loading...

برگرباز ، با ما بهترین باشید.

بازدید : 22

بسیاری از لک های تیره روی پوست به راحتی با ماسک های خانگی قابل رفع هستند، در ادامه به چند روش خانگی و بدون عوارض برای رفع لک صورت اشاره می کنیم. 
1.سیب زمینی 
همانطور که می دانید سیب زمینی به طور طبیعی دارای آنزیم هایی است که می تواند لکه ها، زخم ها و مشکلات پوستی را برطرف کند و همچنین نشاسته موجود در آن با کاهش رنگدانه ها باعث روشن شدن پوست می شود.  از سیب زمینی به سه روش می توانید استفاده کنید:  
1.در این روش سیب زمینی را برش زده و برش هارا مستقیما روی پوست قرار دهید. پس از چند دقیقه، صورت خود را با آب ولرم بشویید و از سلامت و شادابی پوست خود لذت ببرید.  
2.آب سیب زمینی را با مقداری ابلیمو و پودر زردچوبه مخلوط کنید. این ماسک خانگی را به طور مستقیم روی لکه ها قرار دهید و منتظر بمانید خشک شود، سپس بشویید.  
3.سیب زمینی را پوست کرده و رنده کنید، سپس یک قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کنید و روی پوست خود قرار دهید. پس از پانزده دقیقه با آب ولرم بشویید. 

2.آبلیمو 
ابلیمو یکی از ساده ترین و در دسترس ترین روش ها برای خلاص شدن از لک های صورت در خانه است. ابلیمو به دلیل داشتن ویتامین C به از بین بردن این لکه ها کمک می کند و برای پوست نیز مفید است؛ اما توجه داشته باشید پس از استفاده از آن از قرار گرفتن جلوی نور خورشید اجتناب کنید چون پوست شما در این زمان دارای حساسیت بیشتری نسبت به قلب است.  
روش استفاده: مقداری ابلیموی تازه را با کمک پنبه روی لکه های پوست خود بمالید و بگذارید خشک شود. سپس با آب خنک بشویید. اینکار را تا دوهفته ادامه دهید تا به نتیجه دلخواهتان دست یابید.  
اگر پوستتان حساس است می توانید از محلول آبلیمو و گلاب استفاده کنید.
3.جعفری
اشتباه نکنید، جعفری فقط یک چاشنی نیست! ویتامین های A و C موجود در جعفری به تولید کلاژن در پوست کمک کرده و با مبارزه با رادیکال های آزاد، پوستی روشن و درخشان و عاری از لک به شما هدیه می کند!
شما می توانید از ترکیب جعفری، آبلیمو و عسل استفاده کنید. ابتدا قسمت بالای جعفری را خرد کرده و آن را در مخلوط کن بریزید. سپس یک قاشف چای خوری آبلیمو و دو قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید و خمیر به دست آمده را روی پوستتان بگذارید. پس از بیست دقیقه با آب بشویید و اینکاررا هرروز تکرار کنید.
4.ماست
ماست به دلیل دارا بودن اسید لاکتیک، می توانید به لایه برداری پوست کمک کند. دو قاشق غذاخورب ماست ساده، یک قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر پخته شده و یک قاشق آبلیمو را باهم مخلوط کنید. برای بیست دقیقه روی پوست خود قرار دهید و سپس بشویید.
شما می توانید حداکثر سه بار در هفته از این ماسک خانگی استفاده کنید.

5.شیر 
ویتامین های موجود در شیر نه تنها برای داخل بدن، بلکه برای سلامت پوست شما نیز بسیار مناسب هستند! برای استفاده از خواص فوق العاده آن از روش زیر استفاده کنید:
مخلوطی از چهار قاشق غذاخوری شیر+ دو قاشق عسل آماده کنید و با استفاده از پنبه روی پوست خود ماساژ دهید. پس از ده الی بیست دقیقه پوست خود را بشویید. 
شما می توانید این کار را هرروز انجام دهید و از سلامت و شادابی پوست خود لذت ببرید!

lopas چهارشنبه 07 آبان 1399 زمان : 8:09 نظرات (0)
بازدید : 23

امروزه مجموعه ای گسترده از بررسی ها نشان می دهد که شواهد بسیار کمی درباره مزایای عدم مصرف گوشت قرمز برای سلامتی وجود دارد و در واقع در حال حاضر موضوعی بسیار بحث برانگیز است!
دستور العمل های موجود تقریبا به همه توصیه می کنند که از رژیم های غذایی گوشت قرمز استفاده کنند. پس از انجام چند بررسی  در "رابطه با بین مصرف گوشت و سلامتی، منتشر شده ، هیئت متخصصان توصیه می کنند که اکثر مردم می توانند به مصرف گوشت قرمز در سطح فعلی ادامه دهند.
در حالی که توصیه های جدید بحث برانگیز است ، اما آنها بر اساس جامع ترین بررسی های موجود در مورد شواهد موجود نظر داده اند. شواهد بسیاری نشان می دهد که رژیم های غذایی محدود در گوشت قرمز ممکن است تأثیر بسیار کم و یا هیچ تاثیری بر نتایج عمده قلبی و متابولیک و مرگ و میر در سرطان و بروز آن نداشته باشد. 
 12 نمونه آزمایشی که در این بررسی قرار داشتند ، نیاز به مقایسه گروههایی داشتند که با شیب حداقل یک وعده گوشت قرمز در هفته برای شش ماه یا بیشتر متفاوت بودند. اختلاف فاحشی بین این دو گروه  (که می تواند به اندازه یک وعده گوشت در هفته باشد)  ممکن است بسیار کم باشد و مدت زمان آزمایش به قدری کوتاه است که احتمال تشخیص اثرات سوء گوشت قرمز کم یا ناچیز باشد.

اثرات سلامتی گوشت

انسان ها در طول تکامل خود همیشه گوشت می خورند و سیستم های گوارشی خوبی برای هضم آن دارشته اند، جمعیت های سنتی مانند ماسایا گوشت قرمز بسیار بیشتری از متوسط  خورده اند اما از نظر سلامتی همیشه در شرایط عالی باقی مانده اند.
گوشت فرآوری شده: این محصولات معمولاً از دام هایی مانند گاو هستند که معمولاً پرورش می یابند، سپس با روشهای مختلف پردازش را طی می کنند. نمونه های آن شامل سوسیس و بیکن است.
گوشت قرمز: گوشت قرمز متعارف فرآوری نشده است، گوشت هایی که خام قرمز هستند ، به عنوان گوشت قرمز تعریف می شوند. مانند گوشت گوسفند ، گوشت گوساله 
گوشت سفید: گوشت هایی که هنگام پختن سفید هستند، به عنوان گوشت سفید تعریف می شوند. این شامل گوشت از مرغ مانند مرغ و بوقلمون است.
گوشت ارگانیک: این گوشت از حیواناتی تهیه می شود که به طور طبیعی  و بدون دارو و هورمون از نظر ارگانیک تغذیه و پرورش یافته اند و هیچ ماده شیمیایی مصنوعی به اضافه نمی شود.
اما آنچه مهم است این است که بین انواع مختلف گوشت تمایز قائل شویم. به عنوان مثال ، گوشت طبیعی و ارگانیک از نظر غذایی متفاوت از گوشت فرآوری شده در کارخانه است.

گوشت قرمز بسیار مغذی است ، به خصوص اگر از حیواناتی تهیه شود که به طور طبیعی تغذیه و پرورش یافته اند. این گوشت منبع عالی پروتئین ، آهن ، B12 ، روی ، کراتین و سایر مواد مغذی دیگر است. مطالعات مشاهده ای حاکی از این است ارتباط میان بیماری های دیابت، فشار خون،  مربوط به گوشت قرمز معمولی نمی شود و مربوط به گوشت های فرآوری شده است.
برخی از  مطالعات نشان می دهد که گوشت خواران به ویژه گوشت قرمز در معرض خطر بیشتری از سرطان هستند، اما بررسی های بیشتر  و گسترده تر با نگاهی به شواهد به طور کلی نشان می دهد که این اثر بسیار ضعیف و متناقض است  و چندین آزمایش  کنترل شده تصادفی نشان می دهد که مصرف گوشت قرمز فرآوری نشده اثرات منفی بر سلامتی ندارد که هیچ ، حتی مزایای فراوانی  نیز به همراه دارد.

گوشت قرمز تنها در صورت پخته شدن در دمای بالا می تواند ترکیبات مضری چون آمینهای هتروسیکلیک، هیدروکربنهای آروماتیک چند حلقه ای و محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته را تولید کند. ناگفته نماند این مواد می توانند باعث ایجاد سرطان در حیوانات شوند و اگر گوشت واقعاً خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد، که هنوز به اثبات  نرسیده است ، این ترکیبات دلیل آن هستند. 
این ترکیبات مضر فقط درباره گوشت صدق نمی کند، غذاهای دیگر نیز هنگام گرم شدن بیش از حد می توانند ترکیبات مضر ایجاد کنند. برای پیشگیری از این مشکل به جای کباب کردن و سرخ کردن از روشهای پخت و پز نرم تر مانند بخارپز استفاده کنید. پخت و پز را در حرارت زیاد به حداقل برسانید و هرگز گوشت خود را در معرض شعله قرار ندهید.

lopas چهارشنبه 07 آبان 1399 زمان : 8:06 نظرات (0)
بازدید : 23

امروزه مصرف خوردن گوشت قرمز به لطف داستانهای ترسناک و اطلاعات نادرست و ناکافی درباره گوشت قرمز به سرعت در حال کاهش یافتن است. به دلیل اطلاعات غلط و غیرعلمی بیشتر افراد وقتی نیازهای غذایی روزمره خود را دریافت می کنند، مصرف سبزیجات و میوه را کافی می دانند و این در حالی است که فکر می کنند پروتئین گیاهی بهتر و البته  ایمن تر از پروتئین حیوانی است. اما قطع به یقین هیچ یک از این اطلاعات درباره مصرف گوشت صحیح نیست و ما برای اثبات حرف خود لیستی از فواید سلامتی خوردن گوشت آورده ایم که ثابت می کند گوشت نه تنها در انجام عملکردهای مهم متابولیک نقش دارد بلکه به بدن انرژی مضاعف نیز می بخشد.

دلیل اول

از آنجا که گوشت حاوی مقدار زیادی پروتئین است، این می تواند برای بدن مفید باشد زیرا نیاز به پروتئین برای بدن مهم است. از آنجا که گفته می شود پروتئین باعث بهبود کلی سلامت و رفاه بدن فرد می شود، مزایای دیگری نیز دارد مانند ترمیم و ساخت بافت های بدن و همچنین تولید آنتی بادی هایی که بدن را از عفونت ها محافظت می کند، بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. مهمتر از همه، از آنجا که گوشت حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری بدن است، به طور قطع به عنوان یکی از بهترین منابع پروتئین یاد می شود

دلیل دوم

 از مهمترین مواد مغذی موجود در گوشت بارنج، آهن ، روی و سلنیوم است. آهن به تشکیل هموگلوبین کمک می کند که اکسیژن را به قسمت های مختلف بدن شما منتقل کند، روی به تشکیل بافت و سوخت و ساز بدن کمک می کند و همچنین سلنیوم باعث تجزیه چربی ها و مواد شیمیایی موجود در بدن می شود.

دلیل سوم

ویتامین ها  آ، ب و دی که بخش بزرگی از ویتامین های رژیم غذایی فرد هستند به وفور در گوشت نیز یافت می شوند. این ویتامین ها نه تنها باعث ایجاد بینایی خوب و عملکرد بهتر چشم، دندان ها و استخوان های قوی و مستحکم می شوند بلکه از سیستم عصبی مرکزی نیز پشتیبانی می کنند و از این رو سلامت روان را نیز تقویت می کنند. یکی دیگر از مزایای بزرگ خوردن گوشت به دلیل دارا بود ریبوفلاوین فراوان حفظ سلامت پوست، مو و ناخن  است که به زیبایی و سلامت فرد می انجامد

lopas پنجشنبه 01 آبان 1399 زمان : 8:15 نظرات (0)
بازدید : 25

 از گوشت فرآوری شده معمولاً به عنوان غذای ناسالم یاد می شود و در مطالعات متعددی ارتباط آن با بیماری هایی مانند سرطان و بیماری های قلبی ثابت شده است. شکی نیست که گوشت فرآوری شده حاوی مواد شیمیایی مضر بسیاری است که در گوشت تازه وجود ندارد.
 در این مقاله نگاهی مفصل به تأثیرات منفی گوشت فرآوری شده برای سلامتی صورت گرفته است.
گوشت فرآوری شده چیست؟ گوشت فرآوری شده گوشتی است که با پختن، نمک زدن ، دودی کردن، خشک کردن یا به شکل کنسروی حفظ می شود. محصولات غذایی طبقه بندی شده به عنوان گوشت فرآوری شده عبارتند از: سوسیس، هات داگ،ژامبون، بیکن، گوشت دودی، گوشت خشک، کنسرو گوشت و گوشت هایی که یخ زده یا تحت پردازش مکانیکی مانند برش قرار گرفته اند..

مصرف گوشت فرآوری شده با یک زندگی ناسالم همراه است!

گوشت فرآوری شده به طور مداوم با اثرات مضر بر سلامتی در ارتباط  است. این واقعیتی است که مردم آگاه به سلامتی و کسانی که به تندرستی و تغذیه خود اهمیت می دهند، برای چندین دهه از آن آگاه بوده اند. به همین دلیل، خوردن مقادیر زیاد گوشت فرآوری شده در بین افرادی که عادات سبک زندگی ناسالمی دارند بیشتر است. به عنوان مثال: سیگار کشیدن در بین اشخاصی که گوشت فراوری شده زیادی می خورند، بیشتر است. در حالی که این افراد میوه و سبزیجات بسیار کم مصرف می کنند.

ارتباط گوشت فرآوری شده با بیماری های  مزمن

مصرف گوشت فرآوری شده با افزایش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن همراه است، مانند:
•    فشار خون بالا
•    بیماری قلبی
•    بیماری انسدادی مزمن ریوی
•    سرطان روده و معده

مطالعات مشاهده ای نشان می دهند افرادی که گوشت فرآوری شده می خورند به احتمال زیاد به این بیماری ها مبتلا می شوند، اما نمی توانند ثابت کنند که قطعا گوشت فرآوری شده باعث این بیماری هاست اما شواهد بسیار قانع کننده است.
همچنین، همه اینها با مطالعات درباره حیوانات نیز صدق می کند. به عنوان مثال، مطالعات در موش صحرایی نشان می دهد که خوردن گوشت فرآوری شده خطر ابتلا به سرطان روده را افزایش می دهد.
اما آنچه مسلم است این است که گوشت فرآوری شده حاوی ترکیبات شیمیایی مضر است که ممکن است خطر ابتلا به بیماری مزمن را افزایش دهد.
بیشترین ترکیبات مضر موجود در گوشت فرآوری شده

ترکیبات نیتریت (N-Nitroso و Nitrosamine )

این ترکیبات از جمله مواد سازنده سرطان هستند که به نظر می رسد مسئول برخی از عوارض جانبی مصرف گوشت فرآوری شده هستند.
آنها از نیتریت (سدیم نیتریت) تشکیل شده اند که به محصولات گوشت فرآوری شده اضافه می شوند.
دلایل استفاده از نیترات سدیم به عنوان ماده افزودنی
•    برای حفظ رنگ قرمز / صورتی رنگ گوشت
•    برای بهبود عطر و طعم با سرکوب اکسیداسیون چربی (پاکسازی)
•    برای جلوگیری از رشد باکتری ها، بهبود طعم و کاهش خطر مسمومیت غذایی
نیتریت موجود در گوشت فرآوری شده می تواند به ترکیبات مضری مانند نیتروسامین ها تبدیل شود، گوشت فرآوری شده منبع اصلی ترکیبات مضر نیتروسامین ها است و عمدتاً هنگامی تشکیل می شوند که فرآورده های گوشتی فرآوری شده در معرض گرمای زیاد (بالاتر از 266 درجه فارنهایت یا 130 درجه سانتیگراد) قرار بگیرند.
مطالعات انجام شده بر روی حیوانات و همچنین انسان ها بیانگر این است  که نیتروسامین ها می توانند نقش مهمی در شکل گیری سرطان معده و  روده داشته باشند.

هیدروکربن های آروماتیک چند حلقه ای PAHs

دودی کردن گوشت بارنج یکی از قدیمی ترین روش های حفظ و نگهداری بلند مدت گوشت است که اغلب در ترکیب با نمک زدن یا خشک کردن استفاده می شود. این عمل منجر به تشکیل انواع مواد بالقوه مضر می شود هیدروکربن های آروماتیک چند حلقه ای از مواد مضری هستند که هنگام سوختگی مواد آلی تشکیل می شوند.

این مواد همراه دود به هوا منتقل می شوند و روی سطح گوشت های فرآوری شده دودی و گوشتی که کباب شده، جمع می شوند و طی مطالعات انجام شده روی حیوانات برخی از این ترکیبان سرطان زا هستند.

آمینهای هتروسیکلیک HCAs

ترکیبات برخی از فرآورده های گوشتی فرآوری شده اغلب حاوی آمین های هتروسیکلیک هستند که منجر به سرطان می شوند.

سدیم کلرید

گوشت های فرآوری شده معمولاً از نظر کلرید سدیم بسیار زیاد هستند، که  به عنوان نمک سفره نیز شناخته می شود. نمک هزاران سال است که به عنوان طعم دهنده به غذاها اضافه می شود که مصرف بیش از اندازه آن به فشار خون بالا و بیماری های قلبی منجر می شود.
تاثیرات منفی نمک به ویژه برای کسانی که شرایطی به نام پر فشاری خون دارند، بیشتر است. علاوه بر این نمک خطر ابتلا به سرطان معده را افزایش می دهد.

رژیم غذایی پر نمک باعث افزایش رشد هلیکوباکتر پیلوری، باکتری شده و باعث ایجاد زخم معده می شود، که از عوامل مهم خطر برای سرطان معده است.
افزودن مقداری نمک به غذاهای کامل برای بهبود عطر و طعم خوب است ، اما خوردن مقادیر زیادی از غذاهای فرآوری شده ممکن است سر انجام خوبی نداشته باشد

lopas پنجشنبه 01 آبان 1399 زمان : 8:09 نظرات (0)
بازدید : 79

به گوشت گوسفندهای جوان  در سال اول آنها به عنوان بره یاد می شود، در حالی که گوشت گوسفند اصطلاحی است که برای گوشت گوسفندان بالغ استفاده می شود. گوشت گوسفند با داشتن مقدار زیادی  پروتئین با کیفیت بالا و ویتامین ها و مواد معدنی فراوان، می تواند یک بخش عالی از یک رژیم غذایی سالم باشد.

ارزش غذایی گوشت گوسفندی

گوشت گوسفندی عمدتاً از پروتئین تشکیل شده اما حاوی مقادیر متفاوتی از چربی است. یک وعده (100 گرم) از گوسفند پخته شده مواد مغذی زیر را فراهم می کند:
کالری: 258
آب: 57٪
پروتئین: 25.6 گرم
کربوهیدرات: 0 گرم
شکر: 0 گرم
فیبر: 0 گرم
چربی: 16.5 گرم
گوشت گوسفند مانند سایر گوشت ها در درجه اول از پروتئین تشکیل شده است. میزان پروتئین گوسفند پخته معمولاً 25 تا 26٪ است. گوشت گوسفند یک منبع پروتئینی با کیفیت بالا است و هر 9 اسید آمینه ضروری بدن را برای رشد و نگهداری نیاز دارد را داراست.. بنابراین ، خوردن گوشت گوسفند برای بدنسازان ، ورزشکاران در حال بهبود و افراد بعد از عمل جراحی بسیار مفید باشد. خوردن گوشت هر زمان که نیاز به ایجاد یا ترمیم بافت عضلانی باشد، تغذیه بهینه و درستی محسوب می شود.
چربی گوشت گوسفند بسته به رژیم غذایی، سن ، جنسیت و خوراک حیوانات حاوی مقادیر مختلف چربی است. میزان چربی معمولاً در حدود 17 تا 21٪ است این ماده عمدتاً از چربیهای اشباع و اشباع نشده  با میزان تقریباً مساوی  تشکیل شده است ، اما دارای مقادیر کمی چربی اشباع نشده نیز می باشد.  چربی های اشباع بنا به گفته های پزهشگران  یک عامل خطر برای بیماری های قلبی محسوب می شوند، اما بسیاری از مطالعات اخیر دلیل درست و منطقی در رابطه با این موضوع نیافته اند.
گوشت گوسفند همچنین حاوی چربی های ترانس است که بر خلاف چربی های ترانس موجود در محصولات غذایی فرآوری شده، اعتقاد بر این است که چربی های نشخوارکننده برای سلامتی مفید هستند. رایج ترین چربی ترانس نشخوارکننده ، اسید لینولئیک کونژوگه است.

ویتامین ها و مواد معدنی

 گوشت گوسفندی منبع غنی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است، از جمله:
ویتامین ب12: این ویتامین برای تشکیل خون و عملکرد مغز مهم است. غذاهای حاوی پروتئین حیوانی  سرشار از این ویتامین هستند، در حالی که رژیم های گیاه خواری فاقد آن هستند و کمبود آن باعث کم خونی و آسیب عصبی می شود.
سلنیوم: گوشت اغلب منبع غنی سلنیوم است ، اگرچه این به خوراک دام نیر وابسته است.
 روی. روی معمولاً  از گوشت به نسبت بهتر از منابع گیاهی جذب می شود. این ماده معدنی مهم برای رشد و شکل گیری هورمون ها مانند انسولین و تستوسترون ضروری است.
ویتامین ب3 یا نیاسین عملکردهای مهمی در بدن دارد و مصرف ناکافی آن با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی در ارتباط است.
فسفر:  فسفر موجود در گوشت گوسفندی برای رشد و نگهداری بدن ضروری است.
آهن. گوشت گوسفندی سرشار از آهن است، بیشتر به صورت آهن هم، که بسیار قابل دسترس زیستی است و با کارآیی بیشتری نسبت به آهن غیرهمی که در گیاهان موجود است جذب بدن می شود.

سایر ترکیبات

گذشته از ویتامین ها و مواد معدنی، این گوشت شامل تعدادی از مواد مغذی فعال زیستی و آنتی اکسیدان ها است که تثیرات مثبت فراوانی بر سلامتی دارند.
کراتین: کراتین به عنوان یک منبع انرژی برای عضلات نیاز است. مکمل ها در بین بدنسازان محبوب هستند و ممکن است برای رشد و نگهداری ماهیچه ها مفید باشند، اما منبع طبیعی و سالم آن گوشت گوسفندی است.
تائورین: این یک اسید آمینه، آنتی اکسیدانی است که در ماهی و گوشت وجود دارد اما بدن نیز قادر به ساخت آن است.. تائورین رژیمی برای قلب و عضلات بسیار مفید است.
گلوتاتیون: این آنتی اکسیدان به مقدار زیادی در گوشت وجود دارد.
اسید لینولئیک کونژوگه: این خانواده از چربی هنگام مصرف در مقادیر طبیعی از مواد غذایی ، مانند گوشت گوسفند ، گوشت گوساله و لبنیات، می تواند اثرات مفیدی برای سلامتی داشته باشند.
کلسترول: کسترول موجود در بیشتر غذاهای مشتق از حیوانات، تأثیر معنی داری بر میزان کلسترول بد در اکثر افراد ندارد.

حفظ عضلات

گوشت گوسفندی یکی از بهترین منابع غذایی پروتئین باکیفیت است. در حقیقت این گوشت شامل نه اسید آمینه مورد نیاز شما است و به عنوان یک پروتئین کامل از آن یاد می شود که برای حفظ توده عضلانی  به ویژه در افراد مسن بسیار مهم است.
مصرف ناکافی پروتئین ممکن است کاهش توده عضلانی مرتبط با سن را تسریع و بدتر کند و این وضعیت باعث افزایش خطر سارکوپنی، وضعیت نامطلوب مرتبط با توده عضلانی بسیار کم خواهد شد.  سبک زندگی سالم و ورزش کاف ، مصرف منظم گوشت گوسفندی به حفظ توده عضلانی شما کمک خواهد کرد.

پیشگیری از کم خونی

کم خونی یک بیماری شایع است که با کمبود گلبول های قرمز و کاهش ظرفیت حمل اکسیژن خون مشخص می شود و علائم اصلی آن شامل خستگی و ضعف بدنی  است. اما با راهکارهای مناسب در رژیم غذایی می توان از آن جلوگیری کرد.گوشت یکی از بهترین منابع غذایی آهن هم است. آهن هم فقط در غذاهای مشتق از غذاهای حیوانی یافت می شود. این مسئله نشان می دهد که چرا گیاهخواران بیشتر از گوشت خواران در معرض کم خونی قرار دارند. به بیان ساده تر مصرف گوشت قرمز یکی از بهترین راهکارهای رژیم غذایی برای جلوگیری از کم خونی فقر آهن باشد

گوشت گوسفندی و بیماری های قلبی

بسیاری از دانشمندان در حال حاضر بر خلاف مطالعات قبلی معتقدند که کلسترول غذایی یک عامل خطر برای بیماری های قلبی نیست. علاوه بر این نقش چربی های اشباع در ایجاد بیماری های قلبی کاملاً مشخص نیست. در واقع بسیاری از مطالعات هنوز نتوانسته اند ارتباطی میان چربی اشباع شده  با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی بیابند. حال آیا خوردن گوشت گوسفندی خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهد یا خیر؟!در پاسخ باید بگوییم مصرف گوشت گوسفندی پخته و ملایم و معتدل بی خطر و سالم است.

lopas پنجشنبه 01 آبان 1399 زمان : 8:06 نظرات (0)
بازدید : 23

دلیل بی خطری گوشت گوسفندی در این است که این گوشت، یک گوشت نسبتاً کم چربی و دارای مواد معدنی و ویتامین های بسیاری است. یک برش کوچک از این گوشت پخته شده حدود 25 گرم پروتئین به همراه مقادیر خوبی از پتاسیم و  وB-12 ویتامین ها و مواد معدنی چون: سلنیوم،  اسیدهای چرب امگا3، آهن منیزیم می باشد.
گوشت گوسفندی هچنین منبع چربی اشباع شده است. گوشت گوسفند پخته شده تقریباً مقادیر برابر چربیهای اشباع نشده و چربی های اشباع نشده را تأمین می کند. اسیدهای چرب اشباع نشده می توانند سطح کلسترول را کاهش دهند، اما اسیدهای چرب اشباع شده باعث افزایش آن می شوند. و بسیاری از قسمت های این گوشت بیش از نیمی از کالری خود را از چربی دریافت می کنند که مصرف زیاد آن باعث افزایش سطح لیوپروتئین را افزایش می دهد که به کلسترول بد معروف است.
این موضوع برای  یک رژیم درست  چه معنی دارد؟ هر روز گوشت گوسفند  نخورید و در صورت امکان تکه هایی را انتخاب کنید که از چربی کمتری برخوردار هستند. تهیه برش هایکم چربی این گوشت به طرز معقولی و خوردن آنها در اعتدال می تواند به حفظ یک رژیم غذایی سالم و سطح کلسترول سالم کمک بسیاری کند.

عامل کلسترول

کلسترول یک ماده مومی است که در کبد ساخته شده و در تمامی سلول یافت می شود و به هضم غذا  کمک می کند. در حالی که بدن ما به سطحی از کلسترول نیاز دارد، بدن قادر به تولید هورمون و تولید ویتامین و هر آنچه که نیاز دارید است.اما  مصرف زیاد چربی های ترانس و اشباع ممکن است منجر به کلسترول بیش از حد در بدن شود.
کلسترول در بدن ما به لیپوپروتئین ها ، که چربی های پروتئین هستند، وارد می شود. دو نوع اصلی از کلسترول ها وجود دارد که برای سلامتی نیاز هستند؛ لیپوپروتئین ها با چگالی کم و لیپوپروتئین ها با چگالی بالا که بدن برای بقا به هر دو نیاز دارد.

کلسترول "بد" در مقادیر بالای آن می تواند در شریان های بدن مشکل  ایجاد کند.  می تواند شریان های بدن را باریک کرده و جریان حرکت خون را به قلب و مغز شما محدود کند ودر نهایت این ممکن است منجر به حمله قلبی یا سکته مغزی شود.
کلسترول "خوب" از سایر قسمت های بدن به کبد شما باز می گردد ، که به مدیریت کلسترول کمک می کند یا آن را از بدن خارج می سازد.

گوشت گوسفندی ممکن است چربی اشباع داشته باشد ، اما انتخاب بخش بدون چربی و یا با چربی کمتر به معنای کمبود آن است.
طرز تهیه گوشت بارنج نیز می تواند آن را به گزینه ای سالم تر تبدیل کند. قبل از پخت و پز  تا حد ممکن چربی های گوشت را بگیرید. از سرخ کردن گوشت تا حد امکان خودداری کنید زیرا این روش طبخ چربی بیشتری به گوشت می بخشد و به طور معمول روش پخت و پز کمتری است. در عوض ، گوشت را کباب کنید ، یا آب پز کنید. و در انتهای پخت چربی آن را جمع کنید.
پیروی از این دستورالعمل های ساده، به شما این امکان را می دهد که از گوشت گوسفند به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی آگاه از سلامتی لذت ببرید.

lopas پنجشنبه 01 آبان 1399 زمان : 8:03 نظرات (0)
بازدید : 23

پروتئین یک جزء اساسی از یک رژیم متعادل است و می توان آن را منابع مختلفی تامین کرد، ام مرغ و بوقلمون از محبوب ترین غذاهای سرشار از پروتئین هستند که بیشترین مصرف را دارند.
در این مقاله به بررسی محتوای پروتئین بوقلمون و مرغ وهمچنین درباره اینکه  کدام گزینه ممکن است سالم تر باشد، خواهیم پرداخت.

پروتئین موجود در گوشت سفید

 بیشتر گوشت سفید موجود در مرغ و بوقلمون متعلق به  سینه و بال است، این بخش از گوشت این پرندگان ب دلیل داشتن محتوای کمتر پروتئین میوگلوبین در مقایسه با قسمت های تیره مرغ طیور سفیدتر به نظر می رسد. میوگلوبین اکسیژن را درون عضله حمل و ذخیره می کند و مسئول رنگ قرمز قهوه ای تیکه های  تیره گوشت است.

گوشت سینه

گوشت سینه طیور به دلیل داشتن پروتئین بالا و کالری کم، یکی از محبوب ترین برش های طیور به ویژه در بین علاقه مندان به تناسب اندام و رژیم های غذایی است.
در اینجا مقایسه ای از محتوای پروتئین 28 گرم از گوشت سینه پخته شده خواهیم داشت:
سینه مرغ: 9 گرم
سینه بوقلمون: 8 گرم
مرغ با یک گرم پروتئین بیشتر از بوقلمون در 28 گرم، گوشت سرب را به خود اختصاص می دهد. با این حال، از نظر تغذیه ای، این تفاوت بسیار ناچیز است و هر کدام از این گزینه ها می تواند پروتئین خوبی برای یک وعده غذایی باشد.

گوشت بال

گوشت بال مرغ و بوقلمون از نظر غذایی و به ویژه از نظر میزان پروتئین تقریباً یکسان است ودر هر 28 گرم حدود 9 گرم تامین می کند.
پروتئین موجود در گوشت تیره برای قسمت های با رنگ قهوه ای مایل به قرمز استفاده می شود.این بخش ها به دلیل غلظت بالای پروتئین میوگلوبین از این رنگدانه برخوردار هستند.
همانطور که میوگلوبین در حمل و نقل و ذخیره اکسیژن در سلول های ماهیچه ای کاربرد دارد، گوشت تیره معمولاً در گروه های عضلانی فعال تر مانند پاها و ران مرغ و بوقلمون یافت می شود.

گوشت ران

در هر 28 گرم گوشت، بوقلمون یک گرم پروتئین اضافی در مقایسه با مرغ تأمین می کند.

ران مرغ: 7 گرم
ران بوقلمون: 8 گرم
اگرچه گوشت ران بوقلمون از لحاظ فنی منبع پروتئین بالاتری است ، اما یک گرم پروتئین در هر 28 گرم بعید است که در کل تفاوت زیادی داشته باشد اما در هر صورت هر کدام از این گزینه ها همچنان به عنوان منبع خوبی برای پروتئین با کیفیت بالا شناخته می شوند.

کدام یک سالم تر است؟

گوشت مرغ و بوقلمون هم پروتئین با کیفیت بالایی دارند و هم می توانند یک جزء سالم از یک رژیم متعادل باشند.
مصرف مقادیر متوسط مرغ یا بوقلمون در رژیم غذایی می تواند راهی سالم برای تأمین نیازهای پروتئین بدن باشد. مواد غذایی انتخابی باید تمامی اهداف بهداشتی و سلامت بدن را رفع کند و باید کل مواد غذایی شامل کالری، چربی ، ویتامین ها و مواد معدنی در کنار پروتئین در نظر گرفته شود.

کالری و چربی

توجه به کالری و میزان چربی غذاها ممکن است بسته به اهداف سلامتی شما ضروری باشد. چربی جزء اساسی یک رژیم غذایی سالم است و گوشت طیور حاوی انواع مختلفی از چربی سالم است. به طور کلی، گوشت تیره در مرغ و بوقلمون دارای چربی بیشتری نسبت به گوشت سفید است.
قسمت های  تیره گوشت مرغ نسبت به برش های گوشتی تیره بوقلمون کمی چربی و کالری بیشتری دارد، زیرا بوقلمون کم چرب تر و کالری کمتری نسبت به مرغ دارد. همه اینها در صورتی است که این گوشت ها را بدون پوست مصرف کنید در غیر این صورت جهشی مضاعف خواهد داشت.
 تفاوت معنی داری در میزان ویتامین و مواد معدنی بین مرغ و بوقلمون وجود ندارد، اما ممکن است به طور کلی برخی از این مواد مغذی بین گوشت سفید و تیره وجود داشته باشد.
به عنوان مثال ، سینه مرغ حاوی نیاسین و ویتامین B6 بیشتری نسبت به پای مرغ است، در حالی که پای مرغ حاوی روی به طور قابل توجهی بیشتر از سایر قسمت هاست.

بنابراین ، اگر به دنبال افزایش میزان مصرف روی هستید، گوشت تیره گزینه بهتری است، در حالی که اگر می خواهید ویتامین ب بدنتان را تقویت کنید، قسمت های سفید مناسب تر هستند.
به طور کلی مصرف غذاهای متنوع و  همه قسمت های گوشتی بهترین راه برای اطمینان از دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن است

lopas پنجشنبه 01 آبان 1399 زمان : 7:59 نظرات (0)
بازدید : 21

آیا گوشت مخصوص روز شکرگزاری می تواند پاسخی برای کاهش کلسترول باشد؟
اگر سطح کلسترول خود را بسنجید، متوجه می شوید که باید در غذاهایی که مصرف می کنید، به میزان کلسترول و همچنین چربی های اشباع و ترانس توجه کنید. اگر می خواهید چربی های اشباع شده خود را محدود کنید، گوشت بوقلمون می تواند یک انتخاب عالی باشد، اما مطمئناً در این میان نحوه تهیه و طبخ آن نقش مهمی دارد.
بدیهی است اگر گوشت بوقلمون را در روغن پرچرب سرخ کنید ،  باعث افزایش چربی گوشت می شود. اینکه میزان چربی اشباع یا ترانس را بالا ببرد یا خیر ، با توجه به نوع روغنی که داخل آن سرخ می کنید مشخص می کند. اما اگر گوشت را برشته کنید و بگذارید چربی داخل یک تابه جداگانه بماند ، می توانید سطح چربی را در بوقلمون را کاهش دهید.
یک وعده از گوشت بوقلمون پخته شده با پوست حاوی حدود 22.5 گرم پروتئین، 4.7 گرم چربی و 1.3 گرم چربی اشباع شده است. خوردن آن مقدار گوشت سفید یعنی بدون پوست 27 گرم پروتئین، کمی بیش از 2 گرم چربی و 0.6 گرم چربی اشباع به شما می دهد.
گوشت تیره کباب شده همراه با پوست  تقریباً بیش از 22 گرم پروتئین ، حدود 5 گرم چربی کل و حدود 1.5 گرم چربی اشباع دارد. گوشت تیره بدون پوست دارای 21.7 گرم پروتئین ، تقریبا 9.2 گرم چربی و حدود 2.7 گرم چربی اشباع می باشد.

چه مقدار کلسترول باید داشته باشیم؟

طبق گزارشات انجمن قلب آمریکا، میزان کلسترول روزانه یک فرد نباید بیش از 300 میلی گرم باشد. گوشت بدون پوست 16 درصد از آن را به شما می دهد و گوشت تیره بدون پوست 22 دارا است.

کلسترول بالا یا مشکل قلبی دارید؟

اگر کلسترول بالا دارید و یا دچار مشکلات قلبی هستید، در این حالت، شما نباید بیش از 200 میلی گرم میزان مصرف غذاهای حاوی کلسترول در روز داشته باشید.

گوشت قرمز در مقابل گوشت سفید

آیا گوشت سفید سالم تر از گوشت قرمز است؟ بنا به نظر معمولاً پزشکان پاسخ مثبت است. اما طبق یک مطالعه که در سال 2012 انجام شد، تائورین، ماده مغذی موجود در گوشت تیره، می تواند خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را در خانم هایی که کلسترول بالایی دارند، کاهش دهد. همچنین پزشکان معقدند این ماده مغذی ممکن است افراد را از فشار خون بالا و دیابت محافظت نیز کند.
طبق این مطالعه، زنانی که کلسترول خون بالا دارند اما مواد حاوی مقادیر بالایی تائورین مصرف می کنند 60 درصد کمتر از خانم هایی که سطح تائورین پایینی دارند، کمتر به  بیماری های قلبی و عروقی دچار می شوند.
علاوه بر انتخاب بین گوشت سفید یا تیره ، انتخاب یک قسمت کم چربی تر می تواند به کاهش چربی گوشت کمک کند.

lopas پنجشنبه 01 آبان 1399 زمان : 7:53 نظرات (0)
بازدید : 24

کیفیت  و ارزش غذایی گوشت مرغ تحت تأثیر سیستم نگه داری، مدت زمان پرواربندی مرغ، درمان تغذیه و جنس جوجه ها ، جابجایی قبل از کشتار ، حمل به کشتارگاه و غیره قرار دارد. همچنین
از عوامل مهم برای مصرف کنندگان هنگام تصمیم گیری در مورد خرید گوشت سلامت ظاهری آن است، زیرا رنگ گوشت رابطه مستقیمی با طراوت و سلامت آن دارد. بنابراین ، در این مقاله به  برخی از ویژگی های تکنولوژیکی از جمله رنگ ، مقدار pH ، افت قطره ، از بین رفتن پخت و پز و ظرفیت نگهداری آب در گوشت مرغ توضیحات مفید و مختصری خواهیم داد. با بارنج همراه شوید.
سیستم پرواری (فشرده یا نیمه فشرده) از نظر آماری تاثیر معنی داری بر گوشت سینه و ران دارد مرغ دارد و میزان بافت ماهیچه در مرغهایی که در سیستم نیمه فشرده نگهداری می شوند 1.44 درصد بیشتر است.  اما همین مرغها قسمتهای استخوانی و پوستی 82/0 و 67/0٪ کمتر از جوجه های پرواری شده در سیستم فشرده را دارا هستند.

محققان به بررسی تأثیر سیستم های نگهداری مرغ (محدوده آزاد ، قفس و بستر) بر پارامترهای تولید و کیفیت گوشت پرداخته، و نتیجه گرفتند که سیستم نگهداری از نظر آماری تأثیر بسیاری  بر وزن نهایی مرغ و مصرف خوراک و همچنین در بافت و بخش چربی عضلانی دارد.
تأثیر سیستمهای نگهداری معمولی و ارگانیک  با  مدت زمان پروار 56 و 81 روز بر کیفیت گوشت مرغ را مورد مطالعه قرار گرفته  و تأیید شد که گوشت سینه و ران مرغهای نگهداری شده در تولید ارگانیک کمتر هستند. و طبق این مطالعات کیفیت گوشت از هر دو بافت آزمایش شده (سینه و ران) ، گوشت مرغ در تولید ارگانیک مقادیر بهتری نسبت به گوشت تولید شده در سیستم پرواربندی معمولی دارد.

تأثیر حمل و نقل قبل از کشتار بر کیفیت گوشت مرغ

هنگامی که طیور در حمل و نقل در مسافت طولانی ، نداشتن خوراک قبل از حمل و نقل و کشتار ، قفس های حمل و نقل پر ازدحام ، درجه حرارت بالا یا پایین در تأسیسات تولید یا هنگام حمل و نقل و غیره) قرار دارد، در معرض استرس طولانی مدت قرار گرفته و از بین می روند. در این شرایط گلیکوژن ذخیره شده در ماهیچه ها به اسید لاکتیک تبدیل می شود  و در حالی که لاشه هنوز گرم است منجر به کاهش ناگهانی pH در عضلات پس از ذبح می شود.  در این وضعیت که درجه حرارت بالاست  pH پایین در گوشت مرغ باعث کاهش دفع پروتئین می شود، که بیشتر بر کاهش ظرفیت نگه داشتن آب در گوشت تأثیر می گذارد. مقادیر کم pH اکسیداسیون میوگلوبین (رنگ صورتی) و اکسی هموگلوبین (رنگ قرمز) به رنگ گوشت قهوه ای را تحریک می کند.

به طور کلی اگر حیوانات قبل از ذبح در معرض استرس طولانی مدت باشند ، به دلیل فرسودگی ، گلیکوژن های ذخیره شده کمتری در عضلات خواهند داشت. کاهش ذخایر گلیکوژن بعد از ذبح کردن تغییرات  بعد از ذبح نیز به همراه خواهد داشت که بارزترین آن تغییر رنگ گوشت است.
از آنجا که ظاهر و بو ، به عنوان مهمترین پارامترهای کیفیت گوشت،  ترجیح مصرف کنندگان در خرید گوشت است، به همین دلیل دستیابی به رنگ گوشت عادی و سالم  با بو معمولی برای گوشت تازه بسیار حائز اهمیت است.

lopas پنجشنبه 24 مهر 1399 زمان : 10:24 نظرات (0)
بازدید : 22

امروزه به منظور پاسخگویی به نیازهای فزاینده مصرف کنندگان برای پروتئین با کیفیت بالا، صنعت مرغداری روی انتخاب جوجه های گوشتی با رشد سریع متمرکز شده است ، که در طی 6 هفته پرواربندی به توده بدنی در حدود 2.5 کیلوگرم می رسند.
قیمت نسبتاً پایین فروش مرغ در مقایسه با سایر انواع گوشت، به نفع افزایش مصرف گوشت مرغ حکایت می کند. علاوه بر این، گوشت مرغ به دلیل داشتن مواد مغذی و مقدار قابل توجهی پروتئین با کیفیت بالا که  به راحتی قابل هضم است  و بخش کمی از چربی اشباع شده دارد، بسیار مورد توجه است. بنابراین گوشت مرغ برای مصرف همه گروههای سنی توصیه می شود.
مرغداری ها سعی می کنند ترکیب گوشت مرغ را از طریق اصلاح ترکیب خوراک مرغ (افزودن انواع مختلف روغن ، ویتامین ها میکروالمنت ها و اسیدهای آمینه) تحت تأثیر قرار دهند، تا گوشت غنی شده با مواد کاربردی مانند ویتامین ای،  کارنوزین و سلنیوم تولید می شود. با این روش ، گوشت مرغ به ماده غذایی با ارزش تری تبدیل می شود که علاوه بر ترکیب غذایی با کیفیت بالا، حاوی ترکیبات مهمی است که برای سلامتی انسان مفید است.
در سراسر دنیا مصرف گوشت پرندگان هم در کشورهای توسعه یافته و هم در حال توسعه، رو به افزایش است زیرا این گوشت و فرآورده های آن در هیچ جای دنیا محدودیتی از نظر فرهنگی یا مذهبی ندارد و به عنوان ماده غذایی با ارزش و با چربی کم، که در آن اسیدهای چرب اشباع نشده وجود دارد، شناخته می شود.

ارزش غذایی گوشت مرغ

گوشت مرغ برای تهیه سریع و ساده بسیار مناسب است و ترکیبات و غذاهای متنوعی را با مواد غذایی مختلف ارائه می دهد، بنابراین این گوشت ارزشمند به عنوان یک انتخاب معمول مصرف کنندگان که با سبک زندگی مدرن مواجه هستند، یاد می شود. در مقایسه با انواع دیگر گوشت،به اثبات رسیده است  که گوشت مرغ به ویژه  قسمت سینه آن حاوی پروتئین و چربی کمتری نسبت به گوشت قرمز است، بنابراین این ویژگی گوشت مرغ  را به یک رژیم غذایی عالی تبدیل می کند.
ذکر این نکته حائز اهمیت است که مرغ با پوست حاوی 2-3 برابر چربی بیشتر از مرغ بدون پوست است ، بنابراین باید بدون پوست خورده شود تا از دریافت پروتئین با کیفیت بالا و بدون کالری و چربی اضافی اطمینان حاصل شود. در مقایسه با گوشت قرمز ، مهمترین مزیت گوشت مرغ ، کالری کم آن و مقدار کم چربی اشباع است ، بنابراین مصرف این گوشت به افرادی که می خواهند چربی مصرفی خود را کاهش دهند، و همچنین به افرادی که از بیماری های قلبی و عروق کرنر رنج می برند، توصیه می شود.
در مقایسه با میزان کلسترول ، گوشت مرغ تفاوت چندانی با سایر گوشتها ندارد، اما اگر با در نظر گرفتن فواید دیگر (پروتئین بیشتر ، چربی کمتری ، چربی اشباع کمتر و کالری کمتری) ، از کیفیت غذایی بهتری برخوردار است و در نتیجه، برای مصرف کسانی که از رژیم و سلامتی خود مراقبت می کند، پیشنهاد می شود.
پروتئین بالا باعث می شود گوشت مرغ به عنوان یک ماده غذایی ایده آل برای کلیه مصرف کنندگان نیاز به پروتئین با کیفیت بالا مانند ورزشکاران ، کودکان ، افراد مسن و زنان باردار به راحتی قابل تجزیه باشد. نیاز زنان باردار به پروتئین به میزان قابل توجهی نسبت به سایر افراد بیشتر است، و میزان دریافتی آنها ارتباط مستقیمی با اینکه در سه ماهه چند بارداری هستند، دارد.
یکی دیگر از خصوصیات مثبت گوشت مرغ میزان کلاژن کم  آن است. کلاژن پروتئین ساختاری است که قابلیت هضم گوشت را کاهش می دهد، و این دلیل هضم آسان گوشت مرغ است.
گوشت مرغ همچنین منبع خوبی از برخی مواد معدنی و ویتامین ها است. در مقایسه با گوشت قرمز، حاوی کلسیم ، منیزیم ، فسفر و سدیم بیشتر است اما  محتوای آهن آن تقریباً مشابه با گوشت قرمز است. آهن برای ایجاد هموگلوبین، پیشگیری از کم خونی و فعالیت طبیعی عضلات ضروری است.
کلسیم و فسفر برای استخوانها و دندانهای سالم از اهمیت بالایی برخوردار است. سدیم یک الکترولیت است و منیزیم برای سنتز طبیعی پروتئین و فعالیت مناسب ماهیچه ها اهمیت دارد. گوشت مرغ بیشترین مقدار این مواد معدنی را داراست.

 ویتامین ب3 یا نیاسین  موجود در گوشت مرغ نسبت به سایر انواع گوشت بیشتر است. محتوای نیاسین، ب6 و ویتامین آ برای سوخت و ساز مناسب کربوهیدرات ها و ایجاد انرژی بسیار مهم است.
علاوه بر این ویتامین های موجود در گوشت مرغ به ویژه نیاسین برای داشتن پوست سالم ، مو و چشم و همچنین سیستم عصبی بسیار مهم است. این ویتامین ها در سنتز هورمونهای جنسی و در بهبود گردش خون و کاهش سطح کلسترول نیز نقش بسزایی دارند. نیاسین اغلب به عنوان یک درمان اضافی در بیمارانی که برای کاهش چربی خون از داروها استفاده می کنند، استفاده می شود. در این حالت ، از نظر علمی ثابت شده است که نیاسین بر افزایش کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا تأثیر می گذارد، اما بر بهبود وضعیت بیماری های قلبی عروقی تأثیر  چندانی ندارد.
زمانی که از نیاسین به عنوان یک درمان مستقل استفاده می شود، پیشرفت بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد و مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.
کمبود مزمن نیاسین  باعث بیماری پلاگیک می شود که با استفاده از رنگدانه های ناهموار پوست (قرمزی پوست) ، اختلالات دستگاه گوارش (اسهال) و اختلال در عملکرد مغز (زوال عقل) مشخص می شود . با توجه به موارد ذکر شده ، گوشت مرغ به عنوان منبع مناسب، مقرون به صرفه و قابل قبول از مواد مغذی اساسی، ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای عملکرد مناسب بدن در نظر گرفته می شود

lopas پنجشنبه 24 مهر 1399 زمان : 10:21 نظرات (0)

تعداد صفحات : 51

اطلاعات کاربری
آرشیو
  • 1399
  • 1398
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 510
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 36
  • آی پی دیروز : 289
  • بازدید امروز : 38
  • باردید دیروز : 368
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 512
  • بازدید ماه : 814
  • بازدید سال : 6,902
  • بازدید کلی : 25,279

  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد