیوانی است که بر روی پوست معجزه می کند. از این روغن اصولا به عنوان مرطوب کننده و آبرسان قوی استفاده می کنند که باعث نرم و زیبا شدن پوست می شود. خوردن این روغن به همراه غذا و یا طبخ غذا با استفاده از این روغن بر روی شفافیت پوست تاثیر می گذارد. در واقع روغن های حیوانی علی الخصوص روغن دنبه یک آبرسان قوی است که قیمتی اقتصادی و به صرفه دارد، منظور از به صرفه بودن این است که شما با استفاده از این روغن می توانید از شر کرم های آبرسان که بسیار گران می باشند و یا عمل های جراحی که هزینه های گزاف به دنبال دارند راحت شوید و با این روغن سلامت پوست خود را تضمین کنید.

برخی از افراد از خشکی زیاد پوست و التهاب آن رنج می برند، ما به این افراد روغن دنبه را پیشنها می کنیم که بر روی محل آفتاب سوختگی بگذارند تا تاثیرش را ببینند. یکی از ترکیبات و ماسک هایی که می توان با روغن دنبه برای پوست تهیه کرد عبارت است از: دو قاشق غذاخوری روغن دنبه + دو قاشق غذاخوری آرد نخودچی + آب. این مواد را با یکدیگر ترکیب کنید تا به غلظتی مناسب برسند، سپس حدود 20 دقیقه این ماسک را بر روی پوست خود قرار دهید و بعد از 20 دقیقه صورت خود را با آب سرد بشورید. از این ماسک می توانید سه با در هفته استفاده کنید تا معجزه آن را ببینید.

lopas یکشنبه 13 مهر 1399 زمان : 17:04 نظرات (0)

تعداد صفحات : 51

اطلاعات کاربری
آرشیو
  • 1399
  • 1398
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 510
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 119
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 127
  • باردید دیروز : 76
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 233
  • بازدید ماه : 535
  • بازدید سال : 6,623
  • بازدید کلی : 25,000

  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد